AndroidHealthClinic

Sjorslog

• Topic Starter Topic Starter
  • #3.881
Misschien nu juist een mooi moment? Je moet nu toch verplicht een half jaar stil zitten, plus die 3 maanden zodat je zeker weet dat het veilig is om te trainen zonder je knie te verkloten..

Ik voel een magisch getal opkomen na dit rekensommetje :-p

:roflol:

Het is maar goed dat ik moeite heb met rekenen.

---------- Toegevoegd om 18:35 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 18:33 ----------

De echte top strongman zul je dan gelukkig ook niet zien roken

Ja, dat zijn echte gezondheidsfreaks.

Sowieso. Ze gebruiken herba life eiwit poeder

• #3.883
Die hebben het inderdaad niet begrepen. Bij strongmen snap ik het al helemaal niet want die hebben redelijk wat conditie nodig bij bepaalde events en het is algemeen bekend dat roken je conditie niet echt bevorderd. Natuurlijk kan iemand die rookt zwaar trainen, roken heeft meer effect op oefeningen waarbij veel uithoudingsvermogen nodig is.

5 km hardlopen; Big Z vs Sjors. Wie denk je dat de eindstreep haalt?
En dan doe ik 5 km nog met 2 vingers in mijn neus. Je moet het bredere plaatje zien; er is nooit 1 factor die iemand conditioneel sterk of zwak maakt.

Alles is relatief. Zo kun je met dezelfde vinger naar AAS en overgewicht wijzen. Ik mag hopen dat we dat stadium ook wel voorbij zijn. Genoeg topatleten die volgens de algemene norm ' slecht bezig ' zijn, maar die algemeenheid doet er simpelweg niet toe.
Neemt niet weg dat roken een ongezonde bezigheid is, maar ik zou er zelf niet zulke conclusies aan verbinden, die gaan namelijk mank in de praktijk.

Mwah.. Mij heb je niet overgehaald..

Roken heeft helemaal geen functie, het is nergens goed voor. En heeft alleen maar negatieve effecten. Misschien wat ontstressen en sociaal contact, maar mensen die niet roken overleven dat ook wel weer..

AAS en het overgewicht binnen de strongman-tak heeft een functie. Misschien niet 'gezond' maar het heeft tenminste een functie om je beter in je sport te maken. Dus totaal niet met elkaar te vergelijken..

Roken heeft helemaal geen functie, het is nergens goed voor. En heeft alleen maar negatieve effecten. Misschien wat ontstressen en sociaal contact, maar mensen die niet roken overleven dat ook wel weer..

AAS en het overgewicht binnen de strongman-tak heeft een functie. Misschien niet 'gezond' maar het heeft tenminste een functie om je beter in je sport te maken. Dus totaal niet met elkaar te vergelijken.
.

is nog niet perse een rechtvaardiging

• #3.886

AAS en het overgewicht binnen de strongman-tak heeft een functie. Misschien niet 'gezond' maar het heeft tenminste een functie om je beter in je sport te maken. Dus totaal niet met elkaar te vergelijken..

Zijn opmerking ging niet over kracht, maar over conditie; Hij beweert dat het niet past binnen de sport omdat het je conditioneel zwak maakt op bepaalde events ( waar dat een rol speelt ). Conditie is echter onderhevig aan meer factoren. Zie voorbeeld.

OT :

85 flips is ziek sjors, volgens mij ben ik dan het uur daarna een kasplantje

• #3.888
OT :

85 flips is ziek sjors, volgens mij ben ik dan het uur daarna een kasplantje

Dank je, ik was dan ook zeer content met mezelf. Ook al zag ik eruit alsof ik net uit de loopgraven kwam.
Toch jammer dat het er niet 100 waren. Die sigaretten he :rolleyes:

Zijn opmerking ging niet over kracht, maar over conditie; Hij beweert dat het niet past binnen de sport omdat het je conditioneel zwak maakt op bepaalde events ( waar dat een rol speelt ). Conditie is echter onderhevig aan meer factoren. Zie voorbeeld.

Beetje stom om op 1 punt te gaan vergelijken dan? Want Big Z hoeft namelijk ook geen 5km hard te lopen en jij vindt je conditie wel belangrijk anders doe je die 100 tire flips niet.
Dan moet je jezelf vergelijken me iemand met dezelfde ambities en stats enz, die niet rookt of je het daar van kan winnen. Komt er altijd op neer dat je betere prestaties levert als je niet rookt. Ook qua kracht stats, je lichaam hersteld gewoon minder snel met giftige stoffen in je lichaam.

---------- Toegevoegd om 19:52 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 19:51 ----------

is nog niet perse een rechtvaardiging

Het is slecht voor je lichaam en nergens goed voor, lijkt me genoeg rechtvaardiging om te stoppen of niet te beginnen wat mij betreft.

