XXL Nutrition

Sjorslog

hahahahaha........

Ik laat dit jaar een tattoo op mijn kont zetten..... "pas op!! zwenkt uit!!" hahahaha

Ik wil kunnen zeggen : geen idee, maar ik kan nootjes kraken met mijn billen en mijn kleren wassen op mijn abs :D

Owh, maar dan kan het makkelijk worden :p Gewoon trainen op buttsqueezen en een massa aan cardio :p
Vergeet al de rest maar :p Begin eerst met een paar setjes pinda crushen tussen de billen en werk zo
op naar walnoten :p En voor de rest heel de dag cardio :D

• Topic Starter Topic Starter
  • #1.523
waarom zeur je dan om je gewicht? ;)

Heb ik uitgelegd hierboven he! Ik vind dat wel degelijk een onmisbaar aspect van het trainen.

Maar ik train absoluut niet om te kunnen vertellen hoeveel ik squat/bench/lift

nou vooruit, liften wel :rolleyes:

Ben er wel over uit dat ik de M&S methode wil gaan toepassen. Die komt het dichtsbij wat ik fijn vind en ik denk dat ik zolang ik blijf cutten er heus geen overdreven spierbundels gaan ontstaan :P

---------- Post toegevoegd 4 April 2013 om 12:36 ----------

hahahahaha........

Ik laat dit jaar een tattoo op mijn kont zetten..... "pas op!! zwenkt uit!!" hahahaha

Heerlijk :heart:

---------- Post toegevoegd 4 April 2013 om 12:37 ----------

Owh, maar dan kan het makkelijk worden :p Gewoon trainen op buttsqueezen en een massa aan cardio :p
Vergeet al de rest maar :p Begin eerst met een paar setjes pinda crushen tussen de billen en werk zo
op naar walnoten :p En voor de rest heel de dag cardio :D

Jouw cardio zeker :eyebrow:

jullie 2 verdienen elkaar :trollface:

Sjors je bent wel eigenwijs hè..
Je schema lijkt wel een beetje op die van 3xl.

Las dat je ergens zei hij is groot dus wat hij zegt zal wel kloppen ( over een oefening) beetje foute redenering maar goed.
Ik zou eerder luisteren wat sommige in jouw log te zeggen hebben.

Heeft inderdaad veel weg van het 'rode draad' schema van 3xl, met name de verdeling van de schouders (ik hanteer het ook).

Ik vind db incline en flyes ook erg fijn om te doen. Soms doe ik alleen ins en outs op de cable cross.

Voor een bikini look moet je gewoon lekker tempo draaien, het liefst supersets, geen rust tussen door. Het is totaal niet van belang hoeveel gewicht je gebruikt. Alles 15-20 herhalen en de oefeningen 3 a 4 sets....then you`re done..

---------- Post toegevoegd 4 April 2013 om 10:54 ----------

Voor de heren klopt dit aardig........maar als je een bikini look wil is dit dus niet van belang

Even een vraag aan jou.
Wat is de toegevoegde waarde om ipv 10 reps op 15-20 uit te komen ten goede van je figuur? als je je figuur wilt verbeteren (dus spiermassa moet aankomen) kan je toch het beste onder de 12 reps blijven?

ik weet dat 15-20 reps je uithoudingsvermogen verbeteren, maar waarom zijn 20 reps beter voor een bikini look voor bijv benen ipv dat je benen op 10 reps wat zwaarder traint? Bang zijn dat een natural vrouw te grote spieren gaat kweken hoeft men toch niet bang voor te zijn?

Even een vraag aan jou.
Wat is de toegevoegde waarde om ipv 10 reps op 15-20 uit te komen ten goede van je figuur? als je je figuur wilt verbeteren (dus spiermassa moet aankomen) kan je toch het beste onder de 12 reps blijven?

ik weet dat 15-20 reps je uithoudingsvermogen verbeteren, maar waarom zijn 20 reps beter voor een bikini look voor bijv benen ipv dat je benen op 10 reps wat zwaarder traint? Bang zijn dat een natural vrouw te grote spieren gaat kweken hoeft men toch niet bang voor te zijn?

we hebben het hier over een vrouw he.... die in eerste instantie de bikini look mooi vond, dus geen spiermassa moet aankomen maar moet shapen.

wat is te grote spieren......alsof een natural vrouw geen grote spieren kan kweken...maar ook hier was dit niet haar doel.

