AndroidHealthClinic

SP'S BABY'S AND BARBELLS LOG 2024 - POST PARTUM - RONDE 2

Peiling Peiling Wat te doen na 1 januari!?

• Beastmode cutten tot single digits😎 -700 kcal

Stemmen: 0 0,0%
  • Korte cut (6 weken -700), daarna recompen

Stemmen: 0 0,0%
  • Korte cut (6-8 weken -500), daarna recompen

Stemmen: 2 22,2%
  • Recompen ca 3-4 maand (kcal op onderhoud), daarna cutten voor de zomer!

Stemmen: 5 55,6%
  • Leanbulk (3-4 maanden +300), daarna cutten voor de zomer!

Stemmen: 1 11,1%
  • Geen van bovenstaande

Stemmen: 1 11,1%

• Totaal stemmers
    9
Ja verschrikkelijk moeilijk om aan toe te geven maar beter nu even goed opladen en straks voor 200% weer aanwezig zijn. Sterkte! 😘

• Topic Starter Topic Starter
toch was ik er heilig van overtuigd dat ik dit mentaal gewoon aankan
Heftig en zo herkenbaar! Als je altijd alles geeft en in die trein blijft denderen is er nou eenmaal ook weinig ruimte om op de rem te trappen...

Heel goed dat je HA zo goed heeft gehandeld! Sterk zijn betekent soms ook even afstand nemen. Ik vraag me alleen af of alleen rust nemen genoeg is, vaak zijn we geneigd weer op die trein te springen.... blijf hiervoor waken 🫶

Heel veel sterkte de komende tijd! Sport kan het een en ander dragelijk maken (ik zie het bij mensen om mij heen die het mentaal pittig hebben). Ook heel veel sterkte voor je broertje!

Zooo herkenbaar. De trein dendert wel door.
Maar de noodrem zit er niet voor niets...

Neem je rust. Je hebt t nodig. Het wordt tijd om nu eens voor jezelf te zorgen ipv voor iedereen om je heen. Het doorgaan heeft je lang staande gehouden. Maar ooit komt die muur.... :(
Heel veel sterkte de komende tijd. Voor jou en je familie en broertje... :heart:

Heftig en zo herkenbaar! Als je altijd alles geeft en in die trein blijft denderen is er nou eenmaal ook weinig ruimte om op de rem te trappen...

Heel goed dat je HA zo goed heeft gehandeld! Sterk zijn betekent soms ook even afstand nemen. Ik vraag me alleen af of alleen rust nemen genoeg is, vaak zijn we geneigd weer op die trein te springen.... blijf hiervoor waken 🫶

Heel veel sterkte de komende tijd! Sport kan het een en ander dragelijk maken (ik zie het bij mensen om mij heen die het mentaal pittig hebben). Ook heel veel sterkte voor je broertje!
Klopt zeker wat je zegt. Ik heb ook de neiging om teveel taken op te pakken zodra ik mij goed voel (iets met AD(H)D).Terug op de trein is makkelijker dan de trein te laten afremmen.

Dankje🥰
Zooo herkenbaar. De trein dendert wel door.
Maar de noodrem zit er niet voor niets...

Neem je rust. Je hebt t nodig. Het wordt tijd om nu eens voor jezelf te zorgen ipv voor iedereen om je heen. Het doorgaan heeft je lang staande gehouden. Maar ooit komt die muur.... :(
Heel veel sterkte de komende tijd. Voor jou en je familie en broertje... :heart:
Om in de trein analogie te blijven...gelukkig zit de noodrem er niet alleen voor jezelf, maar ook voor anderen. Ik was zelf gewoon doorgegaan, zoals altijd. Dankjewel❤

Net als je denkt dat er niets meer bij komt, komt er nog meer bij😔 Mijn beste vriendin blijkt uitzaaiingen te hebben in haar lever. Echt jezus, hoeveel kan een mens hebben vraag je je dan af. Dit plaatst ook alles in een ander perspectief. Gisteren was een zwaar emotionele dag, we hebben samen de verjaardag van haar moeder gevierd. Echt zo heftig.

