AndroidHealthClinic

Sjorslog

• Topic Starter Topic Starter
  • #1.781
Full squats! atg doe ik alleen op w.u. en tot 30kg. Daarboven gewoon full ( voorbij parallel )
Er zit mijns inziens een wereld van verschil tussen atg en full squats. Of mijn interpretatie klopt niet hoor :P

vloeibare ook niet?
En wat als je het stiekem wel doet??

http://liquidgrip.com/

niet zo goed/fijn als magnesium, maar komt wel in de buurt. geeft verder geen troep, dus de gym eigenaar zal niet moeilijk doen.

hook grip gebruiken als je mixed niet fijn vind.

Full squats! atg doe ik alleen op w.u. en tot 30kg. Daarboven gewoon full ( voorbij parallel )
Er zit mijns inziens een wereld van verschil tussen atg en full squats. Of mijn interpretatie klopt niet hoor :P

Full squat is ATG;) Maar je kunt er inderdaad ook tussen in zitten. ATG is wel errug diep. Zou gewoon parallel of daar iets onder, lijkt mij genoeg.

• #1.785
Policy is geen magnesium.
Omdat mensen te lui zijn om shit op te ruimen en personeel daar niet mee belast kan worden.

Daarbij is het ook niet de nattigheid van mijn handen. Vandaag was ik strap kwijt, dus ik heb een theraband om mijn hand gebonden en die vastgezet aan de barbell :o dat werkte ook redelijk.
Ik denk alleen dat ik wil leren begrijpen hoe het kan dat ik fysiek meer gewicht kan hebben, maar de pezen/spieren in mijn onderarmen het begeven. Wat is de beste strategie om de groei niet te laten stagneren door grip issues?
Ik doe al wrist curls en dat helpt redelijk, maar gaat minder snel dan de groei gaat zeg maar.

---------- Post toegevoegd 18 April 2013 om 17:34 ----------

http://liquidgrip.com/

niet zo goed/fijn als magnesium, maar komt wel in de buurt. geeft verder geen troep, dus de gym eigenaar zal niet moeilijk doen.

hook grip gebruiken als je mixed niet fijn vind.

Maakt het uit voor je uitvoering; of is het any grip goes?

---------- Post toegevoegd 18 April 2013 om 17:36 ----------

Full squat is ATG;) Maar je kunt er inderdaad ook tussen in zitten. ATG is wel errug diep. Zou gewoon parallel of daar iets onder, lijkt mij genoeg.

Parallel krijg ik kniepijn :o
(serieus, dat voelt qua druk niet ok aan mijn knie. )
Juist de fullsquats hebben ervoor gezorgd dat ik geen problemen had met de knie. Alleen kom ik nu bij 50kg ineens wel wat stabilisatie en kraak-dingen tegen.

Ik wil graag het mechanische proces begrijpen, zodat ik weet hoe ik ondanks de handicap toch kan blijven laden ^_^

Op den duur zal ook de grip sterker worden, dat moet ook groeien. Je ander lichaamsdelen zijn gewoon sterker, rug, benen etc. Onderarmen gaan niet zo snel (heb precies hetzelfde) Als t niet meer lukt dan met straps werken en daarnaast gewoon proberen op te bouwen net als iedere andere oefening. Dat DB gewiebel zul je vast ook nog wel tegen gaan komen. :P

volgens mij maakt het niet zoveel uit hoor :dunno:
Als je mixed grip doet wel niet aan de bar rukken, maar spanning opbouwen. (moet je denk ik sowieso doen?) Een gescheurde biceps lijkt me niet echt fijn ...

Wrist curls ga je geen betere grip van krijgen. Het is een kwestie van vaak dingen vastpakken en houden.

Zoiets kost gewoon tijd en kun je niet zien als een fysieke beperking

• #1.789
Wrist curls ga je geen betere grip van krijgen. Het is een kwestie van vaak dingen vastpakken en houden.

You don't say? :eyebrow:
Knijpen of niet?

---------- Post toegevoegd 18 April 2013 om 17:40 ----------

Op den duur zal ook de grip sterker worden, dat moet ook groeien. Je ander lichaamsdelen zijn gewoon sterker, rug, benen etc. Onderarmen gaan niet zo snel (heb precies hetzelfde) Als t niet meer lukt dan met straps werken en daarnaast gewoon proberen op te bouwen net als iedere andere oefening. Dat DB gewiebel zul je vast ook nog wel tegen gaan komen. :P

Oh, jij hebt dat ook??

Wat doe je eraan? Alleen straps?

Policy is geen magnesium.
Omdat mensen te lui zijn om shit op te ruimen en personeel daar niet mee belast kan worden.

Daarbij is het ook niet de nattigheid van mijn handen. Vandaag was ik strap kwijt, dus ik heb een theraband om mijn hand gebonden en die vastgezet aan de barbell :o dat werkte ook redelijk.
Ik denk alleen dat ik wil leren begrijpen hoe het kan dat ik fysiek meer gewicht kan hebben, maar de pezen/spieren in mijn onderarmen het begeven. Wat is de beste strategie om de groei niet te laten stagneren door grip issues?
Ik doe al wrist curls en dat helpt redelijk, maar gaat minder snel dan de groei gaat zeg maar.

