AndroidHealthClinic

SP's road to bigger AND better!

• Topic Starter Topic Starter
hehe bikini heb ik één keer gezien...
ik snap dat sommigen daar de rillingen van krijgen
dat moet bij je passen inderdaad anders komt het wat lachwekkend over.

Op hoeveel % moet je komen te staan voor de verschillende klasses?

leuk je weg vanaf het begin (nuja, met begeleider enzo, je snapt wat ik bedoel) te kunnen volgen.

Haha ja vooral om de kont naar achter te drukken.. niet echt mijn ding:p

Qua vet% ligt het aan je eigen fysiek. Per klasse is dat ook weer verschillend. Op bodyspace zie ik de figure pro's rond de 10-12% staan dus daar zal ik ook naar toe moeten!

Haha ja vooral om de kont naar achter te drukken.. niet echt mijn ding:p

Qua vet% ligt het aan je eigen fysiek. Per klasse is dat ook weer verschillend. Op bodyspace zie ik de figure pro's rond de 10-12% staan dus daar zal ik ook naar toe moeten!

oeh heftig!

Dat klinkt allemaal erg positief, ben dan ook erg benieuwd hoe het gaat lopen en vooral hoe het je gaat bevallen.
Nieuwsgierig naar hoe je trainingen eruit komen te zien! ^^

combinatie van persoonlijke voorkeur en in welke klasse je het competitiefst kan zijn lijkt me

ja ik denk vooral voorkeur!

---------- Toegevoegd om 19:12 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 19:11 ----------

Dat klinkt allemaal erg positief, ben dan ook erg benieuwd hoe het gaat lopen en vooral hoe het je gaat bevallen.
Nieuwsgierig naar hoe je trainingen eruit komen te zien! ^^

ik ben net zo benieuwd haha. Zo hobbymatig trainen en eten als ik deed wordt 180 graden anders! Dat moet bijna wel resultaat geven.

Maar je zult dan waarschijnlijk wat betreft reprange op meerdere reps per set dan je tot nu toe gewend bent uitkomen? In welke richting moet ik dan gaan denken?
(Ben niet nieuwsgierig hoor, lijkt alleen maar zo ;))

Het zal zeker heel anders worden allemaal. Maar het is inderdaad ook met wedstrijden zo dat je ingedeeld wordt.
Dus ik ben heel benieuwd voor je. Maar 10-12 % is wel erg laag...
Zal wel wennen zijn om de totaal andere kant op te gaan met trainen en eten. Maar als je het wil lukt het je zeker!

Maar je zult dan waarschijnlijk wat betreft reprange op meerdere reps per set dan je tot nu toe gewend bent uitkomen? In welke richting moet ik dan gaan denken?
(Ben niet nieuwsgierig hoor, lijkt alleen maar zo ;))
Wat ik gisteren deed (laatste set squat op 6 reps) *mag* niet meer. Hij had t over 15 reps diepe squat. 1 set smal 1 set Sumo. Hoe precies ga ik nog zien:) Ik vermoed zo alles rond de 10-15 reps, maar dat weet ik niet precies nog.

Het zal zeker heel anders worden allemaal. Maar het is inderdaad ook met wedstrijden zo dat je ingedeeld wordt.
Dus ik ben heel benieuwd voor je. Maar 10-12 % is wel erg laag...
Zal wel wennen zijn om de totaal andere kant op te gaan met trainen en eten. Maar als je het wil lukt het je zeker!
10% is indd laag (kan me nix bij voorstellen nu:p), maar ook wel apart om zo mn lichaam te zien veranderen. Nu eerst in de zin van massa erbij (ben al 10 kg zwaarder dan 2 jaar terug!) en aankomend jaar zal ik droger worden dan ooit!

Er is geen klasse indeling obv gewicht, alleen lengte. Tenminste wel bij body en fitness. Bij physique en bodybuilding zal dat miss anders zijn.

---------- Toegevoegd 22 December 2014 om 05:53 ---------- De post hierboven werd geplaatst 21 December 2014 om 20:13 ----------

Vanaf nieuwe jaar nieuw eet schema, maar tot die tijd zit ik ff in een dubio.

Mn vet% (en gewicht) gaat keihard omhoog! Gewicht boeit me weinig, maar vooral mn buik begint te ontploffen :(

Nu wil ik eigenlijk gewoon cutten tot januari. Mn grens was al bereikt, maar blijkbaar blijft het nu stijgen. Ik heb mn voed bij gehouden en zag ook al dat ik te hoog zat, maar ik zit gewoon niet snel vol (maag te erg vergroot).

Als ik nu zie wat voor monsterporties ik op kan dan is dat ook niet zo gek. Nu werk ik vanaf januari met een coach samen en hij zegt dood eerlijk, tijdens de bulk ga je gewoon vetter worden.

Met het idee dat ik tot de zomer moet bulken en dit tempo met gemak 30% vet ga bereiken zie ik dat niet zitten. Hallo super snelle stofwisseling waar ben je??

