Fitness Seller

SP'S BABY'S AND BARBELLS LOG 2024 - POST PARTUM - RONDE 2

Wat te doen na 1 januari!?

• Beastmode cutten tot single digits😎 -700 kcal

Stemmen: 0 0,0%
  • Korte cut (6 weken -700), daarna recompen

• Korte cut (6-8 weken -500), daarna recompen

Stemmen: 2 33,3%
  • Recompen ca 3-4 maand (kcal op onderhoud), daarna cutten voor de zomer!

Stemmen: 4 66,7%
  • Leanbulk (3-4 maanden +300), daarna cutten voor de zomer!

• Geen van bovenstaande

• Totaal stemmers
    6

Bezoekers in dit topic

Ooww plan voor januari en daarna is ook al gemaakt. Foto's volgen nog. Ik ben wel klaar met die 🐷 shape.

JAN-FEB cutten
MAART-APRIL-MEI recomp (op onderhoud)
JUNI-JULI cutten
AUG+ leanbulk

Ik weet dat er nog een heftige tijd aan gaat komen. De vraag is alleen wanneer. In theorie zou ik op deze manier richting de zomer weer aardig droog kunnen zijn. In theorie dan😅 Ik heb de weg vaker bewandeld, maar ik heb nu wel meer obstakels. De motivatie qua trainen is vrij hoog nu dus dat helpt al enorm.

• Like
  • Bicep
Waarderingen: The Barbarian, Loca, Jaap ja en 2 andere personen
Nou de before alvast. Rechts mijn shape 2 jaar na mijn vorige kiddo (denk rond de 72 kg). En nu 79 kg🐖🐷. Echt droog ben ik pas onder de 68🥸 Hopelijk kom ik daar dit keer iets sneller dan de vorige keer.

Screenshot_20241226-172103_Collage Maker - GridArt.jpg

• Like
  • Bicep
Waarderingen: Gremlin, Loca, Buttie88 en 1 andere persoon
Succes! En als het niet gaat stel je je plannen wat bij en kom je er ook wel 💪

Ivm een bruiloft heb ik vrijdag niet getraind. Vandaag heb ik daarom vooral een rugtraining gedaan, zodat ik morgen kan focussen op bench/delts/triceps

Ik voelde mij heel eerlijk best belabberd. De kids waren om en om wakker tot kwart over 2.😶‍🌫️🙃 Daarna hebben we kunnen slapen tot kwart voor 7.

Morning Workout
zondag 29 dec. 2024, 10:31

Sumo Deadlift (Barbell) 2 plates hoog
Set 1: 10 kg × 80 @ 7.0
Set 2: 8 kg × 100 @ 6.0 VPR
Set 3: 5 kg × 110 @ 7.0
Set 4: 5 kg × 110 @ 7.0
Mijn kracht was prima, alleen was ik extreem snel buiten adem🥵

pullup banded
Set 1: 5 reps
Set 2: 5 reps
Set 3: 5 reps
Nieuw!! Voor mijn zwangerschap deed ik ongeveer 5 reppers (bw 74). Nu red ik er niet eens 1 meer😛

trx rows (nieuw)
Set 1: 9 reps
Set 2: 8 reps

Romanian Deadlift (Dumbbell)
Set 1: 44 kg × 12
Set 2: 44 kg × 12
Set 3: 44 kg × 12

ez bar curl
Set 1: 20 kg × 10
Set 2: 20 kg × 10
Set 3: 20 kg × 8

one arm cable curl
Set 1: 7,5 kg × 8
Set 2: 5 kg × 12

Hammer Curl (Dumbbell)
Set 1: 16 kg × 10
Set 2: 16 kg × 10

• Bicep
  • Like
Waarderingen: The Barbarian en Mentat
Nette shape 4 maanden pp. Jij bent vast zo weer terug bij het oude, ook al zal gebrek aan slaap er nog wel even inhakken

Normaal gesproken heb ik een FB training op zondag. Deze week loopt alles even anders! Eigenlijk geniet ik hier wel van, als ik meer tijd had om te trainen dan zou ik ook mijn trainingen meer opsplitsen.

Morning Workout
maandag 30 dec. 2024, 10:45

Bench Press (Barbell)
Set 1: 40 kg × 10 @ 6.0
Set 2: 50 kg × 8 @ 6.5
Set 3: 55 kg × 5 @ 8.0
Set 4: 50 kg × 8 @ 8.5
Geen vpr, maar de eerste set ging verrassend easy! Hopelijk zit ik binnen een jaar weer op 8 reppers met 60 kg😇

Overhead Press (Barbell) staand
Strict vanaf de upperchest
Set 1: 20 kg × 8
Set 2: 25 kg × 7
Set 3: 25 kg × 7
Set 4: 25 kg × 7 @8
Ging lekker!

