XXL Nutrition

Sjorslog

Goed idee, dat kan dan mooi in de kast bij de overige 2339487 accessoires die ik 1 keer heb gebruikt :roflol:

Wel bands maar geen dipriem in de gym? Je kan altijd beetje improviseren natuurlijk. Squatriem met een sterke normale riem oid. Ik heb zo wel wat oude riemen naar de vernieling geholpen. Een dipriem is op op zich wel een aanschaf om te overwegen. Vooral bij weighted chinups en dips zijn ze erg relaxed. Weet niet hoeveel chinups je kan maken. Maar als je 5 x 5 goed aankan met BW is een riem dus wel relaxed om zwaarder te gaan.

Maar verder kan het prima met squatriem en ketting of wat dan ook.

Voor kuiten kan je ook gewoon calve raises doen met een dumbbell in je hand oid.

Ik heb donkey raises wel eens gedaan met een huisgenoot op mijn rug. Maar dat experiment voelde toch wel ultra gay. Hoe het er uit zag was waarschijnlijk nog minder hetroseksueel. Voldoende andere leuke oefeningen om je kuiten mee te trainen. Smith is idd gewoon een prima oplossing voor je calve raises.

• Topic Starter Topic Starter
  • #1.684
Ik doe donkey raises in smith, gaat prima! , calve raises ook. Voor soleus verhuis ik naar legpress en ga ik high rep afgewisseld met one legged.

WORK: vandaag form check dag met GetXXL

Squat mag ik onderin iets meer flexen, kleine buttwing
Bench was perfect ^_^
RDL was perfect ^_^

Paar PR's:

Full Squat

w.u met lege barbell @ 10 reps

5 x 30
5 x 35
5 x 40
6 x 45
3 x 50

5 x 45

Romanian Deadlift

5 x 30
5 x 40
5 x 50
5 x 55

Leg extension

12 x 30
10 x 35
8 x 40
8 x 45
5 x 50

Glute bridges + iso hold 20 sec

5 x 25
5 x 30
5 x 30
5 x 30

Quadruple hip extension + 10 kg db

12 x 10
10 x 10
8 x 10

Daily cardio: 20% helling @ 5 km/u mets > zillion Whaaaaaaaaaaaaaa 12 minuten

Laatst bewerkt:
Goed geconfused.

Netjes.

Persoonlijk zou ik met je squat bv eerst 2 opwarm setjes draaien (15-10) en daarna nog 2 setjes wat zwaarder (8-6) en dan een aantal 3 reppers maken.

Romanian deads goed op 5 x 5.

Je assistance werk als extensions en glute bridges meer op hypotrofie trainen, dus in de 10-8 range.

Verder ga je de goede kant op, kracht zal lekker toenemen op deze manier.

• #1.687
Mijn zwakke bench komt dus niet door techniek, maar door onderontwikkelde schouder/borst. Ik ga nu 2 x pw benchen, 1 keer licht 1 x zwaar ( credits Eddine ) en 2 keer squatten, 1 keer zwaar, 1 keer licht ( credits Harpep )

Helaas betekent dat een 6 daagse training, maar dat is dan maar zo.

Bedankt, Eddine, Harpep, Rob & GetXXL voor de feedback. I laf joe toe det. Trainen is ineens een 10voud leuker.

---------- Post toegevoegd 11 April 2013 om 17:53 ----------

Netjes.

Persoonlijk zou ik met je squat bv eerst 2 opwarm setjes draaien (15-10) en daarna nog 2 setjes wat zwaarder (8-6) en dan een aantal 3 reppers maken.

Romanian deads goed op 5 x 5.

Je assistance werk als extensions en glute bridges meer op hypotrofie trainen, dus in de 10-8 range.

Verder ga je de goede kant op, kracht zal lekker toenemen op deze manier.

Ik twijfel dus over die bridges; ik dacht altijd dat je die als compound laag in reps moet inzetten ( activatie ) en hoog in reps naar extension moest ( isolatie )

Thoughts?

