XXL Nutrition

Sjorslog

@Sjors26

Ik vind bankdrukken ook echt een rot oefening. En om eerlijk te zijn doe ik hem zelden.
Maar hoeveel oefeningen borst doe je nu??
ik vraag dat omdat ik vind dat vrouwen helemaal niet zoveel borst oefeningen hoeven te doen. Een beetje volume en lijntjes is leuk maar als vrouw wil je toch ook geen grote gespierde borst.
Zelf doe ik hem altijd bv na mijn schouder oefeningen en doe maar een of twee oefeningen borst alleen maar om die spier niet te verwaarlozen (om het balans in je lichaam te behouden) en een beetje die lijntjes te hebben...

• Topic Starter Topic Starter
  • #1.502
Ik heb er 3 inzitten nu; bp, db incline en flyes
Ik wil geen bankdrukwedstrijden doen en ik hoef ook geen groeven in mijn chest want ik hou van vrouwelijke vormen. Doe mij maar de bikini-shapes ^_^

db incline en flyes vind ik wel fijn voelen overigens.
Wat denk jij?

---------- Post toegevoegd 4 April 2013 om 10:46 ----------

Raadselen? :roflol:

Enhanced: "on gear"

Volume: veel setjes met veel reps

Door veel setjes met veel reps te doen bouw je geen kracht op. Zo simpel is het. Iemand die 3x100 benched,
benched ook 6x85 normaal. Iemand die alsmaar setjes blijft draaien op hetzelfde gewicht in de hoop ooit
eens een repje of 2.5kg meer te pakken op een goede dag gaat nooit op die 3x100 raken. Nu ja,
uiteindelijk wel eens. Kortom, je moet kracht opbouwen, en dan komen die setjes met meer reps vanzelf

Je bedoelt dat 3 reps genoeg is voor krachtopbouw? Tell me more.

Nee, dat bedoel ik niet :D Dat was gewoon een voorbeeld.

Ik bedoel dat je een soort kracht schema moet verwerken in je training. Waarbij je door periodisering telkens
meer gewicht & andere (lagere) rep ranges gaat gebruiken. Dan word je sterker. Afwerking doe je dan
met isolatie en meer reps/meer setjes. For the pump zeg maar.

Gaat je kracht omhoog, ga je merken dat je ook sterker word in je isolatie meuk

Ik heb er 3 inzitten nu; bp, db incline en flyes
Ik wil geen bankdrukwedstrijden doen en ik hoef ook geen groeven in mijn chest want ik hou van vrouwelijke vormen. Doe mij maar de bikini-shapes ^_^

db incline en flyes vind ik wel fijn voelen overigens.
Wat denk jij?

---------- Post toegevoegd 4 April 2013 om 10:46 ----------

Ik vind db incline en flyes ook erg fijn om te doen. Soms doe ik alleen ins en outs op de cable cross.

Voor een bikini look moet je gewoon lekker tempo draaien, het liefst supersets, geen rust tussen door. Het is totaal niet van belang hoeveel gewicht je gebruikt. Alles 15-20 herhalen en de oefeningen 3 a 4 sets....then you`re done..

---------- Post toegevoegd 4 April 2013 om 10:54 ----------

Ik bedoel dat je een soort kracht schema moet verwerken in je training. Waarbij je door periodisering telkens
meer gewicht & andere (lagere) rep ranges gaat gebruiken. Dan word je sterker. Afwerking doe je dan

Voor de heren klopt dit aardig........maar als je een bikini look wil is dit dus niet van belang

Ik vind db incline en flyes ook erg fijn om te doen. Soms doe ik alleen ins en outs op de cable cross.

Voor een bikini look moet je gewoon lekker tempo draaien, het liefst supersets, geen rust tussen door. Het is totaal niet van belang hoeveel gewicht je gebruikt. Alles 15-20 herhalen en de oefeningen 3 a 4 sets....then you`re done..

---------- Post toegevoegd 4 April 2013 om 10:54 ----------

Voor de heren klopt dit aardig........maar als je een bikini look wil is dit dus niet van belang

Dit vergeten de meeste;)

• #1.507
Tempo dus.. nu heb ik al zo goed als geen rust tussen sets, maar ik dacht dat ik meer gewicht moest pakken en mijn totaal aantal reps tussen 25-50 moest houden.
Ik wil natuurlijk wel een beetje massa. Of moet ik hier in toch echt keuzes gaan maken?

---------- Post toegevoegd 4 April 2013 om 11:21 ----------

Oh zo, ik begreep niet wat je bedoelde.

Mijn reprange zit officieel tussen 8-10; max 4 sets en ik ben geinstrueerd :P om max gewicht te pakken, sets niet perse vol te maken.

Als ik kijk naar wat het fijnst voelde, dan was dat de 15-12-10 range met 50% DS erachter. Die week was mijn leukste week omdat ik me toen echt 'vol' voelde. :o

Laatst bewerkt:
  • #1.509
Haha, handig artikel.
This is what I need :
If training a muscle group only once per week the best way to work in all rep ranges are as follows:

First 1-2 Exercises - 3-4 sets with heavy loads in the 1-5 rep range with compound movements.
Next 1-2 Exercises - 3-4 sets with moderate loads in the 8-12 rep range with mostly compound movements.
Last 1-2 Exercises - 3-4 sets with light loads in the 15-30 rep range usually with an isolation movement.

