MuscleMeat

Sjorslog

• Topic Starter Topic Starter
  • #1.622
Luister en Huiver....god bless you!

http://www.youtube.com/watch?v=eSMZkF8JDuk

De fundamentele principes waarop een goed schema gebaseerd is passen makkelijk op een A-viertje.

De resterende 1001 geschreven boeken en artikelen zijn variaties, details en uitbreidingen op dit thema.
Het is een kwestie van "zoek de overeenkomsten", kost wat tijd en geduld, maar dan héb je ook wél wat. :)

Dat nummer :roflol:

*waar is mijn leren broek*

Ik ga ermee aan de slag, hopelijk kan ik de variaties, details, uitbreidingen, extracties en equaties een beetje in toom te houden.

Misschien is het relaxed om je deadlift als 1e oefening te doen en die op kracht te trainen (eventueel tot 2 a 3 reps).

Dan Je chinups ook op kracht (3 x 5 of 5 x 5).

Daarna je andere oefeningen als BOR etc. op massa (8 reps) en eventueel wat isolatiewerk doen in 10-15 reprange.

Ik kan ook opbouwend kritiek geven ;)

Strong comeback.

Komt die over-je-tandjes-gaan-emmer op marktplaats ? Ik ga bieden.

Work:

Db BOR

5 x 5 x 12
1 x 5 x 14

Cable seated row

5 x 5 x 55
1 x 5 x 60

Cable straight arm Pulldown

1 x 5 x 20

Lat pulldown ( plate loaded )

5 x 5 x 50 plate loaded is duidelijker beter voor mijn ego :o
1 x 5 x 60

Deadlift

1 x 12 x 40
1 x 10 x 45
1 x 8 x 50 > strapless ^_^

Db rear lateral raise

1 x 12 x 5
1 x 10 x 6
1 x 8 x 6

Db Shrugs

1 x 12 x 12
1 x 10 x 14
1 x 8 x 14

Daily core: Single legged back bridges > 4 x 10 x 30sec hold

Daily cardio: 13% helling @ 6 km/u 15 min

Dus:

Deadlift:
15 - 12 (opwarm), 8 - 5 (middel gewicht), 3 - 3 - 3 (ca. 90% 1 RM)

Je kan dan bij deadlift bv eens per maand of per 2 maanden een max 1RM neer zetten, om een mooie PR neer te zetten. Op deze manier zal je veel kracht pakken wat weer zijn effect heeft op je andere oefeningen (BOR etc.) die je daarna dus zwaarder kan trainen op massa (8-10 reprange).

Chinups:
5 x 5 (of 3 x 5)

BOR / pandley row:
3 x 8 -10

Lat pulldown:
3 x 10-15

Seated row:
3 x 10 - 15

Rear lateral raise:
3 x 12 - 8

Schrugs
3 x 12 - 8

---------- Post toegevoegd 9 April 2013 om 20:35 ----------

Je kan ook overwegen wat onderrug oefeningen te doen. Hyperextentions en cable pull through.

Voor achterkant schouders zijn face pulls ook een leuke afwisseling op achterkant schouders.

Wat ik zelf bv relaxed vindt is een schema voor 2 weken maken waarbij je dus bv even weken en oneven weken een andere schema doet.

---------- Post toegevoegd 9 April 2013 om 20:40 ----------

Wat ik ook relaxed vind is voor zijkant schouders (gejat van 3XL):

- 2 setjes cheatstyle op ca. 6-8 reps, dus een zwaar gewicht waarbij je eigenlijk een soort van smokkelsetjes maakt, vervolgens:
- 2 setjes super strikt op ca. 10-12 reps (helemaal stil en recht staan staan, armen tegen je lichaam - bij je bovenbenen), vervolgens;
- 1 setje static hold, dus lichte dumbbells pakken en gewoon je armen gestrekt in lateral raise positie houden, hier een gewicht nemen waarmee je ca. 30 seconde static hold kan doen.

Beste doe je dit beetje op het einde van je training. Je kan het eventueel ook voor voorkant schouders doen.

Laatst bewerkt:
  • #1.628
Misschien is het relaxed om je deadlift als 1e oefening te doen en die op kracht te trainen (eventueel tot 2 a 3 reps).

