Fitness Seller

Sjorslog

Ja, die is wel gelijk.
Mijn trainer ( niet de mijne, maar degene die voor mij werkt ) zag wel iets opmerkelijks gisteren. Hij zei dat je duidelijk ziet bij conv deadlift dat ik vooral rug en glutes gebruik. Dat gebeurt bij rackpulls dus ook tot 150kg, maar bij 200 zag je de rug het begeven onderin en de benen het overnemen.
Nu weet ik niet helemaal hoe ik die informatie moet gebruiken, maar ik probeer te achterhalen waarom ik mijn deads niet van de grond krijg over de 120kg, terwijl ik 'voel' dat ik dat makkelijk moet kunnen, dus ik vond het wel interessant. Die benen moeten namelijk ook bij conventionele deads geactiveerd worden. Nu alleen nog kijken hoe ik dat voor elkaar ga krijgen, want het lukt me vooralsnog niet.

Overigens nergens last van vandaag, behalve een wat gevoelige schouder (wrs door de druk van het gewicht ) en natuurlijk mijn handen. Mijn haar wassen was echt een feestje vanochtend.

Ik zou me als werkgever vooral afvragen hoe die erbij komt dat je bij een hoge rackpull ineens je benen gaat gebruiken :D

• Topic Starter Topic Starter
  • #3.622
Ik zou me als werkgever vooral afvragen hoe die erbij komt dat je bij een hoge rackpull ineens je benen gaat gebruiken :D

Rackpull begint onder de knie he; en ik voelde het zelf ook wel. Tot voor mij normale gewicht ( 160kg ) doet alleen mijn rug iets. Maar bij die 200 waren mijn quads en hams behoorlijk bezig, ik heb er zelfs spierpijn in nu.

---------- Post added 25 September 2013 at 13:45 ----------

Waarom doe je rackpulls, behalve dat je er giga gewichten mee kunt pakken? Je lift-off was toch juist het probleem?

Wel fokkin stoer, daar niet van ;)

Ik had gisteren rugtraining he en voor mij horen pulls daarbij. Ik vind het een prettige oefening en het helpt mij ook wel ook mijn rug te laten wennen aan zware lading.

Rackpull begint onder de knie he; en ik voelde het zelf ook wel. Tot voor mij normale gewicht ( 160kg ) doet alleen mijn rug iets. Maar bij die 200 waren mijn quads en hams behoorlijk bezig, ik heb er zelfs spierpijn in nu.

Kijk, dit heb ik dus recent ook ondervonden. Volgens mij ligt het aan dat je je kont eigenlijk naar beneden
drukt bij je pull ipv naar achteren steek. Dan krijg je een beetje een barbell hack squat/rack pull.

Nu ja, lijkt mij toch... Edd zal wel een betere uitleg hebben :D

• #3.624
Offtopic

Z, net binnen gekregen. Thnx. Sleeves pasten goed en zijn beduidend sterker dan de sleeves die ik hiervoor heb geprobeerd.

r73pd0.jpg

Jezus wat een stats heb jij man! Wat een gewichten! Goeie genen moet je hebben. Complimenten voor je youtube filmpjes.

• #3.626
Voor de analysten onder ons, filmpje lift op 50% v 1rm
Let niet op handen, die zitten ingewikkeld met verband omdat ik gisteren mijn eelt heb gescheurd en het nu brand als een gek, anders kon ik de bar niet vasthouden.

http://www.youtube.com/watch?v=Wx9fCIOevfE

Tips, observaties en theorieen zijn welkom :)

gooi em in het filmpen van lifts topic jo

ik ga er trouwens niks zinnigs over proberen te roepen

In het filmpje lijkt het alsof je de halter dichterbij kunt leggen. Nu lijkt het alsof die op teenhoogte ligt, terwijl die in het midden van je voet zou moeten liggen. Dus in het midden van je tenen en hiel. Vaak is het een goede tip om de halter boven de knoop van je veters te leggen.

Enige wat ik zou zeggen is iets smaller staan, schuin naar beneden kijken (nek neutraal) en bovenrug (iets) minder hol -> schouders laten hangen terwijl je je schouderbladen naar beneden drukt.

Verder prima techniek, maar niet gek dat liftoff het probleem is want dat is bij bijna alle vrouwen en lichtgewichten (tenzij ze roundback liften). Dus laat die rackpulls lekker voor wat ze zijn en doe oefeningen om lower-end van de beweging sterker te maken en algeheel sterker te worden.

Denk aan deficit deadlifts, stiff legged deadlifts, deadlifts met pauze net na liftoff, wide grip deadlifts.

• #3.630
Enige wat ik zou zeggen is iets smaller staan, schuin naar beneden kijken (nek neutraal) en bovenrug (iets) minder hol -> schouders laten hangen terwijl je je schouderbladen naar beneden drukt.

Verder prima techniek, maar niet gek dat liftoff het probleem is want dat is bij bijna alle vrouwen en lichtgewichten (tenzij ze roundback liften). Dus laat die rackpulls lekker voor wat ze zijn en doe oefeningen om lower-end van de beweging sterker te maken en algeheel sterker te worden.