Ik ga het verwerken in mijn schema en kijken wat het voor me doet.
My attitude is gratitude Robbedoes. Bonuskarma.

Tempo dus.. nu heb ik al zo goed als geen rust tussen sets, maar ik dacht dat ik meer gewicht moest pakken en mijn totaal aantal reps tussen 25-50 moest houden.
Ik wil natuurlijk wel een beetje massa. Of moet ik hier in toch echt keuzes gaan maken?

---------- Post toegevoegd 4 April 2013 om 11:21 ----------

Tussen de 25-50 zou ik zeker niet doen, je kan ook overdrijven hahaha...nee zonder dollen mss ik zou niet voorbij de 25 gaan....
Je bouwt echt wel wat massa op hoor want je verzet gewicht dus je lichaam zal daar altijd op reageren met meer kracht en uithoudingsvermogen.
Dus nee je hoeft geen keuze te maken alleen een keuze wat voor fysiek je wil en dat heb je zo te lezen gedaan...

---------- Post toegevoegd 4 April 2013 om 11:36 ----------

Haha, handig artikel.
This is what I need :
If training a muscle group only once per week the best way to work in all rep ranges are as follows:

First 1-2 Exercises - 3-4 sets with heavy loads in the 1-5 rep range with compound movements.
Next 1-2 Exercises - 3-4 sets with moderate loads in the 8-12 rep range with mostly compound movements.
Last 1-2 Exercises - 3-4 sets with light loads in the 15-30 rep range usually with an isolation movement.

Ik ga het verwerken in mijn schema en kijken wat het voor me doet.
My attitude is gratitude Robbedoes. Bonuskarma.

oke dus je wil wel voor massa/kracht....nou breaks my woodden shoe.... hahaha... nee hoor je moet doen wat je wil

• #1.511
Nu weet ik zelf niet meer wat ik wil eigenlijk. :roflol:

( ik bedoelde met 25-50 het TOTAAL aantal reps van alle sets he, dus niet per set )

Nu weet ik zelf niet meer wat ik wil eigenlijk. :roflol:

( ik bedoelde met 25-50 het TOTAAL aantal reps van alle sets he, dus niet per set )

:eek::eek::eek: Je weet toch wel welke fysiek je wil??? bikini, figure, physique of BB....

ahhhhh dat had ik niet helemaal begrepen van die reps.....

• #1.513
Nou ik wil sowieso sterker worden, ik ben dol op mijn lifts dus daar zit wel een passie.
Als ik eerlijk ben dan is het bikini richting figure. Ik hang er tussen vrees ik.

Als ze kracht en massa gaat opbouwen icm cardio hier en daar komt dat bikini figuurtje ook wel.
Het heeft toch geen zin om tig keer te gaan reppen op die cable cross als er niet eens pecs zijn.

Als ze kracht en massa gaat opbouwen icm cardio hier en daar komt dat bikini figuurtje ook wel.
Het heeft toch geen zin om tig keer te gaan reppen op die cable cross als er niet eens pecs zijn.

en pecs heb je nodig in een bikini of Figure fysiek.....weer wat geleerd....

Begrijp je wel hoor Sjors maar dan zal ik gewoon lekker gaan trainen zoals jij het leuk vind en kijken waar het schip strand qua fysiek....

en pecs heb je nodig in een bikini of Figure fysiek.....weer wat geleerd....

Zeg ik toch niet, ik zeg alleen maar dat die CC niet veel nut heeft als er haast niets is om te stimuleren :p
Het is niet dat je er plaatselijk vet mee gaat verbranden ofzo.

• #1.517
Nou ik denk dat ik beiden moet overwegen om te kijken wat ik uberhaupt fijn vind.
Ik train natuurlijk voornamelijk voor mijn plezier; dus je stipt terecht aan dat ik moet doen wat ik leuk vind.
Deze:

lijkt voor mij heel boeiend, ware het niet dat ik ook weer fysiek veel plezier haal uit de uitputting van dropsets en hoge repranges en het liefst niet rust tussen sets ( omdat ik me anders verveel :o )

Mijn angst voor de hoge reprange zit 'm erin dat ik dan het competitieve aspect mis, namelijk de uitdaging van het gewicht. Ik ben altijd smitten as a kitten als ik een PR heb ^_^ , het lijkt me dat dat een beetje wegvalt als je puur traint op reps waarbij gewicht niet meer uitmaakt.

Of sluit het 1 het ander niet uit denk je?

Je kan heus drop set toevoegen hoor.

Hier bv: Next 1-2 Exercises - 3-4 sets with moderate loads in the 8-12 rep range with mostly compound movements
Dan neem je gewoon een gewicht waar je een repje of 6 a 8 mee kan pakken. En dan drop voor nog wat extra reps.

En die hoge rep ranges heb je op het einde ;) Dus je raakt wel uitgeput ;)

En shit, als iemand je vraagt: "hoeveel is jouw dead/squat/bench whatever dit jaar omhoog gegaan?"
Wil je dan zeggen "3 reps extra op mijn 60kg waarmee ik al een jaar train". Of wil je zeggen "3 reps extra en 10kg"
Dat is maar het verschil

• #1.519
Ik wil kunnen zeggen : geen idee, maar ik kan nootjes kraken met mijn billen en mijn kleren wassen op mijn abs :D

waarom zeur je dan om je gewicht? ;)

Terug
Naar boven