XXL Nutrition

Smith machine squat vs natuurlijke squat

Bezoekers in dit topic

MRI scan is idd een goed idee! Nog niet gedaan maar ga er eens voor kijken. Thanks!
Daar moet je niet voor "kijken", dat zou jouw dokter moeten aanbevelen ???
 
Daar moet je niet voor "kijken", dat zou jouw dokter moeten aanbevelen ???
als je de rest gelezen had zou je moeten weten dat de dokters daar niet achter kijken dus moet ik het wel zelf regelen. Wat ook geen probleem zal zijn, maar het moet wel van mijn kant komen want als het aan dokters/ziekenhuizen ligt moet er niks gebeuren tot ik niet meer normaal kan stappen.
 
als je de rest gelezen had zou je moeten weten dat de dokters daar niet achter kijken dus moet ik het wel zelf regelen. Wat ook geen probleem zal zijn, maar het moet wel van mijn kant komen want als het aan dokters/ziekenhuizen ligt moet er niks gebeuren tot ik niet meer normaal kan stappen.
Ik heb de rest gelezen, relax, ik vind t alleen niet normaal dat ze zelfs nog geen RMI geprobeerd hebben...
 
Ik heb de rest gelezen, relax, ik vind t alleen niet normaal dat ze zelfs nog geen RMI geprobeerd hebben...
relaxen is moeilijk met die dokters :D
Het probleem is blijkbaar niet serieus genoeg omdat ik in het dagelijkse leven geen pijn heb, daar komt het in het ziekenhuis op neer.
 
Ik zag iemand vanochtend in de smith machine aan het squatten. Wat een ongelooflijk tentoonstelling! Zijn knieën schoten van alle kanten op
 
En dat zou met een losse squat niet gebeurd zijn?
 
Dan snap ik niet wat dat met een Smith te maken heeft?
 
Dan snap ik nog steeds niet wat het met de hele discussie te maken heeft wanneer het zowel in de Smith als los kan gebeuren.

Of het standpunt is dat het niet uitmaak of je los dan wel in de Smith squat?
 
Ik vind smith squat leuk.
 
Shrugs en Calf Raises zijn inderdaad de enige oefeningen waar de Smith echt geschikt voor is. Deadlift in de Smith, is dat een grap? Ik lach niet gauw iemand uit, vind 'k triest, maar als ik dat zou zien zou ik toch echt over de grond rollen :laugh:.

In de gym waar ik ging zei ik dat ik een leuk programma had gevonden, 5x5 SL en dat ik die oefeningen nog nooit gedaan had, en dat ik wilde dat hij eens keek naar de uitvoering. Hij wilde me laten benchen en squatten in de smith om te beginnen, maar deadlift moest ik met losse barbel doen, dus hoe je daar ooit opkomt snap ik ook niet :D (P.S. ik heb hem laten zeveren en nadien gewoon losse bench en squat gedaan)
 
Ik zag iemand vanochtend in de smith machine aan het squatten. Wat een ongelooflijk tentoonstelling! Zijn knieën schoten van alle kanten op
En waren er slachtoffers? Bloedbad in de gym?

Ik vind de Smith Machine fantastisch. Bijna iedereen (behalve ik) in mijn gym lijkt de voorkeur te geven aan de Smith Machine en zo is het squat rack meestal vrij en dan kan ik daar in trainen :)
 
In dat opzicht is het inderdaad een fantastisch ding. En eerlijk is eerlijk, halve reps kun je er ook prima in maken. Ik ben zeker geen beest qua gewichten maar bij mij in de gym zijn er maar weinig die echt gericht squaten wat mij dus genoeg ruimte geeft.
Ja, Smith en dan halve reps doen is eigenlijk een zege.
 
Halve reps in de smith met spotters en dan trots om zich heen kijken als ze 60 kg hebben gepakt voor 2 reps! :roflol:
 
Ik zag het van de week weer iemand doen. 100kg sumo liften met straps en later halve reps squats met 60 kg met de spotters extra hoog en zo'n slap bodybuild riempje.
Iemand van pak em beet een kilo of 85. Het zijn oefeningen die mensen angst inboezemen want als je er naar vraagt heeft iedereen last van zijn knie.
Ik doe ook niet neerbuigend want meestal bankdrukken die lui mij er dik uit (voorlopig, ik kom eraan) maar het is gewoon een gemiste kans.
 
Back
Naar boven