AndroidHealthClinic

Sjorslog

Een beginner heeft juist meer aan techniek verbeteren door de bewuste beweging vaker te trainen of in ieder geval oefeningen die qua bewegingspatroon niet ver afwijken.

Maar je redenatie klopt van geen kant. Een machine isoleert een bewuste spiergroep, dus kan het helpen kracht op te bouwen. Dan zou je van cable flyes ook een sterkere bench kunnen krijgen dus?

• Topic Starter Topic Starter
  • #1.482
Zo raar vind ik dat van de machine niet klinken, zeker omdat ze met haar schouder zit (al vallen daar hele andere dingen over te zeggen, maar dat heeft dan weer geen nut lijkt me). Ik was meer verbaast over een steile helling, en vervolgens de stang vasthouden.

Dat zei ik tegen Tam, die zei dat ze wiebelig werd van lopen op een helling. Nou, dan moet je je vasthouden daar zijn de grips voor ( winkelwagen-oefening )
Ik heb daar zelf geen last van.

Een beginner heeft juist meer aan techniek verbeteren door de bewuste beweging vaker te trainen of in ieder geval oefeningen die qua bewegingspatroon niet ver afwijken.

Maar je redenatie klopt van geen kant. Een machine isoleert een bewuste spiergroep, dus kan het helpen kracht op te bouwen. Dan zou je van cable flyes ook een sterkere bench kunnen krijgen dus?

Op moment toen ik nog niet srs trainde en alleen machines deed lukte me maar liefst 80kg op de chest press machine, echter ik kon nog geen 40kg bankdrukken :roflol:

Machines laten makkelijk een (bijna) constante hoeksnelheid toe, de krachtmomenten gedurende de gehele ROM verschillen daarmee van free weights, en kunnen hiermee potentieel voordeel bieden met de free weight oefening als dit gebruikt wordt als toevoeging.

Uiteraard is frequentie van de betreffende oefening belangrijker.

• #1.485

Nu je het zegt, cable crossovers doen het bij mij prima om me uit een bench-rut te helpen. Dus waarom zou je het niet doen?

---------- Post toegevoegd 3 April 2013 om 23:24 ----------

Op moment toen ik nog niet srs trainde en alleen machines deed lukte me maar liefst 80kg op de chest press machine, echter ik kon nog geen 40kg bankdrukken :roflol:

Verschilt per machine.
Er zijn er genoeg die beter zijn op machine dan op bench ;)

Hoeveelheid kg op een machine zegt niks tegenover de echte oefening als benchpress.

Als je een tijd stil staat op bijv. flat bench dan kan een variant op een oefening wel helpen heb ik ervaren. Een tijdje incline benchen in de smith waarin ik goed vooruit ben gegaan heeft daarna mijn flat bench weer een setje in de juiste richting kunnen geven.
Ik denk dat cable flyes een te groot verschil geeft met het echte bankdrukken en dat niet zal helpen, maar een machine die het nabootst en je weer wat ruimte geeft om vooruit te gaan zal best wat kunnen doen. Belangrijkste is een kleine verandering in de routine te gooien. Zo ben ik het meest vooruit gegaan toen ik van bar wisselde met bankdrukken. Tijdje met een hele kleine 10 kg bar gedrukt en ging wekelijks vooruit. Ook mijn bench op de olympische bar heeft hierna weer een sprong kunnen maken.

Laatst bewerkt:
Machines laten makkelijk een (bijna) constante hoeksnelheid toe, de krachtmomenten gedurende de gehele ROM verschillen daarmee van free weights, en kunnen hiermee potentieel voordeel bieden met de free weight oefening als dit gebruikt wordt als toevoeging.

Uiteraard is frequentie van de betreffende oefening belangrijker.

Naast de basis aan compound halter oefeningen machine oefeningen etc doen ben ik zelf ook wel voorstander van (hypertrofie, doorbloeding, herstel). Maar een machine press met zekerheid kunnen aantonen voor verbetering voor bankdrukken, op welk niveau dan ook, vind ik op z'n minst gezegd raar.

Maar goed, zal wel moeten acclimatiseren in het spamlog-gedeelte van dbb om het te begrijpen.

• #1.488
@ Calimera
Ik heb die ook nog overwogen, maar ik vind de smith zo'n k*tmachine. Die was ik eigenlijk van plan alleen nog voor donkey raises te gebruiken.
Ik wil het desondanks best proberen :P

Misschien kom ik zo over mijn bench haat heen ( ik vind het echt stom, can't help it )

Ik heb die ook nog overwogen, maar ik vind de smith zo'n k*tmachine. Die was ik eigenlijk van plan alleen nog voor donkey raises te gebruiken.
Ik wil het desondanks best proberen :P

Misschien kom ik zo over mijn bench haat heen ( ik vind het echt stom, can't help it )

Ga flat db press doen dan ipv benchpress, heb dit tijdje terug gedaan omdat ik een hekel aan benchpress heb en gaat prima zo

Ik vind hem plat ook klote.misschien verschillende standen proberen? Die beweging is gewoon erg onnatuurlijk. Maar schuin vind ik het heerlijk om dit een aantal weekjes te doen. hierdoor gaat mijn incline bench daarna iets achteruit door coördinatie maar daarna gaat mijn kracht erover heen en druk ik meer dan daarvoor. Al heb ik het over vroeger, nu ga ik bijna nergens meer op vooruit helaas.

