AndroidHealthClinic

Sayer's log: getting big!

Ik sta open voor advies en besef dat ik nog veel moet bijleren!

Nu naar mijn gevoel gaat dit momenteel goed (8 oef 3 maand gedaan met veel succes) 12 oef ben ik nu een week mee bezig dus kan ik me niet over uitspreken...

Misschien moet ik er af en toe een oef uithalen en die proberen te verhogen...want ik zie me geen PR's trekken op 12 oef :p

Ik ben niet zo heel bekend met full body training. Daarom dat ik mij er ook niet over uitspreek wat er
beter is. Ik zou me sowieso niet wagen aan FB trainingen :) Iets lijdt er altijd wel onder het andere.
Je gaat me niet vertellen dat je nog 100% kan liften als je al +1u in de gym zit en je nog maar in de
helft van je training bent

Ik train ook 3 keer per week, per keer 2 a 2,5 uur. Ga er prima op ;) Als je 4 a 5 keer per week traint dan is het makkelijker om je trainingen binnen de 90 minuten te houden. Behalve dat vind ik dat je tussen 5reppers meer tijd nodig hebt dan 12rep bodybuilding style pompen. En sowieso ieder zn ding :D Waarom denk je dat het minder efficiënt is? (behalve gewoon tijd-efficiënt)

zoals ik hierboven al zei ... je kan nooit op het einde van die 2u nog voor 100% liften. Sterker nog, als je echt intensief traint,
zit je na je eerste set deads er al stevig door. Heb je dat niet? Train je te licht :p

• Topic Starter Topic Starter
  • #1.922
Ik ben niet zo heel bekend met full body training. Daarom dat ik mij er ook niet over uitspreek wat er
beter is. Ik zou me sowieso niet wagen aan FB trainingen :) Iets lijdt er altijd wel onder het andere.
Je gaat me niet vertellen dat je nog 100% kan liften als je al +1u in de gym zit en je nog maar in de

Goh, valt nog goed mee hoor, er is altijd gestaag progress geweest, maar nog NOOIT heb ik moeten minderen (wat ik vorige training deed, heb ik elke training al kunnen volhouden, hoe zwaar de rest ook is).

Buiten deadlift, maar dat telt niet, die doe ik als 1ste ^^

Ik denk ook dat hierna stoppen met FB mij geen voldoening gaat geven...misschien toch Wendler overwegen

zoals ik hierboven al zei ... je kan nooit op het einde van die 2u nog voor 100% liften. Sterker nog, als je echt intensief traint,
zit je na je eerste set deads er al stevig door. Heb je dat niet? Train je te licht :p

Je moet inderdaad nadenken welke oefeningen je kiest, welke volgorde etc. Ik doe maar 3-5 zware compound oefeningen, verder veel isolatie oefeningen. En voor isolatieoefeningen maakt het niet zo veel uit hoe moe je bent, die kan je echt nog wel volle kracht hitten. Natuurlijk, na de repout op de wendler lifts in mijn geval heeft een volgende set geen zin meer. Maar dat is weer het voordeel van fullbody, dat hoeft ook niet omdat met de andere dagen erbij wel voldoende volume draait. Daarnaast heb je geen spierpijn, hogere frequentie van lifts wat weer positief (kan) zijn voor hypertrofie en CNS aanpassing. Blijft natuurlijk altijd gewoon een kwestie van persoonlijke voorkeur.

Ik ben trouwens het grootste deel van mn training kwijt aan opwarmsets.

• #1.924
Rob, waarom geen FB voor jou (nee niet Facebook :rolleyes:)?

Ach, met wat AAS gaat alles makkelijk Rob! Zo kan ik ook 2-3uur trainen hoor :rolleyes:

:trollface:

Ik probeer het binnen de 2 uur te houden, lijkt me voldoende.
Merk wel vaak dat ik soms toch nog denk: 'oh die oefening kan ik nog perfect doen voor die specifieke spier'.. zo blijf je wel bezig natuurlijk.

