Fitness Seller

Sp's powerbuilding / cutting log 2018

Balen van je schouder. :(

Misschien met BP even een tijdje wat lager in gewicht en meer reps pakken. Kijken hoe je die schouder een beetje onder controle kan krijgen misschien op deze manier?

Thnx!
Hmmz dat lijkt me klote. Sissysq is wel heel veilig voor de knie, maar zonder kruisbanden zal dat weer een ander verhaal zijn!

Heb het een aantal keer geprobeerd maar regelmatig een 'give-away' momentje. Normale squats e.d. geeft geen enkel probleem.

Als het gaat zou ik het er zeker inhouden :thumbs:

Dankjuh:)

Thnx!
Hmmz dat lijkt me klote. Sissysq is wel heel veilig voor de knie, maar zonder kruisbanden zal dat weer een ander verhaal zijn!

Is de 2e keer dus ben nog mijn balans aan het aftasten:p Jij doet 'm atg dus:).

als ik hem doe dan zeker.
Geen gewicht nodig, is al hele zware oef.

als je ligt op de bench schouders wel goed naar achteren gedrukt/gehouden?

Hier dacht ik ook aan. Zou je setup even onder de loep nemen. Ik had zelf dat m'n schouderblad links niet goed lag en daardoor m'n schouder(kop) verschoof.
Na de fysio oefeningen en het veranderen van m'n setup heb ik daar nooit meer last van gehad.

Zou volgende keer even re-racken en vervolgens aan je resterende reps beginnen als je merkt dat de reps niet veilig/goed voelen.

• Topic Starter Topic Starter
Balen van je schouder. :(

Misschien met BP even een tijdje wat lager in gewicht en meer reps pakken. Kijken hoe je die schouder een beetje onder controle kan krijgen misschien op deze manier?
Ja miss wel ff beter tot het weer lekker gaat!

Heb het een aantal keer geprobeerd maar regelmatig een 'give-away' momentje. Normale squats e.d. geeft geen enkel probleem.

Als het gaat zou ik het er zeker inhouden :thumbs:
Gek dat normale squats geen last geven, maar zou toch liever squaten in dat geval:)

als ik hem doe dan zeker.
Geen gewicht nodig, is al hele zware oef.
Lijkt me lastig qua balans, maar ga het proberen!

Ja dat wel, maar wordt met elke rep minder lijkt het.

Hier dacht ik ook aan. Zou je setup even onder de loep nemen. Ik had zelf dat m'n schouderblad links niet goed lag en daardoor m'n schouder(kop) verschoof.
Na de fysio oefeningen en het veranderen van m'n setup heb ik daar nooit meer last van gehad.

Zou volgende keer even re-racken en vervolgens aan je resterende reps beginnen als je merkt dat de reps niet veilig/goed voelen.
Zal even wat vaker weer filmen. Is echt pas sinds de laatste weken, daarvoor ging het juist heel lekker (gecobtroleerd).

Heb zelf het idee dat ik te zwaar heb gebencht (niet qua gewicht, maar qua rpe) waardoor ik mijn techniek heb laten versloffen. Normaal liet ik het gewicht rustig zakken (ik leg dan ook echt de focusop het zakken met de lats) en explosief omhoog. Ik merk dat ik sneller ga bounchen nu waardoor mijn schouder waarschijnlijk niet blijft liggen. Wel altijd rechts vreemd genoeg.

Waarschijnlijk moet ik ff helemaal resetten tot het weer lekker voelt en vanaf daar verder bouwen. Ook even weer op techniek letten!!

Soms wil je dat stapje terug niet doen... maar soms is het net wel even verstandiger. MIsschien levert het je wat op.
In ieder geval wat je ook doet.. ik hoop voor je dat het snel over is en je weer lekker op kan bouwen met die BP. :)

Kunt toch niet verwachten dat je bench net zo sterk blijft als voor je cut. Zult altijd wel iets inleveren en je blessure aan je schouder zal vast ook minder snel herstellen.
Niks mis met eens wat rustiger aan doen al wil je in je hoofd liever meer doen.

