Sjors26
Freaky Bodybuilder
- Waardering
- 1.307
- Lengte
- 1m75
- Massa
- 67kg
Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Geslachtsdiscriminatie verdomme!GIJ ZIJT EEN DIKKE REL NICHT!
Mooi werk Sjors, ziet er goed uit... ben benieuwd hoe deze aanpassingen hun vruchten gaan afwerpen.. daarin tegen ben ik niet benieuwd naar vruchten afwerpsels van GetXXL![]()
Lock out knie tijdens calf raises is dangereux en zonde van je oefening. Lock out verhuisd een gedeelte van het gewicht naar je gewrichten en dat willen we niet. Die spanning moet erop blijven.
Beter buigen.
Lockout in de zin van in het kniegewricht 'hangen' is inderdaad onwenselijk, oppassen geblazen dus.
Lichte buiging prima, maar let er op dat je weer niet te veel de knieen buigt, want dit veroorzaakt 'active insufficiency' van de gastrocnemius.
'Active insufficiency' wordt hier veroorzaakt door het bi-articulaire karakter van de gastrocnemius.
M.a.w. het gegeven dat deze spier over de achterzijde van het kniegewricht heen loopt en de aanhechting BOVEN het knie-gewricht plaats vind.
Dit alles wil zeggen dat hoe groter de mate van knie-flexie, hoe ongunstiger te biomechanische positie van de gastrocnemius, des te meer de soleus het werk overneemt.
Bij 90 graden knie-flexie doet de soleus al het werk en de gastrocnemius feitelijk bijna niets meer...

Oh haha, dus dat bedoelde je met gebogen knieen? Ik noem dat altijd een gebogen been. Dat moet er op zijn minst wonderlijk hebben uitgezien.
Misschien wilde hij een legraisecalfpress doen. Ik zag vanmiddag iemand weer een lungebicepcurl doen. Volgens mij is de nieuwe trend om zoveel mogelijk oefeningen tegelijkertijd uit te voeren.

Oh haha, dus dat bedoelde je met gebogen knieen? Ik noem dat altijd een gebogen been. Dat moet er op zijn minst wonderlijk hebben uitgezien.
Misschien wilde hij een legraisecalfpress doen. Ik zag vanmiddag iemand weer een lungebicepcurl doen. Volgens mij is de nieuwe trend om zoveel mogelijk oefeningen tegelijkertijd uit te voeren.
---------- Post toegevoegd 12 April 2013 om 15:09 ----------
Ik besef me ineens dat gebogen knie ook niet de juiste term is. Want je knie buigt niet. Ontspannen knie? Unlocked knie? Is er uberhaupt een term voor?
Je knieen sowieso niet meebewegen, dat zie ik ook nog wel eens mensen doen.
Gewoon je voeten op de onderste rand van de plaat plaatsen en dan de beweging maken. Misschien moet je wat meer herhalingen doen of juist wat meer gewicht en langzamer. Het is wat uitproberen.
---------- Post toegevoegd 12 April 2013 om 11:21 ----------
Aha ja zo doe ik t al kan soms wel 40 reps achter elkaar doen dus ik ga ik maar fve wat hoger in de kg zitten.. Thnkss
Lockout in de zin van in het kniegewricht 'hangen' is inderdaad onwenselijk, oppassen geblazen dus.
Lichte buiging prima, maar let er op dat je weer niet te veel de knieen buigt, want dit veroorzaakt 'active insufficiency' van de gastrocnemius.
'Active insufficiency' wordt hier veroorzaakt door het bi-articulaire karakter van de gastrocnemius.
M.a.w. het gegeven dat deze spier over de achterzijde van het kniegewricht heen loopt en de aanhechting BOVEN het knie-gewricht plaats vind.
Dit alles wil zeggen dat hoe groter de mate van knie-flexie, hoe ongunstiger te biomechanische positie van de gastrocnemius, des te meer de soleus het werk overneemt.
Bij 90 graden knie-flexie doet de soleus al het werk en de gastrocnemius feitelijk bijna niets meer...
Dat wist ik dus niet, dus gestrekte benen is sowieso nooit aan te raden bij calf raises?