XXL Nutrition

SP's road to bigger AND better!

• Topic Starter Topic Starter
Komt het er dan eigenlijk op neer dat ATG beter is voor je billen dan parallel of er net onder? Vroeg het me af.. dan zou ik dus beter voor mijn billen wat lichter en ATG kunnen gaan dan zwaarder en parallel? Gewoon even benieuwd. Ik ga weer squats opnemen in mijn schema. Vandaar.
Ik zou zeggen zo diep als mogelijk zonder buttwink. ---------- Toegevoegd om 05:45 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 05:45 ----------
wauw wat een volume in je training! goed bezig :)
dank je marieke :D

---------- Toegevoegd om 10:59 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 05:45 ----------

Train van gisteren. Ik begin al te wennen aan het hoge volume op mn rugdag. Ik zat dit keer niet zo snel vol en toch wat vprs!!

Training was ietsje anders dan vorige keer.

Hammer strength lat pulldown
17 x 40 vpr +5 (rpe 7) :D
13 x 45 vpr +1
11 x 45
11 x 45

Low seated cable row
12 x 35
15 x 35 PR!
13 x 35
12 x 35

Pulldown breed bovenhands
12 x 35 vpr +2
15 x 30
17 x 30 vpr + 2
17 x 30 vpr + 2

Pulldown onderhands (hier toch wel aardig leeg)
10 x 40
10 x 35
11 x 35
10 x 35

Straight lat pulldown
27 x 20
10 x 25 (hmm.. 20 te licht, 25 beetje zwaar:P)
15 x 20
12 x 20

Daarna abs (side bent 24 kg p. kant, reverse crunch en rkz plank)

Laatst bewerkt:
damn wat een zooi reps weer :zweet:

Das inderdaad hoog volume zeg.. pffff.. vond mij volumes al hoog... :o
Lekker getraind!

En nu..
.. Aan de beademing ;).

hehe ja is ff wennen.. ook zoeken naar t juiste gewicht:p

Das inderdaad hoog volume zeg.. pffff.. vond mij volumes al hoog... :o
Lekker getraind!
thnx:) Waar ik eerder opbouwsets had zijn het nu allemaal werkset. .oef.. Dit x wel minder snel vol dan vorige x dus mn lijf begint zich al aan te passen.

En nu..
.. Aan de beademing ;).

Haha viel mee. Benendag is standaard aan de beademingsmachine. . lijkt wel of mn conditie dan prut is:p

Gister sessie 2 borst/triceps.. Ben niet overtuigd van deze training. De longheads krijg ik amper gestrekt aan het einde en de burn die ik normaal voel is vele malen minder. Ook wil vlak pressen niet meer na incline. Ik heb dan het idee, ja klinkt belachelijk, dat het bankje decline staat. Ik kan de richting moeilijk bepalen. Ja klinkt echt raar als ik het zo neer tik haha.

Wat ik eerder deed was dit>> vlak bp, incline dumbell drukken en flys. . mn bovenkant borst heeft nu prioriteit dus vandaar de keus om het om te gooien.

Ik ga ff met de coach appen wat hij adviseert. Overhead extension ga ik voortaan mee starten, daarna tricep kickback en rope pushdown als afmaker.. ff kijken hoe dat bevalt. Ach ja, soms moet je ff wat proberen voor je weet of het wat is:p Oven mn rug dag ben ik zeer tevreden. Ik heb elke x weer spierpijn van midden tot boven (mn lats voelde ik bij mn vorige gym nooit, dus die extra volume daar werpt zn vruchten af.. ook qua progressiepics van de rug).

Lang verhaal. nu de train:p

Incline bp
20 x 20
12 x 30 vpr +2
12 x 30 vpr
11 x 30 rpe 9 vpr
10 x 30 rpe 9 (met spotter zit die 11-12 er wel in denk ik)
vorige x 12 x 25 aan t einde dus mn kracht komt gelukkig snel terug

HS incline
11 x 20 vpr +2
7 x 20
13 x 10
15 x 10 (zitje iets hoger gezet)

Dumbell press incline (had m vlak maar moeite met oriënteren)
10 x 12 (pff voelde me slap!! Deed ik dat de laatste x niet 6-8 x 16 kg?? is wel tijd terug nog in de andere gym)
10 x 12
11 x 12 rpe 10 (waardeloos :p)
11 x 12

Tricep rope pushdown
24 x 10
8 x 15
18 x 10
16 x 10 rpe 10

overhead extension
13 x 12 rpe 9
12 x 12 rpe 10
11 x 12
10 x 12 rpe 10

Tricep pushdown v bar
20 x 15
7 x 20 + 4 x 15
8 x 15 + 20 x 10

seated Calve raise
25 x 20 vpr
22 x 25 vpr
17 x 30
20 x 30 pr!
aahhh it burns! !!