En ja dat laatste is te verklaren. Sinds ik gestopt ben bij de sportschool is mijn verbruik omlaag gegaan. Ik zit nu 37 u p. week stil op kantoor (incl trein). Het weer is zo bagger dat ik naast het sporten (afgelopen week ook maar 4 x een uur), verder weinig onderneem. Ik ben gestopt met alle cardio. Daarnaast wel een nieuwe verslaving erbij. gele m&ms!!

Mn verbruik is miss nog maar 2600, maar ik eet rond de 3400 kcal.

Ik moest dat echt ff kwijt. Balen dat nu net deze week kerst is:p

ik snap je baalmoment precies....ik had dat na de zomer.
Soms gaat echt ineens de knop om: "nu is het genoeg"
en dan is het goed alles eens goed te bezien, analyseren en doorspreken met je trainer.

ik snap je baalmoment precies....ik had dat na de zomer.
Soms gaat echt ineens de knop om: "nu is het genoeg"
en dan is het goed alles eens goed te bezien, analyseren en doorspreken met je trainer.

Ik ben er al uit. Ik wil niet wachten tot januari en het nog erger laten worden. Even a la IIFYM de kcal omlaag. Vandaag 2300 en morgen 2000.

Ik wil niet nog een half ongelukkig in de spiegel kijken. Dus even weer naar beneden en vervolgens starten met het schema van mn coach (wat vermoedelijk geen 3500 kcal zal zijn:p). Dan mooi het schema aanhouden en rustig verder..

Hopelijk gaat het lekker snel! Mn darmen liggen plat en hou vocht vast en dat alles maakt t nog erger:�� Ook goede reden om weer 90% clean (voedzaam) te eten.

Laatst bewerkt:
Dan ben je er in ieder geval uit voor nu. Dan in het nieuwe jaar strict schema aanhouden. Zal me echt benieuwen hoe het zal bevallen.

twijfel is volgens mij het allerergste:p Ben nu wel blij met de keuze die ik heb gemaakt. Ik ben door de bulk voeding gaan eten waar ik helemaal niet tegen kan (melk, brood, suiker) dus mn buik voelt nu al stukken beter:) Ook een wijze les, laat je bulk en cut qua voeding weinig schelen. Ik begon mn bulk ook netjes, na 2 maanden had ik nog steeds abs, maar laatste tijd eet ik steeds meer drop, m&ms, chocolade, ijs. Ik kwam ook totaal niet aan dus ik vond dat ik dat gewoon kon doen:p

Gisteravond afscheid genomen van mn ovenpatat. Voor in ruil heb ik gewolkte kip, pindakaas, tamari, sambal, champignons en konjac noodles gegeten. Totaal 217 kcal en nagenoeg koolhydraatarm. Over de hele dag kwam ik op 2400 uit. Vandaag ga ik weer wat omlaag. Ik ga aankomende dagen mijn groente inname flink ophogen.

Mijn training van gisteren ging niet zo lekker. Ik slaap enorm slecht *vaak wakker* en dat merk ik zo erg (daardoor trek ik me dingen veel meer aan dan nodig). Ik kom maar niet in mn nieuwe ritme (10 u slapen, half 6 op). Het is nu half 11 slapen, 1 u wakker, 4 u wakker, half 5 wakker en dan 20 voor 6 doodmoe eruit.

Dit is iig wat ik ervan heb onthouden

breed pulldown
10 x 35
10 x 40 vpr
5 x 45 en 4 x 40

Low seated cable rows
10 x 40
8 x 45
7 x 45

pulldown plate loaded
10 x 40
10 x 40
10 x 40

lat pull onderhands
8 x 45
8 x 45
8 x 45

face pull
10 x 20
15 x 15
15 x 15

Hanging knee raise
side bent
reverse crunch
2 x 1 min plank

---------- Toegevoegd om 05:42 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 05:34 ----------

Oja merkte ook dat ik veel meer had toen ik alles opschreef en mijzelf elke training aanmoedigde tot extra reps of kg.. Gaat wel weer goed komen:)

Laatst bewerkt:
Je bent goed bezig! Je weet wat je wilt en welke afwegingen je maakt. Krijg ook de indruk dat je zelf precies weet waar eventuele valkuilen liggen en je weet daar op te anticiperen, super toch?!
Je bent serieus bezig, en ik denk de door nu een coach ingeschakeld te hebben je goede resultaten zult behalen, wat uiteindelijk alleen nog maar meer motiveert!
En nu... De kerst overleven, en daarna gewoon stug verder met je gestelde plannen en doelen ;).

Je bent goed bezig! Je weet wat je wilt en welke afwegingen je maakt. Krijg ook de indruk dat je zelf precies weet waar eventuele valkuilen liggen en je weet daar op te anticiperen, super toch?! Je bent serieus bezig, en ik denk de door nu een coach ingeschakeld te hebben je goede resultaten zult behalen, wat uiteindelijk alleen nog maar meer motiveert! En nu... De kerst overleven, en daarna gewoon stug verder met je gestelde plannen en doelen ;).

