XXL Nutrition

SP'S BABY'S AND BARBELLS LOG 2024 - POST PARTUM - RONDE 2

Peiling Peiling Wat te doen na 1 januari!?

• Beastmode cutten tot single digits😎 -700 kcal

Stemmen: 0 0,0%
  • Korte cut (6 weken -700), daarna recompen

Stemmen: 0 0,0%
  • Korte cut (6-8 weken -500), daarna recompen

Stemmen: 2 22,2%
  • Recompen ca 3-4 maand (kcal op onderhoud), daarna cutten voor de zomer!

Stemmen: 5 55,6%
  • Leanbulk (3-4 maanden +300), daarna cutten voor de zomer!

Stemmen: 1 11,1%
  • Geen van bovenstaande

Stemmen: 1 11,1%

• Totaal stemmers
    9
Ik moest ff schakelen hoe je die bedoelde
Mijn initiële rector was: hier, en plein public...😈

Maar je kan gewoon onder iemand zijn berichtje op het icoontje naast de like klikken en daar wat invullen 😉

En waar betreft mentaal: fijn dat het beter gaat. Dan denk je ook minder na een kun je je makkelijker bij eten neerleggen.
Goed dat je in de gaten houdt wat je voelt bij weer werken, fungeert toch als graadmeter.

En 4,5 uur poetsen: dat krijg ik hier mijn hele huis niet in gedaan hoor 😉 knap doorgewerkt.

• Topic Starter Topic Starter
Sterke trainingen!

Helpt het om je doelen op te breken? Dan focus je niet op het grote doel, maar stap-voor-stap op de kleinere subdoelen
Thanks!:)

Even wat meer context. Het is een beetje hoe mijn brein werkt. Zodra ik iets doe (en dat "iets" kan alles zijn!), dan ga ik al snel vol gas en verlies ik het overzicht over alle gangbare zaken.

Als voorbeeld. Ik zie op Insta een tof DIY filmpje over het maken van een eigen meubelstuk. Dan kan het zo zijn dat ik daar uren/dagen mee bezig ben. Vaak zit ik al ver in het proces en raakt de dopamine op, waardoor ik opgescheept zit met een heleboel halve onafgemaakte projecten.

Ik moest ff schakelen hoe je die bedoelde
Mijn initiële rector was: hier, en plein public...😈

Maar je kan gewoon onder iemand zijn berichtje op het icoontje naast de like klikken en daar wat invullen 😉

En waar betreft mentaal: fijn dat het beter gaat. Dan denk je ook minder na een kun je je makkelijker bij eten neerleggen.
Goed dat je in de gaten houdt wat je voelt bij weer werken, fungeert toch als graadmeter.

En 4,5 uur poetsen: dat krijg ik hier mijn hele huis niet in gedaan hoor 😉 knap doorgewerkt.
Ik neem aan dat jij met 7 kids ook een gigantisch huis hebt😝 De puntjes op de i zetten doe ik morgen (oa dweilen, koelkast ed). Ik heb in die 4,5 uur heel veel was opgevouwen en ingeruimd, het huis opgeruimd, gestofzuigd, kozijnen schoon gemaakt, badkamer schoongemaakt en 2 wc's. Blijft aanpoten altijd met alle kids (+ een sloddervos als man🙃).

Weinig tijd, dus een relatief korte training.

woensdag 12 feb. 2025, 08:33

Lat Pulldown (Cable)
Set 1: 47 kg × 10 @ 7.5
Set 2: 50 kg × 10 @ 8.5
Set 3: 50 kg × 10 @ 9.5

low seated cable row
Set 1: 40 kg × 14
Set 2: 40 kg × 14

straight arm lat pulldown
Set 1: 15 kg × 16
Set 2: 15 kg × 17

bicep cable curl one arm
Set 1: 7,5 kg × 12
Set 2: 7,5 kg × 11
Set 3: 7,5 kg × 10 @ 10.0

bicep crossbody curl (DB) hammergrip
Set 1: 24 kg × 16
Set 2: 24 kg × 16

Triceps Pushdown (Cable - Straight Bar)
Set 1: 21 kg × 22
Set 2: 24,5 kg × 14
Set 3: 24,5 kg × 16 @ 10.0

Laatst bewerkt:
Update
Gewicht
79,4 kg
Taille 72
Buik 92
Billen 106,5
Benen 65,5

Rug 10
Tricep 10
Heup 6,5 a 7
Bicep 5
Vet% 20,94-21,14 (-3.3%)
Ik ben tevreden met de progressie, alleen is het einddoel nog mijlenver weg. Geduld hebben zeggen ze dan😇

Screenshot_20250213-092426_Collage Maker - GridArt.jpg

Laatst bewerkt:
Ik vind je shape impressive hoor! 🤩💪

Behoorlijke spiermassa en weinig vet 79kg 🫨

Treen van gisteren. Na de OHP viel mijn telefoon uit, dus ik heb alles naderhand ingevuld.
Morning Workout
vrijdag 14 feb. 2025, 08:53

Bench Press (Barbell)
Set 1: 40 kg × 10 @ 6.0
Set 2: 50 kg × 10 @ 7.0
Set 3: 55 kg × 7 @ 8.0
Set 4: 55 kg × 9 @ 10.0 dit keer een spotter, dus RPE 10!!! Voor een keer fijn.

