XXL Nutrition

Sjorslog

Als je de mogelijkheid hebt in je gym zou ik trouwens ook eens glute ham raise doen voor je hamstings.

http://www.youtube.com/watch?v=FM4fcVP4hHo

Het is wel heel zwaar dus je kan het bv doen met bands.

Bands zijn sowieso echt super chill om te hebben en niet echt duur. Je kan er je training echt goed mee variëren.

Ze zijn ook erg relaxed om bv eens te proberen speed benchpresses mee te doen. Dit kan je dan doen op 8 x 3 reps op bv 5-70% van je 1RM.

Het idee is dan dat je de bands vast maar aan de grond (aan zware dumbbell kan of aan het rack) en dan zo snel mogelijk 3 reps maakt. Dan <1 minuut rust en dan weer 3 reps. Dit doe je dan 8 keer. Op die manier train je je explosieve kracht waardoor je dus stuk sterker wordt op je benchpress. De bands zorgen er ook voor dat de weerstand hoger wordt naarmate je hoger in je lift komt qua uitvoering.

Hetzelfde kan je voor je squats en deadlifts doen alleen dan doe je het op 10 x 2 reps.

Voor je squat kan je dan box squats doen.

Wat je dan doet is bv een bankje of een box nemen en die neerzetten zodat je ongeveer parallel komt. Je gaan dan bij iedere rep even zitten zodat je gewicht van je lichaam komt. Daarna zet je weer een explosief snelle lift neer (10 x 2 reps dus). Wederom op 50 - 70% van je 1RM.

In mijn oude westside barbell schema staat dat.

Ook daar vindt je weer oefeningen die leuk zijn om mee af te wisselen.

Bijlagen

• Topic Starter Topic Starter
  • #1.643
Ik doe de glute ham op de lat pull machine en dan met een grote yogabal ervoor :P
Banden hebben we liggen in de gym, dus die hoef ik niet te kopen.

Boxsquats kan wel, maar ik heb ontdekt dat de bankjes dermate laag zijn dat je ver voorbij par komt. Maakt mij niet uit , maar echt explosief ben ik dan niet :o

Boxsquats kan wel, maar ik heb ontdekt dat de bankjes dermate laag zijn dat je ver voorbij par komt. Maakt mij niet uit , maar echt explosief ben ik dan niet :o

Je kan ook schijven onder het bankje leggen Zodat hij wat hoger komt. Ook kan je daarmee variëren in hoogte van het bankje.

Als je een box in de gym hebt is het natuurlijk helemaal relaxed. Je kan er ook 1 zelf maken. Die kan je zo maken dat je er ook mee kan wisselen in hoogte.

• #1.645
Ik McGyver mezelf er wel uit, komt goed :P

Anders kom je gewoon een keertje drillen in Utrecht Rob. Ik beloof dat ik je niet afzeik en niet in discussie ga.

bring-it.gif

:roflol:

Hele opluchting dat je beloofd me niet af te zeiken, daar was ik erg bang voor :p

Waar train je dan?

• #1.647
Newstyle Oudegracht

Langs wippen :eyebrow:

• #1.650
Ik train bij all inn in Utrecht. Al kom ik daar niet meer vaak aangezien ik in Den Dolder woon en daar ook een gym zit. Ik zal wel een keer langs wippen om je op je 'form' te bekritiseren.

Nah! Ik was kind aan huis bij Emile tot 2 jr geleden. Misschien ken ik jou al Rob.

• #1.652
TU nog wel, dat verklaart meteen dat perfect uitgelijnde pdf-schema.

Praat je ook met zo'n debiel accent? want dan weet ik niet of ik me aan deel 1 van mijn belofte kan houden.

Ja ik probeer in iedere zin wel een algoritme te verwerken. Met brabants accent terwijl ik bier drink en ALAAF schreeuw.

- Time Under Tension (TUT) PER set, waarbij de factor 'Time' wordt bepaald door het aantal reps per set en 'Tension' een gevolg is van het gebruikte gewicht, d.i. % Intensiteit.

- Total of Cumulative TUT, het totaal aantal reps dat wordt gedaan per oefening cq. per spiergroep.
Bijvoorbeeld 25-50 reps verdeeld over 3-6 sets van 6-12.

Vermoedelijk is 'Cumulative TUT' -de waarde die tot stand komt door het totaalvolume dat je voor een bepaalde spiergroep doet- de doorslaggevende factor voor de mate van hypertrofie-response.
(Aannemend dat daarbij de belasting/gewichten voldoende zwaar waren....)
En precies dit is de kern van mijn trainingsschema's, tezamen met langzamere eccentrische fase en full ROM tot volledige extensie.

Wat is daarbij dan het ideale cumulative TUT? En ik neem aan dat dat per spiergroep verschillend is.

• #1.659
Mense, dit is toch geen blijvende schade he?

2vmec08.jpg

Terug
Naar boven