AndroidHealthClinic

Sp's 2016 log

• Topic Starter Topic Starter
Zo alweer de 4e dag van mijn zomercut. Idioot altijd hoe snel ik weer lijnen zie. Ben nu 6 ons kwijt, al zegt het me niet vreselijk veel nu.
Heb stom genoeg niet mn vet% gemeten, dus dat moet van het weekend dan maar. Laatste meting was het 15.3% meen ik, maar mn vet is daarna weer gestegen (zo op t oog).

Hou zoals ook de vorige keer gewoon iifym aan. Meeste maaltijden zijn elke dag gelijk, alleen het avond eten eten en enkele tussendoortjes verschillen per dag. Of ik nog extra cardio ga doen ligt aan mijn progressie.

Ik zit nu incl het heen en weer fietsen naar de sportschool op min 10 uur "sport" per week, dus lijkt me ruim voldoende (en fiets daarnaast ook nog aardig veel).

Ik zat afgelopen dagen tussen de 2300-2400 kcal. Wel wat honger tussendoor, maar nog te doen. Vorige zomer begon ik op 2900 kcal en ben ik op 1800 kcal geëindigd, maar ik verwacht niet dat ik veel lager hoef te gaan nu:) Hoef ook niet mega ripped te worden verder, beetje meer lijnen etc en wat minder lovehandles en dan vind ik het al wel prima!

Deze week gaat het gewicht weer omhoog met 2,5 kg. Vanavond 107,5 kg deadlift, hoop op een betere sessie dan maandag want anders worden het singles!!! Dat zou veel te snel zijn. Hoop eerder op 115 kg en dan 5 x 1.

Voel me wel stuk fitter gelukkig, dus hopelijk heb ik weer een paar lekkere trainingen.

Mirin cut-kcals :o
Lekker dat je je fit voelt! Wel genoeg foto's gemaakt om aan het einde van de rit te kunnne vergelijken?

Fijn dat je nu al zo snel lijnen begint te zien, dan weet je weer precies waar je het voor doet :).
Wat cardio betreft ben ik ook helemaal voor 'ongemerkte' cardio, als in fietsen, trappenlopen etc. Eindje skaten lijkt me ook nog wel goed te doen in het zonnetje..

Mirin cut-kcals :o
Lekker dat je je fit voelt! Wel genoeg foto's gemaakt om aan het einde van de rit te kunnne vergelijken?
Heb wel paar foto's gemaakt:)
Voor mij voelt 2300 wel als 1000 kcal staat lol. Normaal eet ik 3000+ kcal.

Fijn dat je nu al zo snel lijnen begint te zien, dan weet je weer precies waar je het voor doet :).
Wat cardio betreft ben ik ook helemaal voor 'ongemerkte' cardio, als in fietsen, trappenlopen etc. Eindje skaten lijkt me ook nog wel goed te doen in het zonnetje..
Skaten vind ik 1 van de weinige leuke cardio dingen! Als ik iets erbij ga doen dan zal dat het zijn:)

---

Bagger training nummer 3 deze week :/
1 set minder gedaan dan gepland, want heb wat pijntjes in m'n heup. Wellicht tijdelijk over op conventioneel of even wat extra dagen rust wat betreft sumo.

Techniek is ook zeker nog niet goed. Knieën komen naar binnen (zou techniek kunnen zijn of mijn abductors zijn niet sterk genoeg).

Ik weet iig wel dat mijn adductors super sterk zijn. Doe die machine niet meer maar zat binnen nog time op full stack (daarom maybe ook die schurende binnen dijbenen:p).

Aan beidde ga ik werken. Techniek (knieën goed naar buiten drukken en houden) en ik ga werken aan sterkere abductoren.

Gewicht vandaag 66.5 (-1,3kg) Hou ook nog klein beetje vocht vast door de warmte (niet in de spier want ik sta plat zeg maar:p) dus zal me niks verbazen als ik volgende week onder de 66 sta.

Sumo deadlift
Werksets
3 x 107.5
3 x 107.5
3 x 107.5
(Filmpje op insta)

Rdls (bovenin ff vasthouden voor glutes, langzaam zakken)
10 x 60
10 x 60
10 x 60
10 x 60
(Volgende x ff verzwaren)

Walking lunges
16 x 40
16 x 40
16 x 40

Laatst bewerkt:
Om een lang klaag bericht te voorkomen post ik alleen m'n squatwerksets:p
3x4x85

1466775026189.jpg
De "before" foto (vandaag gemaakt). Nog 4 weken te gaan. Mag allemaal nog wel wat stricter. Heb iets teveel "op het oog" afgemeten. Komt ook een beetje omdat ik geen specifiek doel heb om naartoe te werken. Ik heb het niet zo met gewicht, maar bij deze 64.5 kg als doel gesteld! 0.5 kg per week moet haalbaar zijn dacht ik zo.

