AndroidHealthClinic

Sjorslog

• Topic Starter Topic Starter
  • #2.441
Ik heb deze dag helemaal uitgeknepen, wat heb ik de zon gemist zeg :heart:

<tan gains>

De training van gister ben ik kwijt, dus alleen die van vandaag met extra delt werk:

Db one arm rear delt row

1 x 5 x 7
5 x 5 x 8

Lying rear lateral raise

1 x 12 x 4
1 x 10 x 4
1 x 8 x 4

Preacher curl (ez)

1 x 6 x 15
5 x 6 x 20

Db Incline curl

1 x 6 x 9
5 x 6 x 10

Hammer curl

6 x 6 x 10

Cable curl

1 x12 x 5
1 x 10 x 5
1 x 8 x 5
1 x 6 x 5

Skull crushers (ez )

1 x 12 x 15
1 x 10 x 17.5
1 x 8 x 17.5

Cable Pushdown

1 x 12 x 30
1 x 10 x 35
1 x 8 x 35

Wrist curls

3 x 10 x 5

Ik heb een slechte trainingsweek. Morgen hopelijk een schop onder mijn hol @ rpb

Ik heb deze dag helemaal uitgeknepen, wat heb ik de zon gemist zeg :heart:

2036258.jpg

Ik snap nog steeds je reprange totaal niet. Waarom doe je facepulls op 5 reps?

---------- Post toegevoegd 31 May 2013 om 23:01 ----------

Verder goede inzet : d

• #2.444
Ik snap nog steeds je reprange totaal niet. Waarom doe je facepulls op 5 reps?

---------- Post toegevoegd 31 May 2013 om 23:01 ----------

Verder goede inzet : d

Ik moest even terugdenken hoor, maar dat had te maken met zoeken naar gewicht en de positie van mijn ellebogen.
Heb ze nooit gedaan en ik zat te k*tten met mijn schouder. Krijg bij deze oefening een beetje hetzelfde geklier als bij upright rows, maar dat is inmiddels al opgelost.

Waren test setjes; als ik 'm erin houd dan zou ik deze eerder naar 15-12-10 doen, de raises erna ook.
Of heb je een beter idee?

Ub 15-8
Lb 20-10

Ik moest even terugdenken hoor, maar dat had te maken met zoeken naar gewicht en de positie van mijn ellebogen.
Heb ze nooit gedaan en ik zat te k*tten met mijn schouder. Krijg bij deze oefening een beetje hetzelfde geklier als bij upright rows, maar dat is inmiddels al opgelost.

Waren test setjes; als ik 'm erin houd dan zou ik deze eerder naar 15-12-10 doen, de raises erna ook.
Of heb je een beter idee?

Nee geen beter idee. Wist niet dat het test setjes waren. Dacht dat je ze echt op kracht ging knallen en dat is bij facepulls beetje lastig.

• #2.448
Nee geen beter idee. Wist niet dat het test setjes waren. Dacht dat je ze echt op kracht ging knallen en dat is bij facepulls beetje lastig.

Staat iets verder terug; rear delts lopen achter > corrigeren > 2 x rear delts pw in schema gefrot, vooraan gezet. Moest dus even wat oefeningen uitproberen.

Dus het klopt dat de ranges nergens op slaan. Volgende wk is alles weer coherent.

Ik heb overigens ook een issue met deze:

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

(rechter plaatje, de upper pec )

Loopt weer voor en ik hou er niet van. Wat doen? Flyes hoger in rep, lager in gewicht doen? Hoeveel lichter?
Ik noem overigens bewust de flyes omdat ik vermoed dat het daardoor komt. Ik doe mijn flyes nogal zwaar in verhouding tot bijv incline press.

Mja kijk als je upper chest voor loopt lijkt voor mij een logische keuze je inclines te scippen en je te concentreren op flat benches (flies ook flat doen, dumbbell presses). Ik vind decline benches ook wel lekker voor de afwisseling.

• #2.450
Ok, dan ga ik plat.

Het is dat het moet, maar van mij hoeft die hele borsttraining niet. Ugh.

Maar vindt je ook niet snel dat jij vind dat het voorloopt?? Miss valt het wel reuze mee maaar is het gewoon je eigen perspectief.. ik bedoel als je aan kt doet gaat er wel eens wat veranderen;) Maar bedoel je eigenlijk dat het voorloopt in kracht of in uiterlijk??
En net wat Rob zegt, als jij vind dat het voorloopt..skip de incline oefeningen.
Ik vind borst het lekkerste om te trainen :heart:

Hoe kan bovenkant borst nou voorlopen?