Wat een gezeik over dat roken :roflol:

• #3.892
Beetje stom om op 1 punt te gaan vergelijken dan? Want Big Z hoeft namelijk ook geen 5km hard te lopen en jij vindt je conditie wel belangrijk anders doe je die 100 tire flips niet.
Dan moet je jezelf vergelijken me iemand met dezelfde ambities en stats enz, die niet rookt of je het daar van kan winnen. Komt er altijd op neer dat je betere prestaties levert als je niet rookt. Ook qua kracht stats, je lichaam hersteld gewoon minder snel met giftige stoffen in je lichaam.

Misschien is het handig als je de discussie helemaal volgt; ik begon niet over conditie, dat deed Balzak. Die noemde roken een belemmerende factor. Ik toon aan dat dat niet per definitie zo is.
Natuurlijk presteer je beter binnen je eigen marges als je niet rookt, maar dat betekent nog niet dat je niet sterker en conditioneel beter kunt zijn dan een niet-roker.
Nogmaals, er is niet 1 factor waar alles mee staat of valt en je kunt alleen vergelijken als je exact dezelfde condities hebt.

Ik geef overigens geen k*t om conditie, anders rookte ik niet. Ik geef wel om uitputting en grenzen verleggen en dat is de enige reden waarom ik ervoor kies om zo nu en dan mijn longen op de proef te stellen. Uiteraard vind ik het dan ook lollig als ik dingen voor elkaar krijg die een niet rokende sporter niet lukt. Maar daar tegenover staat weer dat ik genoeg andere zwaktes heb. You win some, you lose some.

Iedereen heeft zo zijn talenten, de kunst is die te vinden en uit te buiten. Hoe je dat doet, moet iedereen lekker voor zichzelf weten. De wijzende vingertjes dragen daar verder niets aan bij.

Ik lees hier een 'lieve Loes, je hebt gelijk' :-D tussen alle argumenten over blijkbaar een ander onderwerp door.
Hou ook van jou
Kusje van mij

Ik kan hier eindeloos over door gaan. Maar lijkt me van beide kanten wel duidelijk zo

---------- Toegevoegd om 20:14 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 20:13 ----------

Gelukkig is jouw talent vieze banden in modder rollen :-p top gedaan!

• #3.894
Mini training ivm rare nasleep zaterdagtraining. Zaterdagavond voelde ik me nog zo high als een kite, had er zo nog een training aan vast kunnen plakken.
Zondag onder de bloeduitstortingen en mijn plas was roze :o Schrok wel even want ik had vorige week bij conan's wheel al het gevoel dat mijn blaas in 2-en scheurde en mijn nieren ontploften, maar dat was natuurlijk niet zo.
Vanochtend toch maar even doc gebeld en die stelde gerust dat het kan voorkomen na een te intensieve training. Iemand weleens gehad (bloed in urine na training )?
Moet binnen enkele dagen weer normaal zijn. Verder ook nergens anders last van behalve wat lelijke beurse plekken en spierpijn.

Anyway:

Full squat

10 x 20
8 x 25
8 x 30
8 x 35
8 x 40
8 x 45
8 x 50
8 x 55
8 x 60
8 x 65

Bulgarian split squat

L+R

8 x 20
8 x 25
8 x 30
8 x 35

Walking lunges 20kg

3 x 50

Barbell glute bridge

15 x 20
12 x 20
10 x 20

15 x 30
12 x 30
10 x 30

20 x 40

Straks nog even heerlijk de billen foamrollen ^_^

Mini training ivm rare nasleep zaterdagtraining. Zaterdagavond voelde ik me nog zo high als een kite, had er zo nog een training aan vast kunnen plakken.
Zondag onder de bloeduitstortingen en mijn plas was roze :o Schrok wel even want ik had vorige week bij conan's wheel al het gevoel dat mijn blaas in 2-en scheurde en mijn nieren ontploften, maar dat was natuurlijk niet zo.
Vanochtend toch maar even doc gebeld en die stelde gerust dat het kan voorkomen na een te intensieve training. Iemand weleens gehad (bloed in urine na training )?
Moet binnen enkele dagen weer normaal zijn. Verder ook nergens anders last van behalve wat lelijke beurse plekken en spierpijn.

Anyway:

Full squat

10 x 20
8 x 25
8 x 30
8 x 35
8 x 40
8 x 45
8 x 50
8 x 55
8 x 60
8 x 65

Bulgarian split squat

L+R

8 x 20
8 x 25
8 x 30
8 x 35

Walking lunges 20kg

3 x 50

Barbell glute bridge

15 x 20
12 x 20
10 x 20

15 x 30
12 x 30
10 x 30

20 x 40

Straks nog even heerlijk de billen foamrollen ^_^

:roflol:

OT: nog nooit gehad nee.

nee nooit gehad, klinkt sick

Beste wensen Sjors!

Geef er een lap op!

Heb het ook een keertje of 2 meegemaakt. Maakt opzich niet veel uit, wel kon ik de dagen erna moeilijk lopen.

Het komt ongeveer overeen met dit, en toevallig is de naam treffend ook :o

https://www.youtube.com/watch?v=yw540DKZyfo

Terug
Naar boven