Fitness Seller

Sjorslog

• Topic Starter Topic Starter
  • #3.922
Dodelijk vandaag; experimentele trap sessie

Cocentric hack machine hiss shrugs
14 x
12 x
10x

Smith machine behind the back shrug

20 x 5
15 x 10
12 x 15
10 x 15

Reverse old school shrug

15 x
12x
10x

Reverse bb shrug

Gewicht vergeten, 4 sets

Neck harness band raises (thera )

15
12
10

Barbell shrug to the front

4 x 10 x 70
3 x 10 x 35 ( alleen top v beweging )

Sweet mother of jesus wat een pijn :o

Hahaha volgens mij zou ik daar gewoon 2 weken last van houden als ik m'n traps zo zou pakken, wat een volume. Ga ik ook eens proberen, mss morgen even doen na rug :p

Had jij geen trap-train fobie? Iets met oversized traps.

• #3.925
Die is over ^_^

Jep, ze gaat voor de Oost-Europese kogelstootster-look (dit zijn niet mijn woorden vriend).

Dodelijk vandaag; experimentele trap sessie

Cocentric hack machine hiss shrugs

14 x

12 x

10x

Smith machine behind the back shrug

20 x 5

15 x 10

12 x 15

10 x 15

Reverse old school shrug

15 x

12x

10x

Reverse bb shrug

Gewicht vergeten, 4 sets

Neck harness band raises (thera )

15

12

10

Barbell shrug to the front

4 x 10 x 70

3 x 10 x 35 ( alleen top v beweging )

Sweet mother of jesus wat een pijn :o

Waarom 24 sets voor alleen de traps? Damn. Gewoon een paar goede zware setjes shrugs is all you need

• #3.930
Omdat ik het middelste stuk tussen de schouderbladen met zowel de bb/db shrugs als de wheelbarrow nooit kan pakken; dus heb ik samen met input van mijn baas een trap-only sessie gedaan. Dingen gevoeld die ik nog nooit heb gevoeld, dus nuttig was het zeker ^_^

Vandaag alleen deads ivm werk

deadlift

3 x 60
3 x 70
3 x 80
3 x 90
3 x 100
3 x 115
2 x 120
1 x 125
1 x 127.5 :roflol: mijn traps waren nogal pijnlijk; balen.

Sumo dl

5 x 70
3 x 80
3 x 85
3 x 90 hoger gaat niet, mijn knie doet gruwelijk pijn boven een bepaald gewicht en het lijkt wel alsof het gewicht niet normaal verdeeld wordt.
Wel balen; mijn kont is er wel blij mee namelijk.

RDL

8 x 50
8 x 60
8 x 60
8 x 70

GHR

8 x 8

Morgen helaas werk en bedrijfsfeestje :( dus geen rpb.

Hoe kwam die last van je traps dan?

Sjors, wat hield die Reverse oldscool en reverse bb shrug in? Heb je je handen dan anders dan normaal of wat? Vandaag ook 's highish volume op traps gedaan, wat branden.

• #3.933
Sjors, wat hield die Reverse oldscool en reverse bb shrug in? Heb je je handen dan anders dan normaal of wat? Vandaag ook 's highish volume op traps gedaan, wat branden.

die old school thingies : [Link niet meer beschikbaar]
reverse bb shrug kan je los doen, of in smith:

bb vasthouden achter je, iets voorover leunen ( in smith kan je lekker hangen ) en dan trek je het gewicht met je ellebogen omhoog richting je oren.
gruwelijk. ik haat 'm maar zeker die lage trap wordt hierdoor goed aangesproken en dat mis ik echt bij conventionele shrugs.
Beetje zoals de bent over delt raise

Wel anti-ego oefening. Waar ik zonder moeite wheelbarrow shrugs met 250kg bij RPB doe, ging ik hier zowat dood met 20 :roflol:
Ik had volgens mij een gezicht alsof ik 4 kinderen tegelijk baarde. Was leerzaam.

Lage trap?

He die oldschool kende ik niet, cool, ga ik volgende week doen. Achter me doe ik 'm ook wel vaak alleen maak ik dan gewoon de standaard shrug beweging, scheelt wel 1 en ander in gewicht idd :P Ga volgende week jouw manier eens proberen, thanks!

• #3.936

Je weet dat ie doorloopt tot tussen je schouderbladen? Ben jij wel true natural of zit je maar wat te doen ???

---------- Toegevoegd om 19:45 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 19:41 ----------

He die oldschool kende ik niet, cool, ga ik volgende week doen. Achter me doe ik 'm ook wel vaak alleen maak ik dan gewoon de standaard shrug beweging, scheelt wel 1 en ander in gewicht idd :P Ga volgende week jouw manier eens proberen, thanks!

