XXL Nutrition

Sjorslog

ohyeah 60kg latpull!
Lekker is die he :D

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

• Topic Starter Topic Starter
  • #1.602
Yes!! ik knijp alles helemaal kapot!

• #1.604
ohyeah 60kg latpull!
Lekker is die he :D

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

Ik hou van die!

Al moet ik bekennen dat ik mijn lats wel beter voel bij pin lat pull en bij straight arm ook eigenlijk.

Gotver,. ik ben nog een oefening vergeten op te schrijven. Brb, edit.

Nieuw schema? Je zit ineens lager in reps zie ik.

Nice die latt pulldown!

jij bent sterk yo!

• #1.607
Nieuw schema? Je zit ineens lager in reps zie ik.

Nice die latt pulldown!

Andere verdeling; even kijken hoe het bevalt. Alsnog gewoon +/- 30 reps ; behalve kuiten die krijgen eigen range. Voor squats moet ik ook nog even bekijken wat beter voor me werkt.

Reden voor de wijziging?
Ga je wel meer op kracht werken als je minder reps doet.

• #1.609
Zoals hierboven gezegd; even kijken hoe ik er op reageer.
Ik wil uiteindelijk een ideale range voor specifieke spiergroepen/oefeningen voor mezelf vinden. Daarvoor moet ik eerst aan het proberen slaan.
Voor sommige iso's blijft de oude range gehandhaafd omdat het prima werkt en sommige compounds wil ik omhoog in kracht en dan heb ik nog achterlopers die ik anders wil aanpakken. Globaal komt het neer op een gedeelte 60-85% 1RM, gedeelte > 85% 1RM en dan nog wat high reppers op andere oefeningen.

Ahh kijk zo is het wat duidelijker want uit 1 zin kon ik het niet opmaken. :P Zag inderdaad dat je de andere oefeningen wel weer hoger in de reps hebt staan. Maar idd, wat voor jou werkt natuurlijk en dat blijft altijd wat puzzelen.

• #1.612
Ahh kijk zo is het wat duidelijker want uit 1 zin kon ik het niet opmaken. :P Zag inderdaad dat je de andere oefeningen wel weer hoger in de reps hebt staan. Maar idd, wat voor jou werkt natuurlijk en dat blijft altijd wat puzzelen.

Ik geloof dat ik vandaag idd niet zo helder ben in mijn formuleringen :P

---------- Post toegevoegd 9 April 2013 om 16:13 ----------

Gast..

Zoals hierboven gezegd; even kijken hoe ik er op reageer.
Ik wil uiteindelijk een ideale range voor specifieke spiergroepen/oefeningen voor mezelf vinden. Daarvoor moet ik eerst aan het proberen slaan.
Voor sommige iso's blijft de oude range gehandhaafd omdat het prima werkt en sommige compounds wil ik omhoog in kracht en dan heb ik nog achterlopers die ik anders wil aanpakken. Globaal komt het neer op een gedeelte 60-85% 1RM, gedeelte > 85% 1RM en dan nog wat high reppers op andere oefeningen.

Een aardige methode om die 'ideale' hypertrofie-range te vinden voor een bepaalde oefening, is om grofweg 60% van het 1RM van een oefening te pakken en daar 1 'comfortabele' set mee te doen.
(D.w.z. geen 'all out, balls to the wall set', maar een gewone doordeweekse set, waarbij je stopt als het écht zwaar begint te worden. Waarschijnlijk is dat op het punt dat je nog 2-3 slordig wordende herhalingen had kunnen doen.)

Hetzelfde doe je nog een keer, maar dan met circa 85% 1RM.
Wat je dan overhoudt is bijvoorbeeld 15x60% 1RM en 8x85%1RM. De rep range voor werksets met DIE oefening zou dan 8-15 zijn.

Als je dit in de praktijk met verschillende oefeningen doet, zul je hoogstwaarschijnlijk op heel verschillende waarden uitkomen.
Bijvoorbeeld op de squat 6-12, maar op de calf raises 12-25 o.i.d.
Dit verschil wordt met name bepaald door het verschil in ROM tussen de oefeningen in het voorbeeld, maar wat dan wel meestal weer opvalt is dat de duur van de sets van deze verschillende oefeningen wel redelijk overeenkomt. D.i. ergens tussen de 30 en 60 seconden.

