Fitness Seller

Sjorslog

Het zal je verbazen ( GetXXL is mijn getuige ) maar ik ga echt over lijken als het om vorderingen gaat. Dus ik doe alles. Zelfs dat. Als het bewezen helpt.

Zoals eerder gezegd probeer ik te begrijpen hoe ik mijn beweging het beste kan analyseren; zodat ik de beweging begrijp.
Als iets ergens hapert, wil ik weten waarom.

---------- Post toegevoegd 18 April 2013 om 17:49 ----------

Ik volg je prima :o zo doe ik het ook ( cheatsets voor progressie ). Ik zweer erbij hoor. Alleen heb ik geen spotter, dus ik doe het gewoon slordig.

Ter info: 2 weken geleden had ik voor 55kg nog straps nodig. Nu doe ik 55 kg fluitend :rolleyes:

Je weet natuurlijk waarom je hapert, dat is alles wat je hebt mee moeten maken met je lichaam.
Het analyseren en aanvoelen kun je alleen maar zelf, maar kunt daarnaast wel met mensen overleggen. Dus probeer goed uit te leggen aan iemand wat en wanneer je iets voelt en samen aanpassingen daarin te vinden die voor jou goed werken.

Mayb andere variant van de squat. Zijn er vele.
Front is ook heerlijk en pak je automatisch minder gewicht als bij back squat.

Dat gezeur over grip altijd.
Wat is er mis met straps??
Als je daarmee meer gewicht en of meer reps kan doen...

Alsof Sjors onderarmen wil van 40 cm;)

Kan goed met die barbwlls waar je glute bridges mee doet.

• Topic Starter Topic Starter
  • #1.804
Snap ik, alleen heb ik de visie nodig van iemand die enerzijds de beweging snapt en anderzijds de betrokken spiergroepen kent. Voor squat is dat een ander verhaal dan de lift. Lift is denk ik een beginnersding? en squat een technisch issue

Ik kan wel ff laten zien hoe mijn knie functioneert, maar ik kan vanuit stilstaan mijn knie 40% naar binnen klappen. Even om aan te geven hoe extreem de afwijking is. Mijn kruisbanden zitten zeg maar los. Mijn enkel is links 2 keer gebroken, dus daar kan je ook niet meer op vertrouwen en die neemt ook geen lading meer over.
Dat geeft serieus geen probleem, want mijn quads en kuiten heb ik altijd zo sterk getraind dat zij de klappen opvangen. Alleen kom ik nu bij een soort hapering omdat het gewicht blijkbaar te zwaar is voor de gewichtsverdeling.

Daar moet een leuke work-around voor zijn! ^_^ de orthopeed dacht namelijk ook dat ik nooit meer zou kunnen hardlopen en dat is ook gelul gebleken.

---------- Post toegevoegd 18 April 2013 om 18:01 ----------

Kan goed met die barbwlls waar je glute bridges mee doet.

farmers walk ?

Wanneer doen in schema?

---------- Post toegevoegd 18 April 2013 om 18:02 ----------

Mayb andere variant van de squat. Zijn er vele.
Front is ook heerlijk en pak je automatisch minder gewicht als bij back squat.

Dat gezeur over grip altijd.
Wat is er mis met straps??
Als je daarmee meer gewicht en of meer reps kan doen...

Alsof Sjors onderarmen wil van 40 cm;)

euh..ja?

Filmpje zegt meer dan worden. Stabiliteit in de knieën voor squat is vaak een heup probleem. Te weinig spanning of zwakte.
Oplossing? Pauze squats en meer squatten. Minder diep gaan is echt advies wat nergens over gaat. Wrist curls voor grip ook, heeft mijns inziens echt niks met elkaar te maken.
Gewoon hook grip of mixed grip pakken, het is allemaal geen rocket science.

Filmpje zegt meer dan worden. Stabiliteit in de knieën voor squat is vaak een heup probleem. Te weinig spanning of zwakte.
Oplossing? Pauze squats en meer squatten. Minder diep gaan is echt advies wat nergens over gaat. Wrist curls voor grip ook, heeft mijns inziens echt niks met elkaar te maken.
Zei ik ook al, maar ze heeft strong hip complex. Knie is logischer.

