AndroidHealthClinic

Sjorslog

Haha:roflol:.

Ben nou toch wel benieuwd, even de Zaanstad/Junior lijst af gaan.

• Topic Starter Topic Starter
  • #2.862
deze week moet die ander goed rusten sjors

Dat zeg ik ook de hele tijd, maar hij luistert niet. Ik geef 'm goed te eten en ik zoek zelfs geen ruzie!

Een paar dagen voor de wedstrijd doe ik wat lapdances en ga ik direct naar huis, zodat hij een beetje opgefokt ten tonele verschijnt. Als dat geen toewijding is dan weet ik het ook niet meer.

Mijn bovenbenen staan op ontploffen, dus ik heb het vandaag rustig en UB gehouden. Weinig energie ook, maar dat komt omdat iemand mij niet laat slapen :rolleyes:
Anyway:

Db shoulder press

1 x 8 x 8
1 x 8 x 9
3 x 8 x 10

Db side raise

1 x 8 x 5
1 x 8 x 7
3 x 8 x 8

Ik heb niet heel het log gevolgd, maar heb een vraag over bovenstaande.
Je doet met 10kg dumbells, een overhead press. En met 20% minder, doe jij side raises?

Ikzelf doe 30kg DB shoulder presses (8 reps), en met side raises (gestrekte armen, gecontroleerde beweging) kan ik amper 10kg aan. Ik denk niet dat ik 3x8x10kg kan doen met side raises.
80% van 30kg zou 24kg zijn, over jaren nog niet eens haalbaar.

Heb je hele korte armen en dus een kleine hefboom? Of heb je je armen erg ver gebogen, of gebruik je leg drive of upper body jerk? of ben je gewoon belachelijk sterk in je side delts? :D

• #2.864
Ik heb niet heel het log gevolgd, maar heb een vraag over bovenstaande.
Je doet met 10kg dumbells, een overhead press. En met 20% minder, doe jij side raises?

Ikzelf doe 30kg DB shoulder presses (8 reps), en met side raises (gestrekte armen, gecontroleerde beweging) kan ik amper 10kg aan. Ik denk niet dat ik 3x8x10kg kan doen met side raises.
80% van 30kg zou 24kg zijn, over jaren nog niet eens haalbaar.

Heb je hele korte armen en dus een kleine hefboom? Of heb je je armen erg ver gebogen, of gebruik je leg drive of upper body jerk? of ben je gewoon belachelijk sterk in je side delts? :D

Ik heb wel meer afwijkingen. Zo ben ik enorm zwak op mijn db press, maar zijn mijn flyes bovengemiddeld sterk.
( geen korte armen trouwens :roflol: )

edit: ik doe de overhead press overigens wel zonder rugsteun en superstrict, al een tijd niet meer met steun gedaan dus misschien dat dat ook nog wat uitmaakt.

Dumbell side raises, de compound oefening der compounds.

Wat maakt t nu weer uit met welk gewicht je side raises doet...

Wat maakt t nu weer uit met welk gewicht je side raises doet...

Interesse? Informatie op doen? Valt dit echt zo ver buiten jouw wereldje dat je het frapant genoeg vind om een opmerking over een onschuldige vraag te maken? :rolleyes:

Een forum is er niet alleen voor om de top 10% nuttige dingen te bespreken, triviale dingen kunnen toch ook gewoon in de groep gegooit worden? Ik vind 't best interessant om wat inzicht te vragen als een bepaalde oefening (in verhouding) ver boven andere oefeningen uit springt.

• #2.868
Interesse? Informatie op doen? Valt dit echt zo ver buiten jouw wereldje dat je het frapant genoeg vind om een opmerking over een onschuldige vraag te maken? :rolleyes:

Een forum is er niet alleen voor om de top 10% nuttige dingen te bespreken, triviale dingen kunnen toch ook gewoon in de groep gegooit worden? Ik vind 't best interessant om wat inzicht te vragen als een bepaalde oefening (in verhouding) ver boven andere oefeningen uit springt.

Het is natuurlijk wel een beetje inherent aan trainen. Ik denk niet dat er veel mensen ( beginners/amateurs ) zijn met een perfecte balans in musculatuur. Het doel van je trainingen lijkt me om die zwakke plekken weg te werken.

Daarmee bedoel ik dus dat je het niet moet zien als sterke side raises, maar een zwakke overhead press.

Laatst bewerkt:
  • #2.869
Full squat

1 x 5 x 25
1 x 5 x 30
1 x 5 x 32.5
1 x 5 x 35
1 x 5 x 37.5

Bench

1 x 5 x 20
1 x 5 x 25
1 x 5 x 27.5
1 x 5 x 30
1 x 5 x 32.5

Pendlay row

1 x 5 x 22.5
1 x 5 x 25
1 x 5 x 27.5
1 x 5 x 30
1 x 5 x 32.5

Weighted hypers (10kg plate )

2 x 10x 10

Weighted crunch (5kg plate )

4 x 10 x 5

Inverted sit ups

4 x 10

Sjors is gewoon een monster op side raises en flyes ^^.
Lekkere squat :D

• #2.871
lol, how about telepathy. Ik reageer net in jouw log :roflol:

Ik had eigenlijk vorige week al moeten deloaden, maar vergeten. Dus doe ik deze wk, met madcow :o

lol, how about telepathy. Ik reageer net in jouw log :roflol:

Ik had eigenlijk vorige week al moeten deloaden, maar vergeten. Dus doe ik deze wk, met madcow :o

oeeeeeehh.
7ade3f585e.gif

Madcow: 'How to Gain Brute Strength And Hard Muscle ' = monster in progress :eyebrow:

netjes weer sjors!
de flow zit er goed in hier ;)

Ik ziet er toch een aantal leuke trainingen voorbij komen Sjors, powerliften vindt je dus ook wel leuk zo te zien??
Kwam jij ook nog naar Hillegom as zaterdag??

• #2.875
Jazeker!

Helaas niet, ik had het leuk gevonden, maar mijn beest heeft zaterdag een wedstrijd in Wormerveer en dat wil ik voor geen goud missen.
Veel plezier alvast, ik zie de pics wel verschijnen ^_^

Laatst bewerkt:
Jazeker!

Helaas niet, ik had het leuk gevonden, maar mijn beest heeft zaterdag een wedstrijd in Zaandam en dat wil ik voor geen goud missen.
Veel plezier alvast, ik zie de pics wel verschijnen ^_^

jouw beest?? ik heb wat gemist denk ik:cool:, wel jammer though dat je er niet bij kan zijn

Ik wist niet dat robke wedstrijden deed :p

• #2.880
Nou ik heb mijn deload week toch nog 24 uur volgehouden. *trots*

Clean & Press ( nav walgelijke form op powercleans zaterdag, maar even oefenen met iets makkelijkers )

1 x 10 x 20
1 x 5 x 25
1 x 5 x 25
1 x 2 x 30 en vervolgens een hele bizarre brand in mijn schouders, verzuring, alles.

Military press ( seated )

1 x 8 x 20
1 x 8 x 25
1 x 8 x 25
1 x 8 x 27.5

Zit ik gisteren nog op te scheppen dat ik helemaal geen last heb na de yoke van zaterdag, vandaag voel ik alleen maar mijn wervels branden en zeuren. Werkelijk elke beweging doet zeer :o

Upright row

1 x 8 x 20
1 x 8 x 25
1 x 8 x 25
1 x 8 x 27.5

Lying rear delt row

( plates )

1 x 12 x 5
1 x 10 x 10
1 x 8 x 10

Facepulls ( andere pulley )

1 x 12 x 13.9