AndroidHealthClinic

Sjorslog

jep heb ik ook.

Helpt wel bij borst/schouder/tricep traningen

• Topic Starter Topic Starter
Helemaal niet zo'n gek idee.Dat is gewoon zo'n soort brace voor je arm toch? Hoop dat ze die uberhaupt in mijn maat hebben :o
Als mijn squat gewicht omhoog gaat stop ik linkerknie ook in een patellabrace hoor. Better safe than sorry.

Helemaal niet zo'n gek idee.Dat is gewoon zo'n soort brace voor je arm toch? Hoop dat ze die uberhaupt in mijn maat hebben :o
Als mijn squat gewicht omhoog gaat stop ik linkerknie ook in een patellabrace hoor. Better safe than sorry.
heb zelf [Link niet meer beschikbaar] de thor sleeves voor knieen en [Link niet meer beschikbaar] hercules voor ellebogen... helpt perfect
merk als ik ze niet gebruik dat ik dan 'krakende knieen' bij legpress bijv. heb

en wat de maat betreft... geen idee, dat besef ben ik al enige tijd kwijt :o

Nice, ik ga eens kijken of ik ze ook in NL kan krijgen. Ik heb namelijk geen geduld voor overzeese betrekkingen.
Dank je!

IMO niet nodig! zo krijgen je pezen en zenuwen NOOIT de tijd om aan het gewicht te wennen, spieren wennen sneller dan de pezen en zenuwen.

Natuurlijk kan je ze gebruiken, als je echt moet gaan pieken kwa gewicht, in die fase ben je nog niet!

Aangaande je linker knie neem ik aan dat het een full brace is voor subluxation van de knie tegen te gaan?

yes, ik heb volledige collaterale rom ( :D ) in mijn linkerknie. In stilstand kan ik dus mijn knie gewoon naar binnen klappen. Vies gezicht, maar dat is de speling die er nu eenmaal is.
buitenkant is in orde.

Oh....al die adviezen..mijn hoofd tolt er van. Ik leg ze allemaal voor aan begeleider en die moet maar iets zinnigs zeggen.

Als iemand nog advies heeft voor chin-ups? Vrijdag heb ik bi/tri op de kaart en ik wil chin-ups leren. Ik kloot nog steeds op stoel ( lach maar ) en mijn score is tot dusver 1 en een paar duizend partials. Wat is de beste techniek om het te leren ( behalve heel snel 10 kg bw kwijtraken )

IMO niet nodig! zo krijgen je pezen en zenuwen NOOIT de tijd om aan het gewicht te wennen, spieren wennen sneller dan de pezen en zenuwen.

Natuurlijk kan je ze gebruiken, als je echt moet gaan pieken kwa gewicht, in die fase ben je nog niet!
je kan voor lichte opwarmsets ze weglaten en voor je werksets ze dragen
zo went je lichaam wel maar hoef je niet steeds een gevoelig punt zwaar te belasten

---------- Post toegevoegd Wed 6 Feb 2013 om 12:49 ----------

Als iemand nog advies heeft voor chin-ups? Vrijdag heb ik bi/tri op de kaart en ik wil chin-ups leren. Ik kloot nog steeds op stoel ( lach maar ) en mijn score is tot dusver 1 en een paar duizend partials. Wat is de beste techniek om het te leren ( behalve heel snel 10 kg bw kwijtraken )
negatieve chinups doen.. omhoog springen en zo lang mogelijk in chinpositie blijven hangen en je langzaam laten zakken

Oh, dat is een negatieve? dan heb ik wel meer negatieve chin ups gedaan! Dat lukt namelijk nog wel, maar ik kom niet gracieus omhoog zeg maar :o
Alhoewel ik als ik eerlijk ben ook weleens spontaan naar beneden stort.

---------- Post toegevoegd Wed 6 Feb 2013 om 12:53 ----------

Aangaande je linker knie neem ik aan dat het een full brace is voor subluxation van de knie tegen te gaan?

dit zegt de pt in gym ook ( dat ik gewoon moet wennen en sterker moet worden )

yes, ik heb volledige collaterale rom ( :D ) in mijn linkerknie. In stilstand kan ik dus mijn knie gewoon naar binnen klappen. Vies gezicht, maar dat is de speling die er nu eenmaal is.
buitenkant is in orde.

