Fitness Seller

Sjorslog

Haha geen non believer, gewoon benieuwd naar je form

ik geloof niet eens dat je een vrouw bent laat staan dat je 5x200 pullt

• Topic Starter Topic Starter
  • #3.603
2wlyfrk.jpg

Mijn handen geloven het wel ^_^

Nice pulls! Met of zonder straps?

Edit: Lawl, nice hands

5x200 rack pulls ??? Super sterk ! Die foto van je handen spreekt voor zich

Wow :eek: wat een gewicht! en je handen spreken voor zich! Nice! :D

Je doet het super!

Welkom hier, Sjors.
En wat een rack pulls meteen! Goed dat je naar de sterkejongenssectie bent gekomen met je log, want 5*200 hoort helemaal nergens elders thuis. :D

Super gedaan! Denk je dat je techniek op de rack pulls ongeveer gelijk is aan die van je deadlift? Als dat zo is, then something wicked this way comes! :D

• #3.612
Ja, die is wel gelijk.
Mijn trainer ( niet de mijne, maar degene die voor mij werkt ) zag wel iets opmerkelijks gisteren. Hij zei dat je duidelijk ziet bij conv deadlift dat ik vooral rug en glutes gebruik. Dat gebeurt bij rackpulls dus ook tot 150kg, maar bij 200 zag je de rug het begeven onderin en de benen het overnemen.
Nu weet ik niet helemaal hoe ik die informatie moet gebruiken, maar ik probeer te achterhalen waarom ik mijn deads niet van de grond krijg over de 120kg, terwijl ik 'voel' dat ik dat makkelijk moet kunnen, dus ik vond het wel interessant. Die benen moeten namelijk ook bij conventionele deads geactiveerd worden. Nu alleen nog kijken hoe ik dat voor elkaar ga krijgen, want het lukt me vooralsnog niet.

Overigens nergens last van vandaag, behalve een wat gevoelige schouder (wrs door de druk van het gewicht ) en natuurlijk mijn handen. Mijn haar wassen was echt een feestje vanochtend.

mayb dieper zakken bij start positie deadlift?

FIlmpje? :eyebrow: :wanker:

• #3.614
Ik zal vamiddag mijn deadlift even posten, op 50% en 90% van 1RM, wellicht kunnen meer ogen ook meer zien en achterhalen wat er gebeurt.

Waarom doe je rackpulls, behalve dat je er giga gewichten mee kunt pakken? Je lift-off was toch juist het probleem?

Wel fokkin stoer, daar niet van ;)

Ja, die is wel gelijk.
Mijn trainer ( niet de mijne, maar degene die voor mij werkt ) zag wel iets opmerkelijks gisteren. Hij zei dat je duidelijk ziet bij conv deadlift dat ik vooral rug en glutes gebruik. Dat gebeurt bij rackpulls dus ook tot 150kg, maar bij 200 zag je de rug het begeven onderin en de benen het overnemen.
Nu weet ik niet helemaal hoe ik die informatie moet gebruiken, maar ik probeer te achterhalen waarom ik mijn deads niet van de grond krijg over de 120kg, terwijl ik 'voel' dat ik dat makkelijk moet kunnen, dus ik vond het wel interessant. Die benen moeten namelijk ook bij conventionele deads geactiveerd worden. Nu alleen nog kijken hoe ik dat voor elkaar ga krijgen, want het lukt me vooralsnog niet.

Overigens nergens last van vandaag, behalve een wat gevoelige schouder (wrs door de druk van het gewicht ) en natuurlijk mijn handen. Mijn haar wassen was echt een feestje vanochtend.

Rackpulls zijn totaal anders, je kunt niet dezelfde techniek hanteren bij DL's van de grond vooral omdat je pas later de oefening instapt en veel makkelijker thightness kan creëren in je rug. En wat dus betekend dat je bijv geen rackpulls meer zal doen maar deficit deadlifts en je meer gaat focussen op hoe je de oefening onderin doet. En daarnaast ook veel reguliere DL's te doen.

En ik denk niet dat het klopt wat hij zegt want ik kan me wel inbeelden dat je als het zwaar word minder spanning kunt houden onderin op je rug en dat je benen eerst strekken en daarna pas de stang komt. Dat zou dan betekenen dat je meer rug pakt dan benen.

sowieso kan het gewicht bij rackpull behoorlijk vertekenen... zeker als je net boven de knie zit kan je er veel hogere gewichten mee pakken dan eronder (al ligt het beetje aan je dode punt)

al is 5x200 nog steeds netjes natuurlijk :)

---------- Post toegevoegd 25 September 2013 om 11:37 ----------

sowieso kan het gewicht bij rackpull behoorlijk vertekenen... zeker als je net boven de knie zit kan je er veel hogere gewichten mee pakken dan eronder (al ligt het beetje aan je dode punt)

al is 5x200 nog steeds netjes natuurlijk :)

Ja, die is wel gelijk.

Bij mij werken deficit deadlifts heel goed hiervoor. Heb ik die nog niet genoemd hier?

Blockpulls met die 200kg gaan doen. Telkens 1cm ervan af zagen als je het haalt. Einde van het jaar trek je
die 200 dan gewoon van de grond :trollface:

Gewoon sterker worden sjors. Wrs is er niks mis maar het kost gewoon tijd om sterker te worden. 120kg is al heel netjes he

Terug
Naar boven