Fitness Seller

Sayer's log: getting big!

Lol die noboner...

Nee begrijp ik wel hoor!

Zal mn squat deadlift EN bench laten filmen en beoordelen door Sanca! :D Wss kan die squat altijd dieper, maar ATG moet toch niet? Parallel is ook al voldoende?

Ben benieuwd :D

Nog steeds een goede bench man.

:eek: die kaas! Damn, epic lekker! Tijd dat mijn moeder dat nog eens koopt! :D

Lol die noboner...

Nee begrijp ik wel hoor!

Zal mn squat deadlift EN bench laten filmen en beoordelen door Sanca! :D Wss kan die squat altijd dieper, maar ATG moet toch niet? Parallel is ook al voldoende?
ATG moet denk ik niet, maar wel onder parallel. En onder parallel is dieper dan je denkt ;)
Je moet je maar eens filmen, je gaat echt verschieten hoe hoog je eigenlijk nog zit (dat was tohc bij mij het geval vroeger :o)

• Topic Starter Topic Starter

ATG moet denk ik niet, maar wel onder parallel. En onder parallel is dieper dan je denkt ;)
Je moet je maar eens filmen, je gaat echt verschieten hoe hoog je eigenlijk nog zit (dat was tohc bij mij het geval vroeger :o)

Ik doe zelf m'n boodschappen :D

De kans is groot ja, al zie en voel ik wel enorm verschil in mn bovenbenen en kuiten; maar zal eens filmen!

Onder paralel

Dat is o zo waar. Ik schrok er ook van. Ik ga diep, ik zak nog dieper, ik dacht, ik zit bijna aan mijn hielen en kijk daarna naar wat ik gefilmd heb en stel vast dat ik net parallel zat. So sad.

Out

:trollface:

:roflol:

Spammen doen we wel in Arnaud zijn log, hier alleen serieuze dingen :cool:

Je kunt ook morgen al komen :D

Ik had een mail gestuurd naar Jon Jon Park (zoon van Reg Park) en kreeg volgend antwoord terug:

Hi Thomas,[/FONT]
[/FONT]
Sorry for the delay in responding to you. I appreciate your kind comments re Reg we miss him greatly. I would like to suggest the following, 4 x 8 on all compound movements I.E squats, presses and rows. Regarding biceps, triceps and secondary movements I.E flyes, lateral raises etc, I would recommend 3 x 10.[/FONT]
[/FONT]
Obviously training in this fashion will not enable you to use as much poundage as the 5 x 5 system but will enable you to become more muscular, achieve more shape and detail to your physique. This does not mean you should train light but you should have strict technique.[/FONT]
[/FONT]
I would do the sets as follows on 4 x 8.[/FONT]
[/FONT]
Set 1 (warm up set). 50% to 60% of your maximum weight for 8 reps.[/FONT]
Set 2. 75% to 80% of maximum.[/FONT]
Set 3. Maximum.[/FONT]
Set 4 (cool down set). 50% to 60% of maximum.[/FONT]
[/FONT]
On 3 x10.[/FONT]
[/FONT]
Set 1 (warm up set). 50% to 75% of maximum.[/FONT]
Set 2. Maximum.[/FONT]
Set 3 (cool down set). 50% to 75%.[/FONT]
[/FONT]
Doing a warm up set is very important for not only the muscle, joints, ligaments and tendons (connective tissue) but also for the mind and the cool down is of equal importance to take the pressure off the connective tissue but also helps in promoting fresh blood supply and oxygen to the muscle and has the same benefit as stretching. Depending on how you feel you can go on the higher end of percentage on the cool down set specifically for the compound movements but really focus on technique. [/FONT]
[/FONT]
I would suggest you stick with this program for the next eight weeks it will also give your connective tissue a break from the heavy 5 x 5 system and since you will be introducing a new system it will create a positive stimulus to the muscles.[/FONT]
[/FONT]
I hope this is helpful to you.[/FONT]
[/FONT]
All the best,[/FONT]
[/FONT]
Jon Jon Park[/FONT]

Mail was gestuurd naar zijn fitness bedrijf, werd daar ook geforward:

From:[/FONT] Lindsey Lutch
Sent: Wednesday, February 27, 2013 11:18 AM
To: John Park
Subject: FW: contact[/FONT]

