Fitness Seller

SP'S BABY'S AND BARBELLS LOG 2024 - POST PARTUM - RONDE 2

Peiling Peiling Wat te doen na 1 januari!?

• Beastmode cutten tot single digits😎 -700 kcal

Stemmen: 0 0,0%
  • Korte cut (6 weken -700), daarna recompen

Stemmen: 0 0,0%
  • Korte cut (6-8 weken -500), daarna recompen

Stemmen: 2 22,2%
  • Recompen ca 3-4 maand (kcal op onderhoud), daarna cutten voor de zomer!

Stemmen: 5 55,6%
  • Leanbulk (3-4 maanden +300), daarna cutten voor de zomer!

Stemmen: 1 11,1%
  • Geen van bovenstaande

Stemmen: 1 11,1%

• Totaal stemmers
    9
  • Topic Starter Topic Starter
Ik was na het zien van de weegschaal (en spiegel) toch nieuwsgierig 🤫

START CUT 5 JAN 79,2 KG / 14 JAN 78,2
RUG 11
HEUP 10 / 8
TRICEP 14
BICEP 6
Vet%
De rest meet ik over een kleine 2 weken.

BUIK 94 / 93
TAILLE 73,5 / 72,5
BEEN 65,5 / 64,5
GLUTES 107,5 / 106

Als ik zo doorga zou ik toch een prima resultaat moeten kunnen neerzetten! Het begin gaat natuurlijk altijd wat sneller, toch zie ik met de dag weer kleine verschillen.

Zo dan: netjesssss 🥰

Ik heb gisteren een andere training gedaan dan anders. Wel zoals gepland borst, schouders en armen. Wat ik aankomende tijd anders wil doen is dat ik meer op een "bodybuilding" manier wil gaan trainen. Dus iets minder op kracht en het zetten van prs, maar juist meer op techniek, gevoel en het trainen van de gehele spiergroep. Ik wil dit vooral gaan doen omdat het veiliger is en ik toch met de jaren wat blessuregevoeliger word. Ook vanuit esthetisch oogpunt. Hoe en wat precies ga ik nog over brainstormen.

Laatst bewerkt:
Gewoon meer isolatie/grotere Ron en hogere reprange trainen dan, bevalt ons prima, minder pijntjes en is veel veiliger idd.

Gewoon meer isolatie/grotere Ron en hogere reprange trainen dan, bevalt ons prima, minder pijntjes en is veel veiliger idd.
Nou dat inderdaad. Zoals nu ook weer met de pullups. Het is hartstikke tof als dat lukt, alleen kan ik ze nu niet met een goede vorm uitvoeren. Ik laat mij toch steeds weer verleiden om voor kracht te gaan😅

Nou dat inderdaad. Zoals nu ook weer met de pullups. Het is hartstikke tof als dat lukt, alleen kan ik ze nu niet met een goede vorm uitvoeren. Ik laat mij toch steeds weer verleiden om voor kracht te gaan😅
Omdat kracht altijd je default is geweest. Ik heb ook altijd of PL of WL gedaan (met kleine tussenposes) en zoals nu gewoon vol voor esthetiek/hypertrofie BB heb ik voor het laatst gedaan op mijn 25/26ste...ben nu 47 en bevalt nu prima. :P

Omdat kracht altijd je default is geweest. Ik heb ook altijd of PL of WL gedaan (met kleine tussenposes) en zoals nu gewoon vol voor esthetiek/hypertrofie BB heb ik voor het laatst gedaan op mijn 25/26ste...ben nu 47 en bevalt nu prima. :P
Klopt! Echt 100% bodybuilding was de laatste keer in 2015😜 Ik ben na mijn labrumscheur wel gestopt met PL en een soort mix gaan doen. Ik denk voor nu dat de volle focus op bodybuilding verstandiger is (wie weet doe ik volgende winter dan wel ergens een krachtblok als ik het weer eens niet kan laten🙃).

Klopt! Echt 100% bodybuilding was de laatste keer in 2015😜 Ik ben na mijn labrumscheur wel gestopt met PL en een soort mix gaan doen. Ik denk voor nu dat de volle focus op bodybuilding verstandiger is (wie weet doe ik volgende winter dan wel ergens een krachtblok als ik het weer eens niet kan laten🙃).
Af en toe een krachtblok ter variatie zal toch minder wear & tear veroorzaken als trainen als een PL? Zeker als je niet naar de zware singles en doubles gaat?

Af en toe een krachtblok ter variatie zal toch minder wear & tear veroorzaken als trainen als een PL? Zeker als je niet naar de zware singles en doubles gaat?
Het ligt natuurlijk ook wel een stuk genuanceerder. Ik merk dat wanneer ik de gewichten meer loslaat ik fijner en netter train. Ik log alles in STRONG dus dan lijkt het soms alsof er sprake is van degressie, terwijl ik in werkelijkheid de herhalingen net anders heb uitgevoerd. Beetje common sense, echter werkt dit mentaal voor mij dus anders (vooral gevoelsmatig).