Ik zou inderdaad eens een oefening eruit laten Sayer. Want je gaat misschien wel een PR breken op een oefening (einde van de workout), maar dat valt in het niets moest je die oefening in het begin van je workout doen. (meer energie etc.)

• #1.927
Ik probeer het binnen de 2 uur te houden, lijkt me voldoende.
Merk wel vaak dat ik soms toch nog denk: 'oh die oefening kan ik nog perfect doen voor die specifieke spier'.. zo blijf je wel bezig natuurlijk.

Ik zou inderdaad eens een oefening eruit laten Sayer. Want je gaat misschien wel een PR breken op een oefening (einde van de workout), maar dat valt in het niets moest je die oefening in het begin van je workout doen. (meer energie etc.)

Maar is dat dan 'slecht'? :p ik snap je redenering he, maar zolang ik vooruit ga, zit ik dan niet goed? Of is dat kort door de bocht?

---------- Post toegevoegd 24 May 2013 om 17:39 ----------

Ach, met wat AAS gaat alles makkelijk Rob! Zo kan ik ook 2-3uur trainen hoor :rolleyes:

Bemerk ik daar frustratie door m'n facebook post? :D

Zelf vond ik men squat van gisteren al te zwaar en ik had enkel een MP en BP en een row gedaan voordien :roflol:

Bemerk ik daar frustratie door m'n facebook post? :D
JTS5Iqe.gif

Heb je nog sides ondervonden van de test en turin dan??

Rht1hk2.gif

• #1.937
Start 12.30

Deadlift:

5 x 60
5 x 80
5 x 120
5 x 120
5 x 120

Back extensions:

10 x bw+20
10 x bw+20
10 x bw+20

Pull ups:

7 x bw
7 x bw
7 x bw
7 x bw
7 x bw

Front squat:

5 x 60
5 x 70
5 x 80
5 x 80
5 x 80

Military press:

5 x 40
5 x 45
5 x 50
5 x 50
5 x 55

Squat:

5 x 70
5 x 80
5 x 90
5 x 90
5 x 100

Bent over barbell row:

5 x 40
5 x 50
5 x 60
5 x 60
5 x 60

Behind the neck press:

5 x 25
5 x 30
5 x 35
5 x 35
5 x 35

Heel raises:

25 x 25
25 x 25
25 x 30
25 x 30
25 x 30

Bench:

5 x 70
5 x 80
5 x 90
5 x 90
5 x 90

Barbell curl:

5 x 22.5
5 x 27.5
5 x 32.5
5 x 32.5
5 x 32.5

Skullcrusher:

8 x 12.5
8 x 17.5
8 x 22.5
8 x 22.5
8 x 22.5

Einde 14.22

Vermoeiende training, heb me precies wat geforceerd (ik denk met MP) want m'n nek is wat stijf nu :p

Voor de rest voel ik een klein beetje krachtverlies, al kan dat ook een momentgevoel zijn...
Al mag ik niet klagen, het gaat goed!

Doe je nu weer dezelfde setjes deadlift?

2u over een training..ja kan mij voorstellen dat het vermoeiend was.. mag ik vragen waarom je deze volgorde doet van oefeningen? Nu staat het beetje door elkaar. Qua rug..benen..schouders en weer rug
.. heb je daar een bedoeling mee?

• #1.940
2u over een training..ja kan mij voorstellen dat het vermoeiend was.. mag ik vragen waarom je deze volgorde doet van oefeningen? Nu staat het beetje door elkaar. Qua rug..benen..schouders en weer rug
.. heb je daar een bedoeling mee?

Welkom!

Wel; deze keer was het wat ongelukkig. Ik doe bench press normaal na het squatten, maar was continu bezet..

Front squat - Military press - Squat - Bench

Is omdat mijn front squat en squat na elkaar (juist zoals mp vlak na bench) naar mijn gevoel niet optimaal zijn. Dus geef ik dezelfde spiergroep wat rust door een andere aan te pakken.

Weet niet of dat 'goed' is, maar het klonk voor mij altijd logisch :p

Dus, als je bemerkingen of tips hebt, ik hoor ze graag!

Terug
Naar boven