Soms wil je dat stapje terug niet doen... maar soms is het net wel even verstandiger. MIsschien levert het je wat op.
In ieder geval wat je ook doet.. ik hoop voor je dat het snel over is en je weer lekker op kan bouwen met die BP. :)
Ja die knop moet ff om, maar sinds de vakantie heb ik niet meer lekker gebencht (laatste echt goede sessie was 2 maart zag ik).
Yes hoop t ook:)

Kunt toch niet verwachten dat je bench net zo sterk blijft als voor je cut. Zult altijd wel iets inleveren en je blessure aan je schouder zal vast ook minder snel herstellen.
Niks mis met eens wat rustiger aan doen al wil je in je hoofd liever meer doen.
Ja dat is het ook. Ik wil te graag en kan denk ik moeilijk accepteren dat ik een stapje terug moet doen. 9 kg is ook een hoop en het was niet bepaald een langzame cut.

Nu gewoon weer bouwen en accepteren dat ik wat kracht heb ingeleverd. Komt wel weer terug!

Nu gewoon weer bouwen en accepteren dat ik wat kracht heb ingeleverd. Komt wel weer terug!

Zo is dat! Vanaf hier kan het alleen nog maar beter gaan:) Goed eten en goed liften:lifter:. Maar dat komt vast en zeker goed, want dat heb ik al gelezen in eerdere logs:thumb:

Zo is dat! Vanaf hier kan het alleen nog maar beter gaan:) Goed eten en goed liften:lifter:. Maar dat komt vast en zeker goed, want dat heb ik al gelezen in eerdere logs:thumb:
Absoluut!

Heb ook even mijn log nagelopen en besef mij ook wel dat ik amper heb gebencht. Vanuit bb oogpunt is dat ook niet nodig, paar setjes bp is genoeg om de massa te onderhouden.

Blijkbaar vind ik kracht nog echt wel belangrijk dus ik denk dat ik weer wat meer volume ga toevoegen:)

Vanavond staan en boxdeads op het programma.
Ik heb nog steeds spierpijn van mijn laatste training dus ben benieuwd hoe het gaat:p

Mijn gewicht is gedaald naar 67 kg vanmorgen. Ik had verwacht met de extra kcals +2500 kcal en zonder buikloop wel aan te komen (iig iets!), maar niet dus.
Met de paasdagen zat ik minstens op 3000 kcal.

Lastige is nu dat ik niet alle dagen mijn kcal heb bijgehouden (door oa de paasdagen) waardoor avatar mijn kcal gelijk houdt. Ik kan ervoor kiezen om te zeggen dat ik wel netjes mijn voeding heb bijgehouden, in dat geval zal mijn kcal waarschijnlijk worden verhoogd (ligt aan mijn gewicht overmorgen), alleen kloppen dan de berekeningen niet meer.

Andere optie is om op eigen houtje verder te gaan en dan kan ik zelf mijn kcal bepalen. Op behoefte eten is overigens ook een optie, maar dan moet wel echt 90% onder goede voeding vallen (anders eindig ik met zakken drop en koekjes:p).

Ik lees hier benchvolume :heart:

Kan je niet voor de niet bijgehouden dagen een schatting invullen? Als je zegt dat het minstens 3000 was dat je dan bv 3300 invult.
Geeft wel het meest logische beeld daarna dan. En zou zonde zijn imo als je nu op eigen houtje verder gaat nu dit je plan was.

Ik lees hier benchvolume :heart:

Kan je niet voor de niet bijgehouden dagen een schatting invullen? Als je zegt dat het minstens 3000 was dat je dan bv 3300 invult.
Geeft wel het meest logische beeld daarna dan. En zou zonde zijn imo als je nu op eigen houtje verder gaat nu dit je plan was.
Grappig dat je dat zegt, want dat is precies wat ik uiteindelijk heb gedaan haha.

Grootste gross is toch elke dag hetzelfde, alleen de 1e paasdag heb ik RUIM afgeweken. Oa veel brood, croissantjes, salades (broodbeleg) en gourmetvlees. Ik schat voor de 1e paasdag ook in dat ik minstens 3000 kcal heb gehad.

Voor de rest van de dagen kom ik nu op 2470 uit gemiddeld dus over 4 dagen is dat geschat 2600. Met vandaag en morgen erbij ligt dat vrij dicht in de buurt van het weekdoel (2530 kcal gem.). Qua macro's zit ik verder goed.

Ja ik wil mijn liefde voor bench terug!!! Momenteel zit ik rond de 8 werksets per week, maar om progressie te maken moet ik tussen de 12-16 sets zitten. Er komt sowieso een bench variant bij (waarschijnlijk closegrip slingshot bench).

