XXL Nutrition

SP'S BABY'S AND BARBELLS LOG 2024 - POST PARTUM - RONDE 2

Peiling Peiling Wat te doen na 1 januari!?

• Beastmode cutten tot single digits😎 -700 kcal

Stemmen: 0 0,0%
  • Korte cut (6 weken -700), daarna recompen

Stemmen: 0 0,0%
  • Korte cut (6-8 weken -500), daarna recompen

Stemmen: 2 22,2%
  • Recompen ca 3-4 maand (kcal op onderhoud), daarna cutten voor de zomer!

Stemmen: 5 55,6%
  • Leanbulk (3-4 maanden +300), daarna cutten voor de zomer!

Stemmen: 1 11,1%
  • Geen van bovenstaande

Stemmen: 1 11,1%

• Totaal stemmers
    9
Borstvoeding is goed, ook voor de moeder dat je kind borstvoeding drinkt.

Nu 1 week, en over 56 weken..
Baby Winner GIF

Hoe lang duurt het herstel van je bekken en dat alle kraakbeen weer een beetje steviger is enzo?

Bij mijn vrouw was borstvoeding trouwens wel het recept om heel snel weer af te vallen. Die kon er bijna niet tegenop eten, zo’n jongere baby voeden.

Hoe lang duurt het herstel van je bekken en dat alle kraakbeen weer een beetje steviger is enzo?

Bij mijn vrouw was borstvoeding trouwens wel het recept om heel snel weer af te vallen. Die kon er bijna niet tegenop eten, zo’n jongere baby voeden.
Tegen mijn vriendin hadden ze gezegd dat het iets is van een 700-800kcal dagelijks :D

• Topic Starter Topic Starter

Ze zeggen minstens 9 maanden voordat alles is hersteld. Dit is zo ongeveer de opbouw;

Screenshot_20240820-143208_PDF Reader - Hi Read.jpg

Ik kan prima +3k aan voedsel wegwerken, dus ik kwam helaas de vorige keer juist aan😅
Tegen mijn vriendin hadden ze gezegd dat het iets is van een 700-800kcal dagelijks :D
Ik lees her en der dat het minimaal 500 calorieën zijn (waarschijnlijk meer als je een ouder kind moet voeden). Dat komt overeen met een dik uur intensief sporten😄

Enige is wel dat ik meestal ook erg actief ben en dat compenseert nu waarschijnlijk wel ondanls alle extra calorieën 😅 Wellicht gaat het "vanzelf" als ik sporten combineer met BV. De vorige keer kon ik pas na een half jaar sporten door corona😢

Shape week 1 postpartum. Buik lijkt sneller te slinken dan de vorige ronde.
Screenshot_20240820_153417.jpg

En zo ging het de vorige x:p

Screenshot_20240820-154318_Samsung Internet.jpg

Ze zeggen minstens 9 maanden voordat alles is hersteld. Dit is zo ongeveer de opbouw;

Screenshot_20240820-143208_PDF Reader - Hi Read.jpg

Ik kan prima +3k aan voedsel wegwerken, dus ik kwam helaas de vorige keer juist aan😅

Ik lees her en der dat het minimaal 500 calorieën zijn (waarschijnlijk meer als je een ouder kind moet voeden). Dat komt overeen met een dik uur intensief sporten😄

Enige is wel dat ik meestal ook erg actief ben en dat compenseert nu waarschijnlijk wel ondanls alle extra calorieën 😅 Wellicht gaat het "vanzelf" als ik sporten combineer met BV. De vorige keer kon ik pas na een half jaar sporten door corona😢
Het enige dat mijn vriendin deed was af en toe wat stappen met de kleine om hem in slaap te wiegen. Voor de rest was ik ook thuis en kook ik graag. Dus zelfs dan is ze nog afgevallen :')

Shape week 1 postpartum. Buik lijkt sneller te slinken dan de vorige ronde.
Screenshot_20240820_153417.jpg
Gaat helemaal goedkomen dame. Mijn vrouw zei me laatst al dat je 9maand zgn tijd hebt om te 'ontzwangeren'. raar woord eigenlijk, mja.
Je bent al ervaren hoe het na je vorige bevalling ging

Het enige dat mijn vriendin deed was af en toe wat stappen met de kleine om hem in slaap te wiegen. Voor de rest was ik ook thuis en kook ik graag. Dus zelfs dan is ze nog afgevallen :')
Ideaal lijkt mij dat!!
Gaat helemaal goedkomen dame. Mijn vrouw zei me laatst al dat je 9maand zgn tijd hebt om te 'ontzwangeren'. raar woord eigenlijk, mja.
Je bent al ervaren hoe het na je vorige bevalling ging
Klopt zeker! Best lang vind ik dat🥲 helemaal als je je bedenkt dat je minstens 18 maanden niet op volle kracht kan en mag sporten!

Het scheelt inderdaad dat ik al wat ervaring heb opgedaan met de vorige ronde. Al zijn er dit keer wel extra uitdagingen😅 Ik heb naast een baby, ook nog een bijna 4-jarige (en die slaapt soms slechter dan de baby🙃) en ik werk ook meer tegenwoordig (naast mijn studie). Mijn puber is eerder een fijne steun. Die helpt soms ook mee met oppassen (lucky me).

