AndroidHealthClinic

Sjorslog

• Topic Starter Topic Starter
  • #1.721
Lock out knie tijdens calf raises is dangereux en zonde van je oefening. Lock out verhuisd een gedeelte van het gewicht naar je gewrichten en dat willen we niet. Die spanning moet erop blijven.
Beter buigen.

• #1.723
Work:

Ik ben zo moe vandaag; beetje slap gedoe deze training.

Preacher curl

1 x 12 x 7
1 x 10 x 7
1 x 8 x 8
DS 15 x 4

Db Incline curl

1 x 12 x 7
1 x 10 x 8
1 x 8 x 9
DS 12 x 4

Cable reversed curl

1 x 12 x 15
1 x 10 x 20
1 x 8 x 25

BB skull crushers

1 x 12 x 12,5
1 x 10 x 15
1 x 8 x 17,5

Cable pushdown

1 x 12 x 20
1 x 10 x 25
1 x 8 x 30
1 x 4 x 35

Wrist curls

1 x 12 x 4
1 x 10 x 4
1 x 8 x 5

Daily core: RKC planks, 4 x 45sec

Daily cardio: 13% helling @ 5.5km/u 15 min. Horror. Walgelijk.

Oorzaak van moeheid bekend?

• #1.725
Ja, zware training gisteren, volop spierpijn en een minder lange nacht dan ik gehoopt had.
Ik ga vandaag wel proberen zo min mogelijk energie te verspillen :o en ff massage regelen.

Ik zie skull crushers.

• #1.727
Ja, kickbacks be gone :D

Heerlijk skull crushers:P

Lock out knie tijdens calf raises is dangereux en zonde van je oefening. Lock out verhuisd een gedeelte van het gewicht naar je gewrichten en dat willen we niet. Die spanning moet erop blijven.
Beter buigen.

Lockout in de zin van in het kniegewricht 'hangen' is inderdaad onwenselijk, oppassen geblazen dus.

Lichte buiging prima, maar let er op dat je weer niet te veel de knieen buigt, want dit veroorzaakt 'active insufficiency' van de gastrocnemius.

'Active insufficiency' wordt hier veroorzaakt door het bi-articulaire karakter van de gastrocnemius.
M.a.w. het gegeven dat deze spier over de achterzijde van het kniegewricht heen loopt en de aanhechting BOVEN het knie-gewricht plaats vind.

Dit alles wil zeggen dat hoe groter de mate van knie-flexie, hoe ongunstiger te biomechanische positie van de gastrocnemius, des te meer de soleus het werk overneemt.
Bij 90 graden knie-flexie doet de soleus al het werk en de gastrocnemius feitelijk bijna niets meer...

• #1.730
Lockout in de zin van in het kniegewricht 'hangen' is inderdaad onwenselijk, oppassen geblazen dus.

Lichte buiging prima, maar let er op dat je weer niet te veel de knieen buigt, want dit veroorzaakt 'active insufficiency' van de gastrocnemius.

'Active insufficiency' wordt hier veroorzaakt door het bi-articulaire karakter van de gastrocnemius.
M.a.w. het gegeven dat deze spier over de achterzijde van het kniegewricht heen loopt en de aanhechting BOVEN het knie-gewricht plaats vind.

Dit alles wil zeggen dat hoe groter de mate van knie-flexie, hoe ongunstiger te biomechanische positie van de gastrocnemius, des te meer de soleus het werk overneemt.
Bij 90 graden knie-flexie doet de soleus al het werk en de gastrocnemius feitelijk bijna niets meer...

Ik hoop dat niemand ooit op het idee is gekomen om de kuiten met een 90 graden buiging uit te voeren :o

Ik haal ze zelf gewoon uit lock-out, dat is voldoende. Nu gaat dat bij mij als vanzelf, want omdat ik overstrekt ben moet ik dat standaard doen bij elke oefening. Zowel bij armen als benen.