Front Raise (Dumbbell)
2x6
Set 1: 12 kg × 19 @ 10.0
Set 2: 12 kg × 16 @ 10.0
Set 3: 12 kg × 16 @ 10.0

Lateral Raise (Dumbbell)
2x6
Set 1: 12 kg × 13
Set 2: 12 kg × 13
Set 3: 12 kg × 13 @ 10.0

Triceps Pushdown (Cable - Straight Bar)
Set 1: 21 kg × 18 @ 9.0
Set 2: 21 kg × 17 @ 9.5
Set 3: 21 kg × 16 @ 10.0

tricep overhead extension
Set 1: 15 kg × 18 @ 9.0
Set 2: 17,5 kg × 13 @ 10.0
Set 3: 17,5 kg × 13 @ 10.0

De eerst volgende training zal in het nieuwe jaar zijn:)

Ow en ik heb vanavond voor het eerst hardgelopen! De eerste 5 minuten dacht ik nou dat valt mee! Na 15 min dacht ik daar anders over🙃 Ik voelde mijn scheen en lies heel licht. Waarschijnlijk omdat ik best mongolisch hardloop omdat ik nul conditie heb en daardoor op snelwandeltempo moet hardlopen.

Helaas deed mijn smartwatch niet wat hij moest doen, waardoor er niets is bijgehouden (alleen mijn hartslag). Laatste deel was dit ongeveer 165. Totaal heb ik 2,5 km hardgelopen. Mijn kerel heeft namelijk het rondje voor mij uitgestippeld. Voor hem was dit een warming-up🤣 Die loopt nu nog een "kort" rondje van 8 km erachteraan.

Maar goed, je vraagt je misschien af waarom een doorgewinterde krachttrainer gaat hardlopen. Ik had vroeger een topconditie. Ik heb tot aan 2 jaar geleden geen rijbewijs gehad (ik had daar zo mijn redenen voor). Daardoor fietste ik ALLES. Dus ook naar de sportschool (7 km heen en 7 km terug). In 2013 heb ik nog obstacleruns gelopen van +15 km. Ik ben nooit een goede hardloper geweest, maar fit was ik wel.

Ik wil mij dus naast sterk, ook fit voelen. Iets in mij wil graag aan hyrox meedoen in 2026. Of dat gaat gebeuren weet ik niet, de intentie is er in ieder geval wel. Ik zoek nog een lotgenoot🤣

Laatst bewerkt:
  • Like
Waarderingen: Loca en Mentat
Ow en ik heb vanavond voor het eerst hardgelopen! De eerste 5 minuten dacht ik nou dat valt mee! Na 15 min dacht ik daar anders over🙃 Ik voelde mijn scheen en lies heel licht. Waarschijnlijk omdat ik best mongolisch hardloop omdat ik nul conditie heb en daardoor op snelwandeltempo moet hardlopen.
Misschien hardlopen rustig opbouwen met een programma dat begint bij nul?

Je conditie gaat vaak met sprongen vooruit, maar pezen en gewrichten kunnen dit moeilijk bijbenen.

Een van de vele voorbeelden.
Ik wil mij dus naast sterk, ook fit voelen. Iets in mij wil graag aan hyrox meedoen in 2026.
Klinkt goed, succes!

Misschien hardlopen rustig opbouwen met een programma dat begint bij nul?

Je conditie gaat vaak met sprongen vooruit, maar pezen en gewrichten kunnen dit moeilijk bijbenen.

Een van de vele voorbeelden.

Klinkt goed, succes!
Dat is natuurlijk wel een stuk verstandiger! Ik ben nu maar gewoon gegaan, zonder plan. Ik moest eerst over de drempel heen komen😜 Mijn kerel is in juli begonnen en ging inderdaad met flinke sprongen vooruit! Hij loopt nu met gemak 15 km.

Ik zal mij nog wel gaan inlezen en ook een doel stellen. Ik denk dat voor nu 5k onder de 30 minuten een mooie is.

• Like
Waarderingen: Mentat
Dat is natuurlijk wel een stuk verstandiger! Ik ben nu maar gewoon gegaan, zonder plan. Ik moest eerst over de drempel heen komen😜 Mijn kerel is in juli begonnen en ging inderdaad met flinke sprongen vooruit! Hij loopt nu met gemak 15 km.

Ik zal mij nog wel gaan inlezen en ook een doel stellen. Ik denk dat voor nu 5k onder de 30 minuten een mooie is.

Ja hier ook miss eigenwijs en gewoon gaan. Ben niet zo van de plannen dus mijn tip is vooral dit rondje van 2.5 wekelijks blijven rennen en dan steeds beetje uitbouwen. Succes 😇

Ja hier ook miss eigenwijs en gewoon gaan. Ben niet zo van de plannen dus mijn tip is vooral dit rondje van 2.5 wekelijks blijven rennen en dan steeds beetje uitbouwen. Succes 😇
Haha thanks. Het is een beetje dubbel. Ik ben niet piepjong meer dus ook wel wat gevoeliger voor blessures. Helemaal als het om hardlopen gaat. Aan de andere kant heb ik voor het hardlopen geen serieuze doelen. Gewoon lekker lopen is nu al prima!

