De meerwaarde zit hem denk ik vooral in het ophogen van de time under tension en de totale volume. Ik heb er even wat onderzoekjes bij moeten pakken, maar met meer volume trainen zorgt voor een langere periode waar spiergroei plaats vind (simpel uitgelegd). Dit onderzoek was obv 30% tot spierfalen en 90% (zal m ff weer opzoeken).
Het sl5x5 schema (die ik zelf heb gevolgd!), heeft mij weinig massa en kracht opgeleverd. Ik was zelfs iets minder sterk toen ik eenmaal bij mijn oude 5repmax aan kwam (ik begon op 50%). Vanaf daar ging het volume TE snel omhoog, sneller dan ik aan kon.. Wat voor mij heel goed heeft gewerkt (wat ik afgelopen peiode heb gedaan) is 2 powerdagen af te wisselen met 2 hypertrophie dagen (gebaseerd op P.H.U.L). Kracht ging flink omhoog, massa in mindere mate.
Laatste weken heb ik op hoog reps + volume getraind en flink massa gepakt. Compounds nog steeds zwaar (1-6 reps op laatste set). Maar goed, van mn coach moet ik dus nu alles naar de 12-15 reps omhoog gooien! Voordeel is nu wel dat ik opnieuw kan focussen op techniek, beweging etc. Hoe het dus gaat bevallen weet ik nog niet, maar mn coach is nogal huge en hij doet die zelf altijd zo.
http://www.muscleandstrength.com/articles/truth-rep-ranges-muscle-growth Hier staat ook het 1 en ander uitgelegd.. ik denk dat er teveel factoren zijn om te zeggen of het 1 wel of niet werkt, maar er leid zeker niet 1 weg naar rome.. dat weet ik zeker!
---------- Toegevoegd om 14:21 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 12:47 ----------
Nou heb mn voedingsschema.. Dat was wel even schrikken O.O Het is RUIM meer dan ik nu eet. Tenminste, het is eigenlijk zoveel als ik nu eet op een ikeetlekkerwaarikzininheb dag maar dan in gezond voedsel. Dus gewoon 100 g haver bij het ontbijt. Dat was niet waarvan ik zo schrok.. totaal 4 wheyshakes en 4 ons vlees..oei.. met 250 g eiwitten denk ik daarbij ook aan mijn portemonnee.. geen 10% gehakt meer, maar biefstuk.. ook dat..
Ik weet niet wat jullie zouden doen.. ik vraag me gewoon heel erg af of dat nou echt zo nodig is.. mijn gevoel zegt dat 3 wheyshakes + 250 g vlees + 2 eieren ruim voldoende is..
Maar om nou meteen eigenwijs te gaan zijn is ook zo wat.. dat doe ik namelijk altijd en wellicht is het goed om iets anders is een kans te geven. Dat doe ik nu ook met die highreprange. Hoe het uit pakt weet niemand.