AndroidHealthClinic

Sjorslog

Goed bezig geweest zo te zien.

Lekker:thumb:

Nice. Je verslaat me met de farmers. :roflol:

beest! :)

• Topic Starter Topic Starter
  • #4.306
Thuis

KTE + Mobility dingen

Deadlift blijft een moeilijke oefening, met de nieuwe knie. Ik moet weer helemaal mijn eigen set-up herontdekken en ik zet mijn voeten ook heel anders neer dan voorheen. Binnenkant knie heeft ook wat licht pijnlijke druk boven de 50kg, maar niets verontrustends.
Het mentale aspect is lastiger denk ik, moeite hebben met babyweights :rolleyes:

MAAR DAT IS DAN MAAR JAMMER SJORS

5 x 35
5 x 40
5 x 47.5
3 x 55
3 x 62.5
3 x 70

alles mooi met goede form. waarop ik natuurlijk meteen 80 en 90 erop wilde knallen omdat ik een k*twij* met een veel te groot ego ben, maar gelukkig nam mijn heldere geest het over en heb ik me braaf aan het schema gehouden. Toch 10kg winst op vorige week, toen de form echt niet geweldig was. Even in perspectief bekijken dus.

Goodmorning

10 x 35
10 x 45
10 x 45

Goodmorning redband

10x
10x
10x

Pendlay row

10 x 35
10 x 40
10 x 45

Barbell curl

10 x 22.5
10 x 25
10 x 25

Pullups

3 x 3 x 3

Weighted crunch 5kg plate

15
15
15

Daarna band resisted sprints ( naja, voor zover ik kan sprinten met mijn been )

30s
30s
30s
60s

Redelijk stuk. Vermoeiend is dat zeg.

band resisted sprints is met een slee of wat?

gaat goed hier, met de motivatie en mentaliteit duidelijk ook niks mis :p

• #4.308
band resisted sprints is met een slee of wat?

gaat goed hier, met de motivatie en mentaliteit duidelijk ook niks mis :p

Nee, provisorisch vastgemaakt aan een paar stalen ppen in garage. Moet je dus alleen oppassen dat je jezelf niet tegen een muur lanceert.
Gelukkig kan ik toch niet genoeg kracht zetten om zoiets debiels te doen.

Als de knie weer wat beter is, maar eens met sled doen bij rpb. Ik vind het een superfijne oefening. Kort en efficient. Ik hou ervan.

---------- Toegevoegd om 22:08 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 22:06 ----------

Oh en door mijn belt gelust. Scheelt veel snijden in je huid enzo ^_^

Nice train hoor! en ik pas voor jou baby weights! :o

10kg winst netjes toch :thumbs:

• #4.311
Lichte training, want morgen RPB

Squat ( mag nog steeds niet verder dan par )

5 x 20
5 x 20
5 x 22.5
3 x 25
3 x 25
3 x 30
3 x 35 hey! dat ging ok :)

Romanian DL

10 x 30
10 x 40
10 x 40

Standing calf raise ( thuis training dus moet gewicht kunnen pressen :o )

15 x 30
15 x 35
15 x 40

Side bends ( maar met weighted barbell gedaan, McGyver stylo )

15 x 20
15 x 25
15 x 30

Heerlijk!

Ook toch maar een afspraak gemaakt met Pardeep bij Atlas. Ik merk dat ik nog veel angst heb om de knie te slopen, meer door de onzekerheid over techniek op de grote lifts. Ik kan prima als een debiel aan gewichten trekken, waar je wel mee wegkomt als je sterk gebouwd bent, maar ik heb nu een weakspot die prachtig gemaakt is en waarvan ik wonderwel herstel, maar ik wil het niet verkloten. Ik kan me de pijn namelijk TE levendig herinneren :rolleyes:

Ik ga dus maar even serieus aan de slag met de lifts. Dan weet ik in elk geval dat ik er aan mijn kant alles aan heb gedaan om gezond en verstandig sterk te worden. Dat icm fysio en podoloog ( ook afspraak gemaakt )
Als het dan nog misgaat, ga ik gewoon paardrijden. Of poesie-albums volplakken met glitterengeltjes.