Laatst bewerkt:
4 dagen cutten en nu alleen maar bagger trainingen?

te snel gesneden in kcal?

4 dagen cutten en nu alleen maar bagger trainingen?

te snel gesneden in kcal?
Heb geen idee. At een beetje op gevoel voor deze cut (zou best kunnen dat dat ruim boven de 3000 was).

Was ook ongesteld geworden vorig weekend en heb wel minder volume gedraaid daardoor. Geen idee wat de reden is, maar is wel klote!!

Als dit zo door gaat dan interesseert mij die paar % minder vet ook niet zo, wil wel lekker kunnen trainen:p Was juist weer zo goed op weg

Bench
Werksets
4 x 57.5 @rpe8.5
4 x 57.5
4 x 57.5 @rpe10
Heb volgens mij nog nooit zoveel volume gedraaid met dit gewicht. Wel heul zwaar!
Wat last van m'n linker schouder, gelukkig met gewoon benchen niet veel last. Incline zeurde het wel wat

Incline bench
8 x 40
8 x 40 @8
Ivm schouder gelaten bij 2 sets

Daarna niks bij gehouden maar iig one arm bent over rear delt cable flys gedaan, lateral raises met dumbells, facepulls, Bicep cable curl, tricep pushdown, Concentration curls EN wat glute oefeningen-->
Walking lunges
18 x 33.5
18 x 33.5
18 x 33.5
En deze superset (heb nog nooit zo'n pomp gehad in m'n glutes.. aanrader!)
Pull through circa 12-15 reps + one leg glute bridge 10 reps + max reps glute bridge met 2 benen (3 rondes totaal)

Straks ff vet meten!

Hoe incliner de bench hoe meer schouderwerk erbij komt kijken.

Anders met db's low incline bench press doen

Oef, lekkere bench!

Anders met db's low incline bench press doen
Dat is wel een idee mocht ik nog last hebben!

thnx:)

Gisteren niet getraind (haar blond geverfd!!). 2 dagen mee bezig geweest huhu.

Deze week start ik met een nieuw schema. Weer terug naar fullbody. Omdat ik aan het cutten ben vind ik het niet zinvol om met circa 2.5 kg per 2 weken op te hogen. Wat ik wel wil doen is pas ophogen zodra ik 5 setjes met een voorgeschreven aantal reps haal en vervolgens terug naar 3 sets (en het proces herhalen).

Heb geen echte cheatdag gehad van het weekend (veel te druk!), maar heb zaterdagavond een zak drop gehaald en ik heb gisteren klein bakje ijs en een loempia gehad. Niet echt een dikke cheat dus. Had ook niet super veel honger verder.

Heb vandaag niet gewogen, maar was gisteren 65,8 kg.. super laag! 3 kg in een week dus.

Ff kijken hoe het deze week gaat, als er weer een kilo af is dan ga ik wat ophogen.. (of schommelen met hoog en lage kcal dagen). Maar goed, mijn gewicht fluctueerd nogal dus we gaan het zien. Zal me niks verbazen als het deze week weer eerst omhoog kruipt.

Oja mn schema (qua oefeningen moet ik het nog gaan invullen!). Ik heb een rode resistance band binnen en daar ga ik ook mee aan de slag (pullups, glute oefeningen..).

Afwisselend A & B 3 x per week
A bp/dl/rug/schouders
B sq/legs/abs/armen

ma BP 5x7x50 / DL 5x6x90
di SQ 5x5x82,5
wo x
do BP 4x4x57,5 / DL 4x3x107,5
vr SQ 3x4x87,5
za BP 4x5x55 / DL 4x5x105
zo Glutes/abs

Laatst bewerkt:
Je haar blond, dat moet wel een enorme verandering zijn!! Je ontkomt er nu natuurlijk niet aan een foto ervan te laten zien.. :rolleyes:

Vind het zelf altijd prettig met een nieuw schema te beginnen, heb je weer iets fris waar je van uit kunt bouwen. Eventueel krachttoename in je cut is nooit weg, altijd mooi meegenomen. Je weet maar nooit wat er alsnog uit te halen is..
3 kilo in een week, whhhut, dat is wel enorm veel! Ben benieuwd of zich dat gaat stabiliseren of dat het wellicht er volgende week nog steeds eraf is, of misschien wel nog lager :o. Enig idee waar het door komt?