Overhead Press (Barbell) staand, strict vanaf de borst
Set 1: 30 kg × 7 @ 8.5
Set 2: 30 kg × 6 @ 9.0
Set 3: 30 kg × 5 @ 9.5
Stuk zwaarder na een max rep benchset. Eerste set gaat easy en alles daarna gaat snel bergafwaarts;)

extra ROM lateral raises (Strict) 2x4
Set 1: 8 kg × 18
Set 2: 8 kg × 18
Set 3: 8 kg × 18 @ 10.0

pronated rear delt flys 2x4
Set 1: 8 kg × 24
Set 2: 8 kg × 24 @ 9.5
Set 3: 8 kg × 24 @ 9.5

tricep overhead extension
Set 1: 17,5 kg × 15 @ 8.5
Set 2: 17,5 kg × 14
Set 3: 17,5 kg × 14

Preacher Curl (Barbell)
Set 1: 15 kg × 15
Set 2: 15 kg × 15
Set 3: 15 kg × 15

Hacksquat (Nieuw)
Set 1: 20 kg × 15
Set 2: 20 kg × 15
Set 3: 20 kg × 15
Even uittesten. Het is zo'n omklapbare legpress. Ik vond het helemaal niets. Ik heb in andere gyms ook wel eens een hacksquat gedaan. Dit voelde compleet anders.

hipabduction (+ dropsets naar voren)
Set 1: 115 kg × 14
Set 2: 115 kg × 14
Set 3: 115 kg × 14

Leg Extension (Machine) met staticholds
Set 1: 95 kg × 11
Set 2: 95 kg × 10
Set 3: 95 kg × 10

Straks een MTB halen. Dat wordt 30 minuten fietsen *wat ik nooit meer doe*. Wish me Lucky!

Behoorlijke spiermassa en weinig vet 79kg 🫨
Nouuu er zit nog genoeg vet op hoor haha😇 Upperbody is altijd een stuk droger bij mij.

Mooi ❤️

Hacksquat machines vind ik ook veel verschil in zitten moet ik zeggen. Die van atx vond ik tot nu toe de fijnste, maar bij de rest dacht ik ook, laat maar zitten.

Mooi ❤️

Hacksquat machines vind ik ook veel verschil in zitten moet ik zeggen. Die van atx vond ik tot nu toe de fijnste, maar bij de rest dacht ik ook, laat maar zitten.
Ja wel jammer. Deze was echt vreselijk. Ik vind normaal gesproken hacksquat fijn omdat je vrij diep kan zakken zonder de knieën te belasten, dit was echt het tegenovergestelde😬

Zondag (glutes-hams-rug-biceps)

Romanian Deadlift (Dumbbell)
Set 1: 40 kg × 15 @ 6.0
Set 2: 44 kg × 15 @ 7
Set 3: 52 kg × 10 @ 7.0
26 kg is eigenlijk net te zwaar als het gaat om grip. Misschien toch maar weer straps aanschaffen. De benen kunnen het wel makkelijk hebben.

Hipthrust smith (Nieuw!!). Gewicht exclusief stang
Set 1: 10 kg × 15
Set 2: 30 kg × 15
Set 3: 50 kg × 15 @ 7.0
Set 4: 50 kg × 15 @ 7.0
Ik zie allemaal meiden in de gym deze doen. Nu op een rustig moment heb ik 'm uitgetest. Vanaf hier kan ik mooi opbouwen.

Lat Pulldown (Cable) smalle grip
Set 1: 50 kg × 10 @ 7.5
Set 2: 57 kg × 10 @ 8.5
Set 3: 60 kg × 8 @ 9.5

one arm db row (strict)
Set 1: 22 kg × 12 @ 7.0
Set 2: 24 kg × 12 @ 8.0
Set 2: 26 kg × 10 @ 8.0

bicep crossbody curl (alternated)
Set 1: 24 kg × 16
Set 2: 24 kg × 16

bicep cable curl one arm (bayesian)
Set 1: 7,5 kg × 12
Set 2: 7,5 kg × 11
Set 3: 7,5 kg × 10 @ 10.0

Hammer Curl (Dumbbell)
Set 1: 20 kg × 11
Set 2: 20 kg × 10

Morgen Borst-schouders-triceps-quads

Update
Gewicht
79,4 kg
Taille 72
Buik 92
Billen 106,5
Benen 65,5

Rug 10
Tricep 10
Heup 6,5 a 7
Bicep 5
Vet% 20,94-21,14 (-3.3%)
Ik ben tevreden met de progressie, alleen is het einddoel nog mijlenver weg. Geduld hebben zeggen ze dan😇

Screenshot_20250213-092426_Collage Maker - GridArt.jpg
Nette status goed hoor.

Meer als de gemiddelde man hier.

