XXL Nutrition

SP'S BABY'S AND BARBELLS LOG 2024 - POST PARTUM - RONDE 2

Wat te doen na 1 januari!?

• Beastmode cutten tot single digits😎 -700 kcal

Stemmen: 0 0,0%
  • Korte cut (6 weken -700), daarna recompen

• Korte cut (6-8 weken -500), daarna recompen

Stemmen: 2 33,3%
  • Recompen ca 3-4 maand (kcal op onderhoud), daarna cutten voor de zomer!

Stemmen: 4 66,7%
  • Leanbulk (3-4 maanden +300), daarna cutten voor de zomer!

• Geen van bovenstaande

• Totaal stemmers
    6

Bezoekers in dit topic

Wel raar van die spierpijn in je borst van het benchen joh. Zou wel fijn zijn als je hersteld bent voor je een nieuwe sessie hebt. Beperkt het je in je workout of is t wel ok als je bent opgewarmd?

Gister nog een youtube gekeken van Renaissance Periodisation over stimulus to fatigue ratio, dat is ook wel een aanrader. Al blijft het lastig als je vooral powerlifting doelen hebt (aanname adhv je profielfoto 😄).

Anyhow, ik kom ff meelezen hier 🙃

Niet het beste licht, maar huidige sjeep
Screenshot_20250108_113405.jpg

Laatst bewerkt:
  • Bicep
  • Love
Waarderingen: Gremlin, Nicky!, Buttie88 en 3 andere personen
Wel raar van die spierpijn in je borst van het benchen joh. Zou wel fijn zijn als je hersteld bent voor je een nieuwe sessie hebt. Beperkt het je in je workout of is t wel ok als je bent opgewarmd?

Gister nog een youtube gekeken van Renaissance Periodisation over stimulus to fatigue ratio, dat is ook wel een aanrader. Al blijft het lastig als je vooral powerlifting doelen hebt (aanname adhv je profielfoto 😄).

Anyhow, ik kom ff meelezen hier 🙃
Opzich ben ik na 5 dagen wel 100% hersteld, alleen is dat niet het meest optimaal voor mij om progressie te maken. Het kan wel, het gaat alleen een stuk langzamer.

Ik moet dus heel erg gaan spelen met de intensiteit (als ik 2 x p week zou willen benchen) en van daaruit verder opbouwen. Dit was in de tijd dat ik enkel PL deed ook al zo. Ik deed dan bijvoorbeeld op de 2e benchdag slingshot BP of bench met verkorte ROM (dmv blokken). Er zijn wel wat andere variabelen die meespelen, alleen op het stukje slaap heb ik geen invloed (lang leve kids😜).

Ik heb die video nog niet gezien, overigens ben ik wel bekend met RP!

Ik focus mij trouwens meer op bodybuilding momenteel, dan kracht. Ik ben na 2018 gestopt met PL nadat ik een labrumscheur had in mijn schouder.

Ik stuur ze mezelf via WhatsApp zodat ze klein formaat zijn 🤣
Ah thnx🤣

Laatst bewerkt:
Goeie armen! @ video die 5 ga jij echt halen 😍. Maar meid vriest het daar in de gym of heb je het niet snel warm met al die kleding? 😁
Dankje😃

Dit is mijn alltime PR (2X86)

kijk: https://www.instagram.com/p/BbTi0PjD13u/?igsh=MWljaHliaHdmZXB1NQ==

Wel chinups, al scheelt dat toch weinig met de variant die ik nu doe.

Komt ook wel weer:)

Het is daar echt hartstikke koud🤣 Meeste mensen lopen in truien muv enkele jonge meiden die in sportbhs lopen🙂

• Bicep
Waarderingen: Gremlin
Wooptiedoo eerste pullup weer binnen 🎉🎉🎉🎉

En damn dat PR: dayummmm

• Heart
Waarderingen: SP1988
Screenshot_20250109-094903_Samsung Internet.jpg

@Buttie88

Ik heb niet helemaal een vast voedingsschema. Wel heb ik enkele "vaste" maaltijden zoals de wheyshake met fruit (soms met banaan, andere keren met blauwe bessen ed). Kwark neem ik ook elke avond met smaakjespoeder (ik heb oa dank cookie). Meestal met noten of honing cashew-pinda's.

