XXL Nutrition

snoepjes bankdruk log

• Topic Starter Topic Starter
ow vergeet ik haast te zeggen dat ik met dank aan een aardige en fanatieke gozer in de gym nog in leven ben :D Hij zat me uit ze ooghoeken te spotten en toen ik op het punt stond vermorzeld te worden onder het gewicht kon die nog net op tijd en vingertje toe steken :D ThnX bro!

Heb dus cker een faillure gehad maar hij zei dat ie bijna niks deed maar bijna nix is al te veel; ik heb het gewoon niet gehaald!

Je moet ook niet verwachten dat je progressie in deze trend zich eindeloos door gaat zetten. Als dat zo zou zijn, zou je na een 10-tal jaar zo'n 800 kg benchen :D

In het begin maak je altijd de snelste vorderingen qua kracht. Zodra je merkt dat je slechts moeizaam vooruit gaat wordt het tijd voor een andere trainingsmethode. Niet dat je daar nu al mee moet beginnen, ga nog lekker effe door zo :)

Snoepje zei:
hihi jaaa! dat zal het zijn!! Maarree tel jij soms zonder de stok ofzo? Minder dan 40 kilo is wel errug weinig voor een jongen die al enige tijd met krachttraining bezig is.

Ik denk dat ik door me turnverleden sterke tricpes en schouders heb gekregen itt tot me rug kunnen die best wat dragen!

Zoals jullie hebben kunnen lezen ben ik met squatten een wandellende ramp!
Ik train in totaal eigenlijk 11 maanden (13 waarvan 2 rust :o ) En deed vooral dumbbell press omdat ik hierbij minder last had van m'n schouders (instabiliteit). Nu moet ik dus wennen aan het bankdrukken. Kan ook eindelijk volop schouders belasten wat ik vroeger nooit kon. Vroeger ook nooit aan sport gedaan en jij juist wel, dus dat verklaart al een hele hoop.
En volgende keer haal je die 44kg 5x5 wel, succes! ;)

Je maakt snel progressie.. pas op dat je niet te snel gaat he, blessures komen vaak onverwachts :).

blijf zoals gezegd ook zwaar je triceps en schouders trainen snoepje, die zijn - volgens mij- de 2 hoofdfactoren waardoor je meer kan bankdrukken

hoeveel bedraagt je 1RM (gewicht dat je maximum 1x kan drukken?)

Dat weet ik eigenlijk niet...eerst was dat 40 kg maar nu heb ik geen idee!
Weet iemand een goede methode om dat uit te testen of moet je gewoon een keertje gaan uitproberen dmv steeds 1 of 2 kiloos er bij te doen?
Ik train me schouders en triceps er ook zat bij. Mijn schema heb ik btw ook ergens gepost :)

SR1985 zei:
Ik train in totaal eigenlijk 11 maanden (13 waarvan 2 rust :o ) En deed vooral dumbbell press omdat ik hierbij minder last had van m'n schouders (instabiliteit). Nu moet ik dus wennen aan het bankdrukken. Kan ook eindelijk volop schouders belasten wat ik vroeger nooit kon. Vroeger ook nooit aan sport gedaan en jij juist wel, dus dat verklaart al een hele hoop.
En volgende keer haal je die 44kg 5x5 wel, succes! ;)

Dan is het verklaarbaar. Vervelend om instabiliteit in je schouders te hebben, ik heb dat in me onderrug waardoor me squat prestaties laag blijven. Je moet er dan toch wat voorzichtiger mee zijn!

DumphuiZ zei:
Je maakt snel progressie.. pas op dat je niet te snel gaat he, blessures komen vaak onverwachts :).

Daarom hou ik hem nu even op 44 voor komende woensdag..en idd ik hoop niet dat een blessure roet in het eten komt gooien!
Maar tot nu toe voelt het ook echt goed. Ik vind het leuk om te doen en me lichaam ook, anders denk ik dat je er automatisch al geen of minder zin in zou hebben/ het minder op zou kunnen brengen of minder kracht er voor zou kunnen aanspreken. Ik sta elke keer te springen en kan niet wachten tot ik weer mag!

Snoepje zei:
Dat weet ik eigenlijk niet...eerst was dat 40 kg maar nu heb ik geen idee!
Weet iemand een goede methode om dat uit te testen of moet je gewoon een keertje gaan uitproberen dmv steeds 1 of 2 kiloos er bij te doen?
Ik train me schouders en triceps er ook zat bij. Mijn schema heb ik btw ook ergens gepost :)

Een beetje inschatten en uitproberen. Als je nu op 44 kg zit @ 5 reps, gooi er dan eens een kilo of 8 bij. Vergeet niet eerst 2 warming-up sets te doen ivm blessures!
Uiteraard aan het begin van je training testen als je nog het sterkst bent :)

Black Knight zei:
Je moet ook niet verwachten dat je progressie in deze trend zich eindeloos door gaat zetten. Als dat zo zou zijn, zou je na een 10-tal jaar zo'n 800 kg benchen :D

In het begin maak je altijd de snelste vorderingen qua kracht.

Jawel man! over 5 maanden bench ik 120Kg :D ;)

Black Knight zei:
Een beetje inschatten en uitproberen. Als je nu op 44 kg zit @ 5 reps, gooi er dan eens een kilo of 8 bij. Vergeet niet eerst 2 warming-up sets te doen ivm blessures!
Uiteraard aan het begin van je training testen als je nog het sterkst bent :)

Okay, ga ik in de loop van volgende week eens bekijken :cool:

toch lekker bezig snoeperd :)

:cool: ik zei toch; snoepjes ZIJN lekker dus ook altijd lekker bezig :p

ik neem geen snoepjes die zijn slecht voor me

vandaag 44 kilo zonder de hulpvingertjes doen :cool: (hoop ik)

DAMN wat een crap! ahum: 44kg 5-5-4-2-0 failed big time!!! Me schouder ook nog auw gedaan :mad: FAILED BIG TIME
vrijdag sla ik over een maandag nieuwe ronde nieuwe kansen.

zou het in het geval van een vrouw door de tijd van de maand kunnen komen> ivm bloedverlies dat je minder kracht hebt? of is dat klinklare onzin?

IMO zou ik mn reprange per keer veranderen om vooruitgang te boeken en niet je schouder te verkloten. dag 1 12-15 hh, dag 2 8-12 hh en dag 3 5-6 hh.
Om 3x in de week te gaan toppen met lage herhalingen lijkt mij iets teveel van het goede. But he, that's me.

In ieder geval succes :)

Snoepje zei:
DAMN wat een crap! ahum: 44kg 5-5-4-2-0 failed big time!!! Me schouder ook nog auw gedaan :mad: FAILED BIG TIME
vrijdag sla ik over een maandag nieuwe ronde nieuwe kansen.

zou het in het geval van een vrouw door de tijd van de maand kunnen komen> ivm bloedverlies dat je minder kracht hebt? of is dat klinklare onzin?

Overtraining Snoep, ik zie net dat je wel 3 keer per week borst traint. Dat is te veel, ga eens terug naar 2 keer per week :)

Black Knight zei:
Overtraining Snoep, ik zie net dat je wel 3 keer per week borst traint. Dat is te veel, ga eens terug naar 2 keer per week :)

het kan wel maar dan zou ik zoals ik al aangaf iedere keer een andere reprange gebruiken en niet meer dan 2 oefeningen borst en hoogstens 2 werkende sets per oefening. 2 oefeningen en 1 werkende set is nog beter IMO.

5 sets is in ieder geval veels te veel en helemaal niet nodig om kracht en massa te winnen.

Terug
Naar boven