Je moet 'm echt helemaal omhoog trekken:

je maakt geen shrug beweging, maar je ellebogen buigen en bewegen richting je nek en dan squeeze je die shit. :D
Je moet ook echt naar voren hangen in de Smith, met een losse bb wordt dat lastiger en is de beweging ook niet te doen met veel gewicht.

dus geen standaard reverse shrug.

Je weet dat ie doorloopt tot tussen je schouderbladen? Ben jij wel true natural of zit je maar wat te doen ???[
Ja maar je lage trap loopt door tot het overgaat in de horizontale/transverse vezels. Je lage trap zelf kan toch niet je schouderbladen omhoog trekken ????????????????????? Enige mate van naar elkaar toe trekken lijkt me nu ook niet te gebeuren wanneer je scouderbladen omhoog gaan.

Of in true natural taal: IK GELOOF NIET DAT ER SIGNIFICANTE RETRACTIE VAN ASCENDANE VEZELS PLAATSVINDT BIJ EEN DERGELIJKE BEWEGINGSUITSLAG, WEL GELOOF IK DAT DIT HET GEVAL IS VOOR DE TRANSVERSE VEZELS, DAARNAAST ZORGEN DE DESCENDANE VEZELS VOOR DE ELEVATIE, EN KUNNEN DE ASCENDANE VEZELS ALLEEN VOOR DEPRESSIE ZORGEN.

Je moet 'm echt helemaal omhoog trekken:

je maakt geen shrug beweging, maar je ellebogen buigen en bewegen richting je nek en dan squeeze je die shit. :D
Je moet ook echt naar voren hangen in de Smith, met een losse bb wordt dat lastiger en is de beweging ook niet te doen met veel gewicht.

dus geen standaard reverse shrug.

Ah daar zit 'm het verschil dus. Goed, ga ik maandag doen tijdens back-day, thankyou! :kiss:

• #3.939
Ja maar je lage trap loopt door tot het overgaat in de horizontale/transverse vezels. Je lage trap zelf kan toch niet je schouderbladen omhoog trekken ????????????????????? Enige mate van naar elkaar toe trekken lijkt me nu ook niet te gebeuren wanneer je scouderbladen omhoog gaan.

Of in true natural taal: IK GELOOF NIET DAT ER SIGNIFICANTE RETRACTIE VAN ASCENDANE VEZELS PLAATSVINDT BIJ EEN DERGELIJKE BEWEGINGSUITSLAG, WEL GELOOF IK DAT DIT HET GEVAL IS VOOR DE TRANSVERSE VEZELS, DAARNAAST ZORGEN DE DESCENDANE VEZELS VOOR DE ELEVATIE, EN KUNNEN DE ASCENDANE VEZELS ALLEEN VOOR DEPRESSIE ZORGEN.

:o

oh lawd
( je schouderbladen gaan niet omhoog he, alleen je ellebogen. Als je nou weer een keer de moeite neemt voor een trains met sjors, dan laat ik het je zien. Ik ben expert in de ontwikkeling van nieuwe oefeningen )

• #3.940
Eindelijk de tijd gehad om op een christelijk tijdstip te trainen en een nieuw schema voor mezelf te maken.
De reuma begint weer wat te jakkeren, dus dat betekent dat ik weer aandacht aan mijn schouders en polsen moet geven. Vorige keer heeft het geholpen mijn schouder te splitten en wrist curls regelmatig te doen. Dat zit er nu weer in. Vit D weer wat omhoog en hopen op het beste :p Toch alweer ruim een half jaar pijnvrij geweest en dat is nooit voorgekomen.
OHP/MP moet ff op laag pitje tot de schouders zijn bijgetrokken; heb ik straks toch tijd genoeg voor na mijn operatie.

Schema voor de geinteresseerden:

MA UB:

Deadlift (conv )

DB bent over row

Seated row

Lat pulldown

BB Goodmorning

Rear delt raise

Behind the back shrug/bb shrug of andere shrug variant

DI LB:

Full squat

Romanian deadlift SS legpress ( high rep )

Leg extension

Barbell Glute bridge

Hanging legraise

Side bends

WO UB:

Bench

Incline bench

Floorpress of CGBP

Flyes

Shoulder press

Weighted crunch

DO LB:

Full squat

Bulgarian split squat

Walking lunges

Barbell step ups

Hip thrust

Calves

VRIJ UB:

Hammer curl

EZ bar curl

Cable curl

Cable pushdown

Skullcrusher

Bench dips

Side raise

Upright row

ZA of ZO:

Events @ RPB + squat en lift met standaard assistance: safetybar goodmornings + GHR

TRaining vandaag:

Deadlift (paused )

5 x 50
5 x 60
5 x 70
5 x 80
5 x 90

DB bent over row

8 x 20
8 x 22
8 x 22
8 x 24