AndroidHealthClinic

Sp's powerbuilding / cutting log 2018

Bezoekers in dit topic

Heb nog even zitten twijfelen of ik nu met een nieuw schema zou starten of na de vakantie. Uiteindelijk besloten om daar deze week al mee te starten. Motivatie is ook direct weer een stuk hoger:)

Heb echt een basic progressie schema aangehouden. Enkele andere programma's hanteren ongeveer hetzelfde systeem (obv het totale repaantal ga je een x kg omhoog). Voor de rest is het een pull/push/leg schema met elke 4e dag een rustdag (vandaag dus). Op de pulldagen combineer ik deads met rug.

Legtreen van gisteren
SQUATS
6X90 RPe 6
6X90
6X90 RPe 7 op film
Conditioneel vooral zwaar.
Fijn dat ik weer pijnvrij kan squaten:)
Volgende x 92.5

BOXSQUAT (lager dan anders)
7x100
7x100
7x100

LEGPRESS
10X175
10X175
12X175

HIPADDUCTION
15X75
15X75
15X75
15X75
Volgende x ff verhogen

DOUBLE BANDED HIP THRUST GEEL+BLAUW
Ik ben begonnen met paars, daarna groen en nu blauw.
13x
13x
13x
13x

+

Abs en thuis nog een banded glute circuit
 
Mooi gewicht hoor, het lijkt je wel erg makkelijk af te gaan.
Er zijn er denk ik maar weinig van het andere geslacht die
naast je gaan staan squatte of niet haha
 
Mooi gewicht hoor, het lijkt je wel erg makkelijk af te gaan.
Er zijn er denk ik maar weinig van het andere geslacht die
naast je gaan staan squatte of niet haha
Thanks! Gewicht voelde vrij licht, maar moet opnieuw werken aan mijn diepte en niet te snel willen:)

Gelukkig zijn er sterke mannen bij ons haha.. meeste trainen recreatief (meer om de hartslag hoog te houden) en dan is er nog een clubje behinnende pl-ers die al een best aardige squat hebben.
 
Ff weer gewogen. 68.5 kg dus wel wat gains gemaakt (vet/vocht/spier!??:p).

Vandaag ayce eten en morgen even weer terug op het cutschema (nog 1.5 week tot de vakantie:)).

Voeding is momenteel niet echt on point. Aardig wat extra ijs gehad, want ja, zomergevoel he:)
 
Ik heb het nummer van de fysio afdeling in mijn telefoon gezet. Ik ga overmorgen bellen, hoe dan ook. Het moet echt, want ik krijg nu meer last.

Ik heb vooral last met benchen en dan met name bij zakken van het gewicht. Opzich ook logisch, het gene wat ik heb (hagl) veroorzaakt instabiliteit (dat is ook vaak de enige klacht) en juist dat ben ik nodig bij het zakken van het gewicht. Ook met weinig gewicht benchen ging het niet lekker vandaag, dus zit er steek over te denken te stoppen met benchen. Op deze manier is het ook niet bepaald leuk meer:/ Lastste tijd gaat het steeds minder:(

Mentaal ben ik toe aan een operatie, dus dat zegt misschien wel iets over hoe ik er nu in sta. Liever 1 jaar niets en nog 30 jaar (bij wijze van) met een gezond lijf sporten dan beperkt met klachten.

Vandaag heb ik verder nog chestpress gedaan. Dit ging prima! Ook plate loaded shoulderpress gaat lekker. Dan maar meer apparaten voor nu tot ik bij de fysio ben geweest.
 
Pfff... das echt klote... :sad:

Dan toch maar naar de fysio. Kijken ook wat hij kan en mogelijk adviseert aangaande herstel en/of operatie.

Soms kan een operatie heel ingrijpend zijn en wordt er wel gedacht dat het een té grote ingreep is ten opzichte van de last. Maar het tegendeel is ook best vaak het geval. Want ja 1 jaar eruit om 30 jaar verder te kunnen klinkt toch beter dan een paar jaar redelijk voortkabbelen... Maar een keuze erin maken blijft evengoed lastig....

Hopelijk biedt de fysio voor nu op korte termijn enige verlichting.