---------- Post toegevoegd 18 April 2013 om 17:34 ----------

Maakt het uit voor je uitvoering; of is het any grip goes?

---------- Post toegevoegd 18 April 2013 om 17:36 ----------

Parallel krijg ik kniepijn :o
(serieus, dat voelt qua druk niet ok aan mijn knie. )
Juist de fullsquats hebben ervoor gezorgd dat ik geen problemen had met de knie. Alleen kom ik nu bij 50kg ineens wel wat stabilisatie en kraak-dingen tegen.

Ik wil graag het mechanische proces begrijpen, zodat ik weet hoe ik ondanks de handicap toch kan blijven laden ^_^

Ik zie niet wat je nog anders zou kunnen gaan doen. Je hebt wel veel gedoe gehad met die knie dus zou je dat eigenlijk wel moeten willen? Ik snap ook dat je eens zwaarder en meer wil maar gezondheid gaat toch voor lijkt mij. Misschien kun je wraps gaan proberen vanaf bepaald gewicht dat geeft ook wat extra steun.

Wat is de beste strategie om de groei niet te laten stagneren door grip issues?
Specifiek je grip trainen. Kost wat tijd, maar gaat vaak sneller dan je zou verwachten. Zeker als je DL gewichten nog relatief laag zijn.

Eens.

Knijpen of niet?

Oh, jij hebt dat ook??

Dat zou misschien ook helpen hehe.
Goed knijpen ja..

Wat mij veel geholpen heeft is de farmers walk. Maar dat is niet iets wat jij graag doet denk? :)

Knijpen of niet?

Oh, jij hebt dat ook??

Ik moet eigenlijk ook meer wristcurls doen maar die vergeet ik altijd:o Bij andere oefeningen train je natuurlijk ook wel onderarmen maar apart zeker belangrijk. Ik probeer mijn grip op te bouwen, misschien lukt 50 Deadlift zonder en 55 niet , dan straps en doe je volgende keer wel 55 zonder en daarna met straps bijvoorbeeld. Beetje puzzelen.

Met DB presses voor schouder of borst zoveel mogelijk zelf eerst proberen en daarna vraag ik altijd spot voor mijn polsen maar dan heb je het gewicht wel gevoeld. Zo kon ik eerst 20 kg alleen nu 22 en misschien over 2 weken zelf 24.

Is't nog te volgen?:p:D

• #1.795
Is 60kg laag? Of liften jullie allemaal 100kg ofzo? :D

• #1.797
Dat zou misschien ook helpen hehe.
Goed knijpen ja..

Wat mij veel geholpen heeft is de farmers walk. Maar dat is niet iets wat jij graag doet denk? :)

Het zal je verbazen ( GetXXL is mijn getuige ) maar ik ga echt over lijken als het om vorderingen gaat. Dus ik doe alles. Zelfs dat. Als het bewezen helpt.

Zoals eerder gezegd probeer ik te begrijpen hoe ik mijn beweging het beste kan analyseren; zodat ik de beweging begrijp.
Als iets ergens hapert, wil ik weten waarom.

---------- Post toegevoegd 18 April 2013 om 17:49 ----------

Ik moet eigenlijk ook meer wristcurls doen maar die vergeet ik altijd:o Bij andere oefeningen train je natuurlijk ook wel onderarmen maar apart zeker belangrijk. Ik probeer mijn grip op te bouwen, misschien lukt 50 Deadlift zonder en 55 niet , dan straps en doe je volgende keer wel 55 zonder en daarna met straps bijvoorbeeld. Beetje puzzelen.

Met DB presses voor schouder of borst zoveel mogelijk zelf eerst proberen en daarna vraag ik altijd spot voor mijn polsen maar dan heb je het gewicht wel gevoeld. Zo kon ik eerst 20 kg alleen nu 22 en misschien over 2 weken zelf 24.

Is't nog te volgen?:p:D

Ik volg je prima :o zo doe ik het ook ( cheatsets voor progressie ). Ik zweer erbij hoor. Alleen heb ik geen spotter, dus ik doe het gewoon slordig.

Ter info: 2 weken geleden had ik voor 55kg nog straps nodig. Nu doe ik 55 kg fluitend :rolleyes:

Is ook nog eens goed voor je core, glutes, traps, lb

Btw ik gebruik altijd straps bij deadlift. En niet omdat mn grip te zwak is maar omdat het gewoon fijn lift

Onze kettles gaan maar tot 20 kg en daar doe ik mijn side bends mee, dus dat is geen uitdaging.
Wat raad je aan?

Je zou eens kunnen afreizen naar Baarn, het zonnige zuidelijke Goirle of ergens anders waar ze farmers hebben.

Als dat niet lukt word het iets lastiger maar met wat creativiteit misschien 2 ez barbells? Dat zal wel wat lastiger zijn dan een normale farmer maar je houd misschien wel van uitdaging

Terug
Naar boven