Fitness Seller

Sjorslog

fatty giving advice about abs? :trollface:

Ziet er goed uit Sjors, raise those hips :heart:

Benchpress plateau doorbreken door op het einde isolatie oefeningen in een machine te doen.

Ja ik moet niet meer reageren in dit topic maar dat is toch ook gewoon te bizar om te lezen. En op een enkeling na lopen mensen het nog goed te praten ook.

Geen sets boven 90% van je 1RM. Nergens een keer eindigen met 3x3, 3x2 of 3x1. Geen closegrip presses, geen board presses. Geen speed benchpresses, nergens wordt op kracht of snelheid getrained. Niet eens een idee of het je triceps zijn die je belemmeren, je schouders (waarschijnlijk) of misschien je lats.

Gewoon in een reprange van 8-16 blijven en verwachten dat je sterker wordt.

Epic.

Achter je hoofd of voor je? Voor voegt extra gewicht maar weinig toe.

Goed zo :thumbup:

• Topic Starter Topic Starter
  • #1.550
Gelukkig :rolleyes:
Ik kom alleen wel verder omhoog dan die vetz*k in dat gifje ( mijn schouders komen echt van de bench )

• #1.551
Ik was mijn donkey raises nog vergeten! waar ik meteen een vraag over heb:

Ik doe 'm nu in de smith, wat er alles behalve charmant uit ziet, maar het werkt prima.
Nu doe ik de standing calf raises rond de 70kg, maar ik durfde vandaag de smith niet echt te laden tot 70 uit angst mijn rug te breken :o ( eerste keer dat ik 'm doe in smith )

Waar moet ik op letten en kan ik zonder problemen laden tot het gewicht wat ik gewend was op mijn kuiten of maakt het voor de donkey niet uit en kan ik lager in gewicht zitten en wellicht meer met vasthouden spelen?

Zou het gewoon uitproberen maar lijkt me zo niet fijn die stang op je rug met zwaar gewicht.

• #1.553
Vreemd genoeg viel het gevoelsmatig wel mee. Alleen deed ik 'm zo:

donkey-calf-raise2.jpg

Alleen kwam ik ook deze tegen:

http://www.youtube.com/watch?v=yYFXkAO-XrE

Is 1 van de 2 beter?

Hmm ik zou denk ik voor de laatste gaan. (maar ga hem sowieso niet doen, rug niet verklooien)

Of zoek iemand op van rond de 60 a 70 kg en laat die op je rug zitten:P Heb ik al eens moeten doen.

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

Ik doe 'm nu in de smith, wat er alles behalve charmant uit ziet, maar het werkt prima.
Nu doe ik de standing calf raises rond de 70kg, maar ik durfde vandaag de smith niet echt te laden tot 70 uit angst mijn rug te breken :o ( eerste keer dat ik 'm doe in smith )

Waar moet ik op letten en kan ik zonder problemen laden tot het gewicht wat ik gewend was op mijn kuiten of maakt het voor de donkey niet uit en kan ik lager in gewicht zitten en wellicht meer met vasthouden spelen?

Probeer anders 1 leg donkey calf raises met een dipping belt om als je de smith niks vind

Ik kan wel op je rug gaan zitten

• #1.558
Probeer anders 1 leg donkey calf raises met een dipping belt om als je de smith niks vind

Oh ik vind die smith eigenlijk alleen maar goed voor calf raises :o
Dipping belt heb ik niet en weet uit mijn hoofd ook niet of ze bij mijn gym liggen ; maar filmpje gezien en ziet er wel relaxed uit. Ik onthou 'm, thnx

---------- Post toegevoegd 4 April 2013 om 18:41 ----------

Ik kan wel op je rug gaan zitten

110kg he? moet te doen zijn.

Mijn vraag was dus waarom het zo is? Ik ben geinteresseerd hoe het werkt. Waarom komt er met 20 reps meer shape als in oefeningen met 10 reps? Of is het puur van, "doe maar 20 reps want met 10 reps worden je spieren te groot?" wat is de reden, extra vetverbranding kan het niet zijn.

Als je niet al te veel spiermassa wilt kweken als vrouw kan je dit toch ook bij houden dmv intensiteit. Ik zie het eerder als luxe als spieren te snel in shape raken door middel van 10 reps te doen.Of bedoel je iets heel anders met in shape? Ik ga er van uit dat je gewoon spiergroei bedoelt. Anders kan ze net zo goed alleen gaan hardlopen en vetverliezen. Voor een goede shape zijn toch enig gevormde spieren nodig. Waarom die nou niet met 10 reps sneller en makkelijker creëren maar met 20 reps waar groei langzamer in is?

Dit gaat toch heel geleidelijk en niet van de een op de andere dag. Misschien kan je mij nu wel uitleggen waarom 20 reps beter werken als 10 reps.

Vanuit mijn ogen gezien: een zandloper vind ik bijzonder aantrekkelijk, dus slanke taille, bredere heupen / billen / bovenbenen. Lijkt mij controleerbaar bij lagere reps, nb. het is niet zo dat je na 3 keer sporten een enorme spiermassa hebt ontwikkeld. Vind je het op den duur te veel worden pas je je schema weer wat aan, maar persoonlijk: massa geeft vorm. Te vind ik niet mooi (wel respect voor) maar een beetje gespierde benen en een goede squat reet kan ik bijzonder waarderen !

---------- Post toegevoegd 4 April 2013 om 18:57 ----------

hahahahaha........

Ik laat dit jaar een tattoo op mijn kont zetten..... "pas op!! zwenkt uit!!" hahahaha

Ik ben met die tekst naar mijn tattoo maatje geweest met het verzoek dat op mijn geslacht te zetten, helaas waren er geen dusdanig kleine naalden beschikbaar om dat te kunnen bewerkstelligen.

Vanuit mijn ogen gezien: een zandloper vind ik bijzonder aantrekkelijk, dus slanke taille, bredere heupen / billen / bovenbenen. Lijkt mij controleerbaar bij lagere reps, nb. het is niet zo dat je na 3 keer sporten een enorme spiermassa hebt ontwikkeld. Vind je het op den duur te veel worden pas je je schema weer wat aan, maar persoonlijk: massa geeft vorm. Te vind ik niet mooi (wel respect voor) maar een beetje gespierde benen en een goede squat reet kan ik bijzonder waarderen !

Ja, ik heb vaak het idee dat als een vrouw een zwaar setje heeft gedaan lager dan 10 reps ze bang is de volgende morgen wakker te worden met gigantische biceps. En dat niet alleen, deze biceps zullen de 1e maanden niet meer verdwijnen maar bij elke aanraking van een dumbbell nog verder onder een shirt uitpuilen dat het geen gezicht meer is.

Het is altijd een beetje het omgekeerde van mannen. Mannen met een beetje gewonnen massa = anabolen gebruik verdenking door vrouwen en noobs.
Dezelfde mensen denken dat zodra een natural vrouw een dumbbell in de hand heeft ze opeens wel die gigantische armen kan kweken in een paar trainingen tijd. Frappant.

Ik ben het er mee eens dat ook bij een bikini figuur welgevormde benen, hamstrings,kuiten en billen horen, imo het makkelijkst behaald door kracht training ipv uithoudingsvermogen.

Terug
Naar boven