Denk aan deficit deadlifts, stiff legged deadlifts, deadlifts met pauze net na liftoff, wide grip deadlifts.

Thnx, dat doe ik nu ook ( 3 x deficits en 2 keer bands pw )

Zal bands in en afwisselen voor paused en wide

---------- Post added 25 September 2013 at 20:26 ----------

In het filmpje lijkt het alsof je de halter dichterbij kunt leggen. Nu lijkt het alsof die op teenhoogte ligt, terwijl die in het midden van je voet zou moeten liggen. Dus in het midden van je tenen en hiel. Vaak is het een goede tip om de halter boven de knoop van je veters te leggen.

Om heel eerlijk te zijn heb ik het ff snel gedaan, want ik was aan het werk ^_^
Meestal leg ik 'm wel netjes op midden voet.

Bands lekker laten liggen. Ook gewoon normale deadlift reps maken. 3x3 of 5jes. Daar word je sterker van en dat is wat je nodig hebt voor liftoff.

• #3.632
Got it. Bands doei.

Je weet dat ik mijn lift-frequentie heb verhoogd; maakt de indeling nog wat uit?
Of is 1 x conv, 1 x deficit, 1 keer paused en 1 x wide prima ?

Hoe wijd moet ik gaan trouwens? richting snatch?

Ja dat lijkt mij wel goed qua indeling, maar wel de intensiteit verdelen. Belangrijkste is dat je normale deadlift prioriteit heeft qua training en dus je genoeg hersteld moet zijn van de andere trainingen. M.a.w. niet te zwaar gaan op assistance lifts, lekker setjes maken.

Als je ringen op de halters hebt die 91cm van elkaar zitten zou ik ongeveer aanhouden dat je middelvinger op die ringen zit ongeveer. Veel wijder wordt te lastig denk ik.

• #3.634
Ja dat lijkt mij wel goed qua indeling, maar wel de intensiteit verdelen. Belangrijkste is dat je normale deadlift prioriteit heeft qua training en dus je genoeg hersteld moet zijn van de andere trainingen. M.a.w. niet te zwaar gaan op assistance lifts, lekker setjes maken.

Als je ringen op de halters hebt die 91cm van elkaar zitten zou ik ongeveer aanhouden dat je middelvinger op die ringen zit ongeveer. Veel wijder wordt te lastig denk ik.

Ik train met olympische bars normaal gesproken, geen idee wat de ringwijdte daarvan is.

Bedankt voor je adviezen; ik ga ze in mijn routine opnemen.:)

Rolmaatje erlangs leggen, dan weet je het

Voor de analysten onder ons, filmpje lift op 50% v 1rm
Let niet op handen, die zitten ingewikkeld met verband omdat ik gisteren mijn eelt heb gescheurd en het nu brand als een gek, anders kon ik de bar niet vasthouden.

http://www.youtube.com/watch?v=Wx9fCIOevfE

Tips, observaties en theorieen zijn welkom :)

Weinig mis mee volgens mijn bescheiden mening Sjors. Alleen - zo is mij ook maar verteld hoor - moet de beweging van het terug op de grond leggen van de barbell - rustig en beheerst worden gedaan. Misschien ietsje langzamer? ;)

• #3.637
Rustiger word ik vanzelf als ik max ^_^

Avondtraining armen en dagelijkse squats; was niet zwaar door de gewichten, maar sweet jesus wat doet db's vasthouden nu pijn.

Hammer curl

2 x 10
2 x 12

Incline DB curl

2 x 10
2 x 12

Cable curl

2 x 10
2 x 15

Skull crusher

1 x 10 x 20
1 x 10 x 25
1 x 10 x 30
1 x 10 x 25 ging iets niet lekker

Pushdown

1 x 10 x 20
1 x 10 x 25
1 x 10 x 30
1 x 10 x 40

Overhead tricep extension ( rope )

1 x 10 x 15
1 x 10 x 20
1 x 10 x 25
1 x 10 x 25

Bench dips

2 x 15 x bw
2 x 10 x 10kg plate

Full squat

10 x 20
8 x 30
8 x 40
8 x 50
8 x 60

Hanging knee raises

4 x 15

Inverted sit ups @ squatrek

7 x 10 rest pause -knieholten redelijk rauw erna.

• #3.639
Middagtraining, niet de beste. Ik ben moe ofzo.

Full squat

10 x 20
8 x 40
8 x 50
8 x 60
8 x 65
5 x 67.5

Squat (PL diepte )

8 x 40
8 x 50
8 x 60
8 x 70
8 x 80

Barbell step ups op bench

2 x 15 x 30
2 x 15 x 40

Romanian deadlift

2 x 10 x 60
2 x 10 x 70

Leg press

50 x 100

Leg extension

15 x 40
12 x 50
10 x 60
8 x 70

Standing calf raise

10 x 100
8 x 120
8 x 130
8 x 140

Seated calf raise \/ en /\ stance

17 x 60
16 x 65
8 x 65
15 x 60

Geen energie meer voor glutes; die moet sowieso eerst maar weer eens gefoamrolled worden, want ik heb er chronisch spierpijn in.

in

Terug
Naar boven