Oh....al die adviezen..mijn hoofd tolt er van. Ik leg ze allemaal voor aan begeleider en die moet maar iets zinnigs zeggen.

Oke knie verhaal is voor mij helder ;)

En denk zelf eens... je zal je lijf moeten leren (her)ontdekken dus waarom dan niet gewoon stapje voor stapje gaan? elleboog brace kan helpen maar imo gaat dit meer kwaad dan goed doen omdat je de natuurlijke beweging en signalen tegen gaat werken!

Chinnen? ik heb tijdens mijn opleiding bij defensie vrouwen gezien die er niet 1 konden, en aan het eind van hun opleiding er gewoon lachend 50 eruit knalde!

En wil je weten hoe hun het geleerd hebben? juist net zoals jouw met een bankje eronder! dus GEDULDIG zijn! ;)

Evt je latpull verbeteren om krachtiger te worden.

gr

G

en idd chinnen is heel erg een kwestie van gewenning, dus vaak doen

Thnx guys <3

Dan ga ik nu mijn sardines zoenen..

Ik begin eigenlijk wel aan de smaak te wennen. Tonijn lust ik alleen rauw!

(wat zijn de smileys hier vreselijk. echt. heel erg. )

hier is ook niets om te smilen als je sardines gaat zoenen :p

Ik voel mijn borst van dinsdag zo erg dat ademhalen pijn doet :o

Anyway, leggers:

dumbbell lunges
4 x 10 x 10kg 1 x 10 x 12kg

straight legged deadlift
w.u 1 x 10 x 20kg
wrk 2 x 10 x 30
1 x 10 x 35
1 x 10 x 40

romanian deadlift
2 x 10 x 40

leg xtension
4 x 10 x 22.7
2 x 10 x 30.9 < hier gingen banden links wel een beetje zeuren

standing calf raise barbell
2 x 10 x 30
2 x 10 x 40

reverse calf raise
2 x 10 x 30
2 x 10 x 40

Glute ham raise op lat pull machine
1 x 8

Leg press
1 x 10 x 40
2 x 10 x 55
2 x 8 x 60

Daily core:
50 crunch voor
50 crunch zij l/r
50 legraises
back extension chair 1 x 10 x bw + 4 x 10 x 6kg

Cardio kon mijn rug op.

Ik voel mijn borst van dinsdag zo erg dat ademhalen pijn doet :o

Anyway, leggers:

dumbbell lunges
4 x 10 x 10kg 1 x 10 x 12kg

straight legged deadlift
w.u 1 x 10 x 20kg
wrk 2 x 10 x 30
1 x 10 x 35
1 x 10 x 40

romanian deadlift
2 x 10 x 40

leg xtension
4 x 10 x 22.7
2 x 10 x 30.9 < hier gingen banden links wel een beetje zeuren

standing calf raise barbell
2 x 10 x 30
2 x 10 x 40

reverse calf raise
2 x 10 x 30
2 x 10 x 40

Glute ham raise op lat pull machine
1 x 8

Leg press
1 x 10 x 40
2 x 10 x 55
2 x 8 x 60

Daily core:
50 crunch voor
50 crunch zij l/r
50 legraises
back extension chair 1 x 10 x bw + 4 x 10 x 6kg

Cardio kon mijn rug op.

Waarom doe je bij de Standing calf raises eerst 2x30 kg en daarna pas 40? En bij meeste oefeningen eigenlijk ook? Bepaalde reden voor? Anders zou ik zeggen ga gelijk wat hoger want je lijkt wel genoeg over te hebben zo.

Waarom doe je bij de Standing calf raises eerst 2x30 kg en daarna pas 40? En bij meeste oefeningen eigenlijk ook? Bepaalde reden voor? Anders zou ik zeggen ga gelijk wat hoger want je lijkt wel genoeg over te hebben zo.

Denk omdat ze overbelasting wilt voorkomen, komen we weer op de spieren zullen het wel kunnen maar de pezen en zenuwen zijn nog niet gewend!

Nice workout.. maare volgens mij moet je nog cardio doen :D:p

moet vast een raar zicht geweest zijn die cardio op je rug ;)

Terug
Naar boven