Wellicht toch meer op gevoel trainen?🙂

Op gevoel trainen werkt niet met mijn trainingsautisme, @Nicky! kan dat wel, ben ik altijd jaloers op.

Ik heb gisteren een andere training gedaan dan anders. Wel zoals gepland borst, schouders en armen. Wat ik aankomende tijd anders wil doen is dat ik meer op een "bodybuilding" manier wil gaan trainen. Dus iets minder op kracht en het zetten van prs, maar juist meer op techniek, gevoel en het trainen van de gehele spiergroep. Ik wil dit vooral gaan doen omdat het veiliger is en ik toch met de jaren wat blessuregevoeliger word. Ook vanuit esthetisch oogpunt. Hoe en wat precies ga ik nog over brainstormen.
Ben zelf van nature ook meer van de 3-5 rep range, ik vind dat gewoon leuker. Maar nu pak ik op bodybuilding-manier een bepaalde reprange (bv 8-12 of 10-15) en soms is het ook wel eens lekker om onderin die reprange te zitten en dat t dan toch goed is.

Niet elke training hoeft alles eruit gehaald te worden qua weights, maar soms is t goed ff te focussen op techniek of snelheid of ROM of kijken hoe je net verhoogde weights uitpakken onderin die reprange of hoe hetzelfde gewicht voelt na een andere oefening ipv fris. Net wat de dag brengt. Vind het zelf wel lekker dat daar ruimte voor is.

Ben zelf van nature ook meer van de 3-5 rep range, ik vind dat gewoon leuker. Maar nu pak ik op bodybuilding-manier een bepaalde reprange (bv 8-12 of 10-15) en soms is het ook wel eens lekker om onderin die reprange te zitten en dat t dan toch goed is.

Niet elke training hoeft alles eruit gehaald te worden qua weights, maar soms is t goed ff te focussen op techniek of snelheid of ROM of kijken hoe je net verhoogde weights uitpakken onderin die reprange of hoe hetzelfde gewicht voelt na een andere oefening ipv fris. Net wat de dag brengt. Vind het zelf wel lekker dat daar ruimte voor is.
Die flexibiliteit is inderdaad wel fijn!

Het lastige voor mij is om gas terug te nemen. Dit geldt niet alleen qua sport, ik heb dat met alles! Ik refereer steeds terug naar wat ik kon vanwege mijn powerlifting achtergrond. Dit maakt dat ik nog altijd hybride train. Natuurlijk blijft een sterke lift ook erg leuk en hoeft dit voor de toekomst niet te betekenen dat ik nooit meer zwaar zal trainen. Met oog op mijn schouderblessure en de wens om een bepaald fysiek te creëeren is dit voor nu denk ik de meest veilige weg.

Puur gericht op spiergroei, aka bodybuilding, vraagt ook om een hele andere aanpak. Tenminste, als je uitgaat van de meest optimale manier. Als voorbeeld zijn reguliere deadlifts een fantastische oefening! Het is alleen als het gaat om belasting en herstel niet de beste oefening in een bodybuilding schema. Ik heb zelf meer baat bij romanian deadlifts met dbs. Daar herstel ik sneller van en maakt dat ik meer volume kan draaien. Ik doe hem zelf als zijnde "lengthened partials", wat volgens de huidige wetenschappelijk superieur is als het gaat om spiergroei. Dit wil ik op meerdere oefeningen gaan toepassen.

Het is niet zo dat je geen top fysiek kan bouwen door hybride te gaan trainen (of puur powerlifting), ook kan dat allemaal op een veilige manier. Voor mij ging alleen de knop om toen ik zag dat ik weer pullups ging doen (en er een challenge aan ging verbinden), terwijl ik weet dat ik dit nu nog niet veilig kan uitvoeren.

Het is nu wel een lange post haha. De conclusie, voor nu ga ik mij 100% focussen op bodybuilding. Dit houdt in dat ik heel zorgvuldig de oefeningen ga selecteren en trainingstechnieken ga toepassen die door de huidige wetenschap worden ondersteund. Dit ga ik over een tijdje wel evalueren, misschien kom ik dan tot de conclusie dat hybride trainen beter bij mij past (of ga ik met blokken werken, kracht vs hypertrofie).