Zoals je snapt heb ik niet veel geslapen. De kinderen sliepen dit keer wel erg goed, zul je net zien he. Met wallen tot op de grond ben ik gaan sporten. Vraag mij niet hoe. Het ging ook niet fantastisch, toch kreeg ik halverwege weer wat energie en ik ging redelijk opgewekt weer naar huis. Waar sporten allemaal niet goed voor is!

Diëten voelt even kansloos. Gewoon goed gezond eten en voor mijzelf zorgen is iets belangrijker dan calorieën tellen. Wellicht blijf ik op deze manier tenminste stabiel, wat ik nu ook helemaal ok vind!

De training
Morning Workout
woensdag 11 dec. 2024, 10:51

Bench Press (Barbell)
Set 1: 40 kg × 10 @ 6.0
Set 2: 50 kg × 6 @ 7.5
Set 3: 50 kg × 5 @ 8.0
Set 4: 50 kg × 5 @ 8.5

Plate loaded legpress
Set 1: 80 kg × 14
Set 2: 80 kg × 15
Set 3: 80 kg × 15

Overhead Press (Barbell)
Set 1: 20 kg × 15
Set 2: 20 kg × 15
Set 3: 20 kg × 11 auw pomp

ez bar curl
Set 1: 20 kg × 10 @ 7.5
Set 2: 20 kg × 10
Set 3: 20 kg × 9
Deze ging lekker! Toch aardig wat progressie gemaakt.

Front Raise (Dumbbell)
Set 1: 12 kg × 13
Set 2: 12 kg × 13
Fijne oefening, helemaal omdat ik met deze oefening echt 0% last heb van mijn linkerschouder.

rear delt flys seated
Set 1: 12 kg × 18
Set 2: 12 kg × 18

Mijn manager belde nog voor de training dus ik had niet veel tijd meer. Ik ben verder tevreden met de training, helemaal met de hoeveelheid slaap die ik de laatste tijd heb. Ik ben gek genoeg wel gemotiveerd om weer echt sterk te worden. Ik vond het tijdens mijn zwangerschap ook helemaal niets om op zo'n lage intensiteit te trainen.

Morning Workout

Romanian Deadlift (Dumbbell)
Set 1: 44 kg × 13
Set 2: 44 kg × 13
Set 3: 44 kg × 12 @ 8.0

Lat Pulldown (Cable)
Set 1: 50 kg × 10
Set 2: 50 kg × 9
Set 3: 50 kg × 9

Triceps Pushdown (Cable - Straight Bar)
Set 1: 21 kg × 18
Set 2: 21 kg × 18
Set 3: 21 kg × 15

low seated cable row
Set 2: 50 kg × 10
Set 3: 50 kg × 10

straight arm lat pulldown
Set 1: 15 kg × 15
Set 2: 15 kg × 15

one arm cable curl
Set 1: 5 kg × 18
Set 2: 5 kg × 18
Set 3: 5 kg × 18

Hammer Curl (Dumbbell)
Set 1: 16 kg × 10
Set 2: 16 kg × 10
Set 3: 16 kg × 10

Set 3: 21 kg × 18

one arm pushdown
Set 1: 5 kg × 15
Set 2: 5 kg × 15

Voelde allemaal zwaar vandaag. Hopelijk volgende week beter!

Knap dat je het nog weet op te brengen!

Die gewichten komen wel.
Thanks!!

3e training van de week:)

Morning Workout
zondag 15 dec. 2024, 09:59

Romanian Deadlift (Barbell)
Set 1: 60 kg × 10 @ 7.0
Set 2: 60 kg × 10 @ 8.0

Sumo Deadlift (Barbell)
Set 1: 80 kg × 10 @ 6.0
Set 2: 100 kg × 5 @ 7.0
Set 3: 110 kg × 4 @ 8.0
Set 4: 110 kg × 5 @ 8.5 kleine vpr
Note: 2plate

Bench Press (Barbell)
Set 1: 40 kg × 10
Set 2: 50 kg × 8 @ 7.0
Set 3: 50 kg × 7 @ 7.5
Set 4: 50 kg × 7

