- Waardering
- 2.024
- Lengte
- 1m88
- Massa
- 120kg
Ja, die is wel gelijk.
Mijn trainer ( niet de mijne, maar degene die voor mij werkt ) zag wel iets opmerkelijks gisteren. Hij zei dat je duidelijk ziet bij conv deadlift dat ik vooral rug en glutes gebruik. Dat gebeurt bij rackpulls dus ook tot 150kg, maar bij 200 zag je de rug het begeven onderin en de benen het overnemen.
Nu weet ik niet helemaal hoe ik die informatie moet gebruiken, maar ik probeer te achterhalen waarom ik mijn deads niet van de grond krijg over de 120kg, terwijl ik 'voel' dat ik dat makkelijk moet kunnen, dus ik vond het wel interessant. Die benen moeten namelijk ook bij conventionele deads geactiveerd worden. Nu alleen nog kijken hoe ik dat voor elkaar ga krijgen, want het lukt me vooralsnog niet.
Overigens nergens last van vandaag, behalve een wat gevoelige schouder (wrs door de druk van het gewicht ) en natuurlijk mijn handen. Mijn haar wassen was echt een feestje vanochtend.
Ik zou me als werkgever vooral afvragen hoe die erbij komt dat je bij een hoge rackpull ineens je benen gaat gebruiken