Voor squat is dat trouwens niet anders, ik heb heel weinig gesquat de laatste tijd. Ook dat ging lekker toen ik ca 12-14 sets deed per week (combi van sq en boxsq).

Grappig dat je dat zegt, want dat is precies wat ik uiteindelijk heb gedaan haha.

Grootste gross is toch elke dag hetzelfde, alleen de 1e paasdag heb ik RUIM afgeweken. Oa veel brood, croissantjes, salades (broodbeleg) en gourmetvlees. Ik schat voor de 1e paasdag ook in dat ik minstens 3000 kcal heb gehad.

Voor de rest van de dagen kom ik nu op 2470 uit gemiddeld dus over 4 dagen is dat geschat 2600. Met vandaag en morgen erbij ligt dat vrij dicht in de buurt van het weekdoel (2530 kcal gem.). Qua macro's zit ik verder goed.

Ja ik wil mijn liefde voor bench terug!!! Momenteel zit ik rond de 8 werksets per week, maar om progressie te maken moet ik tussen de 12-16 sets zitten. Er komt sowieso een bench variant bij (waarschijnlijk closegrip slingshot bench).

Voor squat is dat trouwens niet anders, ik heb heel weinig gesquat de laatste tijd. Ook dat ging lekker toen ik ca 12-14 sets deed per week (combi van sq en boxsq).

Haha same thoughts. Goed dat je het zo ingevuld hebt.

Ja ik had het idee dat je best lekker ging op squats en boxsquats.
Met name met bench is volume erg belangrijk vind ik. Je kan ook relatief veel volume daarop aan omdat het relatief kleine spieren zijn die het grootste werk verrichten.

Haha same thoughts. Goed dat je het zo ingevuld hebt.

Ja ik had het idee dat je best lekker ging op squats en boxsquats.
Met name met bench is volume erg belangrijk vind ik. Je kan ook relatief veel volume daarop aan omdat het relatief kleine spieren zijn die het grootste werk verrichten.
Uhu klopt. Al moet ik zeggen dat ik vrij snel doms heb in de borst. 2x p week benchen met ca 7-8 sets per training kon ik goed handelen qua herstel, beter dan 3 x p week (3 x kan wel, maar dan moet de 3e training meer op techniek gericht zijn).

Voor squats/dl net zo, maar dan moet ik niet die shitload aan isolatiewerk doen huhu. Ik denk dat het nu ook een goed moment is om evn kritisch naar mijn schema te kijken en mijn doelen (ik wil teveel, zoals gewoonlijk:p).

Uhu klopt. Al moet ik zeggen dat ik vrij snel doms heb in de borst. 2x p week benchen met ca 7-8 sets per training kon ik goed handelen qua herstel, beter dan 3 x p week (3 x kan wel, maar dan moet de 3e training meer op techniek gericht zijn).

Voor squats/dl net zo, maar dan moet ik niet die shitload aan isolatiewerk doen huhu

Zal vooral aan totaal volume, verdeeld over alle oefeningen, liggen dan inderdaad denk ik.
Je kan misschien 2x per week normaal benchen en een 3e keer een variant (close grip/slingshot/incline). Incline is dan wel weer een stuk anders, maar goed.

Zal vooral aan totaal volume, verdeeld over alle oefeningen, liggen dan inderdaad denk ik.
Je kan misschien 2x per week normaal benchen en een 3e keer een variant (close grip/slingshot/incline). Incline is dan wel weer een stuk anders, maar goed.
Dat is ook een goede optie inderdaad. Dan zou ik ub/lb aan kunnen houden (2x4 sets bench, 1x4 benchvariatie om mee te starten).

Ik ga even sleutelen iig:)

Treen!

BLOCKPULL 1 PLATE
5X120
5X130
5X135 @7
3X5X120

SLDL ZONDER BELT (1 plate)
8X80
8X80
8X80

DOUBLE BANDED HIP THRUST SS
ONE LEG RDL
12X / 12X16
12X / 12X16
12X / 12X16

GHR SS ABS
12X
12X
12X

Ik had nog meer willen doen, maar geen tijd meer..

En nog een filmpje!
Her en der spierpijn dus kon wat moeilijker dan anders spanning houden. Voor de rest ging het wel ok

Laatst bewerkt:
Terug
Naar boven