Jullie mannen denken uit een standpunt van de man en niet hoe een vrouwenlichaam werkt.......

we hebben het hier over een vrouw he.... die in eerste instantie de bikini look mooi vond, dus geen spiermassa moet aankomen maar moet shapen.

wat is te grote spieren......alsof een natural vrouw geen grote spieren kan kweken...maar ook hier was dit niet haar doel.

Jullie mannen denken uit een standpunt van de man en niet hoe een vrouwenlichaam werkt.......

Mijn vraag was dus waarom het zo is? Ik ben geinteresseerd hoe het werkt. Waarom komt er met 20 reps meer shape als in oefeningen met 10 reps? Of is het puur van, "doe maar 20 reps want met 10 reps worden je spieren te groot?" wat is de reden, extra vetverbranding kan het niet zijn.

Als je niet al te veel spiermassa wilt kweken als vrouw kan je dit toch ook bij houden dmv intensiteit. Ik zie het eerder als luxe als spieren te snel in shape raken door middel van 10 reps te doen.Of bedoel je iets heel anders met in shape? Ik ga er van uit dat je gewoon spiergroei bedoelt. Anders kan ze net zo goed alleen gaan hardlopen en vetverliezen. Voor een goede shape zijn toch enig gevormde spieren nodig. Waarom die nou niet met 10 reps sneller en makkelijker creëren maar met 20 reps waar groei langzamer in is?

Dit gaat toch heel geleidelijk en niet van de een op de andere dag. Misschien kan je mij nu wel uitleggen waarom 20 reps beter werken als 10 reps.

Zowel histologisch als celbiologisch haast identiek tussen de geslachten, zie niet in waarom er een andere rep range aan te pas zou moeten komen.

Zowel histologisch als celbiologisch haast identiek tussen de geslachten, zie niet in waarom er een andere rep range aan te pas zou moeten komen.

Ja, Misschien dat Mascha er een antwoord op heeft.
Ik vind 20 reps doen omdat je niet zo veel spiermassa hoeft te kweken een vreemde oplossing. 1 keer per week fullbody met 10 herhalingen zou dan effectiever kunnen zijn en kan daarnaast meer tijd aan cardio worden besteed.

Ik zie het dan ook eerder zitten om intensiteit of frequentie aan te passen, niet zo zeer de rep range om daadwerkelijk inefficienter te trainen.

Klopt.

Reprange is daarom mijns inziens ook een parameter die behoorlijk ongeschikt is om een specifieke reacties op spiercel-niveau weer te kunnen geven.
Het aantal reps per set en het effect is TE willekeurig om met zekerheid te kunnen zeggen wat voor eigenschap je nou precies traint, vandaar ook de steeds terugkerende ellenlange discussies.

Afhankelijk van het soort oefening, de grootte van de ROM, verdeling spiervezeltypen, getraindheid individu etc. kan er heel veel of nauwelijks verschil zitten tussen het doen van 10 of 20 reps per oefening.

Bijvoorbeeld het doen van 10, 15 of 20 reps per set, bij de seated calf raises zal niet zo bar veel uitmaken. Dit komt doordat het een oefening is met een zeer korte ROM die een zeer duur georienteerde spier (soleus) traint.

Daarentegen is het verschil tussen het doen van 10 reppers of 20 reppers (NIET de 20 reps-pause squat) op de squat enorm.

Beter praten we hier over intensiteits-zones (%1RM) in relatie tot de hoeveelheid volume (totaal aantal reps) die er wordt gedaan en het uiteindelijke trainingseffect daarbij.

Algemene richtlijnen:

1. < 60% 1RM, meer dan 50 totaal-reps per oefening, orientatie = metabool energetisch, primair doel/effect is krachtuithoudingsvermogen/spierconditie.

2. 60-85% 1RM, tussen de 25-50 totaal-reps per oefening , orientatie = optimale mix maximale kracht/krachtuithoudingsvermogen, primair doel/effect is hypertrofie en verhogen maximale krachtspotentieel.