Misschien vind ik daarin nog wel de gouden middenweg. Dus niet per se een heel schema volgen, wel rustig opbouwen.

• Like
Waarderingen: Buttie88 en Mentat
Haha thanks. Het is een beetje dubbel. Ik ben niet piepjong meer dus ook wel wat gevoeliger voor blessures. Helemaal als het om hardlopen gaat. Aan de andere kant heb ik voor het hardlopen geen serieuze doelen. Gewoon lekker lopen is nu al prima!

Misschien vind ik daarin nog wel de gouden middenweg. Dus niet per se een heel schema volgen, wel rustig opbouwen.
Je hebt wel een doel: hyrox!
:D

En blessurevrij blijven is met hardlopen een prima subdoel.

Laatst bewerkt:

Ja precies mijn idee is ook uitlopen is belangrijker dan hardlopen. Kan ook merken dat ik zoals vandaag echt nog mijn beentraining van maandag voel dus ben allang blij dat ik de 5 dan nog haal. En inderdaad voor de leeftijd, naast krachttraining, is iedere km winst op gebied van gezondheid denk ik.

Even gespiekt en zijn van hetzelfde bouwjaar 💪

Laatst bewerkt:
  • Like
Waarderingen: Mentat
Je hebt wel een doel: hyrox!
:D

En blessurevrij blijven is met hardlopen een prima subdoel.
Haha ja, dat stelt qua hardlopen alleen niet zoveel voor (in kilometers in ieder geval).

Ja precies mijn idee is ook uitlopen is belangrijker dan hardlopen. Kan ook merken dat ik zoals vandaag echt nog mijn beentraining van maandag voel dus ben allang blij dat ik de 5 dan nog haal. En inderdaad voor de leeftijd, naast krachttraining, is iedere km winst op gebied van gezondheid denk ik.

Even gespiekt en zijn van hetzelfde bouwjaar 💪
Ja dat speelt ook heel erg mee. Krachttraining blijft voor mij ten alle tijden prioriteit. Het moet zeker niet mijn beensessies in de weg gaan staan.

• Like
Waarderingen: Buttie88
Morning Workout
donderdag 2 jan. 2025, 11:37

pullup banded
Set 1: (+80,6 kg) × 6 vpr (+1)
Set 2: (+80,6 kg) × 6 (+1)
Set 3: (+80,6 kg) × 6 @ 9.5 (+1)
Gymgewicht!

T Bar Row
Set 1: 50 kg × 10
Set 2: 50 kg × 9 @ 9.0
Set 3: 50 kg × 10 @ 10.0

Plate loaded legpress
Gewicht in schijven
Set 1: 120 kg × 13 Vpr (+1)
Set 2: 120 kg × 13 (+1)
Set 3: 120 kg × 13 (+1)

Leg Extension (Machine)
Set 1: 95 kg × 10 vpr (+1)
Set 2: 95 kg × 10 (+1)
Set 3: 95 kg × 9

straight arm lat pulldown
Set 1: 15 kg × 17
Set 2: 15 kg × 17
Set 3: 15 kg × 15

Biceps kwam ik niet meer aan toe. Die doe ik vandaag.

Heel veel progressie maak ik nu niet, maar elke extra rep telt:) Als ik nog beter zou eten (vooral meer eiwitten!), meer zou slapen en consequenter zou trainen zou ik veel meer progressie kunnen maken. Toch ben ik onder de huidige omstandigheden hier wel content mee.

Mijn gewicht staat vandaag op 78,9 kg. Zondag start mijn (mini) cut!! Ik maak dan voldoende foto's en ik zal dan ook mijn vetpercentage meten.

Screenshot_20250103_090503.jpg

Zoals ik al liet weten ga ik voor een combinatie van de 2. Na de zomer wordt het dan tijd om weer serieus te bouwen op een (hopelijk) acceptabel vetpercentage.

• Like
  • Bicep
Waarderingen: Buttie88, The Barbarian, Loca en 1 andere persoon
Nou de before alvast. Rechts mijn shape 2 jaar na mijn vorige kiddo (denk rond de 72 kg). En nu 79 kg🐖🐷. Echt droog ben ik pas onder de 68🥸 Hopelijk kom ik daar dit keer iets sneller dan de vorige keer.

Screenshot_20241226-172103_Collage Maker - GridArt.jpg
Je vorm zit er nog altijd. Is ook wel te zien aan je krachtstats. Sterk! Succes!!

• Heart
Waarderingen: SP1988
Lekker hoor die pull-ups ❤️❤️
Leuke uitdaging die hyrox.... Ik had bij CrossFit al een grafhekel aan het rennen, ging niet voor niets over naar weightlifting 😉

Laatst bewerkt:
  • Haha
  • Like
Waarderingen: Gremlin en Mentat
Terug
Naar boven