Voor de rest eens: mixed grip uber alles.

Zei ik ook al, maar ze heeft strong hip complex. Knie is logischer.

Voor de rest eens: mixed grip uber alles.

Hook-grip > mixed grip. Voelt veel natuurlijker.

Maar ja zonder de beweging te zien kan vanaf internet niet geoordeeld worden natuurlijk over een oorzaak.

Maar het zal wel allemaal met elkaar te maken hebben. Instabiele enkels en knie > spanningverlies heupen > pijn knie

• #1.808

Als ik opgeladen ben kan ik wel posten hoe los mijn knie zit. Maar dat is NSFW denk ik :o

Squat uitvoering is wel goed zegt die lange. Moet wel zeggen dat extra squats sets helpt in gewicht gains. Squat nu 2 x pw, 1 keer licht ( high reps op 25kg ) en 1 keer zwaar.

Ik voel de druk dus onder mijn knieschijf; en door het wantrouwen durf ik onderin niet vanuit benen omhoog te komen en gebruik ik meer kont/rug . Ik weet dus alleen niet of ik de beweging zelf blokkeer, of dat mijn knie dat doet. Heb er geen last van tot 40 kg. Wat ook weer kan wijzen op ondertraining ( kwestie van meer doen )

---------- Post toegevoegd 18 April 2013 om 18:14 ----------

Maar ja zonder de beweging te zien kan vanaf internet niet geoordeeld worden natuurlijk over een oorzaak.

Maar het zal wel allemaal met elkaar te maken hebben. Instabiele enkels en knie > spanningverlies heupen > pijn knie

Geen pijn! alleen gekraak en druk. Plus krachtverlies in benen onderin.

Ik ben tot het punt gekomen dat het andersom natuurlijker voelt :o

Het is overigens ook voor 'n groot gedeelte 'n mind game bij haar.

Afgeleid door het gevoel in je knie waardoor je beweging anders wordt. Is ook vrij normaal. Net als als je zakt je ineens ergens wat voelt dat je automatisch ergens anders gaat compenseren terwijl het niet per se nodig is.

Dat stukje van curls ging over de onderarmen sterker maken en niet over de grip. Daar heb je dan niets aan:P

Tuurlijk kan te diep squatten slecht zijn voor je knieën helemaal als je er al klachten aan hebt, maar dat heeft ze dus niet , dan kan het prima.

Dat stukje van curls ging over de onderarmen sterker maken en niet over de grip. Daar heb je dan niets aan:P

Tuurlijk kan te diep squatten slecht zijn voor je knieën helemaal als je er al klachten aan hebt, maar dat heeft ze dus niet , dan kan het prima.

Kan je aantonen dat het slecht voor je knieën kan zijn? En dan wel diepte als directe oorzaak en niet techniek falen door diepte.

Kan je aantonen dat het slecht voor je knieën kan zijn? En dan wel diepte als directe oorzaak en niet techniek falen door diepte.

Ik zeg alleen als je al bepaalde klachten hebt en dat verschilt dus per persoon;) Ik zeg het KAN, hoeft toch niet:P

En ja al eens gezien in mijn gym. De persoon erop gewezen en vervolgens zat meneer in een hoekje te piepen en over de knietjes te wrijven.

Ik zeg alleen als je al bepaalde klachten hebt en dat verschilt dus per persoon;) Ik zeg het KAN, hoeft toch niet:P

En ja al eens gezien in mijn gym. De persoon erop gewezen en vervolgens zat meneer in een hoekje te piepen en over de knietjes te wrijven.
Als je dieper squat moet je inleveren op gewicht t.o.v. minder diep, daarnaast neemt de shear op je ACL/PCL niet echt meer toe onder parallel, sterker nog, daalt.

• #1.816
Ik heb overigens geen klachten met diep squatten hoor ( juist parallel doet pijn ).
Ik heb gewichtsverdelingsklachten :P

Juist als ik tot parallel ga dan doen mijn banden zeer. Ik probeer dat dus juist te vermijden.

Ja, maar komt dat door de diepte of komt dat door reeds eerder veroorzaakte pijn?

• #1.818
Wat lijken mijn knieen dik op film zeg :o

Ik ben in het echt veel knapper!!

Terug
Naar boven