XXL Nutrition

Sayer's log: getting big!

nou, als het voor jou werkt en je er progressie mee opmerkt is het prima toch?
Ik ben van mening dat je gewoon niet langer dan 1,5u met een training bezig hoort te zijn omdat je die tijd maar maximaal alles kan geven, alles wat je daarna doet..daar ga je op inleveren;) dus mindere spierprikkel..
Daarbij vindt ik ook dat je de spiergroepen bij elkaar moet trainen en afmaken omdat je dan mi de grootste spierprikkel geeft, dan dat je eerst die spiergroep laat uitrusten,alvorens hem weer aan het werk te zetten.

Maar nogmaals, mijn mening..en dit werkt bij mij heel goed.

• Topic Starter Topic Starter
  • #1.943
Ik ben van mening dat je gewoon niet langer dan 1,5u met een training bezig hoort te zijn omdat je die tijd maar maximaal alles kan geven, alles wat je daarna doet..daar ga je op inleveren;) dus mindere spierprikkel..
Daarbij vindt ik ook dat je de spiergroepen bij elkaar moet trainen en afmaken omdat je dan mi de grootste spierprikkel geeft, dan dat je eerst die spiergroep laat uitrusten,alvorens hem weer aan het werk te zetten.

Ik waardeer je mening! En ik weet ook dat ik nog veel moet bijleren! Dus bedankt ;)

Ik waardeer je mening! En ik weet ook dat ik nog veel moet bijleren! Dus bedankt ;)

Tja, door ervaring leer je..dus iedere keer een stukje meer.
En ieder ook zn eigen 'waarheid', ook dat besef ik hoor;) Nog een fijn weekend.
Oh en sorry dat ik zo kom binnen droppen hoor..maar was naar aanleiding van fb:cool:
Dus :hello: nog:p

Wat is de beste spierprikkel dan? Vermoeiing (korte rust) of intensiteit (aantal reps x gewicht)? Want imo is het belangrijkste dat laatste, dat je dus een spiergroep even rust geeft terwijl je een andere spiergroep traint om 10 minuten later daardoor de eerste spiergroep zwaarder te kunnen belasten. Al moet ik zeggen dat burnsets ook zeker wel een plekje moeten hebben in een schema hoor, maar niet in de basis.

• #1.946
Start 10.06

Deadlift:

5 x 60
5 x 80
5 x 100
5 x 100
5 x 100

Back extensions:

10 x bw+20
10 x bw+20
10 x bw+20

Pull ups:

7 x bw
7 x bw
7 x bw
7 x bw
7 x bw

Behind the neck press:

5 x 25
5 x 30
5 x 35
5 x 35
5 x 35

Je gek dat ik deze oef deed, maar waren 2 dikkerds aan het curlen in het squatrek :mad:

Front squat:

5 x 60
5 x 70
5 x 80
5 x 80
5 x 80

BAM broek gescheurd (niet open, maar de naad is wel wat losgekomen)
Diep genoeg??

Military press:

5 x 40
5 x 45
5 x 50
5 x 50
5 x 50

Squat:

5 x 70
5 x 80
5 x 90
5 x 90
5 x 90

Bench:

5 x 70
5 x 80
5 x 80
5 x 80
5 x 80

Had wat last van m'n linkerschouder, toch even wat ontzien.

Bent over barbell row:

5 x 40
5 x 50
5 x 60
5 x 60
5 x 60

Barbell curl:

5 x 17.5
5 x 22.5
5 x 27.5
5 x 27.5
5 x 27.5

Skullcrusher:

8 x 12.5
8 x 17.5
8 x 22.5
8 x 22.5
8 x 22.5

Heel raises:

25 x 25
25 x 25
25 x 30
25 x 30
25 x 30

Einde 11.52

Fijne training! Voel toch weer wat krachtverlies..misschien toch maar eens kijken om m'n carbs te verhogen?

Al kan het ook weer mentaal zijn, ik zie 'te' weinig resultaat (of ik wil te snel te veel??)

Volume is sowieso erg hoog voor in cut. Je bent nu die laatste fase van je schema in gegaan maar dat had je beter in bulk kunnen doen ;) Ik zou ff wat refeeden of carbs verhogen als je krachtverlies merkt inderdaad.

• #1.951
Volume is sowieso erg hoog voor in cut. Je bent nu die laatste fase van je schema in gegaan maar dat had je beter in bulk kunnen doen ;) Ik zou ff wat refeeden of carbs verhogen als je krachtverlies merkt inderdaad.

Hier had ik het met Massivebe ook over.

Alleen, ik heb wat 'schrik' voor te bulken. Vorige keer ging het allemaal goed maar op het einde ben ik toch de mist in gegaan en te veel vet bijgekregen.