Dat was bij de skullcrushers vanmiddag ook weer duidelijk merkbaar. Gedoe!

Nou zo heb ik al iemand kuiten zien proberen te doen op een of ander apparaat daarvoor. Knieën gebogen en de beweging maar niet voor elkaar krijgen.:o

Gelockt of met knie gebogen zou ik ze sowieso niet voor elkaar krijgen.

• #1.732
Oh haha, dus dat bedoelde je met gebogen knieen? Ik noem dat altijd een gebogen been. Dat moet er op zijn minst wonderlijk hebben uitgezien.

Misschien wilde hij een legraisecalfpress doen. Ik zag vanmiddag iemand weer een lungebicepcurl doen. Volgens mij is de nieuwe trend om zoveel mogelijk oefeningen tegelijkertijd uit te voeren.

---------- Post toegevoegd 12 April 2013 om 15:09 ----------

Ik besef me ineens dat gebogen knie ook niet de juiste term is. Want je knie buigt niet. Ontspannen knie? Unlocked knie? Is er uberhaupt een term voor?

Oh haha, dus dat bedoelde je met gebogen knieen? Ik noem dat altijd een gebogen been. Dat moet er op zijn minst wonderlijk hebben uitgezien.

Misschien wilde hij een legraisecalfpress doen. Ik zag vanmiddag iemand weer een lungebicepcurl doen. Volgens mij is de nieuwe trend om zoveel mogelijk oefeningen tegelijkertijd uit te voeren.

:roflol:

---------- Post toegevoegd 12 April 2013 om 15:12 ----------

---------- Post toegevoegd 12 April 2013 om 15:09 ----------

Ik besef me ineens dat gebogen knie ook niet de juiste term is. Want je knie buigt niet. Ontspannen knie? Unlocked knie? Is er uberhaupt een term voor?

Het is toch een knie buiging/flexie? Tenminste lijkt mij de goede benaming wel.

• #1.734
Voor mij voelt het in elk meer gebogen omdat ik hyperextended legs heb. Ik kan aan mijn quads en knieschijf meestal wel afleiden of ik goed zit.

Weet eigenlijk niet hoe dat voor mensen met rechte of licht gebogen benen is.

Je knieen sowieso niet meebewegen, dat zie ik ook nog wel eens mensen doen.
Gewoon je voeten op de onderste rand van de plaat plaatsen en dan de beweging maken. Misschien moet je wat meer herhalingen doen of juist wat meer gewicht en langzamer. Het is wat uitproberen.

---------- Post toegevoegd 12 April 2013 om 11:21 ----------

Aha ja zo doe ik t al kan soms wel 40 reps achter elkaar doen dus ik ga ik maar fve wat hoger in de kg zitten.. Thnkss

Dat wist ik dus niet, dus gestrekte benen is sowieso nooit aan te raden bij calf raises?

Je zou ze ook eens vanaf pinnen kunnen proberen die skulls. voelt gruwelijk aan

• #1.738
Leg eens uit?

• #1.740
Dat wist ik dus niet, dus gestrekte benen is sowieso nooit aan te raden bij calf raises?

De definitie is nogal subjectief, omdat iedereen een 'eigen' beenhouding heeft. Wat voor mij gestrekt is, is voor een ander overstrekt. wat voor mij gebogen is, is voor een ander 'recht'

Ik hou zelf altijd de positie aan waarin ik mijn knieschijven omhoog kan laten komen en ik mijn quads kan bouncen.
Ga maar eens in donkey raise positie staan en probeer te locken en probeer dan eens je quads en knieschijf te bewegen. In diezelfde positie duw je je knieen vervolgens uit die lock en herhaal je hetzelfde..dan zie en voel je direct het verschil tussen een 'licht gebogen knie' en een locked out of overgeflexte knie. In die laatste twee situaties staat er namelijk spanning op je quads en knieschijven.

Terug
Naar boven