Galen
Peter Bond
Super Mod
Elite Member
15 jaar lid
Supplementen
Anabolen
Technologie
Wetenschap
10.000 likes
10.000 berichten
- Waardering
- 22.804
- Lengte
- 1m96
- Massa
- 102kg
- Vetpercentage
- 11%
Moet ik even goed nadenken hoor, vind het altijd lastig om een bepaalde percentage van 'n RM direct te relativeren naar 'n rep range, met in acht neming van de tijdsduur van de concentrische en eccentrische fase. Ik bekijk reps liever in het licht van een gewicht waarmee je een x aantal herhalingen goed kan uitvoeren tot concentrisch falen. Als dat het geval zou zijn in dit geval zou het wat mij betreft wel op 't randje liggen, ik zou iets lager mikken.Nevermind, ik lees nu pas de complete post van harpep. En idd daar kan ik me goed in vinden.
Zou een set van 15 x 60% 1RM dan ook geschikt zijn voor hypertrofie?
Belangrijk bij het TUT principe is overigens vooral je uitvoering: niet 2 tellen rust nemen aan het einde van je concentrische fase en dat soort fratsen.
Edit: gvd ben wel op dreef als ik dit opnieuw lees: 15 vind ik (persoonlijk) net te hoog, pak 'n gewicht waarmee je rond de 8-12 herhalingen netjes kan uitvoeren tot concentrisch falen, met full ROM (extensie makes it count!), en geen rustpauzes inlassen gedurende de setjes ansich. TUT komt 'n beetje neer op 'anearobe fatigue' wat simpel gezegd je lichaam signaleert om je spieren groter te maken. Punt.
Laatst bewerkt:

we hebben alleen geen dipping belts liggen.

iykwim