AndroidHealthClinic

SP's road to bigger AND better!

happy new year SP, dat al je doelen verwezenlijkt mogen worden!!

Gelukkig nieuwjaar! en op naar die plek op het podium he! Op naar JOUW doel!

• Topic Starter Topic Starter
Ik ben, eigenwijs dat ik ben, gestart met een mini cut. Ik ben door de feestdagen compleet mn ritme kwijt geraakt en ik zat nog flink te kanen terwijl ik helemaal geen honger had. Want ja, vanaf januari zou ik met het voedingsschema van mn coach beginnen.. dussss geen ovenpatat en dropjes meer.. Onder het mom, nu het nog kan, ben ik overmatig gaan eten..

Ik heb me super vermaakt hoor, maar al die oliebollen *zal wel stuk of 12 zijn geweest) + de nodige alcohol vroeg om een reiniging.. en ja, mn verbranding is echt niet zo hoog meer nu het A. winter is ik B. enkel nog kantoorwerk heb en C. niet meer 3 x p. week extra 12 km moet fietsen. Ik merk ook dat ik veel meer snoep op kantoor.

Dus wat iedereen ook zegt, ik ga op mijn gevoel af. Voor nu dus 2 weken cutten en daarna terug mijn onderhoud zoeken. Vervolgens ga ik rustig aan beginnen met het schema van mijn coach, aangepast op mijn voedingsbehoefte. Dat laatste is wat mij betreft niet gebeurd in mijn voedingsschema.

Goed, ik eet nu dus al 2 dagen Low kcal en Low carb. Niet no carb. 1 zetmeel maaltijd voor het trainen en de rest zoveel mogelijk uit groente. Rond de 1800-1900 kcal en rond de 100-140 g carbs. Normaal was dat 3300 kcal (of meer) en 400 g carbs!

Gek genoeg heb ik bizar veel energie! Ik heb wel honger, maar het is te doen. Ik vul mijzelf met vezelrijk eten (kokosmeel, konjac noodles en groente.. veel groente!!)

Zo nu de trainingen van afgelopen 2 dagen.

Borst tricep dag was niet zo mooi. Afgelopen weken heb ik mn borst training (mede door slecht weer en feestdagen) verwaarloost! Ik schaam me bijna om de training neer te zetten, maar moet weer opbouwen.
Ik zeur natuurlijk, na 8 setjes borst oefeningen met een rpe van 9-10 kun je nog weinig verwachten :p

incline bp
wu
20 x 20
10 x 30 rpe 8-9
10 x 30
10 x 25
12 x 25 9-10
pff zat zo snel al vol

decline bp hammer strength (foutje)
10 x 20
incline hammer strength
9 x 20 rpe 10
15 x 10
15 x 10 rpe 10

Gewone bp (ik dacht eerst dat t bankje declinatie stond, voelde zo raar om plat te benchen)
6 x 35 :( normaal is dat 15 x 35
16 x 30 rpe 10
ik was er klaar mee vanaf daar:p Vol=vol

tricep rope pushdown
20 x 20
15 x 25 rpe 7
15 x 25
15 x 25 rpe 8-9

overhead tricep extension
12 x 12 rpe 9
12 x 12
11 x 12
12 x 12 rpe 10

tricep pushdown v bar
22 x 25 rpe 9
16 x 30 rpe 10

treen van vandaag
(door tijd gebrek alleen schouders)

dumbell press
18 x 8 kg
15 x 10 rpe 9-0
12 x 10
11 x 10

side raise
20 x 4 rpe 8-9 vpr
6 x 6 + 8 x 4
18 x 4 vpr
18 x 4 rpe 8-9 vpr

front raise schijf
18 x 10 vpr
17 x 10 vpr
20 x 10 vpr

reardelt delt cable fly
19 x 5 vpr
10 x 7,5 pr
17 x 5
17 x 5 rpe 9-10

Arnold press
11 x 8
11 x 8
dropset dumbell press
6 x 12
3 x 10
6 x 8
5 x 6

dood...

btw best handig zo'n notitie boek :) Wellicht meer vpr's, maar ik heb t niet echt goed bij gehouden afgelopen tijd

Een keer voluit gaan met eten gaat je echt niet zoveel kosten dat je daar 2 weken voor moet cutten hoor :p
Ik zou als ik jou was gewoon nu je onderhoud zoeken (3 weken de tijd voor nemen) en daar lekker boven gaan zitten, anders heb je niet genoeg massa voor de wedstrijd straks :eek:

Een keer voluit gaan met eten gaat je echt niet zoveel kosten dat je daar 2 weken voor moet cutten hoor :p
Ik zou als ik jou was gewoon nu je onderhoud zoeken (3 weken de tijd voor nemen) en daar lekker boven gaan zitten, anders heb je niet genoeg massa voor de wedstrijd straks :eek:
Ben al 6 maanden aan het bulken ;) De laatste maand was het puntje van de ijsberg. Mn vet% is nog hoger dan voor mn cut van de zomer. Voelt wel goed om ff een reset te doen en 2 weken cutten gaat me echt geen massa kosten hoor:)

Ach ja, soms moeten we ook gewoon ff resetten in ons hoofd..
Is ook wel weer ff lekker, hier zelfde verhaal..
Dan kan je er juist miss ook weer ff lekker tegen aan, succes met de shortcut ;-)
En zo snel verlies je idd geen massa..lekker voldoende eiwitten blijven eten en hard trainen.
Maar dat zit wel goed bij je :)

Niets mis met het opnieuw uitzoeken wat nu je onderhoud is geworden. Ben ervan overtuigd dat dit juist een goede basis biedt om als uitgangspunt te nemen bij het ophogen van voeding in een bulk. Ikzelf zweer er in ieder geval bij.. En ik sluit me aan bij Miss H, soms is het gewoon nodig om jezelf even als het ware te resetten. En daarna bewust een start te maken met een nieuw voedingsschema.

En zo'n notitieboekje, zou niet meer zonder willen! Het went erg snel, hoef je nergens meer over na te denken en kan je je hoofd helemaal bij de training houden ;).

Ben al 6 maanden aan het bulken ;) De laatste maand was het puntje van de ijsberg. Mn vet% is nog hoger dan voor mn cut van de zomer. Voelt wel goed om ff een reset te doen en 2 weken cutten gaat me echt geen massa kosten hoor:)

Eind november was je nog afgevallen en ging je daarna weer je onderhoud opzoeken om te gaan bulken.
Dus eerder 6 weken dan 6 maanden.

En begin okt begon je ook weer met bulk, na gecut te hebben.

Prima dat je hier zegt dat je al 6 maanden bulkt, maar ik denk niet dat het goed voor je is om tegen jezelf te liegen erover.

Laatst bewerkt:
Eind november was je nog afgevallen en ging je daarna weer je onderhoud opzoeken om te gaan bulken.
Dus eerder 6 weken dan 6 maanden.

En begin okt begon je ook weer met bulk, na gecut te hebben.

Prima dat je hier zegt dat je al 6 maanden bulkt, maar ik denk niet dat het goed voor je is om tegen jezelf te liegen erover.

Omg..ben je altijd zo onaardig:p

Maar goed, vanaf 17 juli ben ik gaan bulken met enkele mini cuts van hooguit een paar dagen omdat ik mn vet% niet flink wou laten oplopen. Heb er alleen door privé omstandigheden niet 100% ervoor kunnen gaan. Maar he, that's life!

---------- Toegevoegd om 13:37 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 13:34 ----------

Ach ja, soms moeten we ook gewoon ff resetten in ons hoofd..
Is ook wel weer ff lekker, hier zelfde verhaal..
Dan kan je er juist miss ook weer ff lekker tegen aan, succes met de shortcut ;-)
En zo snel verlies je idd geen massa..lekker voldoende eiwitten blijven eten en hard trainen.
Maar dat zit wel goed bij je :)

Dat idee had ik ook. Wie weet reageert mn lijf des te beter op mn schema na deze mini cut:)

Niets mis met het opnieuw uitzoeken wat nu je onderhoud is geworden. Ben ervan overtuigd dat dit juist een goede basis biedt om als uitgangspunt te nemen bij het ophogen van voeding in een bulk. Ikzelf zweer er in ieder geval bij.. En ik sluit me aan bij Miss H, soms is het gewoon nodig om jezelf even als het ware te resetten. En daarna bewust een start te maken met een nieuw voedingsschema.

En zo'n notitieboekje, zou niet meer zonder willen! Het went erg snel, hoef je nergens meer over na te denken en kan je je hoofd helemaal bij de training houden ;).

ja indd fijn. Ik heb zoveel verschillende reps elke set dat ik niet alles meer kon onthouden. Nu op naar nieuwe vpr's en pr's!

