MuscleMeat

Sjorslog

Mooie workout! weer en WTF eet jij veel Carbs :D (screw zit er momenteel op 114 gr)

• Topic Starter Topic Starter
Buik butt schouder

Weighted crunch v
4 x 10 x 10kg

Weighted crunch zij links
4 x 10 x 10kg

Weighted crunch zij rechts
4 x 10 x 10kg

SIDE BENDS WHOOOHOO (kettle)
2 x 10 x 16kg
2 x 10 x 20kg

Cable wood chop l/r
4 x 10 x 20kg
2 x 10 x 25kg

Glute bridges
3 x 10 x bw w.u.

1 x 15 x 30kg
1 x 15 x 30kg
1 x 12 x 30kg
1 x 12 x 30kg
1 x 10 x 30kg
1 x 8 x 30kg
1 x 3 x 30kg

Single legged hip thrust
1 x 15 x bw
1 x 15 x bw
1 x 12 x bw
1 x 12 x bw
1 x 8 x bw

Quadruped hip extension (credits fab)
1 x 15 x bw l+r

2 x 15 x 10kg ( dumbbell in knieholte geklemd )
2 x 10 x 10kg
2 x 8 x 8kg

Db lateral raise
1 x 10 x 4kg w.u.
3 x 8 x 6kg

Db upright row
1 x 10 x 4kg w.u.
3 x 8 x 7kg
1 x 8 x 8kg

Daily cardio: 15 min hardlopen hiit

Dat doe je handig met die DB in je knieholte. Ga ik onthouden.

Geen press voor je schouders? Geen werk voor je achterkant schouders?

Lijkt me niet, want die staat op dinsdag in mijn schema :rolleyes:

Mijn schouders zijn gesplitst he; maandag voor, di achter, woe zij

Oh, helemaal vergeten te melden. Schouder-nieuws.

Diagnostisch centrum vertrouwde het niet. Ze hadden wat testjes gedaan en medische geschiedenis doorgenomen en toen kwam de vraag; iemand in je familie rheumatoide artritis? Ik : ja, mijn moeder.
Ik mag dus eerst bloed gaan prikken bij de HA om ra uit te sluiten. De doc daar vond mijn klachten typisch artrose. De knakkende dingen, de 'reizende' pijn etc.

Goede nieuws is dan dat het geen tendinitis is en ook geen spierscheuren.
Slechte nieuws is dat je van dat andere nooit meer afkomt; maar volgens hem was er prima mee te trainen.

Dat is minder nieuws zeg. Trainen is zeker goed bij artrose klachten, voor het kraakbeen en daarnaast om je spieren en pezen sterker te maken. In deze mate trainen was verder wel prima?

Dat denk ik wel, ik vroeg of dat betekende dat ik niet kon opbouwen met trainen en hij zei dat je in principe gewoon moet trainen zoals je wil. Voor pijnlijke episodes kon ik gewoon biofreeze inzetten als pijnstiller.

Het valt wel meer op zijn plek; die pijn zat er al zo lang >10 jr en ik had er alleen in de wintermaanden echt last van en soms bij belasting.

Dat denk ik wel, ik vroeg of dat betekende dat ik niet kon opbouwen met trainen en hij zei dat je in principe gewoon moet trainen zoals je wil. Voor pijnlijke episodes kon ik gewoon biofreeze inzetten als pijnstiller.

Het valt wel meer op zijn plek; die pijn zat er al zo lang >10 jr en ik had er alleen in de wintermaanden echt last van en soms bij belasting.

Zwem je ook af en toe? Misschien is dat ook goed ter afwisseling en ook nog eens goed voor al je spieren;)
En hoe zit het met je eten? Belangrijk dat je alle juiste voedingsstoffen voor je botten binnen krijgt.

