AndroidHealthClinic

Sjorslog

Nuttige info, thnx!
Ik zal eens iemand laten kijken naar techniek, misschien ziet een ander wel iets. Voor mijn gevoel klopt alles wel, rom is netjes en grip ook.

Dat idee had ik ook, maar moest toch nog mijn ellebogen tikje naar binnen of achter doen. Kan nooit kwaad denk ik maar zo:D

Wat ook kan helpen voor stabiliteit: zorg ervoor dat je voeten stevig op de grond staan, toch onder je lichaam maar wel met je hielen stevig op de grond voor stabiliteit. ;)

• Topic Starter Topic Starter
Nou daar zeg je wat!, daar zat ik toevallig vandaag nog aan te denken. Er zit air in mijn sneakers :o dat zit me ook al dwars bij het deadliften en squatten dus misschien moet ik die dingen uittrappen als ik zoiets doe.
Het zal marginaal zijn, maar alle beetjes helpen ^_^

Vind het vooral bij squatten verschil maken.

Maar als je je onderrug vlak op de bank hebt, heb je sowieso maar minimale arch. Zou je best kunnen helpen wat stabieler te liggen, je hele lichaam staat dan goed onder spanning.

Nou daar zeg je wat!, daar zat ik toevallig vandaag nog aan te denken. Er zit air in mijn sneakers :o dat zit me ook al dwars bij het deadliften en squatten dus misschien moet ik die dingen uittrappen als ik zoiets doe.
Het zal marginaal zijn, maar alle beetjes helpen ^_^

Ik squat nu ook op andere schoenen als voorheen. Nu mijn hogere nikes aan, tot over de enkel en platte zolen. Toch anders dan sportschoenen met wat lucht.

Maar dames, ik ga er vooralsnog gewoon vanuit dat ik een slappe papz*k ben he, die gewoon ff goed moet ijzerbijten een paar weken. Ik denk niet dat ik zonder schoenen ineens 50kg druk.
Alhoewel ik morgen natuurlijk meteen een setje erin ga knallen om te kijken of het uitmaakt :rolleyes:

Maar dames, ik ga er vooralsnog gewoon vanuit dat ik een slappe papz*k ben he, die gewoon ff goed moet ijzerbijten een paar weken. Ik denk niet dat ik zonder schoenen ineens 50kg druk.
Alhoewel ik morgen natuurlijk meteen een setje erin ga knallen om te kijken of het uitmaakt :rolleyes:

:laugh: Ben benieuwd...

Nee, voor BP lijkt het me niets uit te maken.

Voor squatten kan het fijn zijn voor je stabiliteit, maar dat merk je dan vanzelf.

Dumbbell press heb ik ook gedaan, maar je moet allebei doen.

Het was alleen de stang natuurlijk; je denkt toch niet dat ik na 15 jaar ineens 40kg druk? ( would b nice tho )

Zou toch kunnen :clown:

Maby een tip om een kleinere stang te gebruiken als ze die hebben liggen? of die je nu gebruikt gewoon erop knallen en dan geen sets maken maar het gevoel krijgen wat jij zoekt, met boven genoemde tips!

Balansen en evt je spieren beter aanspannen, buik en rug.

gr

G

De vrouwenstang past niet in het rek ( die is minder lang ), enige andere optie is smith machine. Maar daar druk ik ineens 10 kg meer, dus dat vertrouw ik niet :o

Ik heb vandaag buik/schouder dag, maar ga zo even kijken met de pt daar wat ik aan dit probleem kan doen en jullie tips inzetten.

De vrouwenstang past niet in het rek ( die is minder lang ), enige andere optie is smith machine. Maar daar druk ik ineens 10 kg meer, dus dat vertrouw ik niet :o

Ik heb vandaag buik/schouder dag, maar ga zo even kijken met de pt daar wat ik aan dit probleem kan doen en jullie tips inzetten.

