AndroidHealthClinic

Sjorslog

Sinds wanneer heb je reuma? Heb tijdje terug ook geprikt op de factor en anti ccp maar alles was in orde. Toch elke keer weer vieze pijn aan mijn schouder.

• Topic Starter Topic Starter
  • #1.762
Sinds wanneer heb je reuma? Heb tijdje terug ook geprikt op de factor en anti ccp maar alles was in orde. Toch elke keer weer vieze pijn aan mijn schouder.

Waarschijnlijk al sinds mijn 25e , maar officieel pas sinds vorige maand.
Mijn schouderpijn is in de loop der jaren met werkelijk alles bestempeld:
Tendinitis
Scheur onderdoornspier
Scheur trapezius ???
'overtraining' :o
Scheur monnikkapsspier
Scheur deltaspier ( omdat mijn schouder soms opzwelt wordt tijdens een aanval :rolleyes: )

Mijn polsen hadden ook mooie:
Tendinopatie
Overstrekking

Toen ben ik in een laatste wanhoopspoging naar een diagnostisch centrum in UT gegaan en daar ging het balletje rollen.
Die vroegen mijn dossier op bij HA en kwamen een aantal logische aanwijzingen tegen; waaronder familie historie en verhoogde leukocyten in alle bloedafnames over de loop der jaren. Daarvandaan doorgestuurd naar UMC.

Vooralsnog alleen aanvallen in polsen en schouder gehad en trainen helpt echt enorm!

Als je nog steeds zo last heb van je schouder zou ik eens bij DieNase langswippen; die kan dingen!

Tendinitis
Scheur onderdoornspier
Scheur trapezius ???
Scheur monnikkapsspier
Scheur deltaspier ( omdat mijn schouder soms opzwelt wordt tijdens een aanval :rolleyes: )

Tendinopatie
Overstrekking

Toen ben ik in een laatste wanhoopspoging naar een diagnostisch centrum in UT gegaan en daar ging het balletje rollen.
Die vroegen mijn dossier op bij HA en kwamen een aantal logische aanwijzingen tegen; waaronder familie historie en verhoogde leukocyten in alle bloedafnames over de loop der jaren. Daarvandaan doorgestuurd naar UMC.

Vooralsnog alleen aanvallen in polsen en schouder gehad en trainen helpt echt enorm!

Als je nog steeds zo last heb van je schouder zou ik eens bij DieNase langswippen; die kan dingen!

Vervelend rijtje Sjors. Wist niet dat schorpioenen daar last van konden krijgen ;)

Dwing goede hulp af, anders wordt het kastje naar de muur etc. Liefst mensen die sportgerelateerd zijn.

Stil zitten gaat zeker niet helpen.

Succes iig.

Bij ons geloof ik tot 30!

---------- Post toegevoegd 15 April 2013 om 13:16 ----------

Je mag er van mij best in prikken hoor, maar ik denk niet dat je daarmee een auto-immuunziekte geneest:p
En pijn komt en gaat; heb afgelopen maand geen last gehad en nu ineens weer. Geen tot zeer weinig krachtverlies dus ik maak me nog niet druk.
Ik heb nog nooit last gehad in de zomer, dus het weer moet gewoon omslaan. NU.

Klopt, maar het uitstralend patroon wat je aan geeft en de combinatie pols/schouder lijkt toch meer op 2 dingen die door elkaar lopen. De reuma en triggerpoints.

---------- Post toegevoegd 15 April 2013 om 21:16 ----------

Tendinitis
Scheur onderdoornspier
Scheur trapezius ???
Scheur monnikkapsspier

Tendinopatie
Overstrekking

Oh you! :D

Balen van je pijn.
Maar wel super dat je zo doorzet. Van stilzitten wordt het ook niet beter.
Je zet toch een mooie training neer met je pijn. Echt respect!

gebeurd hier nog iets? :p

Ze knippert blijkbaar alleen met haar wimpers? :dunno:

• #1.771
Courtesy of Wazzup. Die is sinds kort SUPERMODERATORRR en die kan dingen :eyebrow:

Work!