Bedankt voor je berichtje :D

Mijn lieve vriend stelde voor de kerst in te korten door naast het gourmetten bij mn schoonouders 1 dag een 3 gangen diner te doen.. We waren van plan 2 dagen voor elkaar te koken, maar ik wil toch een beetje binnen de kcal blijven (voor zover dat mogelijk is).

Gelukkig betekent gourmetten lekker veel vlees en groente! Ik vraag bewust nog even of ze genoeg vis/garnalen hebben (fijn stapelvoedsel dat:)). Ze hebben vast en zeker een toetje, maar daar had ik al wat voor bedacht.. gebakken banaan!! Erg lekker met een beetje kaneel

Trainingsschema is zo goed als klaar.. ik moet nav de feedback nog paar dingen aanpassen. Supersets gaan eruit en reps worden hoger!! Totaal 4 sets en 12-15 reps. Dit was mijn eerste opzet. Vanavond train ik samen met de coach (borst).

benen (focus hams/glutes)
sumo squat
barbell hip thrust
Stiffed leg deadlift
Walking lunges
Leg curl (liggend)
Leg curl (zittend)
Calve raise (staand)

rug
Breed pulldown
Lat pulldown onderhands
Low seated cable rows
Pulldown plate loaded hammer strength
Straight arm pulldown
abs
Hanging knee raise superset side bent met kettlebell
reverse crunch

Borst
Incline Bench press
incline Bench press plate loaded
Dumbell press
pushups
triceps
small bench press
Tricep pushdown (touw)
Overhead dumbell extension

Benen
Squat
Deadlift
Hack squat
Incline leg press
Leg extension
kuiten
Calve press (zittend)
Calve press (staand)
abs
reverse crunch

Schouders
shoulder dumbell press
bent over delt fly superset cable delt fly
low pulley lateral cable flys + face pull
Side raise superset front raise (schijf)
Arnold press
biceps
Preacher curl ezbar
Hammer curl
High bicep cable curl

Je pakt het super goed aan. Als je ook eenmaal weet dat je lijf op bepaalde dingen niet goed reageert kan je ze beter weglaten. Vorig jaar heb ik met kerst gewoon broodjes gegeten en het geweten ook.. 3 dagen buikpijn gehad. dat dus niet meer. Ik hou me wel bij de dingen waar ik wel tegen kan. En als dat betekend dat ik ergens alleen maar vlees/vis en groente kan eten dan eet ik thuis mijn carbs wel na. ;)

Lekker je schema zo. Ben benieuwd hoe het je gaat bevallen met coach. Je weet wat je wil en met dat doel kan je zoveel meer dan je altijd denkt! Ervaar ik zelf ook. dus ga ervoor. Ben benieuwd hoe je eerst training met je coach zal gaan. Succes!

treen van eergisteren ging niet door. Uiteindelijk gisteren borst/benen samen gevoegd maar gym was om 4 u dicht!!! Ik dacht 5 u.. man wat baalde ik. Ik was er half 4 dus krap half u.

Alsnog wel spierpijn vandaag:)

Squat wide stance ss incline bp
8 x 40 // 12 x 30
12 x 40 // 10 x 30
10 x 40 // 9 x 30
incline BP hammer strength
3 sets
Lying leg curl
18 x 20 ofzo
ss met zittend en daarna nog 1 set tot failure liggend.. Toen kwamen ze al vriendelijk vragen of we weg wouden gaan:p

Muh, dat traint niet echt optimaal, wanneer je eerder weg blijkt te moeten dan je zelf dacht..
Then again: prima train! :D

heel stuk tekst getikt zegt ie expired blablah#/#/%&/^! grr

Goed dan maar kort
Morgen start ik met t nieuwe schema.. dussss 12-15 reps en 4 werksets per oefening.

volume gaat dus omhoog! Minder gewicht maar meer pomp en focus op time under tension en beweging. En ja, die p*ssy gewichten moet ik aan wennen. Geen zware deadlift meer, maar gewoon 12 x 60 kg (ofzoiets)

Woensdag ga ik bij de winkel van mn coach langs.. ff wat supps halen (dit doe ik in ruil voor zijn begeleiding). Ik heb nu heel basic vit c, multi, creatine, visolie, whey en pwo.

Goed, morgen ga ik mn logje weer goed bijhouden. Ik vond t wel leuk om al mn gewichten goed bij te houden. Is weer een uitdaging voor de week erop! Ik heb nu het gevoel dat ik kracht verlies (komt ook omdat ik nu hoger in reps train).

Vandaag was de eerste set dumbell shoulder press 15 x 10 en normaal is dat 10 x 12. Nuja normaal, mn laatste vpr iig!

ik vind je suppstack al zo basic niet meer ;)

klinkt goed allemaal. :)
ben benieuwd hoe het je zal bevallen.

Terug
Naar boven