Laatst bewerkt:
Lekker training!

thnx marina!

Veel presses ... en wat een zooi tricep werk nog erbij

Beetje overkill imo

Hmmm, lastig dat je niet overtuigd bent van effectiviteit van deze training.. Inderdaad even contact over opnemen, benieuwd wat hij er van vindt!
Dan wel weer ontzettend fijn dat je progressie hebt in je rug, voor dat gedeelte van je lichaam lijkt het dan in ieder geval te werken!!

En nu.. Weer terug aan de beademing jij! ;)

wat fijn dat je progressie merkt met rug!
goeie training weer hoor, heerlijk he die brandende kuitjes :)

Hmmm, lastig dat je niet overtuigd bent van effectiviteit van deze training.. Inderdaad even contact over opnemen, benieuwd wat hij er van vindt! Dan wel weer ontzettend fijn dat je progressie hebt in je rug, voor dat gedeelte van je lichaam lijkt het dan in ieder geval te werken!! En nu.. Weer terug aan de beademing jij! ;)

Het is sowieso flink aanpassen geweest afgelopen tijd. Ik heb alles om moeten gooien ivm nieuwe gym, ziekte en zooi aan feestdagen:P Vooral mn borsttraining heb ik het meest verwaarloost. On mn oude schema bp ik nog 2 x per week! Logisch dat ik daar snel progressie zag. Maar goed, nu ff opbouwen en uitzoeken wat goed voelt.

Ik heb wel een basis schema, maar daar was ik ook nog niet tevreden over. Ik vond eigenlijk een aparte armen dag wel fijn dus ik overleg even of dat niet een beter plan is.

wat fijn dat je progressie merkt met rug! goeie training weer hoor, heerlijk he die brandende kuitjes :)

Ja voelt indd lekker.. wel ff moeilijk lopen daarna..oef

---------- Toegevoegd om 14:05 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 14:02 ----------

Veel presses ... en wat een zooi tricep werk nog erbij Beetje overkill imo

ja was ook niet tevreden.. vorige week heb ik een combi gedaan van smal bankdrukken, maar dat vond ik ook niets.. misschien toch weer een aparte armen dag, of de volgorde die ik de tekst hierboven heb staan > overhead extension, tricep kickbacks, rope pushdown. Ben er nog niet over uit!

---------- Toegevoegd om 14:09 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 14:05 ----------

edit.. dat was blijkbaar alweer 2 weken terug:P

Geen fly erin?

Ik zou maar 2 tricep oefeningen doen als je ze bij borst doet. Stick to the basics. Pushdown & extension.
Die kickbacks zijn leuk voor wat pomp. Maar echt massa zal je er niet mee winnen. Beter je energie steken
in dingen die wel iets doen ;)

Geen fly erin?

Ik zou maar 2 tricep oefeningen doen als je ze bij borst doet. Stick to the basics. Pushdown & extension.
Die kickbacks zijn leuk voor wat pomp. Maar echt massa zal je er niet mee winnen. Beter je energie steken
in dingen die wel iets doen ;)

fly heb ik eruit gehaald. Wel altijd erbij gedaan, maar heb m eruit gehaald (heb door mn borst vergroting snel last van de aanhechtingspunten, helemaal bij flys. .daarom ook geen dips)

iig thnx voor je advies! Ik denk dat die 2 ook wel voldoende zijn. Miss als laatste set een dropset erbij. Ik heb overigens totaal geen spierpijn in de tri's.

Bovenop de spier dus? Of eronder? Heb je last in elke hoek bij je fly?

Je kan ook eens proberen om met gestrekte armen op de vloer fly's te doen. Zo haal je er nog iets uit zonder je borst te overrekken.

Bovenop de spier dus? Of eronder? Heb je last in elke hoek bij je fly?

Je kan ook eens proberen om met gestrekte armen op de vloer fly's te doen. Zo haal je er nog iets uit zonder je borst te overrekken.

onder de spier. Alleen last als ik te diep ga en dan vooral de aanhechting aan de onderkant.

Laatst bewerkt:
Niet zo diep gaan dan :p Of kiezen voor één of andere peckdeck en dan een kussentje, handdoek achter je rug steken ;)
dat zou een optie zijn maar qua pec groei hoef ik me geen zorgen te maken:) Die heeft nog wel het minste prioriteit, alleen de bovenkant mag nog wat voller naar mijn smaak. De aanhechting richting de schouder is weer meer ontwikkeld tov de rest (zie bicep pic).

Schouders, billen en hams moet nog aardig wat bij. Daar ligt de focus nu.

IMG_20150104_092753.jpg

IMG_20150104_093913.jpg

Laatst bewerkt:
Het is maar dat je dan niet zoveel presses meer moet doen en toch stimulans krijgt ;)

Terug
Naar boven