XXL Nutrition

Sjorslog

Sinds ik dagelijks in elk geval 1 squat oefening doe is mijn knie veel minder aan het etteren.
Maar de beste bijwerking vind ik nog wel dat ik geen achterlijke spierpijn meer heb. Normaal kan ik 4 dagen niet normaal lopen na 'benendag' en deze week heb ik nergens last van gehad. Wel een beetje spierpijn natuurlijk, maar niet meer die 'plz bring me a wheelchair' pijn. Wat overigens altijd effect had op mijn overige trainingen.

Ik wil niet meer anders:)

Leuk hè, de hedendaagse BB taboes&mythes doorbreken....

:D

Mooiste is dat tot in de jaren '80 iedere BB'er 2-3x per week kniebuigingen o.i.d. deed, en sowieso iedere spiergroep op 2x per week basis, met uitstekende resulaten overigens.

Tegenwoordig heet dat dan overtraining in de optiek van velen.... :rolleyes:

• Topic Starter Topic Starter
  • #2.822
Ach, zo is het met veel lichaamswerk. Toen ik nog op het conservatorium zat (dans )was 4/5 uur toch wel het max aantal trainingsuren per dag, de rest was theorie en zelfstudie. Terwijl ik tijdens mijn trainingskampen in Roemenie gewoon 10 uur aan het werk werd gezet. Dat was normaal en het woord 'overtraining' non-existent.

Ik geloof er ook niet in eigenlijk, zolang je niet elke dag full mental gaat op gewicht zal er weinig te overtrainen zijn. Practice makes perfect toch ^_^

Ach, zo is het met veel lichaamswerk. Toen ik nog op het conservatorium zat (dans )was 4/5 uur toch wel het max aantal trainingsuren per dag, de rest was theorie en zelfstudie. Terwijl ik tijdens mijn trainingskampen in Roemenie gewoon 10 uur aan het werk werd gezet. Dat was normaal en het woord 'overtraining' non-existent.

Ik geloof er ook niet in eigenlijk, zolang je niet elke dag full mental gaat op gewicht zal er weinig te overtrainen zijn. Practice makes perfect toch ^_^

Zo is dat!

Las net trouwens in een andere post dat je als ecto niet meer dan 3x per week en langer dan 1 uur mag trainen. :eek:

http://forum.dutchbodybuilding.com/f141/welk-hypertrofie-schema-343015/#post7826800

Of het was weer eens een troll en anders moet het toch echt niet gekker worden...... :hamer::spaz:

Het hangt natuurlijk ook allemaal af aan welke intensiteit je traint en hoe je herstel vermogen is. Ik moet er
zelf niet aan denken om 3x in de week te squatten met 90% intensiteit op 1000kcals :D

EDIT: godver zeg, bijna een uur kwijt gewoon aan al die lappen tekst te lezen :p Wel intressant allemaal :D

Laatst bewerkt:
  • #2.825
Ik zou ook niet weten waarom je op 1000kcal zou willen zitten.

• #2.827
Het hangt natuurlijk ook allemaal af aan welke intensiteit je traint en hoe je herstel vermogen is. Ik moet er
zelf niet aan denken om 3x in de week te squatten met 90% intensiteit op 1000kcals :D

EDIT: godver zeg, bijna een uur kwijt gewoon aan al die lappen tekst te lezen :p Wel intressant allemaal :D

Ik ga mijn log uitgeven in paperback, stuur je wel een kopietje.

• #2.829
Trains:

w.u. Inverted rows
5 x 10

One arm DB bor

1 x 8 x 16
4 x 5 x 20

Pendlay row

1 x 8 x 30
4 x 5 x 40

No touch deadlift

1 x 8 x 50
1 x 7 x 60
1 x 6 x 60
1 x 5 x 60

BB shrugs

1 x 8 x 50
1 x 8 x 55
1 x 8 x 60
1 x 8 x 60

Facepulls

1 x 15 x 13
1 x 12 x 13
1 x 10 x 18

Lying rear lateral raise ( 5 kg plates )

1 x 12
1 x 10
1 x 8

full squat

1 x 10 x 30
4 x 5 x 40

~fin~

Goed getraind, Sjors.

2lmrlp2.jpg

• #2.831
Bedankt voor deze inhoudelijke bijdrage. Groenten, Yo.

wanneer komt die eend weer terug in je log

• #2.835
tumblr_lcd16mm4DV1qdpjw9.gif

volgens mij begin je zelfs al 's nachts te dromen van deads & squats :roflol:

gaat goed hier hé.... jouw trainingen zien er ook steeds beter!

• #2.838
Jij zit duidelijk niet stil... gaat zo lekker door gij beestje in de maak!

• #2.840
Incline DB press
1 x 5 x 9
1 x 5 x 10
1 x 5 x 12
1 x 3 x 12

Incline Fly

1 x 5 x 8
4 x 5 x 9

Weighted crunch

4 x 10 x 5 ( plate )

Weighted leg hip raise

4 x 10 x 10 ( db )

Side bends

2 x 10 x 16
2 x 10 x 20 ( kettle )

Inverted sit ups ( op een bokszak :roflol: )

5 x 10

Zercher squats

4 x 10 x 35

Prima rustdag ^_^

Terug
Naar boven