XXL Nutrition

Sjorslog

Zo is dat. Ga dat tape dingetje nog ff uitzoeken! Ik was enorrrrm blij met de taille. 1 down, 19 to go:cool:

Mocht je vragen erover hebben, ik heb een workshop van KT gehad ;) schouder nek is allen kaasje om dat zelf te doen!

Probleem is alleen dat mijn dij-heup sectie pas gaat meewerken als ik zwaar zak in gewicht, maar met een beetje genialiteit v begeleider qua voeding en oefeningen moet het haalbaar zijn.

Het is eigenlijk net beeldhouwen :o

gewoon van boven naar beneden blijven beeldhouwen!

• Topic Starter Topic Starter
Ok, ik stalk je.

Beeldhouwen is leuk! Jammer dat je niet direct kan bepalen waar het erbij of eraf mag.
Kwestie van geduld, maar dat zal je zeker weten. Echt super dat je weer intensief sport na zo'n crash.

Nee, voor elke voeding herhaal ik de mantra ' nothing tastes as good as a hardbody feels '

---------- Post toegevoegd Mon 4 Feb 2013 om 15:21 ----------

Beeldhouwen is leuk! Jammer dat je niet direct kan bepalen waar het erbij of eraf mag.
Kwestie van geduld, maar dat zal je zeker weten. Echt super dat je weer intensief sport na zo'n crash.

Thnx!

Hele rare training gehad.
Borst + schouder

Sets borst gingen prima tot aan benchpress. Ik zit me toch een partij te wiebelen, niet normaal.
3 x 10 x 20 gedaan + 1 x 10 x 25
Hoe ik die laatste heb afgemaakt kan ik me niet eens meer herinneren behalve dat ik blij ben dat ik 'm niet heb laten vallen :o Zat nog even te twijfelen om het in smith machine te doen, maar dan hoor ik mijn oude trainer weer met zo'n sarcastisch toontje ' ohhh, kan je het niet zelf tutje ?? '
De wiebel komt of van mijn elleboog of omdat 1 van de elementen niet sterk genoeg is. De borst zelf is het in elk geval niet. 1 grote worsteling in elk geval.

Rest was zoals verwacht, incline press prima (8), flyes een kg moeten inleveren wegens wiebel ( 8 naar 7 )
Core: back ext 2 x 10 x 5 en 2 x 10 x 10
50 crunches, 50 legraises + 4 x 30sec plank
Afgeblust met 15min vol tempo hardlopen en toen beetje onvoldaan naar huis.

Misschien is het gewoon een off-day of zijn mijn verwachtingen te hoog. Morgen beter :)

Niet te streng zijn voor je eigen! maby lastig om je core nu stabiel te houden? (dat je daarom onstabiel bent?) evt planking oefeningen erbij doen thuis?

die 20 kg is dat 2x 10kg erop of alleen de stang?

Misschien eens met dumbbells aan de slag ipv een barbell?

Dumbbell press heb ik ook gedaan, maar je moet allebei doen.

Het was alleen de stang natuurlijk; je denkt toch niet dat ik na 15 jaar ineens 40kg druk? ( would b nice tho )

Waarom moet je allebei doen?

Omdat beiden oefeningen anders op je spieren werken en het dus enorm zinnig is dat in opbouw-fase wel degelijk allebei te doen.
Dumbbell press zit ik ook lager in gewicht dan barbell, dus ik voel het verschil wel.

maar met die dumbbell press lig je dan stabieler?

Nee, ik vind persoonlijk barbell stabieler aanvoelen. Alleen dan gaat alles van elleboog tot pols trillen. Kan gewoon aan vandaag liggen , was vorige week niet.
Bij Dumbbell press heb ik gewoon minder kracht. Ligt denk ik niet aan stabiliteit, maar aan het feit dat het gewicht anders op mijn armen komt ( komt mee opzij, ipv van boven )

Omdat beiden oefeningen anders op je spieren werken en het dus enorm zinnig is dat in opbouw-fase wel degelijk allebei te doen.
Dumbbell press zit ik ook lager in gewicht dan barbell, dus ik voel het verschil wel.

Door minder gewicht wel minder kans op blessures. :D
Hier was ook al een topic eens over en denk wel meerdere.

http://forum.dutchbodybuilding.com/f8/bench-press-vs-dumbbell-press-327097/

Hoor in ieder geval van mensen om me heen die schouder klachten hebben eerder de DB press te pakken dan dan de bench en aanvullen met andere oefeningen zoals bijv. machine presses etc.

Nee, ik vind persoonlijk barbell stabieler aanvoelen. Alleen dan gaat alles van elleboog tot pols trillen. Kan gewoon aan vandaag liggen , was vorige week niet.
Bij Dumbbell press heb ik gewoon minder kracht. Ligt denk ik niet aan stabiliteit, maar aan het feit dat het gewicht anders op mijn armen komt ( komt mee opzij, ipv van boven )

Squeeze je de bench wel met je lats? Dus schouderbladen samen knijpen zeg maar. En een kleine arch.
Dan met je voeten eigenlijk jezelf in de bench drukken

ja, weet dat schouderpatienten dat wordt afgeraden. Had alleen totaal geen last van schouder juist! het zat meer in mijn armen. Misschien was ik gewoon moe hoor, bb-press zit aan einde van schema dus kan dat ik gewoon vol zat.
Ik wil hier gewoon goed in zijn/worden, want voel ik gewoon dat ik kracht mis.
Weet ook wel dat allebei in je w.o. erg nuttig is, want bij mij is het verschil enoorrrrm :rolleyes:

---------- Post toegevoegd Tue 5 Feb 2013 om 15:06 ----------

Squeeze je de bench wel met je lats? Dus schouderbladen samen knijpen zeg maar. En een kleine arch.
Dan met je voeten eigenlijk jezelf in de bench drukken

Ik kantel gewoon mijn bekken en leg onderrug plat op de bank, de bovenkant van mijn rug blijft namelijk wel liggen. Ik doe niet veel met schouderbladen nee.

---------- Post toegevoegd Tue 5 Feb 2013 om 15:11 ----------

Even theorie hoor, maar ik had gisteren rug en dat voel ik vandaag behoorlijk. Kan het zijn dat dat invloed heeft gehad op de manier waarop ik ben gaan liggen? en heeft dat dan weer effect op stabiliteit?

Het kan zijn dat dat iets doet met je houding, ook onbewust. Maar denk het niet echt.
Kun je ook iemand laten kijken naar je bench techniek? Maybe gewoon klein houdings/techniek probleempje en is het probleem zo gefixt;)

Even theorie hoor, maar ik had gisteren rug en dat voel ik vandaag behoorlijk. Kan het zijn dat dat invloed heeft gehad op de manier waarop ik ben gaan liggen? en heeft dat dan weer effect op stabiliteit?

je lats en rear delts helpen inderdaad mee qua stabiliteit/ondersteuning bij benchen ;)

Nuttige info, thnx!
Ik zal eens iemand laten kijken naar techniek, misschien ziet een ander wel iets. Voor mijn gevoel klopt alles wel, rom is netjes en grip ook.

Terug
Naar boven