Overhead Press (Dumbbell)
Per w
Set 1: 28 kg × 8
Set 2: 28 kg × 10
Set 3: 28 kg × 8

ez bar curl
Set 1: 20 kg × 12 Vpr!
Set 3: 20 kg × 10 @ 9.5

tricep overhead extension
Nieuw!
Set 1: 10 kg × 20
Set 2: 15 kg × 14
Set 3: 15 kg × 13

one arm cable curl
Set 1: 7,5 kg × 12
Set 2: 7,5 kg × 10

Lateral Raise (Dumbbell)
Per 2
Set 1: 12 kg × 14
Set 2: 12 kg × 11

Front Raise (Dumbbell)
Per 2
Set 1: 12 kg × 12
Set 2: 12 kg × 13

Huidige shape @78 kg. Natuurlijk had ik nu alweer mijn abs willen zien. Gelukkig is het winter🙃🤡

Ik wilde eigenlijk aan jullie vragen (dan wel vanaf het nieuwe jaar) wat jullie zouden doen. Doorgaan met spiermassa opbouwen (max 300 kcal extra per dag), maw een leanbulk, of vooral inzetten op vetverlies om daarna verder te gaan met een leanbulk. In beide scenario's voer ik mijn cardio omhoog (ik wil ook fitter zijn namelijk!).

Beide hebben voor en nadelen. Het voordeel van eerst bulken is dat ik meer kan eten zodra ik ga cutten. Het voordeel van eerst cutten is dat ik op een lager vetpercentage (en daarmee ook op een gunstiger hormoonprofiel) start met bulken. Het nadeel is wel dat ik hoogstwaarschijnlijk in het voorjaar in een bulk zit.

Screenshot_20241218-085755_Collage Maker - GridArt.jpg

Ik wilde eigenlijk aan jullie vragen (dan wel vanaf het nieuwe jaar) wat jullie zouden doen. Doorgaan met spiermassa opbouwen (max 300 kcal extra per dag), maw een leanbulk, of vooral inzetten op vetverlies om daarna verder te gaan met een leanbulk.
Gezien alle andere sores zou ik nu niet voor cutten kiezen. Mijn inschatting is dat dit eerder meer dan minder stress met zich meebrengt.

Ook nu meer massa bouwen lijkt me iig niet verkeerd.

Succes!

Gezien alle andere sores zou ik nu niet voor cutten kiezen. Mijn inschatting is dat dit eerder meer dan minder stress met zich meebrengt.

Ook nu meer massa bouwen lijkt me iig niet verkeerd.

Succes!
Dat klopt zeker!

Helaas had ik nog teveel spierpijn om te kunnen benchen. Dat pak ik vrijdag wel weer op.

Morning Workout
woensdag 18 dec. 2024, 10:04

Plate loaded legpress
Set 1: 80 kg × 15 @ 7.0
Set 2: 80 kg × 15 @ 8.0
Set 3: 80 kg × 16 @ 9.0

Leg Extension (Machine) superset
Set 1: 85 kg × 9
Set 2: 85 kg × 8
Set 3: 85 kg × 9 @ 10.0
Terug van weggeweest! Hoe deed ik dit met +110 kg🤣

hipabduction
Set 1: 105 kg × 13
Set 2: 105 kg × 14
Set 3: 105 kg × 15

Lat Pulldown (Cable)
Set 1: 57 kg × 8 @ 10.0
Set 2: 50 kg × 9
Set 3: 50 kg × 9

straight arm lat pulldown
Set 1: 15 kg × 14
Set 2: 15 kg × 18
Set 3: 15 kg × 14

reardelt cable
Set 1: 5 kg × 13
Set 2: 5 kg × 12
Set 3: 5 kg × 12

ez bar curl
Set 1: 20 kg × 12 @ 7.5
Set 3: 20 kg × 10

Set 3: 21 kg × 18

Ai lastige periode, sterkte!
En nog gefeliciteerd met jullie derde 🥰

Wat betreft je vraag: hoe oud is je jongste nu een geef je nog (gedeeltelijk) borstvoeding (meen me daar van vorige keer te herinneren, excuus als dat niet zo was).

En eet je met stress juist makkelijk extra of heb je dan juist moeite met eten?