Dan Je chinups ook op kracht (3 x 5 of 5 x 5).

Daarna je andere oefeningen als BOR etc. op massa (8 reps) en eventueel wat isolatiewerk doen in 10-15 reprange.

Ik kan ook opbouwend kritiek geven ;)

Dat is sowieso relaxed, want ik haat het om die BOR als eerste te doen. Ik vind het ook een doodsaaie oefening, dus ik doe 'm echt alleen uit braafheid.

Mijn grip probleem bij deads is al zo goed als verdwenen dus het loont nu wel weer om daar op kracht te gaan trainen.

Goede ideeen Rob. Hou dit vast :p

Ik zal bij je deadlifts niet te veel op grip concentreren. Je kan eventueel straps kopen (vaak krijg je die gratis bij sups bij bv XXL of B&F shop) voor je 90% 1RM lifts.

Je grip kan je dan trainen bij andere oefeningen of bv apart trainen.

Een leuke variatie op seated cable rows zijn dumbbell rows.

• #1.630
Dus:

Deadlift:
15 - 12 (opwarm), 8 - 5 (middel gewicht), 3 - 3 - 3 (ca. 90% 1 RM)

Je kan dan bij deadlift bv eens per maand of per 2 maanden een max 1RM neer zetten, om een mooie PR neer te zetten. Op deze manier zal je veel kracht pakken wat weer zijn effect heeft op je andere oefeningen (BOR etc.) die je daarna dus zwaarder kan trainen op massa (8-10 reprange).

Chinups:
5 x 5 (of 3 x 5)

BOR / pandley row:
3 x 8 -10

Lat pulldown:
3 x 10-15

Seated row:
3 x 10 - 15

Rear lateral raise:
3 x 12 - 8

Schrugs
3 x 12 - 8

---------- Post toegevoegd 9 April 2013 om 20:35 ----------

Je kan ook overwegen wat onderrug oefeningen te doen. Hyperextentions en cable pull through.

Voor achterkant schouders zijn face pulls ook een leuke afwisseling op achterkant schouders.

Wat ik zelf bv relaxed vindt is een schema voor 2 weken maken waarbij je dus bv even weken en oneven weken een andere schema doet.

---------- Post toegevoegd 9 April 2013 om 20:40 ----------

Wat ik ook relaxed vind is voor zijkant schouders (gejat van 3XL):

- 2 setjes cheatstyle op ca. 6-8 reps, dus een zwaar gewicht waarbij je eigenlijk een soort van smokkelsetjes maakt, vervolgens:
- 2 setjes super strikt op ca. 10-12 reps (helemaal stil en recht staan staan, armen tegen je lichaam - bij je bovenbenen), vervolgens;
- 1 setje static hold, dus lichte dumbbells pakken en gewoon je armen gestrekt in lateral raise positie houden, hier een gewicht nemen waarmee je ca. 30 seconde static hold kan doen.

Beste doe je dit beetje op het einde van je training. Je kan het eventueel ook voor voorkant schouders doen.

Dit deed ik in het begin nog weleens, geen idee waarom ik daarmee opgehouden ben.

Graag ook jouw/jullie inzicht inzake lat pull down

Als ik de pin-machine gebruik ( katrol dus ) zit ik op de HELFT van het max gewicht (35kg), tov een plate loaded machine (65kg)

Welke is bester?
Ik vind de plate loaded machine leuker, maar ik voel mijn lats echt zoveel meer bij de pin-machine.
De beweging voelt eigenlijk ook totaal anders op de plate-loaded machine.
Wat is het verschil in dynamiek? en welke kan ik het beste doen?

Zal de volgende keer even bekijken.

• #1.632
Ik zal bij je deadlifts niet te veel op grip concentreren. Je kan eventueel straps kopen (vaak krijg je die gratis bij sups bij bv XXL of B&F shop) voor je 90% 1RM lifts.

Je grip kan je dan trainen bij andere oefeningen of bv apart trainen.

Een leuke variatie op seated cable rows zijn dumbbell rows.

Heb ik, ik heb een strap een tijdje gebruikt op de 50kg ( alleen rechterhand )
Heeft idd geholpen.