Maar goed, waar een wil is, is een weg😀

DAG 1 POSTPARTUM-CUT

Overview maten / gewicht

3 april 2023 / 25 aug 2024

BUIK 84 / 95,5
TAILLE 69 / 79
BILLEN 98 / 107
BEEN 58,5 / 62,5
GEWICHT 72 / 79

Mijn doel is om te cutten tot een gewicht van ca 70 kg. Vanaf dat punt wil ik een (lean)bulk gaan inzetten. Ik verwacht sowieso pas de verloren spiermassa terug te kunnen winnen als ik groen licht heb om op 100% intensiteit te trainen. Dit zal minimaal over een half jaar zijn.

De vorige keer ben ik pas na een half jaar gaan trainen en gaan cutten. Recompen ging prima, toch bevalt mij het gescheiden cutten/bulken veel beter!

Om het simpel te houden eet ik 4 maaltijden per dag. Totaal 2000 calorieën, a la IIFYM (waarvan minimaal 80% gezond). Alleen op verjaardagen en feestdagen (of andere bijzondere dagen) maak ik een uitzondering.

Lunch vandaag
20240826_123320.jpg

Gefeliciteerd met de kleine.

Diner😎

20240827_173503.jpg

Roti kip zonder roti😅
501 calorieën, 34 g eiwitten
Lekker, laag in calorieën en budgetproof;)

Ik eet overigens niet heel anders dan wanneer ik niet op dieet ben. Het grootste verschil is dat ik nu minder tussendoortjes eet (en dan met name de ongezonde tussendoortjes).

Ik denk dat ik voor morgen tuna-melt-tosti voor lunch maak (dat is dan ook direct voor 2 dagen). Het diner is wederom roti kip.

Ontbijt is elke dag hetzelfde (wheyshake+aardbeien) en voor het slapen eet ik standaard kwark (met extra honing-cashew-pindamix, vanille en suiker zonder calorieën).

Qua extra's heb ik vandaag oa een split ingecalculeerd. Een splitijsje bevat 65 calorieën, echt ideaal😍

Screenshot_20240827-183540_MyFitnessPal.jpg

Roti is lekker ja, en met eitjes, kip, bonen ook macro vriendelijk.

Ik maak ook graag dingen met rijstnoedels. En dan niet zo veel noedels en veel groenten. Dan kun je ook flinke porties met veel groente, weinig kcals en veel kip en smaak eten.

Polebowls vind ik ook lekker. Maar dan moet je wel een beetje rustig doen met rijst en sesamolie. Mango vind ik daarin wel echt erg lekker.

Roti is lekker ja, en met eitjes, kip, bonen ook macro vriendelijk.

Ik maak ook graag dingen met rijstnoedels. En dan niet zo veel noedels en veel groenten. Dan kun je ook flinke porties met veel groente, weinig kcals en veel kip en smaak eten.

Polebowls vind ik ook lekker. Maar dan moet je wel een beetje rustig doen met rijst en sesamolie. Mango vind ik daarin wel echt erg lekker.
Yes pokebowls zijn hier wel echt een favoriet! Indd met mango is mega lekker😍

Laatst bewerkt:
Het is duidelijk dat ik op dieet ben. Eten smaakt weer goddelijk😜

Enige waar ik nu echt moeite mee hebt is dat mijn oudste dochter het een tof idee vindt om steeds te gaan bakken. Vanmorgen was het huis gevuld met marmercake lucht😭

Lunch (gebaseerd op mijn kip piri piri loaded fries + truffelmayo + parmezaanse kaas gerecht).

Het is zeker geen laag kcal gerecht. Ik neem in de ochtend enkel een shake met fruit, dus hier kan ik dan tot het diner op teren.

Screenshot_20240828_140333.jpg

20240828_134940.jpg

Lastig van die lekkere geurtjes in huis haha. Jouw eten ziet er ook erg lekker uit!

Training!

Gewichten zijn relatief laag, dus ik focus mij wat meer op een mega strikte (langzame) uitvoering zonder dat ik de buikspieren echt moet gebruiken.

BOOTY BUILDER
13X20
13X20 @7

HIPABDUCTION
18X75
18X75 @7

LAT PD WIDEGRIP
10X40
8X40 @7

DB ROW (ONE ARM)
12X16 12X16
12X18 12x16 @6

ONE ARM LEANING CABLE SIDERAISES
12x2,5 12x2,5
10x2,5 10x2,5
10X2,5 10X2,5

BICEP CABLE CURL (BAYESIAN)
16X5
16X5

ONE ARM BICEP CURL STRICT
10X8 10X8
10X8 10X8

A
GLUTES/HAMS/RUG/REAR+SIDEDELT/BICEPS

B
QUADS/CALVES/CHEST/FR DELT/TRICEPS

STEPUPS SLOW EXCENTRIC (3 sec)
8x 8x
8x 8x
8x 8x

LEGEXT (ONE LEG)
10x25 10x25
11X25 11X25
10X25 10X25

BENCH
17x30
17X30
Het voelt nog iets te vroeg om de weer 40 kg te doen

CLOSEGRIP BENCH PUSHUPS (INCLINE)
8X
9x
Lang niet meer gedaan! Echt fijne oefening voor oa de triceps.

OHP SEATED
12X17,5
12X17,5

TRICEP PUSHDOWN
13X17,5
12X17,5

Over 3 weken ga ik de intensiteit weer wat opbouwen. Voor nu is het doel meer om alle spieren te activeren en basis spierkracht te behouden.

Het herstel gaat verder erg goed! Ik kan weer langere stukken wandelen zonder klachten en mijn buik slinkt elke dag iets meer. Het bloedverlies is inmiddels ook gestopt.

Terug
Naar boven