En een brutale vraag.. Lijkt je het leuk om misschien ook deel te nemen aan de volgende Bodybuilding United meet in oktober? :)

Je haar blond, dat moet wel een enorme verandering zijn!! Je ontkomt er nu natuurlijk niet aan een foto ervan te laten zien.. :rolleyes:

Vind het zelf altijd prettig met een nieuw schema te beginnen, heb je weer iets fris waar je van uit kunt bouwen. Eventueel krachttoename in je cut is nooit weg, altijd mooi meegenomen. Je weet maar nooit wat er alsnog uit te halen is..
3 kilo in een week, whhhut, dat is wel enorm veel! Ben benieuwd of zich dat gaat stabiliseren of dat het wellicht er volgende week nog steeds eraf is, of misschien wel nog lager :o. Enig idee waar het door komt?

En een brutale vraag.. Lijkt je het leuk om misschien ook deel te nemen aan de volgende Bodybuilding United meet in oktober? :)

Foto op ig doe ik als ik klaar ben:) Heb mn toner er weer uit geblondeerd :P Moet ff nieuwe bestellen en misschien nog een keer ontkleuren (ik wil nog lichter!).

Hou wel vocht vast voor mn menstruatie, maar ik kom nooit meer onder de 66 kg uit (laatste tijd ook niet onder de 67 meer). Heb niet mega goed aan mn plan gehouden, dus had het niet echt verwacht.

Niet brutaal je vraag hoor:) Misschien ga ik wel mee ja:) Onder het mom, doe eens wat geks:P

Training van gisteren..

Begin nu wel echt serieus te merken dat ik aan het cutten ben. Normaal heb ik zoveel energie dat ik vaak wat excra's doe, maar was er nu eigenlijk al snel klaar mee:P

DL/BP/RUG/DELTS

t&g Sumo dl
werksets
6x90
6x90
6x90
6x90
6x90 @6-7
--> volgende week 3x6x95

t&g bench
7x50
7x50
7x50
7x50
7x50
--> volgende week 3x7x52,5

pulldown (vbar)
10x32
8x41
8x45

low seated row (heeeel tijd niet gedaan)
10x41
10x41
10x41

bent over one arm cable lateral raise (geen idee hoe ik het anders moet noemen :P)
10x5 (per arm)
10x5
10x5 met moeite

Lateral raises
10x2x6
10x2x6
10x2x6

rear delt facepull
10x23
10x23
10x23

schouder voelde nog niet goed dus geen incline gedaan..

Zit je zoveel onder onderhoud dat je het nu merkt? Ben al tijdje bezig niet het idee dat ik veel inlever of sneller moe ben oid.

Nice train verder. Jammer van je schouder maar wel herkenbaar. Zelf soms ook last na incline. Warm voor incline zelf vaak ook extra op met lager gewicht. Wennen aan beweging.

Zit je zoveel onder onderhoud dat je het nu merkt? Ben al tijdje bezig niet het idee dat ik veel inlever of sneller moe ben oid.

Nice train verder. Jammer van je schouder maar wel herkenbaar. Zelf soms ook last na incline. Warm voor incline zelf vaak ook extra op met lager gewicht. Wennen aan beweging.

Ben wel lager ingestart dan normaal, maar puur op berekening zou ik 300-400 kcal onder onderhoud (2750) zitten. Ik zit nu op 2300-2400 kcal.

Misschien is het toeval en heeft het een andere oorzaak waarom ik sneller vermoeid ben dan anders. Blijf gewoon ff zo doorgaan.

Heb 2 jaar terug een schouderblessure gehad en ben nu extra voorzichtig. Het is niet echt pijnlijk verder, maar ik wil ook niet dat het erger word. Ff extra rust voor nu, better safe than sorry!

Kan wellicht een samenloop van omstandigheden en verschillende factoren die er samen voor zorgen dat deze je net effe wat minder gemakkelijk afging :).
Verstandig dat je incline hebt overgeslagen, better safe than sorry, zeker schouderklachten kunnen erg hardnekkig zijn.

Terug
Naar boven