Morning Workout
woensdag 15 jan. 2025, 11:15

Plate loaded legpress
Gewicht in schijven
Set 1: 80 kg × 10 @ 6.0
Set 2: 120 kg × 10 @ 7.5
Set 3: 120 kg × 9 @ 8.5
Set 4: 120 kg × 9 @ 9.0
Liep flink stroef vandaag ppff

Lat Pulldown (Cable)
Set 1: 47 kg × 10
Set 2: 47 kg × 10
Set 3: 47 kg × 10 @ 9.5

low seated cable row
Set 1: 47 kg × 12
Set 2: 47 kg × 10
Set 3: 47 kg × 10 @ 9.0

straight arm lat pulldown
Set 1: 17,5 kg × 12 @ 9.0
Set 2: 15 kg × 16 @ 10.0

Crossbody one arm lat pulldown (nieuw)
Set 1: 15 kg × 11
Set 2: 15 kg × 9 @ 9.5

Leg Extension (Machine)
Set 1: 95 kg × 9
Set 2: 95 kg × 10
Set 3: 95 kg × 11
Set 4: 75 kg × 7 [Drop Set]

hipabduction
Set 1: 115 kg × 13
Set 2: 115 kg × 13
Set 3: 115 kg × 14
Ik doe elke set een soort van dropset met 75 kg, alleen leun ik dan helemaal naar voren. Dit doe ik sinds 2 weken en geeft een fijne pomp:) Ik log dit alleen verder niet.

---

Ik heb eigenlijk maar een paar dingen veranderd. Het tempo op de excentrische fase en een nog striktere uitvoering. Ik wil nu in de cut ook niet teveel veranderen. Na mijn cut wil ik smithsq weer toevoegen.

Screenshot_20250115-132305_Connect.jpg

Laatst bewerkt:
Poging tot een foto van mijn rug en ter vergelijking een foto aan het einde van mijn zwangerschap. Geen mega grote verschillen, al komt de V-shape nu wel weer wat meer terug. Een paar kg lichter scheelt straks ook weer iets!:)

Screenshot_20250115-130335_Collage Maker - GridArt.jpg

Mega verschil man qua V en taille.

Je droeg wel netjes naar voren zeg, maar ziet het dragen van gewicht ook aan je rug. Netjes nu hoor: jaloersmakende v ❤️

Ik was gisteren nog niet helemaal hersteld van de borst training van maandag. Ik heb totaal 7 werksets gedaan (3 oefeningen). Veel meer dan anders, dus vrij logisch verder. Dit maakt alleen dat ik vooral heb gefocust op de schouders/armen. Ik ga mijn schema sowieso nog verder aanpassen, alleen heeft dit ook wat tijd nodig.

Wat betreft de cut heb ik een goede week gehad. De eerste 4 dagen zat ik al op -3300 calorieën. Donderdag heb ik op behoefte gegeten en mijzelf (ivm verjaardag) een extra taartje toegestaan. Die viel best tegen🤣

Gisteren zijn we uiteten geweest (3-gangen). Ik heb de hele dag volgens schema gegeten dus ingeschat dat ik ruim over de 1000 calorieën over zou hebben voor het eten. Er komen nog foto's, maar dit heb ik gegeten:
2 stukjes breekbrood met kruidenboter, zalmsashimi op een kroepoek, carpacciorol, gegrilde kippendij, tournedos balie, entrecote, tonijnsteak, atjar, friet met truffelmayo, tiramisu. Alles gedeeld (shared dining!). Van de frietjes heb ik niet veel gehad. Wel veel eiwitten😅😜 Ow en nog een rum, banaan, kokos cocktail☺️

Vandaag ga ik weer volgens het schema eten. De werkelijke "schade" zal wel meevallen.

Morning Workout
vrijdag 17 jan. 2025, 10:55

Bench Press (Barbell)
Set 1: 40 kg × 10 @ 7.0
Set 2: 50 kg × 6 @ 7.5
Set 3: 50 kg × 7 @ 7.5
> Nog spierpijn

Front Raise (Dumbbell)
Set 1: 8 kg × 19 @ 9.0
Set 2: 8 kg × 19 @ 9.0
Set 3: 8 kg × 19 @ 9.0

extra ROM lateral raises
Set 1: 8 kg × 16
Set 2: 8 kg × 16 @ 10.0
Set 3: 8 kg × 16 @ 10.0

pronated rear delt flys (one arm)
Set 1: 4 kg × 23
Set 2: 4 kg × 22
Set 3: 4 kg × 22

Triceps Pushdown (Cable - Straight Bar)
Set 1: 21 kg × 20 @ 8.0
Set 2: 21 kg × 17
Set 3: 21 kg × 17 @ 9.5

one arm cable curl
Set 1: 7,5 kg × 14
Set 2: 7,5 kg × 12
Set 3: 7,5 kg × 11 @ 9.5

Preacher Curl (Barbell)
Set 1: 15 kg × 13
Set 2: 15 kg × 13 @ 10.0

tricep overhead extension
Set 1: 15 kg × 17 @ 8.0
Set 2: 15 kg × 15

concentration hammercurls (one arm)
Set 1: 8 kg × 13
Set 2: 8 kg × 13

Laatst bewerkt:
Gefeliciteerd!

Die gewichten in combinatie met zoveel herhalingen... Vast lekker verzuurd? Intensief! 😊

Terug
Naar boven