Nice train.
Wel verstandig om die afspraken te maken. Zou zonde zijn inderdaad als er nu wat gebeurt.
Je komt er zeker wel. Ik heb er alle vertrouwen in met hoe je het aanpakt.

goed bezig Sjors. Veel succes met je trainingen bij Pardeep! Hij weet wel wat zwaar liten is dus dat komt goed! :)

• #4.314
RPB in de planning, maar werk belde om fucking 7u nog met een spoedklus. Die ergens vannacht af moet :(

Korte tussendoor thuistraining

Floorpress

5 x 25
5 x 35
5 x 35
3 x 45
3 x 45

CGBP

10 x 22.5
10 x 25
10 x 25

Dips

12x
12x
12x
12x
12x

Beter iets dan niets.

• #4.315
Fijne thuistraining voor het onderstel. Ik heb geniale vorderingen gemaakt met het terugwinnen van spiermassa in het geopereerde been. Voor de balans van de knie en sterk maken van de pezen maar wat oude ballet oefeningen van stal gehaald om in te zetten als w.u.

Demi plies

20
20
20
20

Releves ( vanuit plie )

20
20
20
20

Battement Tendu

voor/zij/achter

10 x 10 vza

Rond de Jambe L+R

20 snel
20 langzaam

x 4

Squat

10 x 20

5 x 25
5 x 30
5 x 30
3 x 35
3 x 35
5 x 45 :P

Romanian DL

3 x 8 x 40

Glute bridge

4 x 15 x 40

Elevated hip thrust

4 x 15 x 40

Morgen RPB met de meisjes :)

Ziet er goed uit Sjors!

begint al weer lekker aan te sterken zo te zien. verstandig en rustig opbouwen is de key denk ik.

Welke oefeningen pak jij specifiek voor de knie?
Ik heb zelf aan beide maar voornamelijk de linkerknie erg veel last. dit komt met name door mijn werk bij defensie. Veel springen van hoge obstakels, altijd op de knien zitten gedurende patrouille's etc etc.. vroeg mij af of jij nog tips hebt om de knien enigszins te versterken?

• #4.317
Ziet er goed uit Sjors!

begint al weer lekker aan te sterken zo te zien. verstandig en rustig opbouwen is de key denk ik.

Welke oefeningen pak jij specifiek voor de knie?
Ik heb zelf aan beide maar voornamelijk de linkerknie erg veel last. dit komt met name door mijn werk bij defensie. Veel springen van hoge obstakels, altijd op de knien zitten gedurende patrouille's etc etc.. vroeg mij af of jij nog tips hebt om de knien enigszins te versterken?

Ik heb zelf enorm baat bij TKE's , ( op kleine verhoging ) vooral met bands. Bosu squats ( of met bal tussen je benen door ) resistance band knee extensions, step ups en grond rotaties ( met het beschadigde been )

Ik heb zelf enorm baat bij TKE's , ( op kleine verhoging ) vooral met bands. Bosu squats ( of met bal tussen je benen door ) resistance band knee extensions, step ups en grond rotaties ( met het beschadigde been )

Denk dat bulgarian split squats ook goed kunnen bijdragen aan het gezond houden en stabiliseren van de knie(misschien nog niet in jouw fase van herstel:p).

tnx. daar ga ik maar eens even mee aan de slag.

• #4.320
Denk dat bulgarian split squats ook goed kunnen bijdragen aan het gezond houden en stabiliseren van de knie(misschien nog niet in jouw fase van herstel:p).

Zeker weten, zaten vroeger ook altijd in mijn schema.

Zodra dat mag, komen ze er zeker in!

Terug
Naar boven