Je kan ook sterk worden zonder BP... Maar ik snap je wel want met pijn is het niet leuk meer. :(

Sterkte :kiss:
 
Slin besluit om contact op te gaan nemen vind ik. Hopen dat je hiet sterker, letterlijk en figuurlijk, uit gaat komen
 
Balen van de pijntjes, en moedige beslissing ook om weer terug naar de fysio te gaan. Zo'n operatie lijkt mij altijd maar griezelig. Ik hoop dat ze snel wat kunnen betekenen voor je!
 
Bench is niet heilig. Ik vind zelf de strict press leuker en een stuk beter aanvoelen voor mijn schouders. Benchen doe ik er eigenlijk vooral bij, al zitten er in mijn huidige hypertrofieblok wel weer meer benchvarianten dan pure OHP's.
 
Slimme keus, het is wel klote.
Maar zoals je zegt, beter een jaar op offeren dan een leven lang mee lopen klote.
En zoals gezegd, er zijn nog wel andere dingen je zou kunnen om je lekker te voelen.
Succes
 
Pfff... das echt klote... :sad:

Dan toch maar naar de fysio. Kijken ook wat hij kan en mogelijk adviseert aangaande herstel en/of operatie.

Soms kan een operatie heel ingrijpend zijn en wordt er wel gedacht dat het een té grote ingreep is ten opzichte van de last. Maar het tegendeel is ook best vaak het geval. Want ja 1 jaar eruit om 30 jaar verder te kunnen klinkt toch beter dan een paar jaar redelijk voortkabbelen... Maar een keuze erin maken blijft evengoed lastig....

Hopelijk biedt de fysio voor nu op korte termijn enige verlichting.

Je kan ook sterk worden zonder BP... Maar ik snap je wel want met pijn is het niet leuk meer. :(

Sterkte :kiss:
Klopt. Het schijnt een kleine ingreep te staan met een hoge kans op 100% herstel dus wat dat betreft is een OP geen gek idee. Herstel is alleen lang!

Heb inmiddels contact gehad met de fysio afdeling en ik wordt nog terug gebeld. De eerste stap is iig gezet.

Dankje:)

Slin besluit om contact op te gaan nemen vind ik. Hopen dat je hiet sterker, letterlijk en figuurlijk, uit gaat komen
Yes! Ik wil gewoon lekker lang kunnen blijven sporten, ik voel mij daar heel goed bij:)

Balen van de pijntjes, en moedige beslissing ook om weer terug naar de fysio te gaan. Zo'n operatie lijkt mij altijd maar griezelig. Ik hoop dat ze snel wat kunnen betekenen voor je!
Ben gelukkig niet heel bang voor operaties, maar natuurlijk zie ik er wel tegenop om mijn UB niet te kunnen trainen (of beperkt). Doei gainz:p

Bench is niet heilig. Ik vind zelf de strict press leuker en een stuk beter aanvoelen voor mijn schouders. Benchen doe ik er eigenlijk vooral bij, al zitten er in mijn huidige hypertrofieblok wel weer meer benchvarianten dan pure OHP's.
Nee absoluut niet, maar was wel een lift dat eindelijk lekker ging afgelopen jaar:) Ik vind bp ook leuk mits ik klachtenvrij ben, maar die vlieger gaat op voor alle lifts.

Slimme keus, het is wel klote.
Maar zoals je zegt, beter een jaar op offeren dan een leven lang mee lopen klote.
En zoals gezegd, er zijn nog wel andere dingen je zou kunnen om je lekker te voelen.
Succes
Ja dat dacht ik ook!

Als het alleen met trainen was dan is het de vraag of het een OP waard is. Probleem is meer dat ik met computeren ook last krijg, of zoals nu met mijn studie. De reden waarom ik naar de fysio ging en waarom ik uiteindelijk een MRI heb gehad was juist door klachten die vanuit mijn werk (computerwerk) onstonden.

Maar goed, ik ben benieuwd wat de fysio heeft te zeggen.
 
Ik werd net gebeld, maar ik moet dus heen fietsen voor een nieuwe verwijzing:/ Blijkbaar verloopt dat na een bepaalde tijd.
 
Vanavond pull! Deadlift was vrij zwaar de laatste training dus hopelijk gaat het vandaag beter. Ik was ook verkouden vorige week, maar na paar dagen 3 g vit c te hebben gehad ben ik weer helemaal fit nu:)

Sinds zondag ook weer op dieet. Toppunt was 69.2 kg, maar dat is alweer gedaald naar 68.4 kg. Dit was na een paar dagen veel vreten en AYCE.

