XXL Nutrition

Sp's powerbuilding / cutting log 2018

• Topic Starter Topic Starter
Training ging meh.. had gisteren nog pullups gedaan (was ik vergeten te loggen) en dit x ook met een band (dus hoog in reps). Doe ik nooit dus dik spierpijn:/ Had echt last met benchen.

BENCH
6X60
6X60
6x60
5X60
Zwaarder dan anders...

LOW SEATED CABLE ROWS
10X47
8X57
8X60.5
8X64 @9

CLOSEGRIP PUSHUPS
15X
14X
14X

UPRIGHT CABLE ROWS
10X42
10X42
10X42

SIDE RAISES SUPERSET FRONT PLATE RAISE
18X2X6 /10X10
15X2X8 /10X10
15X2X8 /10X10
heb al heel lang mijn front delts niet getraind (enkel indirect). Ik vind mijn front delts nogal plat (weinig massa) dus wil daar toch wat aandacht aan gaan besteden. Schouder drukken of ohp mocht ik niet meer doen, maar front raises lunnen natuurlijk prima!
Ik bench widegrip met arch dus ik gebruik nauwelijks mijn front delts en bench uberhaupt niet veel.
Wel vandaag weer eens closegrip pushups dus daar pak ik wel wat front delt mee.

FACEPULL
10X35
10X35
10X35

CROSSBODYCURLS
9X2X10
9X2X10
9X2X10

TRI ROPE PUSHDOWN SS ROPECURLS
10X25 / 10X25
10X25 / 10X25
10X25 / 10X25

ONE ARM TRI PUSHDOWN SS BICURL
14X10 / 12X10
14X10 / 12X10
14X10 / 12X10

Dus wat ga jij dinsdag doen? :rolleyes:

Nederlandse chinees is geen chinees... ooit had ik tijdens mijn studie een echte chinese vriendin... die kon koken. Niet svan die vieze sausen waar alles mee doordrenkt is.
Maar echt veel groente vlees en kip en vis met voornamelijk kruiden.. zo nu en dan wat zwarte bonen en vissaus.. eventueel wat hoisin saus.. echt zoveel lekkerder... met gestoomde rijst :)

Vietnamees is ook veel lekkerder. Niets beter dan familie recepten :D enjoy!
Ok ok beloofd:)

Ja klopt, het is echt afgestemd op hollanders. Dat eten ze zelf niet indd.

Wel jammer eigenlijk!

Jemig wat een knappe DL, dat ga ik nog ff niet redden zo snel achter elkaar en al zeker niet met 130 Kg.

Is wel op 1 plate, maakt t net iets makkelijker:)

Ik bench ook widegrip en met grote arch (was eerst wel minder) en één van de weinige dingen waar duidelijk relatief veel massa opzit zijn m'n front delts.
Van de week liet ik 2 vriendinnen voelen en die schrokken zich bijna rot :o
Denk dat het bij de een gewoon meer tijd kost om daar massa op te krijgen dan bij anderen, zoals bij elk lichaamsdeel wel.
Ik zou bijvoorbeeld een moord doen voor die benen van jou en @natty87 . Terwijl ik ook gewoon voldoende squat, deadlift, lunges, bridges, etc doe.

Ik bench ook widegrip en met grote arch (was eerst wel minder) en één van de weinige dingen waar duidelijk relatief veel massa opzit zijn m'n front delts.
Van de week liet ik 2 vriendinnen voelen en die schrokken zich bijna rot :o
Denk dat het bij de een gewoon meer tijd kost om daar massa op te krijgen dan bij anderen, zoals bij elk lichaamsdeel wel.
Ik zou bijvoorbeeld een moord doen voor die benen van jou en @natty87 . Terwijl ik ook gewoon voldoende squat, deadlift, lunges, bridges, etc doe.
Absoluut waar. Massa op de chest kweek ik vrij makkelijk, maar daar haal ik dan ook weer alle kracht vandaan bij het benchen. Front delts zijn zielig:p

Maar wat er niet is kan nog komen, duurt alleen langer. Net zoals met kuiten. Mijn vriend heeft van nature dikke kuiten en die gingen nog eens flink groeien door alleen te squatten:p Die van mij zijn gok ik 2% gegroeid in 4+ jaar:D Ik moet waarschijnlijk voor nog 2% een shitload aan kuit oefeningen doen:/

Btw, jij doet toch wel ohp?

