AndroidHealthClinic

Sjorslog

Ben benieuwd naar dat filmpje. Maar dat klinkt goed!

Train je met polsbandages?
Zodra je steekjes krijgt meteen kappen want als je door gaat kan je steeds minder oefeningen doen. Bandages helpen mij wel.

• Topic Starter Topic Starter
  • #3.103
Nope, ik heb reumatische artritis en daar kan je weinig aan doen. Wraps helpen daar ook niet tegen want de pijn komt vanuit de gewrichten en pezen en is er zowel met als zonder ondersteuning.
Enige wat helpt is heel zwaar trainen, vaak trainen en voeding strak houden (voeding met lage inflammatoire waarde)
Gelukkig zit het maar op 2 plekken, polsen en linkerschouder en zijn de aanvallen de laatste tijd veel minder hevig en vooral veel sneller weg.

Enige waar ik echt in de problemen kom is grip, maar dat moet ik ook gewoon meer gaan trainen, dan komt het wel goed.

Helpt warmte/hitte ook niet?

• #3.105
Jazeker! In de winter zet ik zonnebank en infrarood lampen in, werkt wel een beetje. Net als regelmatig sauna's e.d.
Tijdens trainen smeer ik ook sportbalm op die plekken en dat lijkt wel *iets* te doen. Ik kan inmiddels gewoon door de pijn heen trainen.
Ter vergelijking; mijn moeder moet morfine slikken om die aanvallen dragelijk te houden. Dan mag ik niet klagen. Maar goed, ze lift ook niet dus ze vraagt er ook wel een beetje om :P

Maar mayb heeft je moeder wel meer last?
Mayb krijg jij ook nog zoveel last?

Gewoon 24/7 winter handschoenen aandoen:D

• #3.107
Reumatoloog zegt: sporten. zo vaak en zo hard als je kan. Enige wat helpt.
Zij doet dat niet, dus logisch dat ze meer pijn heeft. In het begin slikte ik me ook rot aan ibu, maar ik kan me inmiddels de laatste niet meer herinneren. De aanvallen zijn drastisch vermindert en doen ook 50% minder pijn dan voorheen. Het lijkt wel dat hoe zwaarder ik train, hoe beter ik het kan hebben.

Verhuizen naar een warm klimaat is ook nog een optie :rolleyes: , wat dat betreft is NL echt een schijtland voor reuma-patienten.

Tof log, lekkere trainingen! M'n complimenten.

volgde ik jou nog niet? :o
bij deze: in!

Ben je door je reumatische artritis ook begonnen met sporten om de klachten te verminderen? Echt super dat dat nu zoveel scheelt!

• #3.110
Nee, ik kwam er toen ik net begon met trainen pas achter. Had het al sinds mijn 18e denk ik ( die aanvallen) , maar ondanks dat mijn bloedonderzoeken altijd verhoogde leuko's aangaven en mijn moeder het heeft ging er bij mijn huisarts geen belletje rinkelen dat ik ook getest moest worden. Tot ik bij een sportarts kwam met onverklaarbare schouderklachten. Ik weet het zelf dus pas een paar maanden :o

Is ook geen big deal, mijn lichaam reageert onwijs goed op de trainingen dus ik maak me geen zorgen.

Je had toch ook een ongeluk gehad? Of heb ik iets niet begrepen? De reuma had je daarvoor dus al?

• #3.112
Ja tuurlijk, van een auto-ongeluk krijg je geen reuma natuurlijk :P

Like duh.. Ik dacht dat het spier dingetje daar nog van was en dus nog weg kon gaan. Klote jho, bij ons zit het ook in de familie. Ik zal er uiteindelijk ook aan moeten geloven, maar gelukkig bij ons pas 40+ - 50+.

• #3.114
Gewoon zo blijven sporten, grote kans dat je er nauwelijks iets van merkt.

52kg 3x cleanen is toch al heel netjes hoor meid

• #3.116
Het gewicht is het probleem niet zo; ik moet de techniek onder de knie krijgen. Log komt steeds vast te zitten bij mijn boobs ( krijg 'm er dan niet overheen gerold )
Ga er gewoon flink mee oefenen, dat werkt voor alles ^_^

Tja, een log is natuurlijk ook wat dikker als een barbell :p Powercleanen ;)
Dan zit de log sowieso niet zo dicht tegen je lichaam.

Ik kijk uit naar Rob's demo filmpje over het powercleanen van een log

Terug
Naar boven