Olympische stang weegt 20kg,.... in d smith weegt de stang vaak nagenoeg niet of max 10 ;)

Maar met die vrouwen stand kan je wel even de balans en juiste houding zoeken, smit machine is een machine en zal je dus idd meer en vooral VERKEERD drukken! ik ben een voorstander van natuurlijke bewegingen.

Belangrijk is de juiste spanning in rug en buik tijdens het in en uit ademen en je benen ontspannen houden, veel mensen gaan hun benen spannen en dan komt er een druk in de onderrug die je onstabiel maakt.

YOU GO GIRL voor straks! ;)

Het is een 10kg stang in de smith, maar doordat de stang door de machine wordt gebalanceerd is er gewoon veel minder druk. Ik moet en zal het gewoon zonder doen, want het is mijns inziens gewoon cheaten in die machine.

---------- Post toegevoegd Wed 6 Feb 2013 om 10:09 ----------

Maar met die vrouwen stand kan je wel even de balans en juiste houding zoeken, smit machine is een machine en zal je dus idd meer en vooral VERKEERD drukken! ik ben een voorstander van natuurlijke bewegingen.

Belangrijk is de juiste spanning in rug en buik tijdens het in en uit ademen en je benen ontspannen houden, veel mensen gaan hun benen spannen en dan komt er een druk in de onderrug die je onstabiel maakt.

YOU GO GIRL voor straks! ;)

Jamaar dan moet ik zelfs met dat schijtgewicht ( excusez le mot ) met een spotter benchen! de stang past nl niet terug in rek, dus waar moet ik 'm laten :o
Maar goed, kan het wel proberen zo.

Thnx :)

Laatst bewerkt:
Jamaar dan moet ik zelfs met dat schijtgewicht ( excusez le mot ) met een spotter benchen! de stang past nl niet terug in rek, dus waar moet ik 'm laten :o
Maar goed, kan het wel proberen zo.
Thnx :)

Dan maar een spotter who give's a shit toch?... je moet ergens beginnen en als dat daar is voor jouw gewoon gaan! lekker belangrijk... straks druk je mening pubertje eruit... kracht is maar 10% common mind set 90%! ;)

yes sensei

Dan maar een spotter who give's a shit toch?... je moet ergens beginnen en als dat daar is voor jouw gewoon gaan! lekker belangrijk... straks druk je mening pubertje eruit... kracht is maar 10% common mind set 90%! ;)

Like a big buddy once said: "You don't have to press 200, you just have to look like you could" ;)

pt daar zegt over benchpress > jammer dan, dan moet je maar met spotter tot je kracht hebt opgebouwd. Dus volgende wk woensdag is ie erbij. Met uitvoering was niets mis, hij zag duidelijk dat mijn elleboog knikt en ik dus kracht verlies en ga trillen. Hij zegt; hoe sterker je wordt, hoe beter je elleboog zich zal houden.

Anyway, vandaag los op abs + schouder, de data:

weighted crunch voor ( met dumbbell )
5 x 10 x 10kg

weighted crunch links
4 x 10 x 10kg

weighted crunch rechts
4 x 10 x 10kg

weighted leg hip raise
5 x 10 x bw

dumbbell side bend ( met kettlebel gedaan )
1 x 10 x 12.5kg
4 x 10 x 16kg

Cable wood chop
4 x 10 x 20kg

plank
5 x 10 x 25sec

plank knee to elbow
2 x 10 rechts
2 x 10 links

Dragon flag
2 x
2 x partial < ( form break )

Dumbbell lateral raise
4 x 10 x 5kg ( gestopt voor pijngrens )

Dumbbell upright row
4 x 10 x 8kg
1 x 10 x 9kg

ging beter dus.

Niet ontevreden eigenlijk! Schouder houdt zich tot nu toe redelijk goed.

Laatst bewerkt:
heb lang niet alles gelezen maar probeer anders een elleboogsleeves.. gebruiken veel strongman/powerlifters ook om elleboogblessures te voorkomen/te helpen genezen

Terug
Naar boven