Omg..ben je altijd zo onaardig:p

Maar goed, vanaf 17 juli ben ik gaan bulken met enkele mini cuts van hooguit een paar dagen omdat ik mn vet% niet flink wou laten oplopen. Heb er alleen door privé omstandigheden niet 100% ervoor kunnen gaan. Maar he, that's life!

---------- Toegevoegd om 13:37 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 13:34 ----------

Dat idee had ik ook. Wie weet reageert mn lijf des te beter op mn schema na deze mini cut:)

ja indd fijn. Ik heb zoveel verschillende reps elke set dat ik niet alles meer kon onthouden. Nu op naar nieuwe vpr's en pr's!

Ik ben niet onaardig, ik ben realistisch.

Ik ben niet onaardig, ik ben realistisch.
mwah, daar denk ik toch heel anders over;)

---------- Toegevoegd om 14:05 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 14:00 ----------

train van vandaag.. wederom kapot gaan! ! Gisteren te weinig tijd voor de biceps dus nu samen gevoegd. Ik had nog spierpijn in mn borst, onderarm en schouders.. gek genoeg merkte ik dat tijdens mn bicep training.

Squat ass to the grass (breed)
15 x 30
13 x 35
12 x 40
12 x 40 rpe 8-9 hmm conditie leek bijna meer een probleem:p

deadlift
12 x 60
12 x 60
12 x 60 rpe 8

leg curl liggend
22 x 20
16 x 24
13 x 24
14 x 24 rpe 10

ezbar bicep preacher curl
9 x 20
18 x 15
17 x 15
15 x 15 rpe 8 (last van onderarmen)

Hammer curl (ook last.. vreemd)
10 x 8 rpe 7
10 x 8
10 x 8

High bicep cable curl
17 x 10
10 x 12.5
15 x 10 rpe 9

wat is het voordeel van breed ass to grass squatten (behalve als dat jouw natuurlijke positie is)??

wat is het voordeel van breed ass to grass squatten (behalve als dat jouw natuurlijke positie is)??

Wat mij verteld is is dat de focus meer op de hams komt te liggen. Ik ben wel minder sterk als ik breder squat (mn quads zijn in verhouding ook veel sterker). mn hams en gluten moeten nog flink groeien!

---------- Toegevoegd om 14:32 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 14:28 ----------

http://www.bodybuilding.com/fun/secret-of-the-perfect-squat-widen-your-stance.html

Leesvoer:)

Wat mij verteld is is dat de focus meer op de hams komt te liggen. Ik ben zelf minder sterk als ik breder squat (mn quads zijn in verhouding ook veel sterker). mn hams en gluten moeten flink groeien:)

Serieus? hmz ik heb dezelfde aandachtspunten op dit moment....

Serieus? hmz ik heb dezelfde aandachtspunten op dit moment....

Ik probeer nu ook vanuit mn glutes naar boven te gaan (uhhh Hoe leg ik dat uit:p). Is wel lastig, want ik moet me vooral de laatste reps flink focussen (knie naar buiten, billen aanspannen en er geen gesmokkelde goodmorning van maken:))

Met wijder squatten train je intensiever de binnenkant van je dijen..

Des te smaller,ja lijkt me wel duidelijk..dan pak je meer de abductoren aan..

Afwisseling in deze is nog altijd de sleutel, tijdje weer de ene oef in je programma en dan weer de andere..
En bij beide variaties uiteraard goed voor die billen..als je maar diep genoeg zakt..maar met ass to the grass zal dat geen probleem zijn.
Dat word spierpijn :-P

Met wijder squatten train je intensiever de binnenkant van je dijen..

Des te smaller,ja lijkt me wel duidelijk..dan pak je meer de abductoren aan..

Afwisseling in deze is nog altijd de sleutel, tijdje weer de ene oef in je programma en dan weer de andere..
En bij beide variaties uiteraard goed voor die billen..als je maar diep genoeg zakt..maar met ass to the grass zal dat geen probleem zijn.
Dat word spierpijn :-P

thnx voor de aanvulling.. indd, dat zal wel weer spierpijn worden!

Komt het er dan eigenlijk op neer dat ATG beter is voor je billen dan parallel of er net onder?
Vroeg het me af.. dan zou ik dus beter voor mijn billen wat lichter en ATG kunnen gaan dan zwaarder en parallel?
Gewoon even benieuwd. Ik ga weer squats opnemen in mijn schema. Vandaar.

wauw wat een volume in je training! goed bezig :)

Terug
Naar boven