Dat heeft bijna niemand;)

Maar vindt je ook niet snel dat jij vind dat het voorloopt?? Miss valt het wel reuze mee maaar is het gewoon je eigen perspectief.. ik bedoel als je aan kt doet gaat er wel eens wat veranderen;) Maar bedoel je eigenlijk dat het voorloopt in kracht of in uiterlijk??
En net wat Rob zegt, als jij vind dat het voorloopt..skip de incline oefeningen.

Hier ben ik het wel mee eens. Bovenkant borst is iets waar memsen zelden ik voorop lopen, zoals mack terecht zegt). Mocht je het aandurven moet je gewoon een wat duidelijke foto's posten dan kunnen mensen er ook wat beter over oordelen (nee dit is geen poging je naakt te zien, daar worden niet alle mensen warm van). Succes.

Ok, dan ga ik plat.

Het is dat het moet, maar van mij hoeft die hele borsttraining niet. Ugh.

En als je borst training niet leuk vind moet je afstappen van de split waarbij je een hele dag naar de gym gaat voor chest. Of combineren met andere spiergroep waarbij je minder oefeningen voor borst doet. Maar beetie goede borstspieren kan voordelig uitpakken voor de vorming van vrouwelijke rondingen.

Frontsquats vandaag maar is proberen.
Als je hem bijna helemaal tegen je keel aanlegt voel je helemaal niets op je delts.

• #2.456

Nou die verandering vind ik dus niet leuk, althans niet daar. Ik concludeer dat ook alleen maar omdat er iets zit wat er eerst niet zat.
Dat maakt weerszijden van borst breder dan ik leuk vind.

Of het snel of niet is, weet ik niet. Ik zie iets wat ik niet mooi vind. :rolleyes: maar je hebt gelijk als je zegt dat de verandering erbij hoort. Als dat nog bij kan trekken dan vind ik het ook prima.

---------- Post toegevoegd 1 June 2013 om 09:13 ----------

Frontsquats vandaag maar is proberen.
Als je hem bijna helemaal tegen je keel aanlegt voel je helemaal niets op je delts.

Prima, laat je me heel?

• #2.457
Hoe kan bovenkant borst nou voorlopen?

Dat heeft bijna niemand;)

Dat zal best, maar ik zeg het niet voor mijn lol. Het is een perspectief natuurlijk, je kan ook zeggen dat mijn schouder achterloopt.
Feit is dat het stuk aan de zijkanten, wat bovenkant borst verbind met schouder is gegroeid en ik vind het vreselijk lelijk.

Kan je 2 scenario's bedenken: je skipt incline oefeningen of gaat je schouders meer aandacht geven zodat het in proportie komt.
Dat was dus ook mijn vraag; hoe krijg ik dat in balans? Borst skippen lijkt me niet wijselijk namelijk.

Of gewoon op meer hh gaan zitten..minder in reps is meer gericht op hypertrofie..blijkbaar vindt je dat niet helemaal je van het;)
Dus ga anders gewoon lekker op 3x20hh zitten, dan word alles wel strakker maar zal er weinig hypertrofie op gaan treden.
En wat je vraag betreft, als je schouders meer aandacht gaat geven (wat ik dus zou doen) dan gaat dat dus ook groeien en veranderen..zit je daar op te wachten??

• #2.459
Of gewoon op meer hh gaan zitten..minder in reps is meer gericht op hypertrofie..blijkbaar vindt je dat niet helemaal je van het;)
Dus ga anders gewoon lekker op 3x20hh zitten, dan word alles wel strakker maar zal er weinig hypertrofie op gaan treden.
En wat je vraag betreft, als je schouders meer aandacht gaat geven (wat ik dus zou doen) dan gaat dat dus ook groeien en veranderen..zit je daar op te wachten??

Ja! \O/

Ik heb maar smalle schoudertjes; daar moet van alles groeien en bloeien. Graag!!
Ik ben niet bang voor hypertrofie he, ik ben misschien een beetje anal over proportie.

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

Ik kon even geen beter voorbeeld vinden; maar ik bedoel dus dat stuk waar bij hem die deukjes zitten; je ziet dat echt naar voren komen. Dat heb ik nu ineens ook, terwijl dat eerst strak tegen mijn schouder lag. Nu zie je als ik een tanktop draag die dingen zitten.

Dus in principe zou het moeten bijtrekken als ik upper chest oefeningen hoger in reps ga zitten en mijn schouders meer werk ga geven?

Volgens mij idd meer schouder kweken;)

Terug
Naar boven