Lijkt me hoe dan ook een lastige keuze: zou afhankelijk van leeftijd en hormoonbalans niet te gauw cutten, maar stress kan er ook al snel voor zorgen dat gewicht vertekent en motivatie dip laten zien....

Succes met de keuze: je fotos laten zien dat je vast weer de goede keuzes maakt.

Ai lastige periode, sterkte!
En nog gefeliciteerd met jullie derde 🥰

Wat betreft je vraag: hoe oud is je jongste nu een geef je nog (gedeeltelijk) borstvoeding (meen me daar van vorige keer te herinneren, excuus als dat niet zo was).

En eet je met stress juist makkelijk extra of heb je dan juist moeite met eten?

Lijkt me hoe dan ook een lastige keuze: zou afhankelijk van leeftijd en hormoonbalans niet te gauw cutten, maar stress kan er ook al snel voor zorgen dat gewicht vertekent en motivatie dip laten zien....

Succes met de keuze: je fotos laten zien dat je vast weer de goede keuzes maakt.
Dankjewel!

Ik ben nu net gestopt met de borstvoeding. Ik geef het nu echt nog sporadisch voor troost, maar de melkproductie is inmiddels vrijwel gestopt. Mijn dochter is nu ruim 4 maanden oud.

Opzich heeft stress bij mij weinig impact op mijn voeding. Wel voel ik mij vaak een stuk beter als ik mijn voeding goed plan. Anders wil ik nog wel eens met vlagen te weinig of weer teveel eten (en vaak dan ook niet het meest gezonde).

Heel veel extra stress krijg ik niet van cutten, het is alleen wel een stressfactor voor het lichaam natuurlijk.

Het is een beetje dubbel en ik kan daarom slecht kiezen! Ik voel mij niet heel happy met mijn lijf nu en ik draag ook echt wat kilo's teveel. Dat maakt de wens om te cutten natuurlijk groter.

Een alternatief is recompen. Dat heb ik vaker gedaan met succes. Je moet alleen een hele lange adem hebben:p

Gezien wat je schrijft in relatie met de nog maar korte post-partum tijd: korste cut (maandje-zes weken) en vanaaf daar recompen een optie?

Aww 4 maanden, zo'n cutie leeftijd vind ik dat :heart: (nee, nee er komt echt geen 8e hier ;))

Gezien wat je schrijft in relatie met de nog maar korte post-partum tijd: korste cut (maandje-zes weken) en vanaaf daar recompen een optie?

Aww 4 maanden, zo'n cutie leeftijd vind ik dat :heart: (nee, nee er komt echt geen 8e hier ;))
Dat is zeker een goede optie!

Haha ja super leuke leeftijd. Al heeft elke leeftijd wel wat speciaals. Ze gaat nu steeds harder lachen, heel leuk:D

Jemig 7😆 Hoe doe je dat!? Ik heb mijn handen vol aan 3. Alhoewel ik er wel bij werk, sport, studeer ed. Het is ook meer dat er bij elke leeftijd andere verplichtingen komen kijken.

Zie de peiling😜

Ik zal ook nog even foto's posten waar mijn huidige shape goed op te zien is.

Kortere training dan ik eigenlijk had willen doen. Mijn kerel moest naar een afspraak dus helaas had ik niet meer tijd.

Ik was ergens eigenlijk ook wel blij dat ik überhaupt voor de 3e keer ben wezen trainen. Deze week was intens!!! Vrijdag ben ik de hele dag in Hengelo geweest en heb ik 2 tattoo's laten zetten. 1 tattoo heeft mijn vriendin op mijn arm gezet, haar allereerste🤣 Als je doodgaat krijg je privileges🙂 De andere tattoo heeft zij gekozen en achter haar oor laten zetten, ik op mijn borst.

Eigenlijk super grappig, want zij is mega bedachtzaam en overdenkt alles 100 keer. Ziek zijn plaatst alles in een ander perspectief. Gisteren heeft ze een groot feest gegeven, met de gedachte om het leven te vieren. Dit was echt fantastisch.

