AndroidHealthClinic

Sjorslog

Not bad
20ssth5.png

• Topic Starter Topic Starter
  • #2.763
Training van vanochtend

Licht gewicht ivm herstel. Pijn in mijn linker-lat is nu verhuisd naar mijn onderrug. Hopelijk rot het helemaal op :D

Snatch grip deadlift

1 x 8 x 20
5 x 5 x 50

MP

4 x 8 x 25

Upright row

5 x 8 x 20 > kan omhoog, ging iets te makkelijk

Side raises cable

1 x 12 x 5
1 x 10 x 5
1 x 8 x 5

Bb shrug

1 x 12 x 20
1 x 10 x 25
1 x 8 x 30

Hyper extensions + rode band weerstand

4 x 10

Single legged back bridges

4 x 10

Vanavond bikram yoga :heart:

het wordt nog wel wat met jou ;)

Er is ons gevraagd wat posts weg te halen, graag reacties on-topic en ernstig houden en geouwehoer tot het minimum beperken.

Waarom als de upright row licht voelt niet gelijk zwaarder pakken? voel je toch na 1 setje?
Had je er gelijk wat meer uit kunnen halen;)

• #2.769
Dit was een hersteltraining en geen max out, anders had ik dat wel gedaan natuurlijk.

Er komt er zo nog 1 aan, want Bikram gaat niet door.

• #2.771
Zoals gezegd, geen Bikram omdat er blijkbaar niet genoeg aanmeldingen waren. Beetje jammer weer, want ik had het nodig.

Tegenover de gym wonen heeft zo zijn voordelen, dus ipv yoga wat squata ^_^

Zercher squat

1 x 20 x 20
1 x 15 x 30
1 x 12 x 35
1 x 10 x 35 rest pause want ik moet nodig stoppen met roken :o
1 x 8 x 40

Front squat ( ik vind ze nog steeds niet leuk )

1 x 15 x 30
1 x 12 x 30
1 x 10 x 30

Overhead barbell squat (eerste keer )

1 x 10 x 20
**** wat valt dat tegen.
1 x 10 x 25
1 x 8 x 25
1 x 3 x 25

Side split squat

1 x 10 x 20
1 x 8 x 30
1 x 6 x 30
1x 3 x 30

Bench pistol squat ( mijn knie kon niet meer )

1 x 8 x bw
1 x 6 x bw
1 x 5 x bw

~ Fin ~

Zo goed Ziyed?

Laatst bewerkt:
Vind je dat nou wat zo'n zercher squat? Persoonlijk vind ik de front squat dan wat beter.

En geen idee hoe ver je DB's gaan daar in de gym maar heb je al eens een Goblet Squat gedaan?
Is ook wat aangenamer dan zo'n zercher

Die barbell overhead squat doe je netjes meid :thumbs:
ik heb echt nul evenwichtig als ik dat probeer :o

There is no reason to do a zercher squat if you are not in prison.

• #2.774
Zercher is vanaf nu mijn lievelingssquat zelfs ;) en mijn mooiste geloof ik, want ik ga bij geen enkele squat zo kaarsrecht en diep als bij deze.

Ik haat frontsquats. Srs. Ik heb van die uitstekende sleutelbenen en niet bepaald dikke delts dus die bar ligt op geen enkele manier lekker.
Overhead is taai, ik heb mezelf doodgelachen ( je denkt dat het geen big deal is, tot je moet zakken ) was echt een beetje vechten tot ik doorkreeg dat je goed spanning op de armen en rug moet houden en vooral core als blok beton moet laten fungeren. Geen ego-oefening!

Goblet wel eens gedaan, geen favoriet. Vind jij 'm wel fijn?

---------- Post toegevoegd 28 June 2013 om 10:16 ----------

There is no reason to do a zercher squat if you are not in prison.

Book me :roflol:

Sorry, ik vind 'm fijn!

Meest verbazend vind ik nog wel dat ik na deze volumes geen spierpijn heb. Gewoon nul, niks, nada. Mind is blown.

Goblet wel eens gedaan, geen favoriet. Vind jij 'm wel fijn.

Tja, die Goblet is leuk voor techniek maar je bent snel beperkt in gewicht. Belt squats vind ik dan leuker.
Maar wederom, daar moet je weer het juiste materiaal voor hebben. Maar qua beweging vind ik beide
wel de betere squats.

• #2.776
Tja, die Goblet is leuk voor techniek maar je bent snel beperkt in gewicht. Belt squats vind ik dan leuker.
Maar wederom, daar moet je weer het juiste materiaal voor hebben. Maar qua beweging vind ik beide
wel de betere squats.

Hoe bedoel je? Omdat je rechter/natuurlijker zakt?

• #2.778
Dat vond ik van Zercher ook, maar juist omdat ie zo 'makkelijk' is, zit daar natuurlijk weinig uitdaging in. Dan zie ik mezelf eerder elke dag overhead squats doen omdat het zo bloedirritant is :D

Ik heb nog een vraag; wil vandaag lift-off training doen dmv average bands ( deadlift dus ), waar aan de zijkanten zet ik ze precies vast? Of kan ik ze gewoon tussen de schijven ergens vastzetten?

Kan ik je niet mee helpen meid ... geen verstand ivm trainen met bands

Meestal zie ik de mensen ze gewoon vast maken naast de collars. Maar op het greep gedeelte en niet op
de schijfopname sleeve.

• #2.780
Hmm, ik zou ze dus aan de buitenkant van de collars hebben vastgemaakt ( schijf )
Ik ga het wel even uitproberen, zou denken dat ie aan de buitenkant meer resistentie heeft.

Terug
Naar boven