Zou wel uitkijken met belasting als je meer pijn hebt. Dan misschien beter te zwemmen of een sauna te nemen en het niet teveel te belasten tot die pijn weer weg trekt. Dat is natuurlijk t nare van artrose, die episodes.

artrose is nog wel iets anders dan artritisch hé... niet verwarren

Zwem je ook af en toe? Misschien is dat ook goed ter afwisseling en ook nog eens goed voor al je spieren;)
En hoe zit het met je eten? Belangrijk dat je alle juiste voedingsstoffen voor je botten binnen krijgt.

Zou wel uitkijken met belasting als je meer pijn hebt. Dan misschien beter te zwemmen of een sauna te nemen en het niet teveel te belasten tot die pijn weer weg trekt. Dat is natuurlijk t nare van artrose, die episodes.

Ik zit behoorlijk over de norm qua vit en mineralen. Doc heeft me daar een lintje voor gegeven :p

De bloedtest is om te kijken of ik pos ben voor RA. Als dat het niet is; dan vermoed hij artrose ( qua beeld )
Het is schijnbaar belangrijk om te weten welke van de 2 het is omdat de behandeling verschilt.

Zwemmen ben ik dol op; als dat helpt ga ik het zeker doen.

De bloedtest is om te kijken of ik pos ben voor RA. Als dat het niet is; dan vermoed hij artrose ( qua beeld )
Het is schijnbaar belangrijk om te weten welke van de 2 het is omdat de behandeling verschilt.

klopt... daar ging het mij ook om bij mijn opmerking dat het 2 verschillende dingen zijn ;)

Ik zit behoorlijk over de norm qua vit en mineralen. Doc heeft me daar een lintje voor gegeven :p

Zwemmen ben ik dol op; als dat helpt ga ik het zeker doen.

Mooi dat dat allemaal goed zit dan. Dan hoef je dat evt. niet aan te passen en ben je al op de goede weg:)

Zwemmen altijd gedaan, maar nu zie ik zelden nog een zwembad. Heb er niet echt de tijd meer voor.
Heb nog wel wat tips voor je als je dat erbij wilt gaan doen.

Ik ken alleen het beeld van RA; mijn moeder heeft soms zulke episodes dat ze morfine moet slikken tegen de pijn.
Kan ze ook niets beetpakken bijvoorbeeld met haar hand. ( dat wil ik dus niet :o )

Zij is wel pijnvrij als het lekker weer is; vocht lijkt het vooral te triggeren.
Artrose weet ik niets van; ik ga er wel over lezen als ik de diagnose heb. Ik ben wel een beetje een blind paard die het al gauw best vind als ik maar kan trainen.

---------- Post toegevoegd Wed 6 Mar 2013 om 15:02 ----------

Mooi dat dat allemaal goed zit dan. Dan hoef je dat evt. niet aan te passen en ben je al op de goede weg:)

Zwemmen altijd gedaan, maar nu zie ik zelden nog een zwembad. Heb er niet echt de tijd meer voor.
Heb nog wel wat tips voor je als je dat erbij wilt gaan doen.

Thnx!

Ik ken alleen het beeld van RA; mijn moeder heeft soms zulke episodes dat ze morfine moet slikken tegen de pijn.
Kan ze ook niets beetpakken bijvoorbeeld met haar hand. ( dat wil ik dus niet :o )

Zij is wel pijnvrij als het lekker weer is; vocht lijkt het vooral te triggeren.
Artrose weet ik niets van; ik ga er wel over lezen als ik de diagnose heb. Ik ben wel een beetje een blind paard die het al gauw best vind als ik maar kan trainen.

Even op de site van Reumafonds kijken dan en je zult als het een van die dingen is vast en zeker ook meer info van de arts krijgen.

Het verschilt per persoon, niet iedereen reageert even goed op de warmte. Sommige mensen zie je wel juist in de winter naar landen te gaan waar het niet vriest. Maar jij zei dus al dat je in winter meer last hebt. Dat wordt een extra huis in Spanje ofzo:P

gewoon emigreren, problem solved :cool:

Zat er niet een Gold's gym @ venice california? :rolleyes:

Terug
Naar boven