MuscleMeat

Sjorslog

• Topic Starter Topic Starter
Ik ga het vragen volgende week! althans aan mijn begeleider, de pt's uit de gym zijn useless.
Iemand nog een alternatief voor lunges? Vandaag been-dag en ik heb besloten na wat uitzoekwerk dat ik lunges volledig uit mijn schema ga gooien. K*t oefening ( nu nog verkopen aan bg, maar ik denk dat ik het goed onderbouwd heb )
Wat kan ik vandaag erbij/ipv doen?

LP heb ik niet, sq ook niet. Ik heb rom-dl, leg xtension, seated calf press/raise. Ik denk dat ik legpress ervoor in de plaats moet doen, dat is bewegingstechnisch het dichtst bij de lunge toch? ( naast sq )
Misschien lp en sq samen..even kijken of knie dat leuk gaat vinden (sq)

LP heb ik niet, sq ook niet. Ik heb rom-dl, leg xtension, seated calf press/raise. Ik denk dat ik legpress ervoor in de plaats moet doen, dat is bewegingstechnisch het dichtst bij de lunge toch? ( naast sq )
Misschien lp en sq samen..even kijken of knie dat leuk gaat vinden (sq)

Wat is de gedachten erachter om geen LP en SQ erin te hebben? neem aan dat daar een gedachten achter zit? kan je deze spieren wel trainen gezien je opgelopen trauma in het verleden?

sq kan ik alleen sumo's doen, alle andere variaties gaat voorste kruisband steken en jammeren. Dus logisch dat voor de zekerheid sq eruit is gelaten.
LP heb ik nooit problemen. Misschien beter nu lp ipv lunge tot ik schema-overleg heb gehad.

sq kan ik alleen sumo's doen, alle andere variaties gaat voorste kruisband steken en jammeren. Dus logisch dat voor de zekerheid sq eruit is gelaten.
LP heb ik nooit problemen. Misschien beter nu lp ipv lunge tot ik schema-overleg heb gehad.

Zou ik wel eerst kortsluiten, LP kan ook bij een tere knie problemen veroorzaken!

hack squat met stang achter je lichaam?
Mayb dat je dan geen last hebt.
Mayb jefferson squat.

Bulgarian Split Squats ;) Heb je een squat met weinig gewicht die t*ring zwaar voelt

Nice, dat zijn goede ideeen om mee te spelen, dan kan ik dat voorleggen volgende wk. Thnx!

---------- Post toegevoegd Fri 22 Feb 2013 om 11:31 ----------

Bulgarian Split Squats ;) Heb je een squat met weinig gewicht die t*ring zwaar voelt

Die kwam in me op, maar ik vrees dat ik daar dezelfde problemen mee ga krijgen als lunges? Omdat mijn linkerknie zo goed als los zit qua ligamenten, gaat er iets mis in mijn glutes als ik met links voor zak.
Ik kan het proberen, misschien dat het anders werkt als been op bankje rust.

Arnodsi, smith zelfde gezeik. Minder, maar niet zoals het hoort.

Anyway, leggers:

Romanian deadlift
wu 1 x 10 x 30kg

2 x 10 x 40kg
1 x 10 x 45kg
1 x 4/5 x 50kg ( stang glipt uit mijn handen, tot 2 x toe :o )

Leg extension
1 x 10 x 35
2 x 10 x 40
2 x 10 x 45

Seated calf raise voeten in + uit
3 x 10 x 65 in
3 x 10 x 65 uit

Gruwelijke brand. Gevloekt.

Leg press
2 x 10 x 60
1 x 10 x 65
1 x 10 x 70

Daily core: 4 planks 30 sec, pallof press 4 x 10 x 15
Daily cardio: later vandaag sprintjes @ bos met vriendin.

Arnodsi, smith zelfde gezeik. Minder, maar niet zoals het hoort.

Anyway, leggers:

Romanian deadlift
wu 1 x 10 x 30kg

2 x 10 x 40kg
1 x 10 x 45kg
1 x 4/5 x 50kg ( stang glipt uit mijn handen, tot 2 x toe :o )

Leg extension
1 x 10 x 35
2 x 10 x 40
2 x 10 x 45

Seated calf raise voeten in + uit
3 x 10 x 65 in
3 x 10 x 65 uit

Gruwelijke brand. Gevloekt.

Leg press
2 x 10 x 60
1 x 10 x 65
1 x 10 x 70

Daily core: 4 planks 30 sec, pallof press 4 x 10 x 15
Daily cardio: later vandaag sprintjes @ bos met vriendin.
Sinds ik dit gebruik nooit meer grip problemen gehad

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

en sprintjes lopen doet niets met je kruisband?

Nope, ik kan dus prima hardlopen ( als ik maar uitkijk hoe ik mijn voeten neerzet want 1 verkeerde beweging en ik klap naar binnen )

@ Arnodsi: ik zie mezelf al sjouwen met een bak magnesium :o Ik heb verdomme nu al eelt op mijn poezelige handjes.
Het was ook meer het niet kunnen houden volgens mij, heel raar, niet eerder gehad!

Nope, ik kan dus prima hardlopen ( als ik maar uitkijk hoe ik mijn voeten neerzet want 1 verkeerde beweging en ik klap naar binnen )

@ Arnodsi: ik zie mezelf al sjouwen met een bak magnesium :o Ik heb verdomme nu al eelt op mijn poezelige handjes.
Het was ook meer het niet kunnen houden volgens mij, heel raar, niet eerder gehad!

Vloeibare pakken meis! :D en anders grip oefeningen gaan doen als de grip een probleem word!

Dat magnesium werkt echt fijn. Gebruik ze altijd bij de pull ups op de gladde stang, super spul dan.

Je handen gaan toch wel stuk, anders moet je van die handschoenen gaan dragen. Vind het zelf meer irritant maar goed misschien werkt het voor jou wel.

straps? :D

:rolleyes: ik zal je sparen :D

Dat magnesium werkt echt fijn. Gebruik ze altijd bij de pull ups op de gladde stang, super spul dan.

Je handen gaan toch wel stuk, anders moet je van die handschoenen gaan dragen. Vind het zelf meer irritant maar goed misschien werkt het voor jou wel.

Nogmaals dan wel vloeibaar, het is niet in elke gym toegestaan poeder! En IMO zie je er dan uit als iemand uit een drugs lab overal pof op je :D

Srsly? ik zou me een beetje aanstellerig voelen met dat relatief lage gewicht. Het is nog niet eens mijn bw :o
Maar ik heb wel liever grip natuurlijk.

Handschoenen vind ik helemaal erg; ik kan er niet tegen als er stof tussen handen en bar zit, want dan voel ik het niet ofzo. Ik hou mijn handen wel gewoon dicht :P ( echt lelijk, drie plekken naast elkaar van middelvinger naar pink op beiden handen :( )

Terug
Naar boven