Full Squat > verdubbeling gewicht in 5 weken
w.u lege bar 100 x
3 x 5 x 45
1 x 5 x 50

Romanian deadlift > 60% verdubbeling in 5 weken ^_^

w.u. 1 x 5 x 30
4 x 5 x 55
1 x 5 x 60

Leg extension

1 x 12 x 45
1 x 10 x 50
1 x 8 x 50

Barbell glute bridges

1 x 12 x 20
1 x 10 x 30
1 x 8 x 30
1 x 6 x 30

Kickbacks & cardio off wegens ter***lijers die alle machines uren bezet houden.
Morgen verdubbeling cardio.

Bij Squats voor het eerst knieproblemen tegen gekomen. Geen pijn, wel gekraak en balansproblemen.

Casus: linkerbeen is knie/kruisbanden gescheurd geweest, meniscus verwijderd en knieschijf verbrijzeld geweest. Enkel 2 x gebroken

Volgens GetXXL zit daar het probleem onderin. Als ik gewicht erop knal ( vanaf 45kg ) dan lijkt het erop dat mijn knie het onderin niet meer trekt. Of dat ik het mentaal blokker :o

Wat zijn mijn opties nu?

Ik denk zelf aan:

- Iso's toevoegen voor quads en kuiten om zo knie stabiel te houden
- Squatten met brace

Wie heeft inzichten?

Verder ' probleem ' met deadlift.

Ik deadlift altijd overhand. Nooit mixed.
In mijn lifts is duidelijk te zien dat het gewicht niet het probleem is, maar de bar uit mijn handen glipt.
Dat probleem heb ik alleen met rechterhand en daarom gebruik ik alleen af en toe een strap op rechts.

Nu vroeg ik mij af; in hoeverre heeft mixed grip invloed op de biomechanische uitvoering van de lift?

Doe ik er goed aan om koppig alleen overhand grip te gebruiken? Of moet ik niet zo anal doen en gewoon naar mixed overstappen als het moeilijk wordt?

Alvast bedankt! ^_^

K*t ecto bij de kabels.

• #1.773
Ik haat die jongen. Met zijn kippe-pecs.

En z'n semi biceps curl inverse crossover fly pronated grip contraction.

Misschien niet diep gaan squatten en dan bedoel ik ATG (atg heel leuk maar kun je ook nog mee vernken imo) verder heb ik zelf als tip gekregen als je knie pijn doet oid goed om je voeten te denken. Goed vanuit de hielen en niet te veel voorop je voet afzetten. Die hakken flink in de grond stampen dus.

Maar nice results in zo'n korte tijd. Wie w.u. lijkt me wel beetje teveel van het goede. Kun je beter gebruiken voor je worksets;)

Magnesium voor grip? Is srs echt een wondermiddel.

Zie het probleem niet van een mixgrip gebruiken, gewoon lekker doen als je daardoor beter werk kan neerzetten. Als je er verder geen doelen mee hebt waarvoor normale grip gewenst is;)

• #1.778
Misschien niet diep gaan squatten en dan bedoel ik ATG (atg heel leuk maar kun je ook nog mee vernken imo) verder heb ik zelf als tip gekregen als je knie pijn doet oid goed om je voeten te denken. Goed vanuit de hielen en niet te veel voorop je voet afzetten. Die hakken flink in de grond stampen dus.

Maar nice results in zo'n korte tijd. Wie w.u. lijkt me wel beetje teveel van het goede. Kun je beter gebruiken voor je worksets;)

Was een grappie! GetXXL zat niet op te letten en ik vroeg hem hoeveel w.u. ik had gedaan en hij dacht 100 :rolleyes:
Waren er 15 denk ik

Ik zet nooit met voorkant voet af, alles komt vanuit de achterkant eigenlijk.

---------- Post toegevoegd 18 April 2013 om 17:23 ----------

Magnesium voor grip? Is srs echt een wondermiddel.

Mag niet.

Ik weet 100.

Was een grappie! GetXXL zat niet op te letten en ik vroeg hem hoeveel w.u. ik had gedaan en hij dacht 100 :rolleyes:
Waren er 15 denk ik

Ik zet nooit met voorkant voet af, alles komt vanuit de achterkant eigenlijk.

---------- Post toegevoegd 18 April 2013 om 17:23 ----------

Mag niet.

Whaha, maar je weet maar nooit met jou! :P

Dan is dat geen probleem. Je probeert ATG te squatten toch? Maybe beter gewoon parallel te doen.

Terug
Naar boven