XXL Nutrition

Sjorslog

Jawel dat kan wel, dat is de enige manier waarop een dropset geschikt kan zijn. Mits je uithoudingsvermogen wilt trainen.

Als je totale set maar niet meer dan 12 reps bevat is het goed. dus 6 reps en dan droppen om weer 4-6 reps te maken is heel goed.
3-3-3 is ook goed. Maar 10 reps, droppen en er weer 10 doen is te hoog.

Dit zei 3xl over dropsets.

Als je na de drop 8 reps kan maken is de drop te groot geweest.!!! Ik raad ook aan om je drop niet groter te maken als 10%, zodat je aan de 2-3 reps kom.

Als je dan zorgt dat je bij de eerste set zo rond de 8 herhalingen max direct gevolgt door een drop van 2 reps, en weer gevolgd door een drop van 2 reps kom je uit op 1 grote set van 12reps waarvan 3reps to failure!!

omdat de bedoeling van een dropset het verlengen van de maximale reps is, zijn dropsets waarbij je bij de drop meer reps kan halen weggegooide energie. Bij bv een drop naar 8 reps zijn de eerste 6 hiervan weer te licht om van een maximale verlenging te spreken.

Dus een drop in gewicht, bv
100kg*8 =>90kg*2-3 =>80kg*1-2

Of een drop in tijd (rest-pause training)
100kg*8 =>10 sec rust => 100kg*max =>10 sec rust => 100kg*max

Ook de TUT speelt hierbij een grote rol.
De eerste reps worden gedaan op het anaerobisch alactisch(ATP-CP) energie systeem (de Fast Glycolitic vezels). Dit duurt ca 15-20sec (bij creatine gebruik 20-25sec).
Hierna schakeld je lichaam over naar anaerobisch lactisch systeem (glycogeen) wat ook zon 30sec duurd )de Fast Oxidative Glycolitic vezels).
Dit betekend dus dat om de fasttwich vezels optimaal te trainen een set niet langer als 45-55sec mag duren omdat hierna al slow oxidative vezels mee gaan spelen

Je kunt zelf zoeken op 50% dropset ( 6-20 )
Ik combineer dat met een andere reprange dan gebruikelijk ( 3 x 8 ) voor een weekje. De reprange is geloof ik een coleman filosofie.

Ik veeg mijn reet met standaarden hoor, dus je moet bij mij niet aankomen met wat veilig/gewoon/gewenst is. Ik probeer lekker wat. Er is niets om je zorgen om te maken. Promise :*

Niet zo recalcitrant. Je moet verder zelf weten hoe je traint. Ik geef aan dat het effect van deze trainingen wel minder is, meer niet.

:D klopt toch ... als je echt tot spierfalen gaat heb je af en toe ook gewoon eens een 7 repper.
Of een 9 of een 5 ofzo ... hier zie altijd braaf de even standaard nummertjes

haha tuurlijk jheb ik wel eens 5/6/
dan spotter nog 2 en hup droppen en doodgaan.

Jammer dat je zo ver woont bro

haha tuurlijk jheb ik wel eens 5/6/
dan spotter nog 2 en hup droppen en doodgaan.

Jammer dat je zo ver woont bro

Ja, ik gebruik dan de rest pause ipv de spotter ... of eventueel wat halve/cheat reps. Of gewoon niets :p

True story :klink:

• Topic Starter Topic Starter
  • #1.128
Niet zo recalcitrant. Je moet verder zelf weten hoe je traint. Ik geef aan dat het effect van deze trainingen wel minder is, meer niet.

De info die je geeft is heel nuttig; maar een heel andere context. de 50% DS wordt echt direct ( dus zonder pauze ) na je laatste set gedaan waarbij het hele punt juist is om er zoveel mogelijk herhalingen uit te knallen.
3XL heeft het niet over deze vorm van dropsets toepassen.

Het idee achter DS's zoals Sjors26 hem toepast is, zoals gezegd door direct door te gaan, TUT te verlengen en lokale hypoxia en zwelling van de spier te verkijgen, waardoor je ook 'n beperktere bloodflow krijgt. Dit zet het e.e.a. aan biochemische processen (mede middels activering van AMPKα2) in gang die je spieren 'signaleren' om te groeien. Beetje het idee achter dat (walgelijke) blood flow restriction (BFR) wat sommigen toepassen.

Al weet ik niet of dit nu de beredenering van Sjors26 erachter is.

AMPK hinderd toch net de spiergroei doordat het de MTOR blokkeerd ...

• Topic Starter Topic Starter
  • #1.134
Als dat zou kunnen :o

Effectief voor vetverbranding zou ik het niet willen noemen hehe.

True :)

Hoe zit het dan met leucine intra w/o erbij dat de MTOR toch stimuleert. Valt dat effect dan weg?

Las net nog iets ivm een combinatie leucine & resveratol in de MD. Blijkbaar werkt dat op beide receptors
waardoor je dus verbrand & groeit.

True :)

Hoe zit het dan met leucine intra w/o erbij dat de MTOR toch stimuleert. Valt dat effect dan weg?

Las net nog iets ivm een combinatie leucine & resveratol in de MD. Blijkbaar werkt dat op beide receptors
waardoor je dus verbrand & groeit.
Doel je hierbij op leucine only, of ook gewoon met de andere EEAs en NEEAs?

En welk effect doel je precies op? (gewoon puur activatie van mTORC1?)

Doel je hierbij op leucine only, of ook gewoon met de andere EEAs en NEEAs?

En welk effect doel je precies op? (gewoon puur activatie van mTORC1?)

Leucine is toch de belangrijkste imo

Activatie van inderdaad de mTORC1 maar ook van de AMPK

Leucine is toch de belangrijkste imo

Activatie van inderdaad de mTORC1 maar ook van de AMPK
Leucine is nutteloos zonder de andere aminozuren (in the end heb je die uiteindelijk toch nodig om naar je eiwitten te transleren :rolleyes:), en je spiercel moet loaded met glutamine zijn voor uberhaupt een leucine influx (nu is dat niet zo'n punt gezien de overvloed van glutamine in dierlijke eiwitten). Leucine activeert mTORC1 d.m.v. translocatie naar het lysosoom, waar mTORC1 uiteindelijk gevormd wordt. Ook nog direct overigens. Zie nu niet direct waar je heen wilt met de connectie met de α2 isoform van AMPK?

Gezien de meesten hier whey supplementeren peri workout heb je geen extra leucine nodig, er is 'n drempel, en die behaal je al met 'n normale dosis whey.

Edit: nu hoop ik dat ik hier geen fouten maak in m'n beredenaties, hele pathway met mTOR is recentelijk 'n beetje blurry geworden bij mij.

Laatst bewerkt:
Leucine is nutteloos zonder de andere aminozuren

+1

---------- Post toegevoegd Tue 19 Mar 2013 om 15:26 ----------

zie zoveel allemaal extra naar binnen werken en waarvoor?

Leucine is nutteloos zonder de andere aminozuren

+1

---------- Post toegevoegd Tue 19 Mar 2013 om 15:26 ----------

zie zoveel allemaal extra naar binnen werken en waarvoor?

:dunno: Bij voldoende dierlijke eiwitten nutteloos.

Edit: als iemand klinische studies heeft wat betreft de DSs zoals Sjors26 ze doet is dat natuurlijk wat handiger dan m'n gelul.

Laatst bewerkt:
Terug
Naar boven