Ik zit nu op rustdagen ronde de 1800 kcal en onder de 100 gr carbs.
Op trainingsdagen 2900-3100 kcal en 300 gr carbs.

Ik zou dan licht verhogen op rust en trainingsdagen, of laat ik rustdagen zo en verhoog ik enkel trainingsdagen?

---------- Post toegevoegd 27 May 2013 om 15:30 ----------

Switch eens een tijdje naar een push/pull/benen schema ofzo ;) Herstel is beter dan en dus ook meer
power in de training zelf

Push/pull/benen heb ik gedaan voor dit schema, was ook wel 'aangenaam' maar FB voelt beter :p

Zou het een oplossing kunnen zijn om elke week enkele oefeningen te kiezen als focus? Ik bedoel daarmee dat ik op die oefeningen (3 of 4) stevig doorga en push voor max en bij de rest een steady gewicht uitkies. Dat dan elke training of elke week afwisselen?

Of is dat nutteloos en dwaas?

Ik zou er op rustdagen 70 gram carbs bij doen, dan zit je qua kcals ook wat veiliger imo.

• #1.953
In be4 weightgainer? :D

Nee ok, klinkt goed? Trainingsdagen blijf ik gewoon af dan?

"Gewoon bij af blijven" = Belgisch voor "hetzelfde houden" toch? dan ja :D

Training zou ik nog even zo houden als je je voeding gaat veranderen, mocht het over 2 weken nog steeds teveel voelen zou ik sommige oefeningen 3x5 in plaats van 5x5 doen.

• #1.955
"Gewoon bij af blijven" = Belgisch voor "hetzelfde houden" toch? dan ja :D

Training zou ik nog even zo houden als je je voeding gaat veranderen, mocht het over 2 weken nog steeds teveel voelen zou ik sommige oefeningen 3x5 in plaats van 5x5 doen.

het was idd gek verwoord maar je snapt me! :D

Oke, de compounds dan 5 x 5 houden of ook wat wisselen?

het was idd gek verwoord maar je snapt me! :D

Oke, de compounds dan 5 x 5 houden of ook wat wisselen?

Ik denk dat het iets verhogen van carbs/kcals zorgt dat je trainingen je ook beter af gaan, dus ik zou het zo laten.

Leuk trouwens, steeds die hartelijke verwelkomingen via karma :D

• #1.957
Ik denk dat het iets verhogen van carbs/kcals zorgt dat je trainingen je ook beter af gaan, dus ik zou het zo laten.

Leuk trouwens, steeds die hartelijke verwelkomingen via karma :D

Haha :D nouja, ik probeer altijd een leuke boodschap mee te geven :D

Oke, is goed. Ook tips wanneer ik deze carbs het beste inneem? Ik zou zelf denken bij m'n ontbijt. Eventuele boterhammen of havermout in m'n whey..

Haha :D nouja, ik probeer altijd een leuke boodschap mee te geven :D

Oke, is goed. Ook tips wanneer ik deze carbs het beste inneem? Ik zou zelf denken bij m'n ontbijt. Eventuele boterhammen of havermout in m'n whey..

Ik denk niet dat dat zoveel uit maakt. Hoe ziet de rest van je maaltijden op rustdagen er ongeveer uit?

Er zijn natuurlijk verschillende theorieën:

oldskool bb: in de ochtend omdat je dan het meest insulinegevoelig bent, of verdelen om bloedsuiker constant te houden
carb backloading: in de avond ivm hormonale voordelen, lethargie na carbs valt tegelijk met slaap

In ieder geval uit de buurt van vette maaltijden houden.

• #1.959
Ik denk niet dat dat zoveel uit maakt. Hoe ziet de rest van je maaltijden op rustdagen er ongeveer uit?

Er zijn natuurlijk verschillende theorieën:

oldskool bb: in de ochtend omdat je dan het meest insulinegevoelig bent, of verdelen om bloedsuiker constant te houden
carb backloading: in de avond ivm hormonale voordelen, lethargie na carbs valt tegelijk met slaap

In ieder geval uit de buurt van vette maaltijden houden.

Rust:

ontbijt (11-12 u): 2-3 eieren, griekse yoghurt

Tussendoor: 200 gr kaas

Middag: kip + groenten

Tussendoor appel en EAS (BCAA)

Avond: vlees of vis + groenten

Voor het slapen: 500 gr kwark

Even wat gelezen, en deel toch wel de mening/gedachte van Bob hier. Kcals op rustdagen wat verhogen, trainingsdagen zitten nog hoog genoeg.
Misschien volume wat terug doen, maar je zal waarschijnlijk dit schema wel willen afmaken? :D

Vandaag als tussendoortje de EAS/BCAA's?
Ik zou trouwens op rustdagen BCAA's kiezen & de EAS voor trainingsdagen laten.

Terug
Naar boven