• #1.491
Ga flat db press doen dan ipv benchpress, heb dit tijdje terug gedaan omdat ik een hekel aan benchpress heb en gaat prima zo

Ik kan het proberen!

---------- Post toegevoegd 3 April 2013 om 23:52 ----------

Ik vind hem plat ook klote.misschien verschillende standen proberen? Die beweging is gewoon erg onnatuurlijk. Maar schuin vind ik het heerlijk om dit een aantal weekjes te doen. hierdoor gaat mijn incline bench daarna iets achteruit door coördinatie maar daarna gaat mijn kracht erover heen en druk ik meer dan daarvoor. Al heb ik het over vroeger, nu ga ik bijna nergens meer op vooruit helaas.

Incline vind ik ook fijner. Ik zal volgende week eens kijken of het voor mij ook zo werkt. Het zou mooi zijn want ik hik elke week tegen de BP aan omdat ik er geen reet aan vind.
Zat eerst muurvast op 25kg en nu weer op 35kg, dat moet wel beter kunnen.

Als je zo snel op een plateau zit met de bench press is je techniek gewoon niet goed waarschijnlijk.
(Out before Sjors says she has learned it from a highly respected person) :P

• #1.493
Als je zo snel op een plateau zit met de bench press is je techniek gewoon niet goed waarschijnlijk.
(Out before Sjors says she has learned it from a highly respected person) :P

Dan zou ik helemaal niet verder komen lijkt me.

Je mag het overigens gewoon voor komen doen hoor, ik ben niet zo moeilijk.:rolleyes:

Ik kan het proberen!

Incline vind ik ook fijner. Ik zal volgende week eens kijken of het voor mij ook zo werkt. Het zou mooi zijn want ik hik elke week tegen de BP aan omdat ik er geen reet aan vind.

Je moet licht beginnen. Makkelijk je reps kunnen halen en dan doe je elke week 2,5 kg erbij. dit doe je tot je op een plateau zit en dan kijk je wat het voor je bench heeft kunen doen. Die zal dan de 1e keer wat lager zijn maar schiet dan als een pijl omhoog.

Ik kan het proberen!

Sowieso keer proberen kan geen kwaad. Welke dag doe je die training? Dan weet ik op welke dag ik moett gaan zoeken in dit log hoe het ging :roflol:

• #1.496
Je moet licht beginnen. Makkelijk je reps kunnen halen en dan doe je elke week 2,5 kg erbij. dit doe je tot je op een plateau zit en dan kijk je wat het voor je bench heeft kunen doen. Die zal dan de 1e keer wat lager zijn maar schiet dan als een pijl omhoog.

nice, volgende wk is het AAN :p

@ Skyblazer, maandag heb ik altijd borst.

Ik kan het proberen!

Het zou mooi zijn want ik hik elke week tegen de BP aan omdat ik er geen reet aan vind.

Ken dat, is FF-ing irritant. Heb bijna een jaar op 35 stilgestaan en was er toen ook helemaal klaar mee. Ben toen gaan db-pressen, db incline pressen, flyes en opdrukken. Pas eind vorig jaar, na zeker 3 jaar niet, weer eens op de bank gaan liggen en quelle surprise.... :p Soms moet je gewoon de handdoek in de ring gooien blijkbaar

Komt ervan als jullie geen kracht combineren en enkel volume draaien... soon plateau's all over the place.
Als je niet enhanced bent, moet je gewoon ook iets van kracht setjes doen

• #1.499
Tof, dan gooi ik bij deze de handdoek in de ring! see you later stinkbench :D

@ Rob, je praat weer in raadselen. Enhanced wat? volume wat? Leg eens uit wat je bedoelt?

Tof, dan gooi ik bij deze de handdoek in de ring! see you later stinkbench :D

@ Rob, je praat weer in raadselen. Enhanced wat? volume wat? Leg eens uit wat je bedoelt?

Raadselen? :roflol:

Enhanced: "on gear"

Volume: veel setjes met veel reps

Door veel setjes met veel reps te doen bouw je geen kracht op. Zo simpel is het. Iemand die 3x100 benched,
benched ook 6x85 normaal. Iemand die alsmaar setjes blijft draaien op hetzelfde gewicht in de hoop ooit
eens een repje of 2.5kg meer te pakken op een goede dag gaat nooit op die 3x100 raken. Nu ja,
uiteindelijk wel eens. Kortom, je moet kracht opbouwen, en dan komen die setjes met meer reps vanzelf

Terug
Naar boven