Absoluut waar. Massa op de chest kweek ik vrij makkelijk, maar daar haal ik dan ook weer alle kracht vandaan bij het benchen. Front delts zijn zielig:p

Maar wat er niet is kan nog komen, duurt alleen langer. Net zoals met kuiten. Mijn vriend heeft van nature dikke kuiten en die gingen nog eens flink groeien door alleen te squatten:p Die van mij zijn gok ik 2% gegroeid in 4+ jaar:D Ik moet waarschijnlijk voor nog 2% een shitload aan kuit oefeningen doen:/

Btw, jij doet toch wel ohp?

Zeker waar dat het nog kan komen, met wat extra tijd. Mensen die klagen over bad genetics en het dan negeren zijn zelf de boosdoener vind ik ook hoor. Gewoon meer tijd en moeite erin stoppen.
Mijn vriend heeft ook een goed gevormde lowerbody terwijl die niks aan sport doet :p

Nope doe al >1,5 jaar geen ohp of dumbell ohp achtig-iets. Delts ook nooit geïsoleerd totaan nu zo nu en dan met de 4-weekse Sheiko die ik sinds 8 weken volg.

Zeker waar dat het nog kan komen, met wat extra tijd. Mensen die klagen over bad genetics en het dan negeren zijn zelf de boosdoener vind ik ook hoor. Gewoon meer tijd en moeite erin stoppen.
Mijn vriend heeft ook een goed gevormde lowerbody terwijl die niks aan sport doet :p

Nope doe al >1,5 jaar geen ohp of dumbell ohp achtig-iets. Delts ook nooit geïsoleerd totaan nu zo nu en dan met de 4-weekse Sheiko die ik sinds 8 weken volg.
Inderdaad, ook met slechte genen kun je progressie maken. Sommige dingen kosten dan meer tijd of vragen om meer aandacht.

Ah dat dacht ik! Heb je ook wel eens spierpijn in de front delts na een benchdag?
Ik heb nu trouwens voor het eerst in tijden spierpijn in de front delts, ben benieuwd of ik in de loop vd tijd nog wat progressie ga zien. Kuiten wou ik als experiment gaan doen. Die zijn praktisch ongetraind haha.

Toen ik nog wel incline bp deed en incline db deed voelde ik trouwens wel dat mijn delts meer deden, alleen met mijn huidige manier van benchen niet.

Nee nooit spierpijn in de (front) delts. Als ik al spierpien heb van benchen is dat alleen in upper chest.
Vind het niet gek dat je spierpijn hebt nu je coor het eerst je front delts aan het isoleren bent.
Incline pakt zeker meer delts :)

Zo trainingsschama is klaar! Werd ook wel tijd na een tijdje te hebben gefreewheeled.

Ub/lb blijft, maar gewoon vaste dagen en elke dag net een andere focus.

Sq/bp/dl is nu 1 dag op een hogere intensiteit (5 reps @8 met backoff sets). Freq van bp ligt op 3x p week, blockpull 2x en sq 1x (maar wel op dag 2 wel boxsquats).
Voor pl zou vaker squaten beter zijn, maar dit schema is nog steeds meer gericht op dikkere glutes en meer massa in het algemeen. Zal vast wel wat zijn kwijt geraakt na 9 kg te zijn afgevallen.

In de 1e instantie dus 5@8 (ca 80%) op de main lifts en dit zal in de loop vd tijd opbouwen tot 3@ rpe 8 (ca 85%). Wellicht dat ik op den duur weer terug ga naar mijn pl schema.

Ben je zelf aan de slag gegaan met je schema, of heb je een coach?

Ben je zelf aan de slag gegaan met je schema, of heb je een coach?
Nee schema's maak ik meestal zelf (al wil ik een bestaand schema nog wel eens tweaken).

Meestal wel geinspireerd door oa Mike Tuscherer, Greg Nuckols, Mike Israetel etc..

Ik heb de 1e paasdag geen kcal geteld. We hebben een royaal ontbijt gehad en in de middag zijn we met een grotere groep naar wildlands geweest (omdat achtbaan enzo). Daar ook het nodige lekkers gehad en in de avond gingen we gourmetten.