Nu is mijn kont mijn sterkste kant, butt stil :P

Voor je zwakke bench zou ik speed benches eens gaan proberen, dat gaat echt goed.

Verder kan je dus rack lockouts doen, close grip benchpress, etc.

Achja, nog een paar weekjes tot maandjes en je bent gewoon wsb aan't trainen.

Grtz met je pr's erbij!!

Had je afgelopen maandag nog flat db press gedaan ipv bp?

Voor je zwakke bench zou ik speed benches eens gaan proberen, dat gaat echt goed.

Verder kan je dus rack lockouts doen, close grip benchpress, etc.

Achja, nog een paar weekjes tot maandjes en je bent gewoon wsb aan't trainen.

In dit stadium al? Gewoon vaker benchen. .

Ik twijfel dus over die bridges; ik dacht altijd dat je die als compound laag in reps moet inzetten ( activatie ) en hoog in reps naar extension moest ( isolatie )

Thoughts?

Nu is mijn kont mijn sterkste kant, butt stil :P

Punt is dat je dus al 3 reppers op je squats maakt (pure kracht), je doet nog 5 x 5 op je voornaamste assistance oefening. Dan zit je qua kracht gewoon goed. Daarbij nog wat hypotrofie op je oefeningen als extentions ed. Daarbij nog wat hoger in je reps op het isolatiewerk.

Ik ben niet zo bekend met de bridges. Maar ik zou ook niet je hele training in de 5 reppers gaan zitten. Gewoon knallen op je deads, squats, benches en military presses, wat 5 x 5 daarna en verder gewoon je assistance in de 6-10 range.

• #1.696
Grtz met je pr's erbij!!

Had je afgelopen maandag nog flat db press gedaan ipv bp?

Nope, alleen bench @ 35kg ; paar cheat sets @ 40kg

Ik doe al incline db press, vind ik wel ok.
Bench gaat wel als ik er meer aandacht aan geef, zelfs met reuma-schouder ^_^
En eerlijk..op 8 weken trainen vind ik dat nou ook weer niet echt slecht.

---------- Post toegevoegd 11 April 2013 om 18:16 ----------

Punt is dat je dus al 3 reppers op je squats maakt (pure kracht), je doet nog 5 x 5 op je voornaamste assistance oefening. Dan zit je qua kracht gewoon goed. Daarbij nog wat hypotrofie op je oefeningen als extentions ed. Daarbij nog wat hoger in je reps op het isolatiewerk.

Ik ben niet zo bekend met de bridges. Maar ik zou ook niet je hele training in de 5 reppers gaan zitten. Gewoon knallen op je deads, squats, benches en military presses, wat 5 x 5 daarna en verder gewoon je assistance in de 6-10 range.

Naar mijn weten moet je eerst glutes activeren, dan isoleren. Om in hypertrofie in elk geval meest profijt te krijgen.

Ideale opbouw:

Bridges > activeren
Thrusts
Extensions > iso

Eerlijk, mijn kont gaat alleen maar omhoog, dus ik denk dat ik qua research wel goed zit :P
Ik volg overigens Brets guidelines, maar heb de lunges gedodged. Lunges voelen anatomisch niet goed voor mij.

Ik ben sterk op bridges , thrusts en extension en op rdl pak ik net die binnekant mee, dus ik vind het wel gezegend.

Dansers-lichaam heeft ook nadelen he, ik ben ****ing overstretched :P

---------- Post toegevoegd 11 April 2013 om 18:19 ----------

WAT??? niet ejaculeren in mijn glutes??? Wat is er mis met mijn glutes?????

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

Ertussen svp! Erin :rolleyes:

Wat bedoel je? Speed benches? Ga jij liever voor een 2x per week bench ipv een 1x wat meer op kracht en 1x wat meer op snelheid?

In principe toch hetzelfde als 1x zwaar en 1x licht?

In principe wel misschien. Maar ik denk dat ze meer heeft aan bijv

1 x normaal 5 x 5
1 x close grip 3 x 5
1 x legs up of zo 3 x 5

Of andere varianten

Terug
Naar boven