3. > 85% 1RM, minder dan 25 reps totaal per oefening, orientatie = met name neuromotorosch, primair doel/effect is specifiek het verhogen van de maximale kracht.

Voor een bepaald doel dien je doorgaans een bepaalde zone exclsief te kiezen, maar strategisch periodiek in een andere zone trainen kan een gunstige bijdrage leveren aan progressie op langere termijn.

- Duur(kracht)-atleten horen doorgaans thuis in zone 1.

- Voor de BB'er is 2. bij uitstek de zone waarin dient te worden getraind (minimaal 3/4 van de trainingstijd) , Hier en daar een uitstapje naar zone 1 of 3 kan positief bijdragen aan het resultaat in zone 2.

- Voor Powerlifter en gewichtheffers geldt exclusief zone 3., maar regelmatig ook in zone 2. trainen zal door toename van spiermassa een gunstig effect hebben op het vergroten van het maximale krachtpotentieel.

• #1.536
Sjors je bent wel eigenwijs hè..
Je schema lijkt wel een beetje op die van 3xl.

Las dat je ergens zei hij is groot dus wat hij zegt zal wel kloppen ( over een oefening) beetje foute redenering maar goed.
Ik zou eerder luisteren wat sommige in jouw log te zeggen hebben.

Dat heb je dan verkeerd gelezen, want ik kan me niet herinneren ooit iets over 3XL te hebben gezegd.
Verder ben ik heel goed in staat om datgene uit alle adviezen te filteren wat goed voor mij is ;)
Dat kunnen de testosteronbommetjes hier eigenwijs vinden, maar daar veeg ik mijn spreekwoordelijke reet mee. Mijn eigenwijsheid heeft me altijd heel ver gebracht ^_^

Dat heb je dan verkeerd gelezen, want ik kan me niet herinneren ooit iets over 3XL te hebben gezegd.
Verder ben ik heel goed in staat om datgene uit alle adviezen te filteren wat goed voor mij is ;)
Dat kunnen de testosteronbommetjes hier eigenwijs vinden, maar daar veeg ik mijn spreekwoordelijke reet mee. Mijn eigenwijsheid heeft me altijd heel ver gebracht ^_^

Deze maak ik niet, te makkelijk:D

Eigenwijs is ook wijs he sjors :p
Erg herkenbaar, lekker doen waar jij vooruit in gaat.. Dan is het toch goed?

Btw voor marscha; Ik wist niet dat als je voor in ''bikini shape'' wil komen zoveel reps moet gaan doen met geen rust ertussen.. sommige dames in bikini hebben juist wel wat spier?

• #1.539
Oh ja, er is ook getraind vandaag! Ik ben strontverkouden en zit niet goed in mijn energie vandaag maar ik heb eruit gehaald wat ik kon.

Weighted crunch + 15kg plate

1 x 15
1 x 12
1 x 10
1 x 10

Weighted leg hip raise + gstrekte benen boven parallel

1 x 15 x bw
1 x 12 x bw
1 x 10 x bw
1 x 10 x bw

Side bends ( kettlebel )

2 x 10 x 16kg
2 x 10 x 20kg

Cable wood chop

1 x 10 x 15kg
1 x 10 x 20kg
1 x 10 x 25kg

Standing calf raise \/ stance

1 x 8 x 65
1 x 8 x 70
1 x 8 x 70
1 x 8 x 75

Standing calf raise /\ stance

1 x 8 x 65
1 x 8 x 70
1 x 8 x 70
1 x 8 x 75

Donkey raise
3 x 15 x 55

Seated calf raise + one legged calf raise om en om zonder pauze

1 x 10 x 70 + 1 x 15 x 25kg
1 x 10 x 70 + 1 x 15 x 25kg
1 x 10 x 75 + 1 x 15 x 30kg

Db lateral raise

1 x 15 x 5kg
1 x 12 x 5kg
1 x 10 x 6kg

Db upright row

1 x 15 x 7kg
1 x 12 x 8kg
1 x 10 x 8kg

Daily cardio: 15 minuten 13% helling @ 6 km/u

Laatst bewerkt:
Leg je die plate bovenop je borst? Probeer hem eens boven je hoofd te houden met gestrekt armen ;)
Dat is wat nuttiger ;) En effectiever.

Terug
Naar boven