Vandaag zijn we de hele middag op een verjaardag geweest dus onze agenda is enorm gevuld. Aanstaande vrijdag ben ik ook nog bruidsmeisje (ja ik weet hoe dat klinkt en dat past ook niet bij mij😅). Dit zijn de zeldzame momenten dat ik een jurk draag.

Ok, de training!

Ik had last van mijn rug dus ik heb het niet al te gek gemaakt. Vandaag hebben we nieuwe matrassen gehaald (een stuk steviger) dus dat gaat hopelijk helpen!

zondag 22 dec. 2024, 09:37

Romanian Deadlift (Barbell)
Set 1: 60 kg × 12 @ 7.5
Set 2: 70 kg × 8 @ 7.5 +10 kg 👊 PR!
Set 3: 70 kg × 8 @ 7.5
Dit voelde nog steeds niet mega zwaar, maar ik wil ook niet te hard van stapel lopen.

Sumo Deadlift (Barbell)
Set 1: 9 kg × 10 @ 7.0
Set 2: 7 kg × 100 @ 8.0 VPR! Niet een alltime vpr natuurlijk;)
Set 3: 5 kg × 100 @ 7.0

T Bar Row
Set 2: 50 kg × 10
Set 3: 50 kg × 10
Nieuw!! Wel lekker weer.

Set 1: 21 kg × 15
Set 3: 21 kg × 15

one arm cable curl
Set 1: 7,5 kg × 10
Set 2: 7,5 kg × 10
Set 3: 7,5 kg × 10

Bw blijft redelijk stabiel onder of rond de 78 kg. De peiling loopt nog en ik ben ook nog niet helemaal zeker van wat ik straks ga doen! Het verschilt per dag nog🙃

Owja deadliften doe ik nog steeds beltless. Ik weet ook niet of het voor mij nut heeft om toch mijn belt mee te gaan nemen (zo serieus train ik niet meer). Als iemand daar ideeën over heeft dan hoor ik het graag.

Ik ben vandaag gestart met creatine. Ik ben benieuwd wat dat met mijn kracht en gewicht gaat doen! Ik verwacht geen grote verschillen hoor.

Training van vandaag. Wat betreft het benchen ben ik nog zoekende hoeveel hersteltijd ik precies nodig ben nu. 2 x per week is echt net teveel. Het kan wel, maar dan moet ik nog wat extra aanpassingen doen (bijvoorbeeld 1 training op een lager rpe).

Morning Workout
woensdag 25 dec. 2024, 10:11

Bench Press (Barbell)
Set 1: 40 kg × 8 @ 6.0
Set 2: 50 kg × 7 @ 7.5
Set 3: 50 kg × 8 @ 8.0
Set 4: 50 kg × 8 @ 8.5

Overhead Press (Dumbbell)
Set 1: 28 kg × 10
Set 2: 28 kg × 8
Schouder voelt meh.. niet bij front raises ed.

Front Raise (Dumbbell)
Set 1: 12 kg × 16
Set 2: 12 kg × 17 @ 10.0 VPR

Lateral Raise (Dumbbell)
Set 1: 12 kg × 13 @ 10.0
Set 2: 12 kg × 15 VPR
Set 3: 12 kg × 15

tricep overhead extension SUPERSET
Set 1: 15 kg × 18
Set 2: 15 kg × 18 @ 10.0 VPR
Set 3: 15 kg × 16 @ 10.0
Ik heb deze weer opnieuw het leven ingeroepen. Pijnlijk, maar wel fijne oefening.

ez bar curl
Set 1: 20 kg × 8
Set 2: 20 kg × 8
Set 3: 20 kg × 8

Plate loaded legpress
Set 1: 120 kg × 12 +40 kg
Set 2: 120 kg × 12
Set 3: 120 kg × 12
Ging lekker vandaag. Fijn die newbe leggains😅 Daar valt ook nog de meeste winst te behalen.

Leg Extension (Machine) SUPERSET
Set 1: 95 kg × 9 +10 kg PL PR
Set 2: 95 kg × 9
Set 3: 95 kg × 9

hipabduction
Set 1: 115 kg × 12 +10 KG
Set 2: 115 kg × 12
Set 3: 115 kg × 12

Terug
Naar boven