XXL Nutrition

Sjorslog

Pfff.. het klinkt allemaal wel erg zwaar. Hoop toch dat het nu wel wat beter gaat en de pijn snel wat minder wordt.
Sterkte.

De helft minder! Ik wil mezelf nu niet meer ophangen en ik sterf ook geen duizend doden meer als ik moet badderen.
Da's winst ^_^

Goed om te horen! Dat je maar lekker op schema mag blijven of op vooruit lopen. You can do it! :p

---------- Toegevoegd om 22:15 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 22:13 ----------

Heb je er ook voordeel van dat je getraind bent? Naar mijn idee lijkt zoiets wel beter effect te hebben op herstel. Meer gezondere levensstijl.

• Topic Starter Topic Starter
  • #4.123
Absoluut, allereerst was het het weefsel dusdanig sterk dat ze er beter mee kunnen werken. Iemand die niet traint heeft vaak onbruikbare pezen ( te dun ), waardoor een orthopeed dan eerder moet kiezen voor een donor of ander alternatief.
Uiteraard werkt het gebruik van je eigen pezen het best, het versnelt het herstel en geeft een beter eindresultaat.
Daarbij is het krachtverlies ook significant minder, wat zoveel betekent dat je na zo'n operatie een grotere kans hebt op 100% functionaliteit.

Volgens de ortho hadden ze een grote keus aan bruikbaar weefsel in mijn geval, dus het was in alle opzichten een ideale situatie.
Verder werkt een goed immuunsysteem en goede conditie natuurlijk in je voordeel post-operatief, de kans op complicaties is bij deze operatie erg groot, dus opereren ze ook alleen als je in goede staat bent :P
Voorafgaand aan de operatie heb ik ook diverse testen moeten doen en ben ik helemaal binnenstebuiten gekeerd.

Ik had namelijk prima kunnen leven zonder kruisbanden, dus de operatie was niet perse nodig. Ze doen het dus alleen als het functioneel is en de garantie op slagen meer dan 75% is.

pfoei dat is een flinke route naar herstel.
Fijn dat je getrainde lijf, de voordelen ervan goed lijkt uit te buiten.

Beterschap en een snel herstel gewenst.

• #4.125
Op verzoek van de kliniek heb ik een blog aangemaakt ( de operatie komt niet zoveel voor en dus is er weinig ervaringsmateriaal voor mensen die het ook moeten ondergaan )

Voor de geinteresseerden:
http://geeneeus.wordpress.com/

Het gaat nu superk*t, maar dat heeft ook andere redenen. Ik kan niet wachten tot ik weer kan lopen :/

Veel sterkte Sjors ik hoop dat je zo snel mogelijk hersteld !! , ik ga het zo even lezen (blog)...

Groeten, Ree...

Vervelende situatie.
Zelf knie uit de kom gehad (lang niet zo erg) met lang revalideren en het wachten terwijl je zoveel wilt doen maakt het er niet makkelijker op. :D

In ieder geval veel sterkte en succes met je herstel.

Heel veel sterkte Sjors! Respect!

• #4.129
Thnx allemaal :)

Sterkte en succes!!

sterkte

stay stafe

Heel veel sterkte. Duim voor je dat het snel beter zal gaan.

Dit is me helemaal ontgaan......Ik lees nu de blog mee. Wat kan jij toch leuk en helder schrijven! Beterschap en fijn dat je je revalidatie zo wil delen. Erg leerzaam.

Dat van bruikbare pezen bij trainende mensen zij mijn chirurg ook. Zowel de pezen als de aanhechtingspunten op de botten waren ook bij mij fors van formaat en sterk. Mijn herstel van een bicepspeesruptuur was dan ook boven verwachting van de chirurg en fysiotherapeut. Ik hoop voor je dat je net zo een bovenverwachting herstel mag meemaken.

Ik ga je blog ook volgen:p sterkte met alles :kiss:

• #4.136
De laatste stand van zaken is prima. Knie begint weer te buigen, ik kom eindelijke voorbij de 30 graden en de rust van deze week heeft echt geholpen. Zwelling neemt weer wat af en ondanks de gruwelijke pijn vanochtend zie ik wel verandering weer. Het is een beetje 2 stappen vooruit en 1 terug, maar het lijkt erop dat ik nog voor sta.
Verder ook een liefdevolle afwikkeling van de breuk en de wetenschap dat ik omringd ben door een handvol onwijs lieve mensen ^_^

Met GETXXL aan top omdat ie zo goed voor me researched en er gewoon is als het nodig is. Mah carrots ^_^
Onwijs lief cadeautje!
9pqmug.jpg

Ik mag zooooooo niet klagen :D

Had niet verwacht dat dat zo plotseling over zou gaan tussen jullie, vooral nu je in deze situatie zit is dat wel extra cru, op deze manier ook.

Heel veel succes verder!

• #4.138
Gewoon niet de juiste tijd en niet de juiste omstandigheden. We hebben genoten en dat is meer dan genoeg ^_^
2 augustus ben ik erbij trouwens :)

Tof! Op naar de 90 graden en beyond. Ben geen expert in het beoordelen van chirurgisch aangericht letsel; maar vond je knie er heel gezond uitzien. Had de zwelling ook wat erger verwacht gezien de ingreep. Nog even en jij squat gewoon weer enzo.

Beters helpt die HMB je je beengains te behouden. Want. Anders.

Warme groenten!

oei is het over met vlad :(
doe maar lekker pudding eten dan

Terug
Naar boven