Om wat ideeën op te doen voor afwisseling in je oefeningen hier mijn split schema. Ik zou er zelf nu wel het eea aan veranderen, maar de globale gedachte is dus dat je een schema voor 2 weken hebt waarbij je dus meer oefeningen kan doen en meer afwisseling hebt.

Zelf zou ik nu meer kracht oefeningen toe voegen.

Bijlagen

Dit deed ik in het begin nog weleens, geen idee waarom ik daarmee opgehouden ben.

Als ik de pin-machine gebruik ( katrol dus ) zit ik op de HELFT van het max gewicht (35kg), tov een plate loaded machine (65kg)

Welke is bester?
Ik vind de plate loaded machine leuker, maar ik voel mijn lats echt zoveel meer bij de pin-machine.

Nou je kan bv op even weken pin machine gebruiken en op oneven weken plate loaded. Ik zou niet weten wat precies beter is, getXXL zou daar meer van weten. Maar op die manier doe je het allebei.

Welke is bester?
Is toch iets met als er 2 katrollen zijn halveert het gewicht? Op de ene triceps pushdown pak ik 70kg, op de andere 35kg.

Niet zo focussen op die gewichten, elke toestel is anders. Gewoon onthouden hoeveel kg je bij dat ene toestel pakt en zo je progressie bijhouden!

• #1.636
Om wat ideeën op te doen voor afwisseling in je oefeningen hier mijn split schema. Ik zou er zelf nu wel het eea aan veranderen, maar de globale gedachte is dus dat je een schema voor 2 weken hebt waarbij je dus meer oefeningen kan doen en meer afwisseling hebt.

Zelf zou ik nu meer kracht oefeningen toe voegen.

Thanx; ik heb er al wat tussen zien staan wat ik *moet* doen.

Wat kan ik doen, of kan ik beter laten om de groei van mijn traps te remmen?
Ik heb een of andere genetische predispositie voor monster-traps en ik zag vanmiddag na het liften een dikke ader lopen aan de voorkant ( tussen zijkant nek en traps in )
Dat ziet er natuurlijk alles behalve vrouwelijk uit. Moet ik overwegen om niet meer 2x pw te liften?

Thanx; ik heb er al wat tussen zien staan wat ik *moet* doen.

Wat kan ik doen, of kan ik beter laten om de groei van mijn traps te remmen?
Ik heb een of andere genetische predispositie voor monster-traps en ik zag vanmiddag na het liften een dikke ader lopen aan de voorkant ( tussen zijkant nek en traps in )
Dat ziet er natuurlijk alles behalve vrouwelijk uit. Moet ik overwegen om niet meer 2x pw te liften?

Ik zou dan gewoon geen shrugs meer doen. Kijk van je deadlift zal je ook dikke traps krijgen. Maar als je geen shrugs meer doet zal dat al een hoop schelen denk ik.

• #1.638
Mooi, vind ik toch een suffe oefening :o

Gewoon onthouden hoeveel kg je bij dat ene toestel pakt en zo je progressie bijhouden!

Dat moet je inderdaad doen. Met een schrift er bij in de gym en dan opschreven wat je die week er voor hebt gedaan (of 2 weken er voor als je 2 weken een verschillend schema heb. En dan zorgen dat je probeert eigenlijk altijd net iets hoger te doen dan je ervoor hebt gedaan. Al is het maar 1 rep of 1 kg meer op een oefening.

Natuurlijk kan je niet altijd hoger gaan omdat je hier en daar gewoon mindere weken hebt.

Maar op die manier waarborg je je progressie.

• #1.640
Dat moet je inderdaad doen. Met een schrift er bij in de gym en dan opschreven wat je die week er voor hebt gedaan (of 2 weken er voor als je 2 weken een verschillend schema heb. En dan zorgen dat je probeert eigenlijk altijd net iets hoger te doen dan je ervoor hebt gedaan. Al is het maar 1 rep of 1 kg meer op een oefening.

Natuurlijk kan je niet altijd hoger gaan omdat je hier en daar gewoon mindere weken hebt.

Maar op die manier waarborg je je progressie.

*tadaa*

2j4y055.jpg

Terug
Naar boven