Gisteren wel geteld en netjes aan mijn macro's gehouden ook. Vandaag nog steeds 67.4 en cms vrijwel gelijk. Vet% is ook nog steeds 15.5%.
Bi 3mm
Tri 8 mm
Rug 7.5 mm
Taille 4 mm

Taille 65.5
Buik 80.5
Billen 93
B.been 56.5
Kuit 36 (ga ik bijhouden als experiment)

Had ik heel eerlijk niet verwacht, maar ik vind het prima:) De rest vd week hou ik mij netjes aan mijn schema.

1e training van het schema was pittig, maar voelde wel goed!

squats voelen nog steeds onwennig, maar kost wel weer een paar weken om in te komen. Gelukkig heb ij geen kniepijn meer.

SQUATS
5X80
5X90
5X100
3X5X90

BOXSQUAT
5X110
5X120
5X130 @8
Heb nog wel gefilmd, maar je ziet ongeveer alleen de benen:p Volgende x beter

LEGPRESS
8X175
8X185
8X195 @8

LEG EXTENSION
8x75
8x89
8x96 @8
13x82

DOUBLE BANDED HIP THRUSTS
14X
14X
14X

BANDED SUMO FRONT DB SQUAT SS HIPADDUCTION (voor de medial glutes)
10x24 / 12x75
10x24 / 12x75
En ja, spierpijn op een nieuwe plek vandaag hehe (aan de boven zijkant vd glutes)

SISSY SQUAT SS HANGING KNEE RAISES
12? X / 10X
12? X / 10X
12?X / 10X

Ca 90 minuten

Vids
Double banded hip thrust
Geel 3x groen 2x
Had net tijdens deze set de groene band niet goed liggen maar ok:p

Sissy squat.. met spiegel nog, want je hebt heel snel de neiging om te squaten ipv naar achteren te hangen

Laatst bewerkt:
Je hebt iig genoten van de Pasen :D

Fijn dat de kniepijn weg is!
Nette training! :thumb: geniet van de spierpijn :D

Nette Sissy en wordt zeker onderschat!

Heb deze mijn vrouwtje ook aangeleerd en een heerlijk burn :fire:

Zelf kan ik het helaas niet vanwege missende kruisbandjes :treuren:

Sissy squat mag gewoon atg hoor :cool:

Je hebt iig genoten van de Pasen :D

Fijn dat de kniepijn weg is!
Nette training! :thumb: geniet van de spierpijn :D
Dankjuh:)

Nette Sissy en wordt zeker onderschat!

Heb deze mijn vrouwtje ook aangeleerd en een heerlijk burn :fire:

Zelf kan ik het helaas niet vanwege missende kruisbandjes :treuren:
Thnx!
Hmmz dat lijkt me klote. Sissysq is wel heel veilig voor de knie, maar zonder kruisbanden zal dat weer een ander verhaal zijn!

Sissy squat mag gewoon atg hoor :cool:
Is de 2e keer dus ben nog mijn balans aan het aftasten:p Jij doet 'm atg dus:).

Bench voelt momenteel niet echt lekker. Aankomende tijd maar even extra focussen op het stabiel houden van mijn rechter schouder.
5x60
5x62.5
4x65 (tijdens deze set bleef mijn schouder niet op positie, voelde daarna nogal verrot)
2x5x55
Doel was 5@8 3x5 -10%
62.5 voelde als een rpe 7, maar had het achteraf beter bij 62.5 kg kunnen laten.

WIDE GRIP PULLUPS
4X @8
4X
4X@9.5

BOR CABLE
3X11X70

UPRIGHT ROWS
3x10x42

LATERAL RAISES
3X18X2X6

ONE ARM DB CURL
2X10X2X0
2X8X2X12

TRI ROPE PUSHDOWN
3X12X30
SS
ROPE CURLS
3X10X30

ONE ARM TRI PUSHDOWN
3X15X10
SS
ONE ARM CURLS
3X13X10

FACEPULL
3X12X30
DROPSET
10X20

(Binnenkort wil ik incl db press toevoegen, maar eerst moet mijn schouder weer goed voelen)

Los van bench merk ik dat ik weer ietsje sterker wordt. Net her en der een rep extra (al wil ik liever dat mijn zwakke bench nu weer als vanouds wordt:/).. al met al bench ik 10% minder momenteel (65 was nmlk mijn 10 rm en nu eerder 5-6 rm, bw was toen 9 kg meer..)

Terug
Naar boven