[/FONT]
[/FONT]
LINDSEY LUTCH / GENERAL MANAGER[/FONT]
[/FONT]
[Afbeelding niet meer beschikbaar][/FONT]
[/FONT]
11845 W. OLYMPIC BLVD. STE. 100[/FONT]
LOS ANGELES, CA 90064[/FONT]
DIRECT: 310.694.5153[/FONT]
FAX: 310.478.6554[/FONT][/FONT]
[/FONT]
[Afbeelding niet meer beschikbaar][/FONT]
llutch@thelegacygym.com[/FONT]

---------- Post toegevoegd Sat 16 Mar 2013 om 22:47 ----------

Nee man ben echt brak en morgen dagje met de gf :D volgende week! En ik kijk er al naar uit!

Update aan beginpost; wall of text inc:

Medische geschiedenis:

Ik heb 3 jaar voetbal gespeeld en daarbij overlappend 2-3 jaar Taekwondo.

De combinatie van dit overlappend te doen was moordend.
Zo ging ik 6 dagen per week trainen.
Voetbaltraining op woensdag en Taekwondo op woensdag liepen in elkaar over.
Van korte spieren naar lange en weer terug.

Dit alles heeft ervoor gezorgd dat ik aan mijn linkerknie problemen kreeg.

Ik weet de officiële benaming niet meer maar het kwam er op neer dat het kraakbeen in mijn linkerknie aan het afslijten was en hierdoor mijn knieschijf aan het wegzakken was en onnodig druk uitoefende op mijn pezen en ligamenten.

Gevolg, gestopt met sporten (ik deed Taekwondo op competitie niveau) en beginnen werken eraan. 1 jaar lang bij de kine langs, de spieren langs de andere kant versterken zodat deze de knieschijf konden rechttrekken.

Uiteindelijk besloten om te opereren. Hierbij hebben ze een knipje gemaakt in de band die m'n knie op z'n plaatst trekt zodat de schijf niet meer zou verzakken.

Revalideren, op krukken lopen, gans gedoe.
Ik had sporten vaarwel gezegd en ben dan na veel getwijfel met BB begonnen.

Dit draagt toch wel bij aan mijn motivatie en zorgt ervoor dat ik trots ben op wat ik al heb bereikt...ik heb tot op heden nog geen last (en ik hou hout vast) gehad van mijn knie buiten gewone spierpijn...

En dat voelt verdomd goed :)

Laatst bewerkt:
Man, m'n armen zijn verdomme stijf vandaag...was een goede training gisteren. Vandaag maar wat rustig eten op onderhoud, al wil ik wel graag die laatste 2.5 kg eraan krijgen...

Blessure echt te wijten door overbelasting?
Heftig bro. Ik weet hoe lastig een knie kan zijn als blessure. Verstandig dat je langs kine bent gegaan voor oefeningen en dergelijke. Anders heb je je leven lang daar last van :)

Vandaag de dag van de Lieve Heer, dus rust maar lekker uit. Zal ik wel mijn benen gaan slopen vandaag! :mad:

Blessure echt te wijten door overbelasting?
Heftig bro. Ik weet hoe lastig een knie kan zijn als blessure. Verstandig dat je langs kine bent gegaan voor oefeningen en dergelijke. Anders heb je je leven lang daar last van :)

Vandaag de dag van de Lieve Heer, dus rust maar lekker uit. Zal ik wel mijn benen gaan slopen vandaag! :mad:

Als je je nam hoog wil houden calfbrah dan moet je trainen :D

Ze hebben me toen uitgelegd dat dit een combo van belasting was+aangeboren zwak kraakbeen... maar dat is gelukkige voorbij!

Als je je nam hoog wil houden calfbrah dan moet je trainen :D

Ze hebben me toen uitgelegd dat dit een combo van belasting was+aangeboren zwak kraakbeen... maar dat is gelukkige voorbij!

Kuiten zijn echt nog gesloopt van gisteren :( *
Neem je dan nu ook bijkomende supplementen om je kraakbeen wat te verstevigen?

*not sad. feels good.

Kuiten zijn echt nog gesloopt van gisteren :( *
Neem je dan nu ook bijkomende supplementen om je kraakbeen wat te verstevigen?

*not sad. feels good.

Neem enkel visolie voor m'n gewrichten, niets speciaal anders!

En @ spoiler, ik had niet anders verwacht :D

Terug
Naar boven