Cms zijn ongeveer gelijk aan het punt waar ik was geeindigd dus prima verder. Grootste gross was vocht waardoor ik "vetter" leek.

Volgende donderdag ga ik iig al op vakantie O.o Heb er super veel zin in!:D

De weersvoorspelling is niet zo goed als gehoopt, maar met gem. 21 graden ook niet heel verkeerd (stiekem hoop ik dat het alsnog 25+ wordt).
Maar goed, als we in augustus hadden geboekt dan waren we +4000 euro armer dus ja:p
 
Overzicht

76.6 kg / 72 kg / 71.2 kg / 70.8 / 68.5 / 67.8 / 67.3 / 68.4
28 jan,16 feb, 26 feb, 2 mrt, 10 mrt / 17 mrt / 27 mrt / 24 april
Taille 71 69 68/67.5 67 66 66 65.5 65.5
Buik 87/86.5 84 83/82.5 82 81.5 80.5 80 80.5
Bil 100.5 97 96 95 93.5/94 93 94
Bovenbeen 61.5/62 60 60 58 57.5 57 56.5 56.5/57
 
Het kan in ieder geval gefixed worden :D en binnenkort lekker vakantie, wat wil je nog meer haha
 
Ik hoop dat je die verwijzing snel hebt en terecht kan. Als je het wel gaat doen.
Maar voor nu lekker uitkijken naar je vakantie :D altijd goed! :)
 
Push treen van gisteren

HAMMERSTRENGTH PLATELOADED SHOULDERPRESS
10x30 @6
10x35
10x35
9x35 @8-9
Ik ga hier mooi mee vooruit, fijn is dat:) Ik heb ook geen probleem met instabiliteit hier vanwege de vaste bewegingsbaan.

LIFE FITNESS CHEST PRESS
10x40
10x40
10x40
10x40
Ook hier heb ik kunnen ophogen (+5kg)

UPRIGHT ROWS (met touw)
10X42
10X42
10X42

FACEPULL
8X42 (perongeluk, dacht al wtf.. waarom gaat fit zo zwaar:/)
12x35
12x35
12x35

Lateral raises
15x2x6
15x2x6
15x2x6

Enn nog biceps/triceps
Oa vbar pushdown en overhead extension.

Had in de eerste instantie biceps bij de pull dag, maar de pulltra training kost VEEL meer tijd en superset het ook liever qua tijd.

Ow en in jaren? Weer eens kuiten getraind, gesuperset met de plateloaded press. Gewoon 10x per been (terwijl ik op een ophoging sta). Zwaar zat, want teamnocalves;) Ik moet wel zeggen dat mijn kuiten gegroeid zijn in de laatste jaren zonder direct kuiten te trainen (vooral door squats/sumodl), maar geisoleerd maakt zeker wel een verschil gok ik zo.

En natuurlijk spierpijn vandaag:p

Ook weer eens spierpijn in mijn rug en gek genoeg mijn reardelts (waar ik nog nooit spierpijn heb gehad), ik denk door de pullups (vooral omdat ik van loeizware 3-5 reppers bw naar 10 reppers met elastiek ben gegaan).
 
Laatst bewerkt:
Push treen van gisteren

HAMMERSTRENGTH PLATELOADED SHOULDERPRESS
10x30 @6
10x35
10x35
9x35 @8-9
Ik ga hier mooi mee vooruit, fijn is dat:) Ik heb ook geen probleem met instabiliteit hier vanwege de vaste bewegingsbaan.

LIFE FITNESS CHEST PRESS
10x40
10x40
10x40
10x40
Ook hier heb ik kunnen ophogen (+5kg)

UPRIGHT ROWS
10X42
10X42
10X42

FACEPULL
8X42 (perongeluk, dacht al wtf.. waarom gaat fit zo zwaar:/)
12x35
12x35
12x35

Latersl raises
15x2x6
15x2x6
15x2x6

Enn nog biceps/triceps
Oa vbar pushdown en overhead extension.
Ekte bodybuildert treen. :flexbiceps:
 
Back
Naar boven