Even een update qua voeding. Ik wilde zoals ik eerder had gezegd gaan recompen. In de praktijk vind ik dit echt ontzettend moeilijk. Ik moet dus wel alles afwegen, invoeren, bijhouden (dit is veel lastiger dan elke dag hetzelfde eten in een bulk of cut). Het calorietekort is alleen te klein om serieus gewicht mee te verliezen en daarmee behoorlijke resultaten te zien. Tegelijkertijd is dat het doel ook niet, alleen doet dat ook iets met mijn motivatie. Ik weet niet of iemand dit herkent?

Eigenlijk is een stukje stabiliteit nu ook wel erg belangrijk.. en rust. Dit blijft lastig. Gewoon "ad libitum" eten geeft rust, alleen resulteert dit nog wel eens in een "dirty bulk". Ik vind eten simpelweg te leuk (en lekker). Ik blijf dus wikken en wegen tussen wel/niet cutten en wel/niet tellen. Ik heb jarenlang (met name in mijn powerliftingtijd) geen calorieën geteld en dat ging prima! Af en toe deed ik dan een minicut en dan was ik ook zo weer droog. Het verschil is dat ik destijds 5 x per week trainde EN +100 km fietste. Mijn verbruik lag boven de 3k gemiddeld.

Hoe moeilijk ik dit ook vind, ik stop met tellen tot ik ga cutten (wat ergens voor de zomer zal zijn). Ik wil de focus gaan leggen op algeheel gezond worden (ook mentaal) en dit hoort daar ook bij.

Ja ik snap je wel, ik vind alles tellen en bijhouden geen probleem zolang ik maar gewoon (bijna) elke dag hetzelfde kan eten. Op de dag zelf gaan bedenken wat je gaat eten, dan weer invoeren en zorgen dat macro's etc. kloppen krijg ik persoonlijk ook mega stress van en dat maakt het niet leuker. Zeker in combinatie met geen snel resultaat zien kan ik me voorstellen dat dat qua motivatie niet meehelpt. Denk dat je er goed aan doet om tellen even los te laten, zeker als dit voor je mentale gezondheid ff beter is! Je weet na al die jaren zonder rekenen ook wel wat waar ongeveer in zit en wanneer je wel/niet ongeveer aan je tax zit. Komt vast goed en hoop dat dat je mentaal goed doet! ☺️

Klinkt inderdaad verstandig.
En je zit al op aardig percentage he, het is niet dat er 10% af moet. Bovendien cut jij altijd rap.
Eerst ff andere zaken op orde en motivatie niet verkiezen. Dan komt de rest vanzelf 😘

Even een update qua voeding. Ik wilde zoals ik eerder had gezegd gaan recompen. In de praktijk vind ik dit echt ontzettend moeilijk. Ik moet dus wel alles afwegen, invoeren, bijhouden (dit is veel lastiger dan elke dag hetzelfde eten in een bulk of cut). Het calorietekort is alleen te klein om serieus gewicht mee te verliezen en daarmee behoorlijke resultaten te zien. Tegelijkertijd is dat het doel ook niet, alleen doet dat ook iets met mijn motivatie. Ik weet niet of iemand dit herkent?

Eigenlijk is een stukje stabiliteit nu ook wel erg belangrijk.. en rust. Dit blijft lastig. Gewoon "ad libitum" eten geeft rust, alleen resulteert dit nog wel eens in een "dirty bulk". Ik vind eten simpelweg te leuk (en lekker). Ik blijf dus wikken en wegen tussen wel/niet cutten en wel/niet tellen. Ik heb jarenlang (met name in mijn powerliftingtijd) geen calorieën geteld en dat ging prima! Af en toe deed ik dan een minicut en dan was ik ook zo weer droog. Het verschil is dat ik destijds 5 x per week trainde EN +100 km fietste. Mijn verbruik lag boven de 3k gemiddeld.

Hoe moeilijk ik dit ook vind, ik stop met tellen tot ik ga cutten (wat ergens voor de zomer zal zijn). Ik wil de focus gaan leggen op algeheel gezond worden (ook mentaal) en dit hoort daar ook bij.
Superverstandig. Alles tegelijk willen doen en dan ook nog heel goed presteren op al die vlakken…. Dat is eigenlijk gewoon jezelf saboteren. Zoveel hooi op je vork nemen dat er wat af valt zodat je dat jezelf dan kwalijk kunt nemen.

Het kan ook heel lekker zijn om te gaan sporten voor de lol en het lekker bezig zijn en niet zo hard om de resultaten ( die komen uiteindelijk toch wel).

Even uittesten. Het is zo'n omklapbare legpress. Ik vond het helemaal niets. Ik heb in andere gyms ook wel eens een hacksquat gedaan. Dit voelde compleet anders.
En als je er andersom op gaat staan (al is het dan geloof ik een v-squat)?

Wat doet het met je motivatie? Qua sporten of juist qua voeding?

En je kunt nog zo'n strak lijf creëren maar als je daardoor je mentale gezondheid moet inleveren is het niet de moeite waard. Alles op zijn tijd en lekker genieten van sporten, eten en loslaten ✌️

Terug
Naar boven