In de middag eet ik vaak kip met rijst. Rijst is altijd 50% 50% zilvervliesrijst. Dit log ik anders. Groente log ik soms. Meestal neem ik verschillende soorten rauwkost (kimchie, komkommer, kool, peen). Daar heb ik dan vaak een Sriracha mayo sausje bij afhankelijk van de maaltijd. Soms is dit ook een overbleven maaltijd van de avond ervoor.

Van de week had ik meerdere dagen calorieën over dus dan plan ik soms wat extra's (wel enkel eiwitten+vetten).

Tussendoortjes zijn momenteel de mueslirepen van de ah (hazelnoot), optimel proteïne, eiwitrepen en plakjes kipfilet met tuinkruiden.

Ik zou eigenlijk (idealiter) meer eiwitten moeten eten, alleen lukt mij dat dus niet altijd. Ik zou dan nog beter moeten plannen en dat is juist nu een grote uitdaging! Het moet dus voor mij vooral simpel zijn, relatief gezond en lekker.

Morning Workout
vrijdag 10 jan. 2025, 11:23

Bench Press (Barbell)
Set 1: 40 kg × 10 @ 7.0
Set 2: 50 kg × 8 @ 7.5
Set 3: 50 kg × 8 @ 7.5
Ding ging beter dan vorige week vrijdag!

Overhead Press (Barbell) Staand
Strict vanaf de borst
Set 1: 20 kg × 10
Set 2: 25 kg × 9 @ 8.0
Set 3: 30 kg × 7 @ 9.5 pr!
Set 4: 30 kg × 5 @ 9.5
Heel eerlijk weet ik mijn alltime pr niet eens. Ik heb wel periodes push press, seated bb press of db ohp in mijn schema gehad. Staande ohp eigenlijk bijna nooit.

(leaning) one arm lateral raise
Set 1: 6 kg × 13
Set 2: 6 kg × 13
Set 3: 6 kg × 13 @ 9.5
Sllooww

Incline Chest Press (Machine)
Set 1: 40 kg × 10
Set 2: 40 kg × 9 @ 8.5

Front Raise (Dumbbell)
Set 1: 12 kg × 12 @ 9.0
Set 2: 12 kg × 12 @ 9.0
Set 3: 12 kg × 12 @ 9.0

Triceps Pushdown (Cable - Straight Bar)
Set 1: 21 kg × 17
Set 2: 21 kg × 17
Set 3: 21 kg × 16

low to high cable fly
Set 1: 10 kg × 13
Set 2: 10 kg × 13

Ik heb dit keer iets meer voor de borst gedaan en iets minder voor de schouders.

Ik volg momenteel ook nog geen vast schema (al doe ik dat nooit 100%). 80-90% van de trainingen zijn vaak wel identiek. Ik ben nog wat zoekende in wat ik eigenlijk wil! Ik kan nu in ieder geval tijdelijk 4 x per week trainen. Wat een luxe is dat😃 Na mijn cut wil ik wat doelgerichter gaan trainen. Zoals ik eerder aan gaf wil ik ook terug conditie opbouwen. Alleen zou ik dat, net als mijn trainingen, op vaste momenten moeten inbouwen.

De uitdaging zat hem deze week in de kids die in de avond (en nacht💀) liepen te spoken, net op het moment dat ik bijvoorbeeld wilde hardlopen en/of wandelen.

• Like
Waarderingen: Gremlin, Loca en Mentat
Ik heb trouwens deze week ook mijn trainingen gelogd in Garmin. Ik heb mijn smartwatch iets strakker gedaan en nu kloppen de calorieën (en dus ook mijn hartslag) wel!

Vandaag 464 calorieën

Screenshot_20250110-204747_Connect.jpg

• Bicep
  • Love
Waarderingen: Buttie88 en Mentat
Ik heb trouwens deze week ook mijn trainingen gelogd in Garmin. Ik heb mijn smartwatch iets strakker gedaan en nu kloppen de calorieën (en dus ook mijn hartslag) wel!

