- Waardering
- 16.020
- Lengte
- 1m77
- Massa
- 76kg
- Vetpercentage
- 19%
Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Nou dat inderdaad. Zoals nu ook weer met de pullups. Het is hartstikke tof als dat lukt, alleen kan ik ze nu niet met een goede vorm uitvoeren. Ik laat mij toch steeds weer verleiden om voor kracht te gaan😅Gewoon meer isolatie/grotere Ron en hogere reprange trainen dan, bevalt ons prima, minder pijntjes en is veel veiliger idd.
Omdat kracht altijd je default is geweest. Ik heb ook altijd of PL of WL gedaan (met kleine tussenposes) en zoals nu gewoon vol voor esthetiek/hypertrofie BB heb ik voor het laatst gedaan op mijn 25/26ste...ben nu 47 en bevalt nu prima.Nou dat inderdaad. Zoals nu ook weer met de pullups. Het is hartstikke tof als dat lukt, alleen kan ik ze nu niet met een goede vorm uitvoeren. Ik laat mij toch steeds weer verleiden om voor kracht te gaan😅

Klopt! Echt 100% bodybuilding was de laatste keer in 2015😜 Ik ben na mijn labrumscheur wel gestopt met PL en een soort mix gaan doen. Ik denk voor nu dat de volle focus op bodybuilding verstandiger is (wie weet doe ik volgende winter dan wel ergens een krachtblok als ik het weer eens niet kan laten🙃).Omdat kracht altijd je default is geweest. Ik heb ook altijd of PL of WL gedaan (met kleine tussenposes) en zoals nu gewoon vol voor esthetiek/hypertrofie BB heb ik voor het laatst gedaan op mijn 25/26ste...ben nu 47 en bevalt nu prima.![]()
Af en toe een krachtblok ter variatie zal toch minder wear & tear veroorzaken als trainen als een PL? Zeker als je niet naar de zware singles en doubles gaat?Klopt! Echt 100% bodybuilding was de laatste keer in 2015😜 Ik ben na mijn labrumscheur wel gestopt met PL en een soort mix gaan doen. Ik denk voor nu dat de volle focus op bodybuilding verstandiger is (wie weet doe ik volgende winter dan wel ergens een krachtblok als ik het weer eens niet kan laten🙃).
Het ligt natuurlijk ook wel een stuk genuanceerder. Ik merk dat wanneer ik de gewichten meer loslaat ik fijner en netter train. Ik log alles in STRONG dus dan lijkt het soms alsof er sprake is van degressie, terwijl ik in werkelijkheid de herhalingen net anders heb uitgevoerd. Beetje common sense, echter werkt dit mentaal voor mij dus anders (vooral gevoelsmatig).Af en toe een krachtblok ter variatie zal toch minder wear & tear veroorzaken als trainen als een PL? Zeker als je niet naar de zware singles en doubles gaat?
Haha nou helemaal lukt mij ook zeker niet. Ik moet wel, in grote lijnen, een plan hebbenOp gevoel trainen werkt niet met mijn trainingsautisme, @Nicky! kan dat wel, ben ik altijd jaloers op.

Ben zelf van nature ook meer van de 3-5 rep range, ik vind dat gewoon leuker. Maar nu pak ik op bodybuilding-manier een bepaalde reprange (bv 8-12 of 10-15) en soms is het ook wel eens lekker om onderin die reprange te zitten en dat t dan toch goed is.Ik heb gisteren een andere training gedaan dan anders. Wel zoals gepland borst, schouders en armen. Wat ik aankomende tijd anders wil doen is dat ik meer op een "bodybuilding" manier wil gaan trainen. Dus iets minder op kracht en het zetten van prs, maar juist meer op techniek, gevoel en het trainen van de gehele spiergroep. Ik wil dit vooral gaan doen omdat het veiliger is en ik toch met de jaren wat blessuregevoeliger word. Ook vanuit esthetisch oogpunt. Hoe en wat precies ga ik nog over brainstormen.
Die flexibiliteit is inderdaad wel fijn!Ben zelf van nature ook meer van de 3-5 rep range, ik vind dat gewoon leuker. Maar nu pak ik op bodybuilding-manier een bepaalde reprange (bv 8-12 of 10-15) en soms is het ook wel eens lekker om onderin die reprange te zitten en dat t dan toch goed is.
Niet elke training hoeft alles eruit gehaald te worden qua weights, maar soms is t goed ff te focussen op techniek of snelheid of ROM of kijken hoe je net verhoogde weights uitpakken onderin die reprange of hoe hetzelfde gewicht voelt na een andere oefening ipv fris. Net wat de dag brengt. Vind het zelf wel lekker dat daar ruimte voor is.
Ik log dit alleen verder niet.