Fitness Seller

Sjorslog

• Topic Starter Topic Starter
  • #1.461
Vraag aan Ray of je machine BP erbij mag doen. Die heeft mij over de heuvel geholpen toen ik vast zat op 25kg
Geen idee waarom, maar het werkte.

Doe je nu nog machine dan of nu los bp?

• #1.463
Nu even niet, maar zodra ik geen progressie heb switch ik steeds een tijdje. Was een tip van een niet nader te noemen genius en sindsdien gaat het weer fijn.
Ik doe 'm overigens dan niet met kont op zitvlak, maar hangend zeg maar ( boven het zitje hangen en dan borst vooruit en rug beetje archen )

Heb je wel meer legdrive imo in die positie. Kun je toch beter zitten. ?
Maar das zeker goed idee voorals je vast zit.

• #1.465
Heb je wel maar het is kiezen of delen :P , merk vooral een veel natuurlijkere press houding. Van die stoeltjes klopt geen reet.

Machine bp is zelfde als leg press ja :trollface:

Heb je wel maar het is kiezen of delen :P , merk vooral een veel natuurlijkere press houding. Van die stoeltjes klopt geen reet.

Heb eens gezien dat iemand schijf onder zn kont legde om beter er onder te liggen. (incline bp)
Zou niet teveel legdrive gebruiken, hou je eigenlijk jezelf voor de gek imo.

• #1.468
Degene met die tip is van respectabel formaat, dus ik heb het aangenomen. Het heeft ook echt gewerkt.
Volgens mij is het ook niet de bedoeling dat je het altijd zo doet, maar gebruikt als middel.
Dit is overigens geen machine met incline mogelijkheden he;)

Helaas merk ik ook niet veel van legdrive; je moet 'm toch echt met je bovenlijf drukken.
Als jij in squat hangt heb je geen reet aan je benen hoor :P

Benchpress vervangen voor machine press om verder te komen :roflol:

Kan je ook onderbouwen waarom dat werkt? Of ben je gewoon sterker geworden en wijt je dat aan een random oefening?

2u9r7zk.gif

Voor discussie #101 in dit log

Dat zal ook zeker wel, twijfel ik niet aan. Heb t nu meer over de houding.
Maar wat jezelf fijn vind natuurlijk. imo is flat zwaarder, dus met je ass op the bench:P

Vast op 25kg ook nog.

Het. Is. Weer. Zover.

• #1.477
Benchpress vervangen voor machine press om verder te komen :roflol:

Kan je ook onderbouwen waarom dat werkt? Of ben je gewoon sterker geworden en wijt je dat aan een random oefening?

Je zin klopt niet, andersom

Machine bp is een prima isolatie; omdat het alle stabilisatoren weghaalt.
Het is daarom helemaal geen gek idee om aan het einde van je borst w.o. een paar set machine BP te knallen.

En ja, dit heeft mij zowaar geholpen om door een bench plateau te breken.

---------- Post toegevoegd 3 April 2013 om 22:52 ----------

Dit is de nieuwe broscience thread !

Waarom pleur je niet gewoon op?

Ben je masochistisch of wil je aandacht? Wat is je probleem?

Wie gaf je die tip dan? Ik heb veel adviezen gehoord, maar "stabilisatoren" weghalen om sterker te worden op een bepaalde beweging is beetje omgekeerde wereld.

En als je iets wilt gebruiken om daarmee jouw "plateau" te breken, doe je dat aan het einde van je training?

Zo raar vind ik dat van de machine niet klinken, zeker omdat ze met haar schouder zit (al vallen daar hele andere dingen over te zeggen, maar dat heeft dan weer geen nut lijkt me). Ik was meer verbaast over een steile helling, en vervolgens de stang vasthouden.

• #1.480
Wie gaf je die tip dan? Ik heb veel adviezen gehoord, maar "stabilisatoren" weghalen om sterker te worden op een bepaalde beweging is beetje omgekeerde wereld.

En als je iets wilt gebruiken om daarmee jouw "plateau" te breken, doe je dat aan het einde van je training?

Bench rekruteert veel meer spieren en pezen dan een machine. De machine isoleert de bewuste spiergroep. Het kan dus wel degelijk helpen om kracht op te bouwen, zeker voor een beginner.
Het hangt wellicht van het type machine af, maar in mijn gym ben ik minder sterk op de machine dan op bench, terwijl je toch het omgekeerde zou verwachten.

Terug
Naar boven