Vandaag 464 calorieën

Screenshot_20250110-204747_Connect.jpg

Lekker! Ik heb hem ook vrij strak en merk dat ik hem niet helemaal bovenaan de pols moet doen zeg maar. Misschien heb je daar wat aan 😊

1000019979.jpg

Lekker! Ik heb hem ook vrij strak en merk dat ik hem niet helemaal bovenaan de pols moet doen zeg maar. Misschien heb je daar wat aan 😊

1000019979.jpg
Ik heb hem nu precies zo! Dat, in combinatie met de training loggen, was dus blijkbaar de truc. Nu hoef ik hem gelukkig niet te verkopen:p

-----
Morgen start week 2 van mijn cut. Tot dusver ben ik 7 ons kwijt (al zegt gewicht mij vrij weinig hoor). Totaal heb ik 3600 calorieën verbrand als ik uitga van mijn smartwatch en mfp. Met vandaag erbij kom ik waarschijnlijk net boven de 4000 calorieën uit.

Paar gerechten van afgelopen week (lunch en/of diner). Niet de mooiste foto's helaas:p
Screenshot_20250111-160938_Photos.jpg

Pulled chicken uit de slowcooker
Screenshot_20250111-160905_Photos.jpg

Mini flatbreads met homemade kipgyros

Screenshot_20250111-160810_Photos.jpg

Kip piri piri met kimchi en sriracha mayo

----

Alle gerechten komen rond de 500-600 calorieën uit en minimaal 30 g eiwit.

Ow en alles vergt max 5 minuten aan voorbereiding!

Laatst bewerkt:
  • Love
Waarderingen: Mentat, Buttie88, Loca en 1 andere persoon
Ik zie nu dat ik jouw log nog helemaal niet volg dus bij deze! 💪

Pulled chicken in vijf minuten ..Win win

Ik zie nu dat ik jouw log nog helemaal niet volg dus bij deze! 💪
Welkom:)
Pulled chicken in vijf minuten ..Win win
Voorbereidingstijd he🤣 Ik gebruik de fairtrade boemboe's (rendang of rode curry). Dat gooi ik met hele kipdijfilets + kokoscreme in de slowcooker. Binnen 1 minuut zit alles erin😁 Dit kan zelf nog in de ochtend erin voor ik naar mijn werk ga.
Dat neigt naar wishful reading...
:D
😇

• Like
Waarderingen: Nicky!
Zondag
zondag 12 jan. 2025, 08:59

Sumo Deadlift Beltless 2 plates (Barbell) 3x3+
Set 1: 80 kg × 80 @ 6.0
Set 2: 100 kg × 5 @ 7.5
Set 3: 110 kg × 3 @ 7.0
Set 4: 110 kg × 3 @ 7.0
Set 5: 110 kg × 5 @ 8.0
Bij meer dan 6 reps verhoog ik het gewicht.
Ik log dit verder niet, maar om op te warmen sta ik 5 min op een crosstrainer en doe ik meerdere sets met 60 kg (ook conventional).

Bulgarian Split Squat (nieuw!)
Met indraai voor meer gluteactivatie
Set 1: 12 kg × 12 Per kant
Set 2: 12 kg × 12

pullup banded
Set 1: (+80,2 kg) × 5
Set 2: (+80,2 kg) × 5

Lat Pulldown (Cable)
Set 1: 50 kg × 10 @ 8.0
Set 2: 50 kg × 9 @ 8.5
Set 3: 50 kg × 9 @ 9.5

T Bar Row
Set 1: 50 kg × 10
Set 2: 50 kg × 10
Set 3: 50 kg × 10 @ 8.0

hipabduction
Set 1: 115 kg × 14
Set 2: 115 kg × 13
Set 3: 115 kg × 13

reardelt cable
Set 1: 5 kg × 12
Set 2: 5 kg × 12
Set 3: 5 kg × 12

Deze training was slopend💀 +700 calorieën verbrand. Rdls heb ik overgeslagen. Ik denk dat de weinige nachtrust deze week ook zijn impact heeft (cutten natuurlijk ook😅).

Laatst bewerkt:
  • Like
Waarderingen: Alisa
week 1
----
Gewicht
79,2 / 78,4 -0,8 kg
4000 calorieën verbrand

Cms en huidplooi ga ik pas na 3 en 6 weken meten.

• Like
Waarderingen: Alisa
Terug
Naar boven