Deze zoektocht en het resultaat zal in detail voor iedereen verschillend zijn, maar er zijn een aantal grootheden die bij ieder effectief hypertofie protocol terugkomen:

- Time Under Tension (TUT) PER set, waarbij de factor 'Time' wordt bepaald door het aantal reps per set en 'Tension' een gevolg is van het gebruikte gewicht, d.i. % Intensiteit.

- Total of Cumulative TUT, het totaal aantal reps dat wordt gedaan per oefening cq. per spiergroep.
Bijvoorbeeld 25-50 reps verdeeld over 3-6 sets van 6-12.

Vermoedelijk is 'Cumulative TUT' -de waarde die tot stand komt door het totaalvolume dat je voor een bepaalde spiergroep doet- de doorslaggevende factor voor de mate van hypertrofie-response.
(Aannemend dat daarbij de belasting/gewichten voldoende zwaar waren....)

Kortom, lekker puzzelen en rekensommetjes maken dus, maar vooral niet vergeten tussendoor ook nog te gaan trainen! :D

Top post weer

• #1.617
Een aardige methode om die 'ideale' hypertrofie-range te vinden voor een bepaalde oefening, is om grofweg 60% van het 1RM van een oefening te pakken en daar 1 'comfortabele' set mee te doen.
(D.w.z. geen 'all out, balls to the wall set', maar een gewone doordeweekse set, waarbij je stopt als het écht zwaar begint te worden. Waarschijnlijk is dat op het punt dat je nog 2-3 slordig wordende herhalingen had kunnen doen.)

Hetzelfde doe je nog een keer, maar dan met circa 85% 1RM.
Wat je dan overhoudt is bijvoorbeeld 15x60% 1RM en 8x85%1RM. De rep range voor werksets met DIE oefening zou dan 8-15 zijn.

Als je dit in de praktijk met verschillende oefeningen doet, zul je hoogstwaarschijnlijk op heel verschillende waarden uitkomen.
Bijvoorbeeld op de squat 6-12, maar op de calf raises 12-25 o.i.d.
Dit verschil wordt met name bepaald door het verschil in ROM tussen de oefeningen in het voorbeeld, maar wat dan wel meestal weer opvalt is dat de duur van de sets van deze verschillende oefeningen wel redelijk overeenkomt. D.i. ergens tussen de 30 en 60 seconden.

Deze zoektocht en het resultaat zal in detail voor iedereen verschillend zijn, maar er zijn een aantal grootheden die bij ieder effectief hypertofie protocol terugkomen:

- Time Under Tension (TUT) PER set, waarbij de factor 'Time' wordt bepaald door het aantal reps per set en 'Tension' een gevolg is van het gebruikte gewicht, d.i. % Intensiteit.

- Total of Cumulative TUT, het totaal aantal reps dat wordt gedaan per oefening cq. per spiergroep.
Bijvoorbeeld 25-50 reps verdeeld over 3-6 sets van 6-12.

Vermoedelijk is 'Cumulative TUT' -de waarde die tot stand komt door het totaalvolume dat je voor een bepaalde spiergroep doet- de doorslaggevende factor voor de mate van hypertrofie-response.
(Aannemend dat daarbij de belasting/gewichten voldoende zwaar waren....)

Kortom, lekker puzzelen en rekensommetjes maken dus, maar vooral niet vergeten tussendoor ook nog te gaan trainen! :D

:kiss:

Je begrijpt dat ik een mental image heb gehad van die 'all out, balls to the wall set' he? :rolleyes:

Nu wordt mijn boekje een nog grotere teringzooi. Ik vrees dat ik een A4-formaat nodig ga hebben.

:kiss:

Je begrijpt dat ik een mental image heb gehad van die 'all out, balls to the wall set' he? :rolleyes:

Luister en Huiver....god bless you!

http://www.youtube.com/watch?v=eSMZkF8JDuk

Ik vrees dat ik een A4-formaat nodig ga hebben.

De fundamentele principes waarop een goed schema gebaseerd is passen makkelijk op een A-viertje.

De resterende 1001 geschreven boeken en artikelen zijn variaties, details en uitbreidingen op dit thema.
Het is een kwestie van "zoek de overeenkomsten", kost wat tijd en geduld, maar dan héb je ook wél wat. :)

Ben je al beetje vixen of nog steeds fatty? [Afbeelding niet meer beschikbaar][Afbeelding niet meer beschikbaar][Afbeelding niet meer beschikbaar]:$[Afbeelding niet meer beschikbaar]:$:$

• #1.620
Ik zou mezelf keihard doen. Twice.

Terug
Naar boven